Terug

Deel deze pagina:

[Update donderdag 12 januari] Albert Rusnak levert FC Groningen ruim vier ton op

Door Thijs Faber 36 reacties

Bij de transfer van Albert Rusnak naar Real Salt Lake is een transfersom van €435.000 gemoeid, dat meldt de doorgaans zeer betrouwbare Elwin Baas (RTV Noord) via Twitter. De Slowaak vertrok deze week naar de Amerikaanse club, na 1,5 jaar FC Groningen. Eerder zou er sprake geweest zijn van een som van 2,5 miljoen euro, deze berichten waren dus niet waar. FC Groningen betaalde Manchester City 200.000 euro voor de middenvelder en maakt zodoende ruim 2 ton winst.

Update donderdag 12 januari - RTV Noord meldt dat Albert Rusnak vanmorgen afscheid heeft genomen van de spelersgroep van FC. 

Reacties:
09-01-2017 om 20:49

4 ton tjonge tjonge is de nood nou zo erg bij Groningen

09-01-2017 om 20:51

1,5 ton er bij kun je die Thern bij Heerenveen halen

 

FCG-Forever09-01-2017 om 21:26

Heb met Nijland gemailt, heb naar Thern geïnformeerd. Reactie : er worden geen spelers worden gehaald, Thern financieel niet haalbaar, Hrustic gaat zijn kansen krijgen, Groningen zit financieel niet lekker. Er wordt alleen wat gekocht als Hateboer gaat. 

ronald197609-01-2017 om 21:20

Wat een tegenvaller elke club in nederland krijgt veel geld voor spelers en wij doen ze in uitverkoop +50%korting.  

Nogutsnoglory109-01-2017 om 21:24

Moet wel gelimiteerde transfersom in zijn contract hebben staan 

09-01-2017 om 21:28

maj jullie borst maar nat jongens de magere jaren komen er nu aan

 

brummie09-01-2017 om 21:38

Transfersom wat aan de lage kant, ook gezien de interesse van swansea, Hull en villa. 

Waarom wordt Simon thern zo vaak genoemd? Is toch ook geen stabiele factor bij Heerenveen. Pas onze eigen jeugd naar in, lijkt me veel beter. 

 

09-01-2017 om 23:09

vergeef mij het gesputter...laat dat "wat" maar weg.  Ik ben benieuwd of de trainer nog publiekelijk gaat reageren.  Eigen jeugd is nog niet klaar voor de aansluiting met de A-selectie. waar is De Vos, Payne  en waarom wordt de groep niet-loyale spelers groter die het wel best vinden om desnoods op de bank te zitten en hun geld wel krijgen en transfervrij weggáán.  , Maduro, Hoesen, Drost,  Hateboer

ps:  Hiariej, de aller-trouwste Groninger speler, wil ook liefst weg   (bron: Wim Masker)

fc groningen!!09-01-2017 om 21:49

Godverdomme man ik dacht 2,5 miljoen mooie winst, kunnen we er een goede vervanger voor halen.  Maar nee hoor 4 ton!! Maarja he nijland denkt natuurlijk yes 2 ton winst,  terwijl ons team steeds slechter wordt

09-01-2017 om 22:14

Weet je wat het probleem is?

Iedereen roept en schreeuwt dat het niet goed komt zoals het nu gaat.

En als dit waar is dit Rusnak maar 435.000 heeft opgeleverd is dat natuurlijk belachelijk.

Maar in de goeie oude tijd gingen we nog wel eens voor de heer Nijland zijn deur liggen om verhaal te halen....en dan kreeg je ook wel wat te horen wat je wilde horen.

Maar het is allemaal maar zo gezapig en ach verder gaan we wel weer op de tribune zitten en zien we wel hoe het verder gaat.

En nee ik roep nu niet op tot geweld of wat dan ook,maar meer uitleg van Nijland en Co is wel wenselijk want de supporter is steeds meer en meer  de LUL van het spul!

 

 

09-01-2017 om 22:57

in plaats van massale supporter-onvrede te mobiliseren, doen we het in Groningen subtieler: in de winter liefst wordt er gehandeld/ zomers moeten er seizoenkaarten worden verkocht, is dus voor een goede  p.r.belangrijk. 'sWinters  dan zijn er minder kapers op de kust, en is de Groninger supporter op wintersport of op Gran Canaria... In de zomerwindow van 2 maanden is het bijna ondoenlijk om de grote clubs af te troeven

Wat ik maar wil zeggen: FC groningen kan nog zoveel willen, ze schaart zich met een lager salarishuis en minder ervaren selectie wel heel kwetsbaar  in de middenmoot van de Eredivisie.  Dat ze binnen 2 jaar gaan hervormen met 2 clubs minder, maakt de conpetitie zwaarder voor FC Groningen.  Er moet nu met beleid worden gehandeld...nog meer middelmaat helpt niet.   

Johan09-01-2017 om 22:22

Nood moet wel heel hoog zijn. Lijkt me geen overbodige luxe om openheid van zaken te gaan geven. Hoeft van mij niet perse een speler voor terug te komen maar begin me wel af te vragen of we niet veel te veel voor de organisatie er omheen aan het betalen zijn. Allemaal leuk en aardig maar het gaat om het voetbal en dat zie ik veel en veel te weinig. 

09-01-2017 om 22:25

Dat gaf ik net dus ook aan,de supporters moeten nu eens weten waar ze aan toe zijn want dat er iets loos is dat is wel duidelijk want anders doe je Rusnak niet van de han voor het kloten bedrag van 435.000 euro.

 

09-01-2017 om 22:25

Dat gaf ik net dus ook aan,de supporters moeten nu eens weten waar ze aan toe zijn want dat er iets loos is dat is wel duidelijk want anders doe je Rusnak niet van de han voor het kloten bedrag van 435.000 euro.

 

appie happie09-01-2017 om 22:23

Kijk 435k is geld   ik wed dat Rusnak ook een vorstelijk salaris had...in dit geval dus dubbel. .Dat is het..gaat dus 2 ton opleven en 2 ton salaris..is ook 4 ton samen.kunnen ze leuke dingen voor doen. ..no lekker dan..Je kunt mij niet wijsmaken dat een premierclub niet meer betalen kon-wilde...

Ik zeg BELACHELIJK BEDRAG.ZE ZIJN ZEKER VERGETENN OM ER EEN 2 VOOR TE ZETTEN.

Oeleoptak09-01-2017 om 22:33

Inderdaad, met de interesse van Engelse clubs had je in dit stadium van de tranfesperiode best nog even kunnen wachten en eventueel dealen. Ook als er een dijk van een doorverkoopclausule bij zit, dat heb je het over eventueel geld voor de toekomst waar je nu niks aan hebt. En als hij zijn carriere af moet breken heb je niks. Als je het over een vedette hebt aan het eind van zijn carriere kun je er nog begrip voor hebben, maar meneer heeft dan wel gepiekt, echter was dat bitter kort. Ik heb er geen begrip voor, club zou dit eens uit moeten leggen.

09-01-2017 om 22:38

Hij wilde niet naar Engeland .

 

09-01-2017 om 22:40

Hij wilde niet?!Hoezo heeft hij wat te willen!

Dat is nu juist het probleem ze hebben er veelste snel aan toegegeven en worden afgescheept met 435.000 euro..

 

09-01-2017 om 22:44

op 5 jan Milko1 wrote:  "kees, ik ken Nijland stukken beter dan jij...wat was ook alweer het transfer bedrag dat jij noemde?"

(ik schreef daarvoor <onder de 1 miljoen >).  en herinner mij ook de situatie van Kappelhof en Texiera.  Helaas zijn de gouden tijden van toptransfers voorbij. De huidige selectie heeft het tot nu toe niet waar kunnen maken, die groei in "spelerswaarde" 

Maar life goes on:  Maduro, Hateboer en Hoesen onderbrengen wordt moeilijk. Linsen en Drost blijven vraagteken

Dagdromen over Victor Claesson, Anders Trondsen of een Scandinaviër van Heerenveen...niet het geschikte moment

Er is één "maar"...áls ze dan weggaan, dan kan Nijland nog wel eens verrassen met een goede inkomende transfer...in de laatste week van januari of zo.

 

09-01-2017 om 22:48

Denk toch dat je de verdiensten (loon) van Maduro over het hoofd ziet want deze jongen schijnt voor de begrippen van Fc Groningen goud te verdienen..

 

09-01-2017 om 23:36

Ach ook Heerenveen heeft geld problemen maar gaat zich ook weer versterken .

Dus Nijland haal iets goed op en neem die gok .

In de zomer gaan er toch wat spelers weg.

Als Rusnak niet verkocht was in de winterstop moest je zijn salaris ook gewoon doorbetalen.

Dus haal die Victor Claesson maar op of die Simon Thern dan zit je aardig wat beter op het middenveld dan met die Rusnak.

Eigelijk mag ik het niet zeggen maar voor mij part krijgen ze de eerste paar wedstrijden goed aan de kont en dat er dan een paar ogen open gaan bij Nijland dat er wat bij moet komen.

 

09-01-2017 om 23:45

Als ik het niet dacht. Waarom denken sommigen dat hij rond de 2 miljoen zou worden verkocht? No way. Maar met dit bedrag zou ik hem nooit laten gaan als ik Nijland was. Belachelijk.  Weer wanbeleid!! Verbaasd me wel dat dit tegenvallend bedrag bekend wordt gemaakt. Sjonge jonge

09-01-2017 om 23:47

Uitverkoop bij de Fc

10-01-2017 om 03:59

Die Rusnak had vast een gelimiteerde verkoop som in zijn contract , dit kan niet annders 

Nu opschieten met de verkoopafdeling  in de etalage staan hateboer , maduro,vd laan,hoesen en hiariej wil ook weg,opruimen en een nieuw team bouwn

10-01-2017 om 08:41

je bedoelt: uitverkoopafdeling, dolle dwaze dinsdagen, en Sale!

ps: 1. je opmerking over gelimiteerde transfersom, kan idd best een voorafbepaalde constructie achter zitten;

      2. ik denk dat FC G dit seizoen hoger had gemikt op de resultaten in wedstrijden, en persoonlijke performances/waarde van aanvallers...de verkoopgolf is dus niet alleen een "opruiming" maar maakt plaats voor weer nieuwe serie basisspelers, zoals Idrissi, Mahi.

          

Nachtwacht10-01-2017 om 09:34

Zo is dat.... De selectie is gewoon niet goed genoeg. Uithuilen, bezem er door en opnieuw opbouwen. In Rusnak zien we geen dragende speler. Rusnak zal ook wel niet weinig verdienen, gezien het getouwtrek met H'veen rond de transfer.

Ronnie 10-01-2017 om 07:42

Ik kom toch nog even terug op eerdere posts van mensen die zeggen dat dit nu eenmaal de situatie is, dat in nederland het nivo naar beneden gaat en fc daardoor ook. 

Dat is precies de dood in de pot, op die beweging meegaan en excuses zoeken voor eigen faalbeleid.

ik zie bij andere clubs die het mnder hebben namelijk wel creativiteit, zij halen wel leuke en goede spelertjes. Oke, ook daar zit weleens een miskoop tussen, maar toch. Kijk naar heracles.

Of, hoe vervelend voor ons ook, kijk naar heerenveen. Geen geld of net ze weiig als wij. Zij halen wel zanelli en nu Odergaard. Doen ze toch iets beter dan wij.

je wilt me toch niet vertellen dat een nettowinst van 2 ton op rusznak het hoogtepunt voor groningen is van de transferperiode?

Dan voel je je toch als supporter gewoon belazerd. 

10-01-2017 om 08:03

Chery dus op weg naar china nu maar hopen dat FCG  hieraan iets verdient hierna nog bacuna is er dan toch iets te besteden?

10-01-2017 om 08:29

Chery...de ervaring leert dat je niet te snel conclusies mag trekken uit transfergeruchten omtrent Chery! weet je nog toen hij bij Groningen zat? : "de zandbak Quatar, China, Engeland en Spanje".... Zelfs een handtekening van een Chinees ( zoals Wang ) blijkt niet goed genoeg.

marcelfcg10-01-2017 om 08:35

Nou Nijland kom er maar in. Wordt tijd dat de uitspraak "Wij staan vor transparantie" waargemaakt wordt.

Rusnak eruit voor €435.000 kan toch niet waar zijn.

10-01-2017 om 10:25

Simon Thern opvolger van breinburg bij Nec

10-01-2017 om 10:32

En Nijland knijpt hem straks als de Fc een paar plaatsen kelderen want dan zijn de tv inkomsten aardig minder

en dan zit hij daar over te zeuren en mekeren .

 

FCG-Forever10-01-2017 om 11:29

Simon Thern vertrekt hoogstwaarschijnlijk naar NEC. HOEZO NIET HAALBAAR

appie happie10-01-2017 om 11:55

Waarschijnlijk wel haalbaar,maar wat moet je dr mee dan/ al zoveel middelvelders cq aanvallers...dus....komen die niet aan de bak..ik zou zeggen kom op vol gas en geen gelul meer..genoeg geouwehoer gehad de laatse tijd..

 

op paier hebben we een zeer aadrig elftal hoor..dus...het moet er alleen nog uitkomen..en dat Rusnak weg is  vind ik helemaal geen probleem..ik vond het sws al een noodkijk al die plakplaatjes enzo..ik vind wel dat hij meer had moeten opbrengemn..dat dan weer wel..nu volle bak met idrissie op zijn plek..ik wil het allemaal nog wel eens zien en Kess..ik stel mijn mening bij toc Zaterdag avond..de 5-1 laat ik voor wat het was..ik ga nu voor 1 punt..

10-01-2017 om 12:26

Begrijp het niet allemaal even meer, 4,5 ton voor Rusnak ?, was er dan sprake van een gelimiteerde transfersom en zo ja, waarom reageerd Nijland dan niet.

Simon Thern niet haalbaar ?  en dan wel haalbaar voor PEC en NEC ? misschien wil de Tech. Staf Simon Thern niet maar de communicatie door de club naar buiten is momenteel slecht.

Zal het zo zijn dat de salarissen van Hoesen en Maduro momenteel teveel drukken op de begroting ?

Heerenveen haalt nu Martin Odegaard ondanks dat ze er financieel niet best voorstaan, een middenvelder, dus niet nodig voor de FC aangezien ze nu Ajdin Hrustic gaan inpassen, hopende dat dit goed uitpakt.  

Denk dat de FC, Nijland en Co, nu binnenkort wel met antwoorden moet komen want het vertrouwen van de supporters zakt zienderogen.

We blijven natuurlijk altijd komen, is toch onze club.

 

  

 

 

 

Reactie verwijderd door redactie

Roelofsky10-01-2017 om 15:35

Nou hier ben ik het 100% mee eens... het is toch wel bewezen dat Jeltema niks toevoegd allemaal middelmaat. Der oet met die vent en haal verdomme die Thern en die Noor kom op zeg.

Marco10-01-2017 om 13:37

Spel van Rusnak geeft weinig aanleiding om te denken dat hij voor de hoofdprijs verkocht zou worden. Wanneer hij echt goed is, had hij bijvoorbeeld tegen de GEA wel een doelpunt en een assist gemaakt. 

Speler komt voor hogerop op veel onderdelen te kort, en er was maar weinig progressie in zijn spel.

Omdat hij een Engelse jeugdopleiding heeft doorlopen, international is, of omdat zijn zaakwaarnemer een mooie dvd zal hebben van de bekerfinale had het nog jackpot kunnen worden. Voor wat hij afgelopen 1,5 jaar heeft laten zien is dit gewoon een realistisch bedrag.

Nadeel is enkel dat het middenveld weer wijzigd, terwijl dit net een beetje beter ging allemaal. 

10-01-2017 om 15:12

ik had dit bericht nog niet gelezen toen ik die van mij plaatste.

maar hier ben ik het dus volledig mee eens.

als er al ooit €2.500.000 voor hem gevraagd kon worden dan had dit direct na de gewonnen beker finale moeten zijn.

hij heeft niets laten zien in de tijd daarna en dan mag je je handjes dicht knijpen als je er nog 450.000 voor hebt gekregen

 

10-01-2017 om 14:46

of het bedrag klopt daar heb ik geen weet van

maar als je naar zijn geweldige stats kijkt dit seizoen ( 19 wedstrijden, 1 doelpunt, 0 assists) dan ben je natuurlijk ook geen €2.500.000 waard. we hebben het hier immers over een aanvallende middenvelder dus dan mag je wel wat meer doelpunten en assists verwachten 

heb vaak kritiek op rusnak gelezen en ben zelf ook geen fan van hem.

wees dus blij dat deze ijdeltuit weg is en geef hrustic (wat wel een knokker is)  de kans, en ga nu niet lopen janken dat hij voor te weinig geld weg is gegaan.

 

 

10-01-2017 om 16:37

Heracles uit

Vitesse Thuis

Heerenveen uit

 

Jongens wees eerlijk met dit kloten elftal halen ze 0 punten

10-01-2017 om 16:41

Over Directeur Hans Nijland het volgende:  Ik herinner mij nog goed, toen bekend werd dat de begroting seizoen 2016/2017 omhoog ging naar ruim 20 miljoen, dat hij meteen erbij vertelde dat het jaar erop de begroting meteen weer naar beneden zou gaan.

Maar dan is er die cryptische uitspraak: " wij willen minder afhankelijk zijn van de opbrengsten van transfers ". Deze uitspraak heeft een keerzijde... namelijk dat je door middelmatige/ of transfervrije spelers of eigen spelers inpast, of dat je clausules in contracten opneemt over maximale vraag prijs  of dat je spelers transfervrij laat vertrekken...enz enz.  dat je hier dan een paar jaar later niet groot op kan verdienen.

Mijn conclusie is:  FC Groningen gedraagt zich als rentenier: het schrijft de winsten uit TV gelden of uit Europees voetbal of uit  mooie doorverkoopregelingen uit het verleden, dankbaar bij, maar de slectie wordt niet ingevuld met grote investeringen , en DAARDOOR gaat de begroting terug, en moeten spelers voortijds weg en loopt de totale spelerswaaarde van de selectie rap terug.  

Als GEVOLG hiervan, dwz. niet door incidentele tegenvallers, worden de supporters opgezadeld met een hoop "onmogelijkheden". Davidson en Memisevic werden op het laatst vanwege tegenvallende defensie gehaald, maar de boodschap is nu: we hebben genoeg aanvallers.  Ja dat zal... ! 

Ik had zelf veel hogere verwachtingen van Linssen en van  Rusnak en Maduro, maar ook ik heb mij zand in de ogen laten strooien ! 

En de precieze oorzaak van dit alles laat zich raden...de begroting van de subonderneming Topsportcentrum moet sluitend gemaakt worden, en een nieuwe grote sponsor is er (nog) niet  .  Einde toneelstuk, doek dicht.  

Oeleoptak10-01-2017 om 17:21

Ik zou de NAM benaderen als hoofdsponsor. 

Om het zaakje eens goed door elkaar te laten schudden...

RKR10-01-2017 om 20:55

Rusnak heeft nooit iets laten zien in dit shirt. Hij heeft 2 goals gemaakt in de bekerfinale, maar ook toen speelde hij verder niet bepaald goed. Was eigenlijk gehaald om Chery op te vangen, maar bakte er op 10 helemaal niets van.

4 ton is marktconform een okay prijs voor een te lichte voetballer. Wees blij dat zijn salaris weg is. Over pakweg een jaar was hij gratis of ala Hateboer weggelopen. Ze hadden hem vorig jaar al moeten verkopen, als daar interesse voor was althans.

Ander probleem is Maduro. Die jongen drukt zwaar op de begroting en is volledig waardeloos. Ik denk dat hij en Hoesen het wel best vinden zo, ze pakken goed geld en kunnen samen lekker gamen. Je merkt ook niet bepaald urgentie bij ze en verscheuren van het contract zit er niet in. Ik denk dat het vooral aan deze 2 ligt, er komt waarschijnlijk voldoende ruimte als zij weg zijn. En aub, probeer die Sorloth ook te dumpen. Ik heb meteen al gezegd, die jongen is niets. Geen techniek, nauwelijks kracht... mogelijk alleen op basis van zijn postuur gehaald.

Drost en Linssen weet ik niet. Linssen schoot er 10 per seizoen in bij zijn vorige club en Drost was een van de betere bij een sterk PEC Zwolle. Die hebben bewezen op dit niveau te kunnen voetballen.

marcelfcg11-01-2017 om 07:57

Drost en Linssen hebben zich volgens jou eerder bewezen, hiermee ben ik het wel eens maar heeft Rusnak zich dan niet bewezen bij Cambuur volgens jou. Er zaten veel clubs achter deze jongen aan toen hij bij ons tekende. Ik vond dat echt een stunt van Nijland. In potentie is Rusnak gewoon een hele goede speler. Het komt er hier nog niet uit maar daar hebben wel meer spelers last van zodra ze voor de FC gaan spelen

11-01-2017 om 13:06

Wat een fooi!

 

Ik ga uit van een Memisevic (Faber, stel hem aub op anders vergooi je heel wat punten) en Tibbling in topvorm

11-01-2017 om 13:12

Blijft mooi stil van Groningen kant , houden de kaken stijf op elkaar, lekker geen uitleg geven.

marcelfcg11-01-2017 om 17:11

Tsja Hgz, mij verbaasd dat niet. Als ik lees dat Breinburg van NEC naar de VS gaat voor 800.000 Euro en Nijland verpatst Rusnak voor 435.000 dan zakt mij de broek af. Zelfs Nijland kan dit niet rechtpraten. Een flop van de buitencategorie.

RKR11-01-2017 om 20:29

Rusnak heeft een leuke paar maanden bij Cambuur gehad, niet meerdere seizoenen goed gepresteert. Ik vond het ook een buitenkansje voor FC Groningen, maar onder zowel Van de Looi als Faber is het er niet uitgekomen.

 

Als een jonge middenvelder maar 4 ton oplevert denk ik dat er een gelimiteerde transfersom is geweest. Waarschijnlijk dat ie daarom voor zo weinig en halverwege kon overkomen. Ook wij hebben erg weinig voor hem neergelegd.

12-01-2017 om 14:53

@Marcelfcg 800.000 voor Breinburg? en 435.000 voor Rusnak? Moi. ongelofelijk dit. Waar zijn ze mee bezig? Met al die gelimiteerde transfersommen komt je nooit vooruit want bijna de helft ervan gaat altijd naar de begroting in plaats van een duurdere / betere speler. Zo krijg je steeds meer middelmaat. Die blijken dan weer niet goed genoeg en belanden op de bank en je raakt ze niet kwijt. Vervolgens zijn ze transfervrij en weg is het geld.

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!