Terug

Deel deze pagina:

TRANSFER RUSNAK AFGEROND

Door Redactie 34 reacties

Fox Sports kreeg vanavond de primeur en bericht dat Albert Rusnák definitief naar Real Salt Lake gaat. De Slowaak heeft een persoonlijk akkoord bereikt en tekent een driejarig contract met een optie voor nog een jaar. Donderdag vliegt Rusnák naar de USA voor de medische keuring en presentatie.

FC Groningen ontvangt een afkoopsom, het bedrag is niet bekend. Albert Rusnák speelde 74 wedstrijden voor FC waarvan 68 keer in de basis (bron FCG-stats). De middenvelder scoorde 12 doelpunten waaronder 2 hele belangrijke tijdens de gewonnen bekerfinale (seizoen 2014-2015) tegen PEC Zwolle. 

Wij wensen Albert Rusnák veel succes met zijn nieuwe club!

Reacties:
Jantje05-01-2017 om 10:19

Heb er geen woorden voor, haal ik hiervoor nauw een seizoenkaart ? om vervolgens in de winterstop spelers van de hand tedoen en geen versterkingen halen. Gaat het zoslecht met de FC dat dit allemaal nodig is?

05-01-2017 om 10:25

Wacht nog ff jantje er kan nog van alles gebeuren, FCG koopt nog wel 1 of 2 nieuwe spelers ze zijn nu bezig om ruimte te maken in de selectie next is maduro&vd laan

Robba05-01-2017 om 10:33

Ben wel erg benieuwd naar de hoogte van de transfersom. Klasbak Albert Rusnak had nog een contract voor 1,5 jaar dat moest worden afgekocht. Mijn gevoel zegt een niet te weigeren bod voor de FC van circa €2.5 miljoen. 

Het is je gegund Albert!

Johan05-01-2017 om 10:48

Denk veel lager. 2,5 miljoen communiceer je wel.

05-01-2017 om 11:27

Precies Johan, Als ze een vette transfersom hebben gebeurd hoor je ze wel. Zo trots als een pauw is Nijland dan, als de transfersom tegenvalt bij wat de meeste supporters denken maken ze het bedrag niet bekend. Zo gaan ze met de supporters om.

Roelofsky05-01-2017 om 10:55

Succes Albert.... maar we zijn op de verkeerde weg ik snap helemaal niets meer van dit spelers beleid???

05-01-2017 om 11:22

Hij had de laatste weken toch een basis plaats.

Welke spelere krijgt zijn plekkie nu dan is er een betere .

Nijland jij maakt de laatste jaren er nu echt wel een potje van ,ik denk dat het beter is dat jij ook moet gaan het is een keer klaar.

Je ziet die spelers die er nu lopen het niveau ook niet aan kunnen en dat gaat echt ook niet veranderen.

Haal nou eens en keer een goede middenvelder op zo,n Victor Claesson.

 

appie happie05-01-2017 om 11:26

Heren we moeten even afwachten,Nijland zit vast tre wachten op een super koopje...dus Januari is nog 3 weken,zoveel tijd is er nog dus.

 

En wie weet komt er wel en aansprekende aanwinst.

appie happie05-01-2017 om 11:26

Heren we moeten even afwachten,Nijland zit vast tre wachten op een super koopje...dus Januari is nog 3 weken,zoveel tijd is er nog dus.

 

En wie weet komt er wel en aansprekende aanwinst.

05-01-2017 om 11:32

Wie weet ja. Denk van niet. Dan spreken ze zichzelf tegen want  Nijland zei dat er voor Rusnak geen speler wordt gehaald. Er moeten er nog 3 weg dan komt er wat bij. Of als Hateboer vertrekt komt er 1 voor in de plaats, maar voor hem zal wel geen concrete belangstelling zijn.

TomOkker05-01-2017 om 11:42

Vanaf begin reeds gezegd, Rusnak hadden ze nooit aan moeten beginnen. Ik denk dat je met 1 miljoen je handen mag dichtknijpen. Maar zou mij niks verbazen dat het ook nog weleens minder kon zijn.  

05-01-2017 om 11:47

ze hebben weer geld binnen kunnen ze het weer uitgeven aan andere dingen en niet aan spelers.

je zou toch zeggen Maduro,van der laan ,Hoessen weg dat er ruimte is voor een hele goeie middenvelder.

Maar nee dus ze komen te kort in hun budget .

Ik zie gewoon dat de laatste jaren minder wordt met Groningen en straks nog erger met eigen jeugd.

En dan moeten ze elk jaar tegen degradatie vechten en komen er meer lege plekken.

FCG-Forever05-01-2017 om 11:52

ik vind het ook vreemd, las onlangs dat Idrissi de vervanger wordt van Rusnák. ik ben benieuwd wie er na de winterstop op tien staat. de vleugels zullen mahi/linssen en idrissi worden, maar Drost is nu toch de enige nummer tien die we hebben? of zit ik verkeerd? Dan kan het natuurlijk ook zijn dat Faber een andere formatie neer zet... We moeten maar gewoon afwachten. 

05-01-2017 om 11:55

nou nou nou stelletje negatievelingen weer allemaal zeg.

bracht rusnak nou zo veel dat we niet zonder hem kunnen?

ja hij heeft ons de bekerwinst bezorgd maar de 1.5 jaar daarna heeft hij weinig laten zien

gaat te vaak voor eigen succes en is meer met zijn uiterlijk bezig dan met zijn spel.

ik ben juist blij dat we van dit ijdela mannetje af zijn.

kan volgens mij alleen maar beter worden zonder hem in de basis

 

05-01-2017 om 12:31

Martijn wat heb jij de laatste 3 jaar nou gezien van deze spelers.

De meesten spelen al jaren met elkaar en het is nog niks.

Het gaat niet alleen om Rusnak maar het hele team is niks.

 

05-01-2017 om 12:51

hollander lees mijn verhaal maar eens die ik gisteren onder het bericht van Jesper Drost heb geplaatst, en je begrijpt precies hoe ik er over denk

Nogutsnoglory105-01-2017 om 15:57

Mee eens, ben hem heel dankbaar dat hij ons de beker heeft gebracht, maar heeft daarna nog geen 3 goede wedstrijden gespeeld 

appie happie05-01-2017 om 12:27

ehhh  hoe zit het eigenlijk? kunnen we vanavond op tv kanaal van de fc de wedstrijd tegen Alemere zien?

05-01-2017 om 12:52

ja op fc groningen tv moet het te zien zijn

 

https://www.fcgroningen.nl/fc-groningen-tv

Reactie verwijderd door redactie

05-01-2017 om 12:46

aankomende jaren gaat het echt niet beter worden geloof mij maar .

Ze willen veel eigen jeugd en er is geen geld meer hebben ze allemaal opgemaakt aan andere dingen.

We moeten niet eens meer willen als supporter om ons te gaan plaatsen voor europees .

Want als je altijd maar afdankertjes krijgt en niet goed een keer wilt investeren houd het op.

herman196005-01-2017 om 13:08

Ja ja ik hou mijn hart vast,als de FC met hun eigen opgeleide jeugd wil gaan spelen.

Denk als er een redelijke speler bij zit met wat talent zijn wij hem niet langer dan 1jaar voetballen.

Dan is deze jongen weer vertrokken haar de top 3 of buitenland. En wat dan weer opnieuw een eigen kweek zoeken.

Tuurlijk zal men zeggen maar dat is dus allemaal geld waar de FC niet veel hoeft voor te doen.

Maar het zou toch ook leuk zijn als "het bestuur"ook eens naar de supporters luisterd. Als er geld binnen komt is mooi,maar als je elke week naar spelers moet kijken die het niveua niet aan kunnen. Ik zeg gewoon meer investeren heren om de tribune's weer vol te krijgen.

05-01-2017 om 13:14

En ik zeg er nog 1 ding over en daarna hou ik mij weer wijselijk stil.

Het niveau van de eredivisie in het algemeen is de afgelopen jaren achteruit gegaan.

en dit heeft alles met finacien te maken

voorheen hadden de eredivie clubs vaak meer te besteden dan een groot deel van de landen om ons heen, tegenwoordig is dat al lang niet meer het geval, waardoor talenten uit het buitenland net zo makkelijk naar andere competities gaan.

Daarnaast is het aantrekken van spelers duurder geworden terwijl de begrotingen niet in dezelfde mate omhoog zijn gegaan. Daardoor kan je dus simpelweg minder goede spelers halen.

De gemiddele leeftijd is ook achteruit gegaan, hierdoor mis je routine in veel teams. ik zie soms zelfs opmerkingen van supporters die een aangetrkoken speler van 26 al oud noemen, terwijl dat volgens mij juist een ideale gemiddelde leeftijd zou zijn van een gehele selectie. maar spelers kiezen tegenwoordig sneller voor een avontuur in het buitenland waar vaak meer te verdienen valt dan hier in nederland. hierdoor loopt er simpelweg veel minder ervaring rond op de nederlandse velden en dat zie je uiteraard terug bij nagenoeg alle teams (niet alleen groningen)

 

en van mij mag nijland nog wel 20 jaar aanblijven als directeur. anders dan de reacties die ik van sommige supporters lees ben ik blij met zijn beleid. ook wat betreft een frisse wind waar hij gewoon voor zorgt door een andere koers op te varen en te investeren in de jeugd.

talentvolle jeugdspelers zijn nu eenmaal een stuk goedkoper om te halen dan spelers die al een tijdje meedraaien. wanneer je er in slaagt om deze klaar te stomen voor het echte werk, in combinatie met routiniers dan heb je volgens mij een ideaal recept om ook in de toekomst goed mee te kunnen komen.

maar wanneer we blijven hangen in het oude (spelers kopen die elk jaar duurder worden om aan te schaffen) dan zal het verval over een aantal jaren alleen maar veel groter worden, wanneer je dez zelf kan opleiden en kan door verkopen zal je als club altijd in staat zijn om winst te draaien, goede routiniers te halen en eigen talent laten doorbreken.

vanaf de zijkat is het altijd lekker makkelijk lullen, bij het komen van nieuwe spelers roept  iedereen van die gaat het maken, dat is een hele goeie. maar wanneer het er eventjes niet uit komt moet het bestuur en de scouting maar opstappen want ze kunnen er niks van. zelfde met faber,  toen die kwam heerste er grote euforie. maar na een slechte start mocht die van enkelen al wel weer opsodemieteren. ( ook al is  die slechte start mede  gekomen doordat er is geluisterd naar de wens van de supporter om aanvallender te gaan voetballen, vanaf het moment dat faber daar vanaf stapte en naar zichzelf ging luisteren werden er ineens punten gepakt)

en zo kan ik nog wel wat voorbeelden opnoemen maar dat zal ik jullie besparen.

 

ik ga er in elk geval van uit dat groningen over een aantal jaar de vruchten gaat plukken van de huyidige ommezwaai. en dan zal iedereen wel weer roepen dat nijland een geweldige beslissing heeft genomen destijds

05-01-2017 om 14:10

Mooi verhaal maar als iedereen zo gaat denken dat er niks aan te doen is en ligt aan de omstandigeheden in het voetbal dat het de afgelopen jaren allemaal minder wordt. Als er minder financien zijn moet de club maar creatiever gaan scouten. Zo kom je als club nooit hogerop. Gaat erom wat je nu op het veld hebt staan niet over 3 jaar ofzo. Je kunt toch niet zeggen kom over 3 jaar maar terug want dan komt het allemaal goed. We willen nu toch ook leuk voetbal zien met goede spelers. Daar heb je weer die gelatenheid die er bij sommigen is. Kijk naar Heerenveen, Utrecht en Twente die ons alweer voorbij zijn dit jaar. Gaat ons weer geld kosten aan het eind van het seizoen

Nogutsnoglory105-01-2017 om 16:02

@Martijn. Prima verwoord.Ben het er helemaal mee eens. 

Rob197005-01-2017 om 13:42

Ik mis de beloofde transparantie en het naar buiten treden als volksclub. Waarom kan het transferbedrag niet gewoon worden genoemd. Omdat dit misschien negatief gaat werken? Of zijn ze bang dat huidige clubs hun prijzen opschroeven omdat ze nu weten dat er iets in kas zit. Dan had je de speler eerder moeten halen. Evenals het voetbal op het veld, wordt er gewerkt op basis van reactie. Foute boel.

Ik kan me nog herinneren, dat er vanuit de directie toegegeven is dat er niet goed ingespeelt is op de vertrokken spelers, maar dat dit in de winter recht gezet zou worden. Allemaal onzin. Er staat geen enkele speler in de startblokken om deze kant op de komen. Helemaal nu niet meer, als de iets betere spelers vertrekken en er middelmaat overblijft. Wij zijn wel erg hard achteruit gegaan met de kwaliteit. Misschien is de kwaliteit er wel, maar komt het er niet uit. Maar ik als supporter koop er niets voor. Zoals er iemand gisteren poste, ik kom voor een leuke pot voetbal, met amusement en winst of verlies is dan niet altijd het belangrijkste, maar zo langzamerhand zit ik naar een elftal te kijken, waarbij 1 keer aannemen niet meer in de eigenschappen van de speler zit. 

 

05-01-2017 om 13:57

zolang Nijland doorgaat op deze manier gaat het niet beter worden maar alleen maar minder.

ollie05-01-2017 om 14:16

De hele Nederlandse competitie word minder.dus maakt het voor de Nederlandse eredivisie niks uit.

ollie05-01-2017 om 14:21

En voor mensen die negatief commentaar hebben zou ik zeggen geen seizoenskaart meer kopen.maar gewoon lekker thuis blijven.aan zulke supporters hebben we niks aan.

05-01-2017 om 14:32

Dus Ollie als jij steeds problemen hebt met een Garage blijf je er ook gewoon bij en die problemen worden niet opgelost blijf je er gewoon blij om dat je het goed vind of dat je ergens kleding koopt en als er wat kapot is en toch geen garantie krijgt blijf je er gewoon bij .

 

Kijk er zijn mensen onder ons die misschien niet veel verdienen en kunnen rondkomen en die toch een kaart kopen .

Maar dat het voetbal de laatste jaren niet om aan te kijken is en deze mensen willen waar voor hun geld.

Kijk ik heb 18 jaar een seizoenkaart gehad en door mijn zicht in mijn oog kon ik helaas niet meer te veel last van.

Daarom kijk ik nu elke wedstrijd op de tv als die erop is .

Wat is negatief commentaar je wilt waar voor je geld toch .

 

05-01-2017 om 14:51

er is ook nog iets als door dik en dun achter je club gaan staan.

erachter staan, opzwepen, motiveren, aanjagen. het werkt allemaal een stuk beter dan afkraken, uitfluiten, boe geroep en noem maar op.

van negatief lullen gaat niemand beter presteren.

 

 

ronald197605-01-2017 om 15:14

Wat ik wel vind is dat als je speler goed verkoopt je zeker gelijkwaardige speler weer moet hebben op die positie en te vaak zien we spelers van minder niveau ervoor terug komem  als je als club doelstelling begin van seizoen communiseerd naar buitenwereld verkoop dat in winterstop niet speler die in basis staat en geen vervanger haalt stel idrissi raakt geblesseerd   en schorsingen dan kun je je doelstelling vergeten dan schiet je niks op met 1.75 miljoen die je overhoud

campesino05-01-2017 om 15:29

wat een huilebalken weer allemaal hier. 

er reageert hier bijna geen hond, maar als er wat te klagen valt staat iedereen vooraan.

hoezo geen transparentie en duidelijkheid?? de zaak is zo klaar als een klontje.

het aankoopbeleid /scouting is de laatste jaren gewoon kloten, zwaar minder dan we gewent waren.maar rusnak is is een prima aankoop geweest. hij koste bijna niets, wordt voor een leuk bedrag verkocht en (al was het alleen maar om de beker) hij heeft sportief voldaan. wat wil je nog meer? maar om nu te gaan janken dat hij weg gaat. de grootste huilebalken hier vonden het maar een nichterige prutser die op de bank of tribune op zijn plaats was. als je dan met deze verkoop een gat in de begroting kunt verkleinen dan is dat prima toch?  de oorzaak van de ellende in de begroting is het niet vertrekken van maduro, vd laan en hoesen, terwijl hun vervangers al zijn aangetrokken. dus het is heel simpel, eerst zullen er een paar dure bankzitters vekocht moeten worden voordat groningen weer wat kan doen. en aub geen paniekaankopen, maar leeker wachten tot de zomer mer 1 of 2 gerichte goed gescoute aankopen (en niet één of ander koopje, waarvan we later dan maar zien hoe we die in het team inpassen.

maar je bedrogen voelen omdat rusnak vertrekt? man man man.

Nogutsnoglory105-01-2017 om 16:09

@Campesino

Ook helemaal mee eens. Mensen vergeten dat wij op de top 4 na zo'n beetje de grootste selectie van de eredivisie hebben. Logisch toch dat je van veel te dure gasten als Maduro, van der Laan, Hoesen etc af wil. En zo'n topper is Rusnak niet. Idrissi en Mahi zie ik veel liever, en die werken er ook nog hard voor. 

ollie05-01-2017 om 16:05

He Hollander dan ga ik naar een andere garage.

05-01-2017 om 16:20

nee Ollie ook niet doen niet zeuren geweeon blijven komt vast wel weer goed naar jaren

 

 

ollie05-01-2017 om 16:33

Azijn zeiker

Rob197005-01-2017 om 16:21

Pozzebon terug naar Juventus. Wat fantastisch hoe de Fc dit heeft opgelost, speler en club tevreden. De speler is Groningen erg dankbaar dat hij hier heeft mogen voetballen, de tijd en energie die er door Fc Groningen in is gestoken om zijn verblijf hier tot een succes te maken. Aan de begeleiding van de Fc kant, heeft het zeker niet gelegen, die was top. Alles tot stand gebracht door de fantastische contacten van Carlos Aalbers in de internationale voetbalwereld. 

Campesino, als het zover is, dat dit hier geschreven moet worden, dan hou ik het voor gezien. Ik wens jullie veel positieve post toe in de toekomst. Mij niet gezien, de mazzel en tjeu.

 

campesino05-01-2017 om 17:13

als jij het voor gezien wil houden, jammer, maar dat moet jij weten. ik denk dat ik hier door de jaren heen meer negatieve dan positieve posts heb geplaatst. heb de hoekies en brummies vaak verweten waar zij in vredesnaam hun positivisme vandaan haalden (vriendjes njiland), maar iets anders is als je alleen maar het negatieve wilt zien. Nijland is niet perfect maar ik ben vann mening dat we onze handen mogen dichtknijpen met zo'n voorzitter.  wat jeltema  betreftkan ik naar het eindproduct kijkende moeilijk tevreden zijn en ik denk dat aalbers er te kort zit om te kunnen beoordelen. en wat het kijkspel betreft ben ik blij dat "tikkie terug vd looi" mt zijn defensieve voetbal heeft plaats gemaakt voor faber. de resultaten vallen tegen, maar het spel werd beetje bij beetje beter en was toch beter aan te zien dan de laatste jaren.

appie happie05-01-2017 om 19:08

Ik kijk nu naar fcgroningen tv lifestream Almere  nou wat ik allemaal hoor wc doortrekken enzo...m logo van heracles in beeld. ..kan een verbeterING nodig heben. 

appie happie05-01-2017 om 19:24

Ik zet het er weer af hoor Nijland...Een Kut geluid en nog erger een Kut fc Groningen. M instelling van een stel volgevreten kerstbomen. We winnen wel ff  daar in Almere. .nou de groeten..stel klunsen.bah..

appie happie05-01-2017 om 19:30

Sorry dames...maar de waarheid mag gezegd worden.

05-01-2017 om 19:30

2-0 achter tegen Almere ik zal wel weer zeuren maar het is wel zo .

appie happie05-01-2017 om 19:41

Die Hollander toch

.lees ff wat ik zei hierboven..zal wel verwijderd  worden..Maar toch. Wat een stel wijven voetballen er bij de fc en t grootste wijf is al weg..kun je nagaan.

Ik erger me hier echt aan  vvk5 heeft nog meer spirit..

FCG-Forever06-01-2017 om 19:39

toch winnen ze met 2-3 

06-01-2017 om 08:30

Bedankt voor deze warme woorden appie!. 

VVK 5 

appie happie06-01-2017 om 08:44

geen dank vvk,   vaak tegen gespeeld op de Hoogte....maar al lang geleden......

MaxFCG09-01-2017 om 20:33

Tijdens de livestream van de nieuwjaarsreceptie laat Hans Nijland aan Wilfred Genee weten dat Rusnak voor een bedrag van 435.000 euro is verkocht...

Oeleoptak09-01-2017 om 20:40

Dat las ik ook net op Twitter. Vind ik een belachelijk laag bedrag voor een international. Was geen liefhebber van hem maar mag hopen dat er een fikse doorverkoopclausule op zit.

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!