Terug

Deel deze pagina:

Matchday! FC Groningen op bezoek bij Jong AZ in Wijdewormer

Door Sven Heikens 45 reacties

Matchday! FC Groningen gaat vanavond op bezoek bij Jong AZ. Op het AFAS Trainingscomplex in Wijdewormer zal Groningen voor het eerst in de clubhistorie een wedstrijd gaan spelen tegen de beloften van AZ. 

FC Groningen

FC Groningen won afgelopen vrijdag van FC Eindhoven en we durven voorzichtig wel te stellen dat Groningen aan het bouwen is, al is de plek op de ranglijst momenteel nog veel te laag. Tegen FC Eindhoven gaf Groningen nauwelijks een kans weg en wist het zelf een behoorlijk aantal kansen bij mekaar te voetballen. Scoren is en blijft nog wel een dingetje, want ook tegen Roda JC speelde Groningen meer dan behoorlijk en wist het niet te scoren.

Afgelopen vrijdag was iedereen fit, zo lijkt het ook voor vanavond het geval. Op moment van schrijven is er nog niets bekend over eventuele blessures. Duarte speelde een zeer verdienstelijke invalbeurt voor Pelupessy, wie van de twee aan de aftrap zal verschijnen is nog onbekend.

Vermoedelijke opstelling: Jurjus; Rente, Balker, Peersman, Prins; Pelupessy/Duarte, Hove; Schreuders, Valente; Van Bergen, Postema.

Jong AZ

De beloften van AZ zijn bezig aan een uitstekend seizoen. Het team wat dit seizoen in actie komt bij de Alkmaarse beloften is het team wat vorig jaar de UEFA Youth League wist te winnen. Kortom, we kunnen we stellen dat de Alkmaarse opleiding de beste jeugdopleiding van het land is geworden. Het zal vanavond ook een flinke kluif worden om een resultaat Alleen Willem II wist dit seizoen nog maar te winnen op het AFAS Jeugdcomplex.

Het uitvak vanavond is wederom uitverkocht. 180 FC supporters maken de reis naar Wijdewormer.

Reacties:
appie happie27-11-2023 om 07:58

3 punten noodzakelijk,wil je omhoog kijken.

Ben benieuwd hoe we starten...wel jammer dat je aan het schakel programma vast zit,maar tis niet anders.

Herman Badkuip27-11-2023 om 08:53

Fijn dat FCG een uitgebreide selectie heeft, dan heeft trainer Dick Lukkien veel mogelijkheden om spelers te wisselen! Zou in elk geval starten met Laros Duarte en Leandro Bacuna in de basis, i.p.v. Luciano Valente en Joey Pelupessy....en de rest van het team van afgelopen vrijdag gewoon laten staan! Ook voor de jonge spelers van AZ zal het best wel zwaar zijn, zo'n tweede wedstrijd binnen drie dagen. We gaan 't weer meemaken, denk toch wel dat de mannen van Lukkien een resultaat gaan halen, 't liefst drie punten natuurlijk! Forza FC Grunn, weer met z'n allen naar voren én lekker scoren! 

ChiChi27-11-2023 om 09:28

Lukkien speelt weer met hetzelfde ren je rot team als afgelopen vrijdag!

Ik had Pelupessy en Valente vervangen, eventueel door Bacuna en Duarte.

1-1

Herman Badkuip27-11-2023 om 11:09

Volgens Lukkien zijn beide spelers nog niet volledig wedstrijdfit, maar ze gaan vast en zeker weer invallen na de rust.....

Boerentrien27-11-2023 om 10:13

Van mij mogen dezelfde 11 starten. Dat deden ze goed afgelopen vrijdag. Heel plezierig om naar te kijken. En het  leverde een doelpunt op. Maar wel sneller wisselen, als het weer inzakt. Dat blijft toch een probleem.

Euroborg27-11-2023 om 11:11

Misschien neemt Kevin van Veen wel afscheid met een hattrick.....? Zou geweldig zijn voor hem én ons allemaal!

no guts no glory27-11-2023 om 20:55

Helemaal mee eens Boerentrien. 

no guts no glory27-11-2023 om 20:55

Helemaal mee eens Boerentrien. 

Euroborg27-11-2023 om 11:19

Nóg maar 5 wedstrijden tot de winterstop, waarvan twee uitwedstrijden [Jong AZ en MVV] en 3 wedstrijden in de Euroborg [VVV, Telstar en Jong FC Utrecht]! Dat zijn dus mooi 15 punten voor FC Groningen, belangrijk om de aansluiting met de top 5 te behouden!

Rob197027-11-2023 om 14:49

Groningen heeft het gat al veel te groot laten oplopen, als je onderling van de toppers niet wint en daarbij te veel flaters hebt, kom je er niet. Met 15 punten erbij, ben je nog niet eens koploper. De overige clubs winnen ook gewoon wedstrijden.

Hopen op een goede eindsprint zou kunnen, maar zorg dan voor een afmaker in de spits, waardoor het allemaal wat makkelijker wordt.

Eindhoven afgelopen vrijdag, is kwa uitslag net gewonnen, dat moet echt anders als je zo veel beter bent als je tegenstander. Scoren, Scoren, Scoren.....

ChiChi27-11-2023 om 15:45

Onze spitsen scoren haast nooit, alleen maar rennen,rennen en rennen!!!!!

Herman Badkuip27-11-2023 om 20:37

Valt vanavond toch wel mee ChiChi met onze renners....de jeugd kan ook scoren!

Twee punt.27-11-2023 om 21:41

Is ChiChi jaloers op de spitsen van FC-Groningen of komt het dat hijzelf achter een rollator loopt...........ja, daar kan ik mij iets bij voorstellen, maar voorlopig staan we met 4-0 voor en raad eens wie er ook heeft gescoord, juist een van de "renners" ....Postema, leuk hè Chi Chi!!!!!!!.

slchan27-11-2023 om 15:56

Wat is dat toch met Emeran en Turay. Waarom spelen ze niet? Zet ze op de flanken Van Veen in de punt.

appie happie27-11-2023 om 16:13

Ja precies dat!

.27-11-2023 om 18:35

0 - 5

DanMan197127-11-2023 om 20:33

Wat een donker veld. Lijkt Danman wel op de training bij Hellas VC op een late donderdagavond. 

marcelfcg27-11-2023 om 20:41

Ongelofelijk hoeveel kansen er weer verprutst worden. Van Veen loopt zich vast op te vreten op de bank. Tegen dit zeer jonge en onervaren AZ kun je het doelsaldo flink oppoetsen.

Herman Badkuip27-11-2023 om 20:51

Er komt nog een tweede helft hoor marcelfcg, óók Kevin van Veen krijgt vast nog wel speelminuten! Wees blij dat wij al twee keer gescoord hebben....

marcelfcg27-11-2023 om 20:53

De lat moet omhoog Herman. Met een echte spits had je op 0-5 gestaan. En die zit gewoon op de bank.

no guts no glory27-11-2023 om 20:58

Met van Veen had je nooit zoveel kansen gecreëerd 

marcelfcg27-11-2023 om 21:11

Ha ha. Ja is goed Dick.

Euroborg27-11-2023 om 20:54

Vond het positiespel van ons FC Groningen best wel goed in de eerste helft. Naast de twee goals van Schreuders en Valente nog volop kansen op een doelpunt gezien.....Hoop dat onze jongens na de rust voor het doel van Jong AZ wat scherper zijn!

no guts no glory27-11-2023 om 21:03

Wat een negatieve reacties weer. Het is ook niet gauw goed. Sta je met rust met 0-2 voor en speel je jong AZ helemaal van de mat zit iedereen nog te zeiken. Jong AZ heeft alleen van Willem 2 verloren en 1 keer gelijk en 6 keer gewonnen. Okay ze spelen misschien niet in hun sterkste opstelling maar toch. Niet te lang wachten met wisselen. Zou Duarte en Emeran en/of Turay brengen. 

marcelfcg27-11-2023 om 21:10

Nee ze spelen zeker niet in hun sterkste opstelling. Dus de polonaise lopen is niet op z'n plaats. Jong PSV speelde ook in zijn zwakste opstelling tegen ons. Dan lijkt het al heel snel wat. Gewoon gebruik van maken en niet vrij voor de goal 10 meter over schieten.

Bierboer27-11-2023 om 21:13

Er worden in ieder geval kansen gecreëerd. Dat er aantal gemist worden klopt, maar heb ook tijden wedstrijden  gezien waar we amper 3x op.doel schoten van een tegenstander. Heb het idee dat positiespel wat beter wordt, en er wordt ook meer en sneller vooruit gespeeld. Ik zie in ieder geval een stijgende lijn. 3 punten moet dit worden 

Johan27-11-2023 om 21:29

Zit zeker een stijgende lijn in. Begint een beetje weer op voetbal te lijken.

Sammy27-11-2023 om 21:47

En weer geen Kevin van Veen. Hoop echt dat die gast in de winter een leuke club krijgt.  Had je Emeran en Turay er ook in kunnen doen met van Veen in de spits. Maar ja, wij hebben Lukkien, stront eigenwijs. 

marcelfcg27-11-2023 om 21:49

Lijkt gewoon op een persoonlijke vete. Treurig hoor. Gun die man gewoon minimaal een kwartier man. 

Johan27-11-2023 om 22:01

Sorry hoor maar snap de ballen van dit gezeur. Net of van Veen Ronaldo is ofzo. Heeft gewoon te weinig laten zien en veel te statisch in de spits. Of hebben jullie de wedstrijden dat hij wel speelde lopen slapen. Dit zou ik overigens wel begrijpen want met hem in de basis gebeurde er echt helemaal niks

Heiky27-11-2023 om 21:58

Marcel, ik begrijp jouw adoratie voor van Veen niet zo eerlijk gezegd. Zo'n wereldspeler is het helemaal niet en ik had nog moeten zien of het mét hem ook 0-5 geworden zou zijn. Eerlijk is eerlijk, JAZ bood amper tegenstand maar dat soort wedstrijden horen er ook bij. Persoonlijke kwestie of niet: ik denk dat het beste is om afscheid te nemen van deze man. Ook nog eens veel te duur in het onderhoud.

Herman Badkuip27-11-2023 om 21:59

Kom aan jongens tis geen amateurvoetbal hoor, de beste spelers moeten in het veld staan én de dagen van Kevin van Veen zijn geteld! Hij kan na de wedstrijd gelijk door naar Schiphol om zijn vrouw in Schotland op te zoeken.... Vijf doelpunten voor FCG én vier van jongens [Valente, Schreuders, Postema en van Bergen] uit de eigen opleiding! Wie zei er ook alweer dat onze jeugd alleen maar kan rennen én niet scoren? Kijk nu al uit naar vrijdagavond 1-12 thuiswedstrijd tegen VVV uit Venlo voor de derde overwinning op rij!

Boerentrien27-11-2023 om 22:03

Ik ben dik tevreden met een klinkende overwinning van 0 - 5 in een uitwedstrijd en scorende jonkies. Laat die maar verder groeien en bloeien. En wat gun ik de meegereisde supporters deze overwinning. Ze staan er toch maar weer. Super!!

Euroborg27-11-2023 om 22:08

Zeker weten 't was waterkoud in Wijdewormer, maar het spel van ons FCG doet ons allemaal verwarmen! Heerlijk toch al die talentvolle jeugdspelers, naast het scorende viertal heb je ook nog Wouter Prins, Thijmen Blokzijl en Tika de Jonge die straks gewoon vast in de basis spelen!

.27-11-2023 om 22:22

Intensiteit voorin is formidabel. Een tien met een griffel. En dat met al een wedstrijd in de benen van een paar dagen geleden.

Echt heel goed en heel leuk om te zien. Tegenstander achterin gek maken is het mooiste van voetbal.

Achterin bij de fc nog steeds waardeloos trouwens.

campesino27-11-2023 om 22:29

Ik mis de reakties van Dijk en amigos. 

no guts no glory27-11-2023 om 22:42

Ha ha inderdaad. Wat zullen ze balen dat van Bergen en Postema hebben gescoord. 

Euroborg28-11-2023 om 15:02

Er valt ook weinig te mopperen de laatste weken.....

ChiChi27-11-2023 om 23:05

Inderdaad hebben onze ren je rot spitsen een keer gescoord tegen een zeer jeugdig AZ.

Ze moeten het eerst maar eens de komende wedstrijden hetzelfde presteren, 

voordat ik mijn mening ga bijstellen.

Maar eerlijk dit geeft wel meer optimisme.

Het is nu ook wel duidelijk dat het einde verhaal K.v.Veen is.

Herman Badkuip27-11-2023 om 23:37

Denk inderdaad dat het beter is, dat Kevin van Veen naar Schotland gaat en weer bij Motherwell gaat spelen.....Zijn rol in Grun is volgens mij uitgespeeld, onze jeugdige talenten laten al een aantal weken zien dat ze er klaar voor zijn! Zij krijgen het volste vertrouwen van Dick Lukkien en spelen met flair en een tomeloze inzet! Maar laten wij realistisch blijven, het seizoen is nog lang niet voorbij en jonge spelers kunnen enorm pieken, maar ook weer terugvallen.....Voorlopig is het echter hosanna en presteren ze naar behoren!

Heiky27-11-2023 om 23:45

Wat mij een beetje opvalt is dat het, tot nu toe, eigenlijk veel beter loopt zonder van Veen dan mét. Ondanks het feit dat meerdere personen hier van Veen graag in de basis zien staan danwel invallen. Uiteraard zullen ze nog tegen de nodige zeperds aanlopen want hou dit maar eens vol als jongelingen, maar door de bank genomen komt er langzaam maar zeker meer voetbal in dit elftal.

grunn196728-11-2023 om 07:11

Bij mij is het negativisme / realisme langzaam omgeslagen naar positivisme.

Ik kijk de laatste wedstrijden met veel plezier naar de Fc, niet alles gaat goed maar de FC heeft een duidelijk plan, er wordt strijd geleverd en niet meer dat oeverloze gebrei. Dik compliment aan Dick. Heeft van zooitje weer een elftal gemaakt met een duidelijke visie speelplan. Ook als is  het KKD, het is leuk om naar te kijken en de FC is elke wedstrijd de baas op het veld. Bij de eerste 2 eindigen zal lastig worden, maar nacompetitie mag geen probleem zijn als je op dit nivea blijft spelen.

Mbt v Veen, deze beste man lekker achter laten in scotland, nooit begrepen waarom ze deze houten klaas (salaris rond de 500.000) hebben gehaald. Hopen dat je hem nog kan slijten in scotland. Zal de FC ook weer veel geld kosten. (ja weer een blunder van Gudde, was op persoonlijke titel gehaald)

Ben benieuw tegen vvv als de Fc huidige reeks kunnen doorzetten.

Herman Badkuip28-11-2023 om 09:30

Maar dat weten wij toch van trainer Dick Lukkien, dat zijn teams even de tijd nodig hebben om zijn visie uit te voeren? Zo is 't toch ook bij FC Emmen gegaan? Oók daar waren er spelers teleurgesteld, omdat zij niet in zijn speelplannen pasten.....zoals spits Kevin van Veen bij FCG. Als FCG het huidige spel door kan trekken tot het einde van het seizoen, kunnen ze iedereen nog gaan verrassen....Seizoen is nog lang niet afgelopen hoor, zijn keuze voor de jeugdspelers is een uitstekende zet! Trouwens.....die Mexx Meerdijk [zoon van Martijn] zou wel bij dit jeugdige FCG passen, kunnen wij hem niet huren tot het einde van dit seizoen met optie tot koop?

.28-11-2023 om 13:29

Tegen VVV kan het alle kanten op dat. Zo werkt dat bij ploegen in opbouw. Supporters willen dat vaak niet accepteren. 

Lukkien moet gewoon zo doorgaan. In het begin zag ik zijn kwaliteiten niet maar begin het nu een beetje te begrijpen.

Veel druk op de tegenstander zijn laatste linie en dit 90 minuten volhouden is gewoon erg goed. Daarin mag de trainer best eigenwijs zijn. Tegenstander blijven afjagen is erg leuk om te zien. Toen Suarez dit deed waren we vol lof...

Wel moet de FC blijven rondkijken naar een veranger voor Postema....geen neusje voor de goal....te wild in de afwerking. Stel dat de FC daar een jonge speler met dezelfde werklust voor in de plaats kan krijgen met iets meer kwaliteiten in de afwerking dan gaan we veel meer goals maken.

Wel is de achterhoede nog steeds erg kwetsbaar. Daar staan notabene de oudste spelers met de meeste ervaring...Ze zijn ook onrustig achterin.

 

 

Euroborg28-11-2023 om 14:58

Ben 't niet helemaal met jou eens .  Volgens mij zijn ook Radinio Balker en Marvin Peersman de laatste weken gegroeid en spelen ze met meer zelfvertrouwen....Toch zou ik heel graag Thijmen Blokzijl centraal achterin willen zien spelen! Oók onze vleugelverdedigers Marco Rente en Wouter Prins doen 't boven verwachting.

Nachtwacht28-11-2023 om 10:23

Ik heb tegen AZ alleen de samenvatting gezien, maar van Bergen lijkt de laatste wedstrijden steeds beter te gaan spelen.

 

Euroborg28-11-2023 om 15:00

Denk dat FCG zijn handen dicht mag knijpen met zoveel talentvolle, jonge spelers. Geef ze de tijd én het vertrouwen de komende wedstrijden, ze zullen 't niet beschamen!

Fan op afstand28-11-2023 om 15:10

Het mag duidelijk zijn dat de laatste 2 wedstrijden voldoende aanleiding zijn om meer positief te kijken naar de toekomst.  Ook voor mij.  Als ze komende vrijdag tegen VVV hetzelfde presenteren zal ik mijn mening toch eens moeten herzien.  Het lijkt erop dat Lukkien het voor elkaar heeft. En laten we hopen dat dit het begin van toch nog een mooi seizoen wordt.

alexvl28-11-2023 om 16:33

Na 50 jaar trouw te zijn geweest haak ik nu langzaam aan af door die schoft van een Lukkien.
https://www.soccernews.nl/news/onmenselijke-lukkien-gaat-zwaar-de-fout-in-met-van-veen-beslissing/
Zo ga je met niemand om. Wat een klootzak.

alexvl28-11-2023 om 16:33

Na 50 jaar trouw te zijn geweest haak ik nu langzaam aan af door die schoft van een Lukkien.
https://www.soccernews.nl/news/onmenselijke-lukkien-gaat-zwaar-de-fout-in-met-van-veen-beslissing/
Zo ga je met niemand om. Wat een klootzak.

Boerentrien28-11-2023 om 17:02

In het Dagblad van het Noorden van gisteren staat een interview met van Veen met William Pomp. Daarin zegt hij duidelijk, dat het zijn eigen keus is om mee te gaan naar Jong AZ. Dat Gudde en de trainer zeiden, dat hij knettergek was. Hij mocht dus gewoon naar Schotland, maar besloot zelf om dat niet te doen. Dat hoeft voor Lukkien wat mij betreft echt geen reden te zijn hem op te stellen.

.28-11-2023 om 20:08

Het is moeilijk uit te leggen schrijft hij. Wanneer je iets niet begrijpt vraag je om uitleg. Heeft hij deze uitleg ook gevraagd?

Wanneer een speler zoveel aandacht vraagt/eist door gedrag maar niet presteert dan is dat slecht voor de ploeg. Bij de overige spelers kan ook van alles en nog wat spelen prive  maar die hoor je niet. 

Die doen gewoon hun best op het veld. En zo hoort het.

Johan28-11-2023 om 18:30

Tja.... Begin een beetje moe van dit gezeur te worden. Dus bij 15 min invallen was het wel ok geweest? Rot even lekker op zeg met deze onzin

Rob197028-11-2023 om 22:42

Om deze site op hoogwaardig niveau te houden, heb ik mijn reactie verwijderd. Iedereen een fijne dag toegewenst.

ChiChi28-11-2023 om 23:00

Geweldig stuk, ben er VOLLEDIG mee eens!

Tegen Jong AZ liet Lukkien hem een tijd warm lopen, maar bracht hem niet in,

met later de medededeling dat alles zo goed liep en er geen reden was om te wisselen,

terwijl hij WEL drie wissels in bracht. (Blokzijl, Bacuna en Duarte).

Dat was dus een kut smoes.

Er zijn nu heel veel zeer optimistisch na een 5-0 zege tegen een verzwakt Jong AZ.

Laten onze ren je rot spitsen eerst maar de laatste wedstrijden voor de winterstop bewijzen dat

ze wel veel kunnen scoren en dan kunnen we wat optimistischer worden.

Euroborg29-11-2023 om 10:11

Wat een kulverhaal van Rob1970, je weet toch wel dat mensen veranderlijk zijn? Nou Dick Lukkien heeft in de eerste wedstrijden gezien, dat spits Kevin van Veen een totale mislukking is! Met meer geluk dan wijsheid heeft hij er vijf ingeschopt, maar samenspel met zijn teamgenoten lukte voor géén meter. Sorry hoor, maar Kevin van Veen is een balletjeswachter, heeft geen handelingssnelheid, kan niet koppen en loopt alleen maar te zeuren in het veld! Logisch dat onze trainer iets anders probeert, hij heeft tijdens de trainingen gezien, dat de jeugdspelers een klik hebben met elkaar en keihard voor elke meter willen knokken! Dat bewijzen ze de laatste weken ook in de wedstrijden en het is dan ook normaal, dat Lukkien de nieuw ingeslagen weg blijft volgen! Jammer voor ene Kevin van Veen, maar dit is betaald voetbal, de best presterende spelers moeten in het veld lopen en als de spitsen niet hadden voldaan tegen Jong AZ had de trainer misschien Kevin van Veen wel laten invallen! 

.29-11-2023 om 10:48

Veel aannames Rob1970...

Feiten van maandag: 4 jeugdspelers van de Fc, 19-21 jaar, met allemaal een goal. Geen enkele reden om Van Veen in te zetten. De tegenstander was niet top...maar dat waren wij ook niet dit seizoen.

Respect voor de opleiding.

 

grunn196729-11-2023 om 12:15

Idd wat een kul verhaal ! (zonde van de tijd)

Rapdoel29-11-2023 om 00:45

op naar vrijdag, en dan hopen dat we VVV voorbij voetballen met 3 punten...3 x winst..moet ook wat vertrouwen brengen bij spelers lijkt mij...op naar meer :) 

RKR29-11-2023 om 12:46

Van Veen zal gerust gehaald zijn met goedkeuring van de trainer, maar als die speler er vervolgens niet veel van bakt en de ploeg niet op de positie staat die je ze van te voren had toegedicht, en je dus besluit anders te gaan opereren? Hij heeft weliswaar een paar goals gemaakt, onder meer tegen Jong PSV en Telstar dacht ik, maar tegen de concurrenten, en ook Jong Ajax, heb ik hem niet gezien. Ik schrok zelfs van zijn voetballende kwaliteiten tegen Willem II. Sinds hij er niet meer in staat worden er wel meer punten gepakt.

Het is niet alleen Van Veen die er naast staat he. Maar hij is de enige die nogal veel met de media babbelt, wat hem ook niet zal helpen.

En natuurlijk sluit ik pestgedrag niet helemaal uit, je deelt zo'n vet contract uit en na een week of 3 zie je eigenlijk dat je een speler hebt gehaald die hier geen potten gaat breken. Maar op zijn beurt die zelf ook steeds loopt te leuren met heimwee etc. Ik snap heel goed dat FCG van hem af wilt.

 

 

Herman Badkuip29-11-2023 om 13:25

Een heel loyaal gebaar van FCG, Kevin van Veen mag voor onbepaalde tijd wegblijven om zijn vrouw te ondersteunen bij haar bevalling. Zullen wij ons vanaf nú alleen maar bezighouden met de spelers, die wél voor FCG spelen......

.29-11-2023 om 15:33

Volgens mij moet zijn vriendin hem ondersteunen zo langzamerhand...Van Veen maakt overal een drama van.

 Wanneer Van Veen zijn busabonnement is verlopen raakt ie al in paniek.

 

Hoekie29-11-2023 om 13:50

Ik krijg steeds meer begrip voor de werkwijze van Lukkien. De laatste 4 wedstrijden kan iedereen zien dat hij een goed wedstrijdplan heeft. De tegenstander op eigen helft vastzetten en dat kan alleen maar als iedereen de energie kan opbrengen om mee te doen. Het zogenaamde GPV( Groninger Pressie Voetbal) uit de tijd van Ron Jans zie je eindelijk weer terug. Daar passen Kevin van Veen, Irandust niet in. 

Toen van Veen werd aangetrokken was bijna iedereen het eens dat het een goede aankoop zou zijn. Lukkien achteraf een verwijt maken dat hij achter de aankoop stond is mij te makkelijk. Dat heet voortschrijdend inzicht. De FC is geen sociale werkplaats en heel veel medelijden hebben is overdreven. Beide spelers worden vorstelijk betaald. 

Door deze manier van spelen zie je dat de druk op de achterhoede afneemt, met als gevolg dat de aanvalskracht toeneemt. Meer voorzetten, meer schoten en uiteindelijk meer doelpunten naarmate het systeem verder in ontwikkeling komt. 

 

.29-11-2023 om 15:35

Of Irandust past bij dit systeem komen nooit echt achter want hij is altijd geblesseerd. Idem Abraham. 

Hoekie29-11-2023 om 16:10

Dat zie ik toch anders. De spaarzame momenten dat hij wel fit was, blonk Irandust niet uit in drukzetten, ballen afpakken, loopacties maken en noem maar op. 

Herman Badkuip29-11-2023 om 16:27

Zowel Abraham als Irandust zijn inderdaad vaak ziek, zwak of misselijk.....Jammer want volgens mij kunnen ze beiden heel goed voetballen. We hebben 't alleen te weinig gezien....Irandust is wel de man van de geweldige steekpass, waarmee hij spitsen goed weg kan zetten.

Stadjer8129-11-2023 om 16:33

Nee Irandust is gewoon niet goed genoeg. Ten eerste is ie te vaak geblesseerd, ten tweede brengt hij fysiek te weinig. Abraham is eigenlijk van dezelfde garnituur. Van Veen is ook geen speler die druk kan zetten of een bal kan vasthouden. 

 

Van Veen is door Gudde gehaald op basis van een enkel goed jaar in Schotland. Maar die jongen is al wel 32 en heeft het in het Nederlandse voetbal juist nooit laten zien. Omdat hier toch meer gevoetbald wordt, ook in de KKD. Zelf heeft ie het onderschat, hij zei letterlijk dat hij er wel 30 zou gaan maken omdat hij er al 16 wist te maken bij TOP. Maar dat was wel een jaar of 10 geleden. En omdat hij bij Motherwell geen aanvoer kreeg en makkelijk scoorde, dus dat was allemaal geen probleem. Vervolgens blijkt ie te moeten voetballen, en hij heeft eigenlijk in de voorbereiding al niks laten zien (1 goal tegen Deinze geloof ik), en zette die lijn door tegen Jong Ajax. Ik denk dat hij geschrokken is, waarop hij opeens roept dat Pepi wel heel goed moet zijn geweest omdat hij redelijk wat wist te scoren in dit team. Dan haalt ie heimwee erbij, zijn vrouw... alles eigenlijk. Maar hij vergeet de echte reden; hij is niet goed genoeg. En hij heeft zijn kansen echt wel gehad, hij was aanvankelijk gewoon basisspeler. Hij heeft nooit een goede pot gespeeld en tegen een paar Jong ploegen zijn goals gemaakt.

Dan kan Lukkien 2 dingen doen, of hij gaat het team volledig in dienst van hem laten spelen, of hij zet hem er naast en laat meer andere spelers naar hun mogelijkheden spelen. Lukkien gaat duidelijk voor het laatste. Feit blijft wel dat deze aanval niet goed genoeg is om een rol te spelen in de KKD. Wel denk ik dat met pakweg 2 gerichte versterkingen in de aanval en middenveld, de club maar zo weer mee kan doen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Twee punt.29-11-2023 om 20:55

Nu je toch Pepi even jouw verhaal noemt,. deze speler schiet PSV vanavond naar winst op Sevilla en echt op z'n Pepi's, op snelheid met een prachtige kopbal..............3-2 voor PSV........................even verder dromen, hadden wij maar zo'n spits.

Sammy29-11-2023 om 16:48

Toch er maar ééntje ingooien waarom Kevin van Veen er wel in had gemoeten tegen Jong AZ. Dat hij niet dat kan brengen wat die twee jongens daar voorin brengen is duidelijk. Maar om die gast nu maar meteen een vogevreten vedette, miskoop, jankerd en heb ongetwijfeld nog meer benamingen gemist te noemen gaat mij te ver. Kijk, 5 doelpunten maken tegen pupillen was mij nog gelukt op mijn oude dag. Met de huidige manier van spelen gebeurt er tenminste iets op het veld maar hoeveel kansen hebben we nu gecreeerd tegen Eindhoven en hoeveel doelpunten hebben onze spitsen gemaakt tot dusver? Vindt het geweldig om onze eigen opgeleide spelers te zien, zeker weten. Maar ook bij Emmen hebben we gezien dat dit pressie voetbal met deze spelers gewoon niet goed genoeg is. Lukkien promoveerde met betere spitsen maar degradeerde ook met betere spitsen omdat een ploeg met een beetje kwaliteit er onderuit voetbalt. En waarom dan toch Kevin van Veen laten invallen. Omdat ik wel had willen zien hoe een Turay maar ook Emeran dan hem hadden kunnen bedienen. Zie Top Oss. Want ook die eerder genoemde spelers komen zo niet aan de bak.  En dan mag een ieder dit gezeur vinden en zal ik moeten oprotten met deze onzin maar volgens mij is het aan de redactie van BM wie hier mag schrijven of niet. 

marcelfcg30-11-2023 om 17:59

Ik vind het een uitstekende post. Geen enkele reden om jouw geluid niet te laten horen.

Door Van Veen de deur uit te treiteren is er bovendien geen plan B meer (ik beschouw Lien niet als een volwaardig alternatief omdat ik het een waardeloze speler vind).

Lukt het niet om te scoren met onze hardwerkende talenten (iets wat zeer goed denkbaar is tegen sterkere ploegen dan de uitgeklede jeugd ploeg van AZ en 10 spelers van Eindhoven) dan is er geen alternatief meer om het anders aan te pakken. 

ChiChi29-11-2023 om 17:15

Inderdaad, onze ren je rot spitsen scoren haast nooit, ja nu even tegen een verzwakt Jong AZ

v.Bergen krijgt van mij nog het voordeel van de twijfel, maar Postema is van een bedenkelijk niveau,

begin van het seizoen mocht hij helemaal niet op de elftalfoto, waaruit toch blijkt dat ze hem

niet goed genoeg vonden, maar staat wel elke wedstrijd in de basis. ONBEGRIJPELIJK.

K.v.Veen is nu in Schotland en ik denk dat wij hem niet weer terug zien komen.

Dus in de transferperiode moet er een nieuwe spits komen, die goed kan drukzetten.(rennen) en ook

nog kan scoren.

Ook Valente is er nog niet rijp voor de basis, dus het is te hopen dat Duarte gauw weer helemaal fit is.

En dan nog Bacuna i.p.v. Pelupessy en Blokzijl i.p.v. Peersman, dan kunnen we nog een heel eind komen!

.29-11-2023 om 17:16

Niemand heeft het nog over de verdediging...of dat positief is weet ik niet.

Wat we nog nodig hebben is een type Postema, gezien zijn werklust, maar dan met een scherper vizier. Eentje die rustig blijft bij het afmaken. 

Jaren geleden kon je al zien dat bij jong Fc de intensiteit groot was. Ze bleven maar gaan in die derde? Klasse. Fascinerend om te zien.

Maar je kon ook zien dat er scherpte voor de goal ontbrak. Heeft ook met ervaring te maken.

 

Stadjer8129-11-2023 om 18:21

Postema is niet goed genoeg. Maar als Van Veen wel had gepresteerd dan was hij nog steeds een van de weinige keuzes er achter, en KVV was dan eveneens met verlof gegaan nu. Ze hebben alsnog weer te weinig doelpunten binnengehaald, en het nekt ons tot nu toe weer.

Zolang de club niet gaat voor zekerheidjes, ik noem een Veerman, Van Mieghem etc, zullen we achter de feiten aan blijven lopen. De kern is niet goed genoeg om onervaren jonge spelers in te geleiden. Zo'n Emeran en Lien, Engelse onder 21 en Zweedse 2e divisie, natuurlijk gaan die niet direct potten breken op het 2e niveau van Nederland. Nooit mee in zee moeten gaan. 

 

Als je titel aspiraties hebt is het eigenlijk van de gekke dat je versterkingen Lien, Van Veen, Emeran zijn aangevuld door een selectie die een heel kalenderjaar haast geen duel heeft gewonnen.

 

 

 

 

 

 

Twee punt.29-11-2023 om 21:06

  1. Je noemt Veerman of van Mieghem, zekerheidjes. Hou toch op man!!!! Veerman loopt als een strompelende houten Klaas over het veld en die van Mieghem kan nog harder "rennen"dan Postema. Ik zou zeggen geef die Emeran en Lien eens een echte kans op een paar wedstrijden en je zult zien dat deze spelers echt wel kunnen ballen.

Herman Badkuip29-11-2023 om 20:54

Ricardo Pepi is pas een échte spits, daar mag onze Kevin van Veen wel een voorbeeld aan nemen! Krijgt bij PSV bijna elke wedstrijd weinig speeltijd, maar blijft levensgevaarlijk én scoort belangrijke goals! En deze Amerikaanse voetbalprof hoor je nooit zeuren over zijn positie bij PSV, hij laat altijd zijn voeten spreken! Heb vanavond weer genoten van deze oud-FCGer!

.30-11-2023 om 09:18

Weer over die Van Veen...kan hij niet bij de bevalling zijn via Teams? Zet gewoon een camera op die kut en klaar. Een kutcamera!

Herman Badkuip30-11-2023 om 16:38

Vrijdagavond 1-12 weer een wedstrijd van FCG met de vier rakkers voorop,

als zij zó blijven swingen én scoren staan we snel weer aan de top.

Rechtstreekse promotie naar de Eredivisie is nóg niet uit 't zicht,

anders zijn al onze ogen op de nacompetitie gericht.

Er waren de laatste tijd veel twijfels over de voetbalvisie van Dick Lukkien,

maar dat zijn selectie kan voetballen hebben wij de laatste wedstrijden gezien.

Altijd maar keihard werken, goed positiespel én druk naar voren,

we hebben 't goed tegen Jong AZ gezien, onze rakkers kunnen óók scoren.

Misschien zit 't morgenavond ook weer mee,

in een overvolle Euroborg tegen het Venlose VVV.

Zeker weten zonder spits Kevin van Veen en de altijd geblesseerde Irandust,

nemen de youngsters van trainer Lukkien géén genoegen met een punt, een zege is een must.

Met Jurjus op het doel én Rente, Balker, Peersman en Prins als achterste vier,

gunnen ze de Limburgers weinig spelplezier.

Pelupessy en Hove spelend vóór de verdediging, zorgen voor de balans,

Schreuders, Valente, Postema en van Bergen voorop, geven VVV géén enkele kans.

 

 

 

 

 

 

ChiChi30-11-2023 om 16:57

De eeuwige optimist!  Maar wel een heel leuk gedicht!

Boerentrien30-11-2023 om 20:51

Inderdaad heel leuk gedicht. Met genoegen gelezen. En  wie weet, zit er morgenavond een leuke surprise in. 

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!