Terug

Deel deze pagina:

MATCHDAY! FC Groningen - PEC Zwolle

Door Daan Schiphorst 177 reacties

Na de interland periode is het weer tijd voor clubvoetbal! FC Groningen speelt vandaag thuis tegen PEC Zwolle.

In een interland periode waar oud fc’er valente debuteerde voor het Nederlands elftal, de gebroeders Bacuna zich plaatste voor het WK met Curaçao en Vaessen helaas op de bank zat en Suriname niet kon helpen met een directe WK kwalificatie is het weer tijd voor een klassieke zondag middag eredivisie wedstrijd! PEC Zwolle komt op bezoek. De nummer 15 van de eredivisie maakte op de eerste 2 wedstrijden na een teleurstellende seizoensstart waar ze maar in 2 wedstrijden punten pakten van hun eerste 5. De ploeg van der Vegt heeft oud FC’er Thijs Oosting op leen die tot nu toe alle wedstrijden in de basis speelde en daar in scoorde hij 1 keer en gaf hij 1 assist. 

 

De basis elf van FC Groningen zal waarschijnlijks het zelfde zijn als die van de afgelopen wedstrijden. De FC mist alleen Travis Hernes en voor de rest is iedereen fit en speelgerechtigd.

 

De wedstrijd tegen PEC wordt om 16:45 afgetrapt in Euroborg COME ON FC!

Reacties:
campesino23-11-2025 om 08:20

Dit zijn in theorie toch wel de potjes waarin je 3 punten moet pakken. En dan ga je lekker over AJAX heen. Maar dat dacht ik tegen zwolle ook. 

hermank196923-11-2025 om 09:43

Ze moeten vandaag nog tegen Zwolle Campesino

Boerentrien23-11-2025 om 10:39

We konden inderdaad al vaker over Ajax heen. Als we vandaag winnen ook en tegelijkertijd nemen we dan wat afstand van de brede middenmoot ( vooral als NEC verliest bij Feyenoord). Maar ik hoorde één van de analisten zeggen, dat FC Groningen wellicht lijdt aan ranglijstangst. Laten we hopen, dat ze behalve beide helften goed spelen, ook dat onder contrôle krijgen. Dit weekend hebben een aantal laagvliegers al gewonnen, dus ik ben er niet helemaal gerust op vanmiddag.

campesino23-11-2025 om 12:15

Ik was nog niet goed wakker denk ik.

Dat moest natuurijk Sparta zijn

HermanBadkuip23-11-2025 om 11:07

Het was weer een zotte zaterdag gisteren in de Vrendenloterij Eredivisie! Hele verrassende uitslagen, Heracles verslaat thuis Go Ahead met 4-2, Excelsior zorgt er voor dat de Johan Cruijff Arena stil valt door met 1-2 van Ajax te winnen en Volendam speelt thuis gelijk tegen FC Twente! En onze concurrenten om plek 6, Sparta en Fortuna Sittard spelen met 1-1 gelijk....Vandaag 4 wedstrijden, waarin de zogenaamd zwakkere broeders ook weer punten kunnen pakken. Telstar thuis zou zo maar het FC Utrecht van Ron Jans kunnen verrassen, Heerenveen kan thuis AZ verslaan en NEC verrast misschien vriend en vijand in de Kuip tegen Feijenoord. Oók ons eigen FC Groningen moet écht flink aan de bak tegen PEC Zwolle met gevaarlijke spelers als Jamiro Monteiro, Dylan Mbayo, Koen Kostons en Kaj de Rooij in hun team! En misschien wil onze eigen Thijs Oosting ook bewijzen, dat hij onterecht is uitgeleend aan PEC Zwolle.....

Maar nu even géén doemdenken meer, een goed gemotiveerd FC Groningen moét vanmiddag thuis in de eigen Euroborg de Zwollenaren kunnen verslaan als je kijkt naar de kwaliteit in het team van Lukkien! Lijkt mij echt een typische wedstrijd voor onze spitsen als Brynjólfur Willumsson en Oskar Zawada! Maar ik ben bang dat zij pas na de rust worden ingezet als het spel in de eerste helft tegenvalt én FCG oppertunistisch moet gaan voetballen....

Véél plezier allemaal in de uitverkochte Euroborg óf voor de buis.....laten we met z'n allen duimen voor een goed resultaat! Come on FC Grunn, altied kop d'r veur én scoren!

Heiky23-11-2025 om 16:40

Er wordt in ieder geval (weer) gestart zonder spits. 

HermanBadkuip23-11-2025 om 16:59

Volgens mij staat Thom van Bergen in de spits....

Heiky23-11-2025 om 17:15

Ik bedoel een scorende spits Herman. Van Bergen prima maar is geen scorende spits he

HermanBadkuip23-11-2025 om 17:00

Lastige omstandigheden voor de spelers van FCG en PEC Zwolle...hoop toch wel dat de wedstrijd door gaat....

Oeleoptak23-11-2025 om 17:03

Wedstrijd gestaakt vanwege sneeuw terwijl er wel met sneeuw werd begonnen. Was eerdere jaren nooit een punt geloof ik. 
FC begint zonder kopsterke spits. Vind ik ook jammer. Denk dat dit met deze omstandigheden een voordeel kan zijn. Bovendien heeft Willumson een goed schot, prima met een gladde bal

hermank196923-11-2025 om 17:19

Vindt Lukkien nu wel irritant worden, weer starten met v/d Werf en weer geen spits. Sla mij maar lek want ik snap er niks meer van.

JopieGall23-11-2025 om 17:21

Zonder Willemsen winnen ze niks meer. Tom is geen spits! 

hermank196923-11-2025 om 17:29

Nou als ze vandaag geen 3 punten halen verdienen ze ook niet om bij de 1e 8 te komen.

Heiky23-11-2025 om 17:52

En vervolgens maakt hij een prachtgoal:) maargoed, dat kon jij ook niet weten :)

hermank196923-11-2025 om 18:08

Heiky, dat veranderd niks aan mijn standpunt en denk meerdere.

Oeleoptak23-11-2025 om 17:23

Met dit aanvalsspel gaat FC niet scoren. Terwijl ze inmiddels achter staan. Gaan veel door het midden waar het zeer druk is. Het elftal zal ook niet met meer vertrouwen voetballen nu het achter staat. Ik mis ook wat agressie en gogme. Dom vastlopen of bal inleveren. 
3 doelpunten in de laatste 4 wedstrijden. Dan moet je echt wat veranderen in je opstelling. Zo wordt het elftal steeds slechter omdat het vertrouwen steeds verder afneemt. 

JopieGall23-11-2025 om 17:31

Ze voetballen prima. Eindstation mist. Ik vind dit echt een beperking van de trainer. 

Oeleoptak23-11-2025 om 17:37

Gelukkig hebbik wel eens ongelijk. Maar gezien de vele corners ook zou ik er toch een kopsterke spits bij zetten. 1-1

Heiky23-11-2025 om 18:04

Nou hopen dat Groningen eens een keer het 'spook van de 2e helft' van zich af kan schudden.

hermank196923-11-2025 om 18:14

Gaat lekker Heiky he

grunn196723-11-2025 om 18:15

Kopie past 2e helft. Gaat in het hoofd zitten.

5 wissels oa blokzijl speelt belabberd 

 

hermank196923-11-2025 om 18:16

Hoeveel kansen moeten ze nog hebben en Lukkien, WAAR BEN JIJ MEE BEZIG!!

campesino23-11-2025 om 18:23

Zawada er ook rap in en met 2 spitsen spelen

Heiky23-11-2025 om 18:28

Absurd zwaar gestraft maar Zwolle met tien nu. Kijken of het kansen biedt

King Poffel23-11-2025 om 18:46

Niet mee eens. Vind die Bos een gigantische k.. scheids maar hier deed hij iets wat meeste scheidsrechters nalaten, namelijk gewoon geel geven voor een overtreding die ook gewoon geel waard is. Te vaak dat ik me irriteer dat scheidsrechters spelers sparen omdat ze al een gele kaart hebben, geel is gewoon geel en als het je tweede is dan is het gewoon je eigen fout.

hermank196923-11-2025 om 18:39

Welke kansen? Ze doen er niks mee.

En beginnen met 0 spitsen en als het moet is het te laat! Lukkien weer door jou weer 0 punten zo

Heiky23-11-2025 om 18:52

Tsja, als Zwolle met het hele elftal voor het doel gaat liggen is het lastig doorheen voetballen

Oeleoptak23-11-2025 om 18:42

De volgende wedstrijden zou ik toch met een echte centrumspits beginnen. Of twee spitsen, want al die kansen levert mooi niks op. 

hermank196923-11-2025 om 19:07

Doet Lukkien toch niet!

HermanBadkuip23-11-2025 om 18:43

En weer een tijdelijke staking...gaan we nog een resultaat halen?

King Poffel23-11-2025 om 18:48

Hoop dat er nog een mooi resultaat gehaald gaat worden. Had er echter vooraf al een hard hoofd in vanwege de sneeuwwedstrijd, trauma sinds Willem 2 uit in 2008.

HermanBadkuip23-11-2025 om 19:06

Jammer dat FCG geen drie punten heeft gepakt in het thuisduel tegen PEC Zwolle...wat een spanning in de laatste fase van deze zenuwslopende wedstrijd! Uiteindelijk toch nog een dikverdiend gelijkspel voor de youngsters van Lukkien!

hermank196923-11-2025 om 19:10

Nou wat zijn we blij Herman. Weer punten verloren. Als je het spel zo domineerd, waarom niet wekelijks met een echte spits! Keer op keer die Werf er in waarvan je al weet dat het niks wordt.

Heiky23-11-2025 om 19:24

Denk ook dat tegenstanders het 'spelletje' van de FC een beetje te beginnen te doorzien. Elke wedstrijd met dezelfde 11 beginnen, zelfde tactiek, zelfde wissels op nagenoeg dezelfde momenten. In het begin van de competitie leverde dat verrassende uitslagen op omdat tegenstanders hier geen antwoord op leken te hebben. Dit lijkt nu een beetje uitgewerkt te raken.

HermanBadkuip23-11-2025 om 19:23

Misschien een les voor Lukkien om volgende week uit tegen Ajax wel met Willumsson te beginnen? Al moet ik eerlijk zeggen dat onze eerste spits Thom van Bergen met twee goals niet heeft teleurgesteld. 

Hoekie23-11-2025 om 20:03

 Willumsson miste trouwens net als vorige wedstrijd een grote kopkans. Het is mij te gemakkelijk om hem als de redder te zien. Thom van Bergen maakte 2 knappe goals. 

JopieGall23-11-2025 om 20:01

Heiky slaat de spijker op zen kop. Dit moet dikkie nog even leren toe te passen....

HermanBadkuip23-11-2025 om 20:10

Ondanks de matige prestatie tegen PEC Zwolle staat FC Groningen nog steeds prima in het linkerrijtje met maar liefst 20 punten uit 13 duels! Natuurlijk het had vanavond nog beter gekund, we hebben weer volop kansen op een doelpunt gehad, maar met veel onfortuin wilde de bal niet in het netje van de tegenstander. Positief is dat het team van Lukkien zichzelf in elke wedstrijd veel kansen schept, met een beetje meer geluk vallen de doelpunten straks vanzelf.....Volgende week tegen Ajax misschien al, als FCG op de counter snel uit kan komen om te scoren? We gaan 't meemaken, zou wél Brynjólfur Willumsson in de basis opstellen en David van der Werff even laten banken! 

Heiky23-11-2025 om 20:52

Alles mooi en nog aardiger Herman, gelukkig zijn er in het begin veul punten gepakt maar als je wedstrijden op deze manier blijft spelen gaan er nog wel aardig wat punten verspeeld worden. Ik heb Lukkien hoog zitten maar begin eens met een andere basis. Dit begint een beetje voorspelbaar te worden. 

Boerentrien23-11-2025 om 20:21

Ik heb gewoon een leuke wedstrijd gezien met gezien de omstandigheden prima spel. Ja, en het blijft inderdaad heel jammer, al die kansen, die er (net) niet ingaan, maar dat doet niets af aan het goede veldspel. Het was op en top spannend, precies waarvoor je naar een stadion gaat.  En wat kun je blij zijn met een gelijkmakend doelpunt in de slotminuten. 

Durovski23-11-2025 om 20:30

Gelukkig nog 2-2. Maar zou toch eens weer met Willemsson gaan spelen. En ophouden met die opkomende backs, waardoor er te weinig verdedigers staan bij counter van de laffe tegenstanders. Die graven zich in en wachten op hun kansje en op de slappe 5 minuten van de FC na de pauze.

Ajax volgende week maar over de knie leggen. 

Marco24-11-2025 om 00:09

De laatste wedstrijd van het seizoen verloren we kansloos bij Zwolle, dan is een punt meegenomen.

Inmiddels zijn de verwachtingen hoger dan is een gelijkspel een beetje matig in een thuiswedstrijd. Voor het publiek wel een leuke wedstrijd, met 2 mooie doelpunten van Van Bergen. 

 

HermanBadkuip24-11-2025 om 09:02

Nog vier hele mooie affiches voor de winterstop.....zondag 30-11 Ajax uit, vrijdag 5-12 Excelsior uit, zaterdag 13-12 Volendam thuis én zondag 21-12 Go Ahead uit! Dan hebben wij alle tegenstanders uit de Eredivisie gehad en kunnen we de voorlopige balans opmaken. Na 13 wedstrijden hebben de mannen van Lukkien 20 punten bij elkaar gescoord, mijn verwachting is dat zij na 17 wedstrijden op 25 punten staan.....

Voor de wedstrijd tegen Ajax moet Lukkien nog wel even aan de basisopstelling sleutelen, want het is géén winning team meer op dit moment, dús tijd voor verandering! Zou zeker gaan starten met Brynjólfur Willumsson in de spits i.p.v. David van der Werff óf Younes Taha in de voorste linie. Ook zou ik starten met Tyrique Mercera op rechts én Wouter Prins op links, laatstgenoemde viel ijzersterk in tegen PEC Zwolle! Misschien eens in een verrassende 4-4-2 formatie gaan spelen tijdens de komende uitwedstrijden met Willumsson én Zawada als spitsen?

Op doel Vaessen, achterin Mercera, Blokzijl, Janse en Prins, midden van Bergen, Resink, de Jonge en Schreuders én in de spits Willumsson met Zawada.

Oeleoptak24-11-2025 om 16:48

In deze opstelling zit Taha niet. Ik zou hem achter de centrale spits (Bonnie) laten spelen en Thom op rechts zetten. 
Over de verdediging kun je niet echt tevreden zijn de laatste wedstrijden. Denk dat nu Prins beter is op LV. Peersman was bij eerste doelpunt man kwijt en de twee CV's zagen het gevaar van de voorzet onvoldoende. Zag er slecht uit. Mss is Peersman of Rente beter als CV, met name op het aspect neerzetten en bewaken van de verdediging. Peersman is sowieso meedogenlozer dan de huidige twee. 
Ben benieuwd naar de opstelling komende wedstrijd. 

Stadjer8124-11-2025 om 09:13

Het veldspel is prima, al loopt de ploeg wel te makkelijk in het mes. Lukkien houdt vast aan zijn succesformatie, maar tegen welke prijs? De ploeg heeft thuis al een paar maanden niet meer gewonnen en sowieso maar 2 uit de laatste 8?

Lukkien heeft gewoon 2 goede afmakers in de selectie. Maar als je beide niet gebruikt, dan krijg je wedstrijden als dit met wel veel kansen en veel druk, maar geen goals. Uiteindelijk scoren ze 2x uit opportunisme omdat ze in de achtervolging moeten. Beide spitsen zullen ook weinig zelfvertrouwen hebben momenteel. Ze worden beide de nek omgedraaid zo.

De ploeg verliest net als tegen Twente gewoon weer 2 punten in eigen huis. En net als tegen Sparta, NEC, Twente krijgt het de goals kinderlijk eenvoudig tegen. Omdat de ploeg inmiddels wel is geanalyseerd. Over onze linkerkant is de FC kwetsbaar bij balverlies. 

 

Ajax uit weet je al wel, daar wint iedereen momenteel maar FC Groningen niet. Dus moet je de 6 punten pakken bij Excelsior en thuis tegen Volendam. Maar alleen als de ploeg met aanvallers gaat spelen.

 

 

 

 

 

 

Boerentrien25-11-2025 om 15:38

Volgens mij gaat het achterin mis, als Blokzijl mee naar voren gaat. Dat wordt onvoldoende opgevangen. Het duo Blokzijl en Janse oogt  momenteel ook wat minder sterk dan in het begin.

HermanBadkuip25-11-2025 om 21:22

Denk dat jij helemaal gelijk hebt Boerentrien, Thijmen Blokzijl en Dies Janse ogen de laatste wedstrijden minder overtuigend. Misschien moet ons jonge centrale duo de komende duels even banken? Laat Marco Rente en Marvin Peersman tegen Ajax in de Arena maar centraal achterin spelen, zijn volgens mij beter opgewassen tegen de gemene trucs van Wout Weghorst! Tyrique Mercera op rechts en Wouter Prins op links zou ik zeker een aantal wedstrijden tot de winterstop willen zien voetballen. 

HermanBadkuip28-11-2025 om 20:34

Thijs Oosting moeten we in de winterstop weer naar Groningen halen hoor, zeker als Stije Resink voor 6 miljoen naar Ajax gaat! 

Oeleoptak29-11-2025 om 22:20

Dat lijkt me een vreemde opmerking. 
in de eerste plaats omdat de een controlerend middenvelder is en de ander in het aanvallend segment speelt. 
in de tweede plaats kon Thijs hier geen potten breken. Kan gebeuren, doorschuiven maar, niet terughalen. 

marcelfcg30-11-2025 om 08:24

Mag toch hopen dat we niet weer dezelfde fout maken als bij Valente om een topspeler voor een fooi te laten gaan.

 

Hoekie30-11-2025 om 11:05

Een vreemde opmerking voor een ex-scout van FC Groningen. Totaal verschillende spelers. Ook de opmerking dat Blokzijl en Janse maar even moet banken is belachelijk. Jij moet toch ook weten dat een team gebaat is bij vastigheden en het uit elkaar halen van een ingespeeld duo spelers onzeker maakt en het bij lange na niet zeker is of de vervangers dat nivo wel gaan halen. Bovendien gaat dan de gehele verdediging op de schop. 

Fan op afstand30-11-2025 om 09:54

Resink mag voor een gelimiteerd bedrag de deur uit. En dat is volgens mij rond de 6 a 7 miljoen. Alleen moet 020 eerst verkopen heb ik begrepen. 

Boerentrien30-11-2025 om 11:34

@Hoekie: inderdaad het duo Blokzijl/Janse niet laten banken na een wat minder sterk optreden. Ze zijn nog jong, dus logisch dat er wat mindere optredens tussen zullen zitten. Dat geldt trouwens voor het hele team. Gelukkig hebben we wat vet op de ribben om dat op te kunnen vangen. Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd van vanavond. Normaliter een ingecalculeerde verliespartij in de hoop het verlies beperkt te houden.Maar nu valt er niets van te zeggen. Ook onze FCG is niet in hun allerbeste doen.

hermank196930-11-2025 om 13:24

Beetje een slecht excuus, ze spelen de laatste tijd niet goed. Dus niet zeggen dat er een keer zo'n wedstrijd tussen zit.

HermanBadkuip30-11-2025 om 13:19

Hoop dat jullie gelijk hebben over ons jonge, centrale duo achterin....zelf hou ik toch mijn twijfels. Resultaat tegen Ajax zou mooi meegenomen zijn, misschien hangt er wel een verrassing in de lucht?

hermank196930-11-2025 om 13:27

Hoop dat onze LB die snelle rechts buiten van Ajax in toom kan houden. Is een rappe speler die op mij veel indruk maakte. 

Hoekie30-11-2025 om 16:04

Off topic@ Kijk naar Telstar Feijenoord. Keeper Koeman speelt een fantastische partij. Kun je niet zeggen van Offerhaus die hier vaak genoemd wordt als aankoop voor Groningen. Grossiert in slechte ballen. 

hermank196930-11-2025 om 16:13

Dus jij denkt dat iederw speler wekelijks minimaal een cijfer 8 moet krijgen? Heb Offerhaus in veel wedstrijden goede dingen zien doen, mag hij ook een keer door de mand vallen?

HermanBadkuip30-11-2025 om 16:49

Keeper Ronald Koeman keepte zeker een sterke partij, mocht Etienne Vaessen naar Feijenoord gaan, dan hebben we met Koeman een prima vervanger! Guus Offerhaus speelde misschien geen ijzersterke partij, toch is het een speler met veel overzicht, rust in z'n spel en heeft hij een prima pass over grote afstand! 

Heiky30-11-2025 om 17:01

Met Stubljar is de (eventuele) vervanger van Vaessen al binnen neem ik aan. Interessanter vind ik de vraag: met welke basis gaan ze de Arena in vanmiddag. Ik hoop op enige creativiteit want met de standaard opstelling, die elke week de wei in wordt gestuurd, is de verrassing er wel vanaf. Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe Vaessen wordt 'ontvangen' aldaar. Zit nog aardig wat oud zeer bij die club.

TomOkker30-11-2025 om 20:24

Dit laat maar weer eens zien dat we het vuurwerk net als in België gaan verbieden. 

TomOkker30-11-2025 om 20:25

Ik ga lekker Handbal kijken succes ermee, stomme idioten.

campesino30-11-2025 om 20:29

Kutzooi 

Gewoon 3-0 overwinning Groningen.

 

no guts no glory30-11-2025 om 20:40

Tja daar sta je dan in het uitvak. Zijn gewoon blijven zingen. De groene hel staat in brand, boeren vechten voor stad en ommeland. Je moet toch wat. Wordt een latertje vannacht. 

Boerentrien30-11-2025 om 20:48

Als het zo doorgaat, zijn jullie vroeg thuis. Wat een shitzooi.

Fido30-11-2025 om 20:55

De verslaggever zei het al de supporters zijn de baas in huis ondanks de beveiliging toch vuurwerk in het stadion.

Boerentrien30-11-2025 om 20:58

Dit zijn echt geen supporters. Noem ze alsjeblieft niet zo. Dit zijn relschoppers, criminelen en ééncelligen, tuig van de richel.

Boerentrien30-11-2025 om 20:58

Gelukkig staan we dankzij Dies Janse niet met 1  - 0 achter.

no guts no glory30-11-2025 om 21:09

Tja definitief gestaakt. En nog heel lang wachten voordat je als allerlaatste het uitvak mag verlaten. 
Nog even afscheid nemen met Thijmen Blokzijl tut tut tut tut tut. Doet het wel goed in Amsterdam 

hermank196930-11-2025 om 21:23

Onder het motto van een overleden fan. Nou amehoela, heeft er mijn inziens niks mee te maken. Dit is pure vandalisme en als die overleden fan van hetzelfde niveau is dan in elk geval 1 minder. 

HermanBadkuip30-11-2025 om 21:52

Heel triest allemaal, denk inderdaad drie punten voor FCG, want geldboetes én stadionverboden wordt om gelachen....Komen zo'n vijftig duizend supporters voor 6 minuten naar een voetbalwedstrijd. Het uitvak hield de stemming er nog een beetje in, maar ook zij zitten zo'n 6 uur in de bus voor zo'n wedstrijd! Belachelijk dat ze al dat vuurwerk de Arena hebben in gekregen, stond waarschijnlijk een nooddeur open voor de wedstrijd......

Martini30-11-2025 om 22:32

Zat in het stadion in vak 401, schuin boven de F-side met mijn dochter voor een leuke avondje voetbal. Heerlijk verknalt!! Wat een teleurstelling en ontiegelijk balen voor spelers en vooral uitsupporters. Rest van het seizoen een leeg vak. Supporters zijn met vuurwerk via bestorming naar binnen gekomen. Publiek reageerde heel gelaten toen het gebeurde. Deze supporters hebben teveel macht. Niemand doet wat. Zucht! 

Martini30-11-2025 om 22:32

Zat in het stadion in vak 401, schuin boven de F-side met mijn dochter voor een leuke avondje voetbal. Heerlijk verknalt!! Wat een teleurstelling en ontiegelijk balen voor spelers en vooral uitsupporters. Rest van het seizoen een leeg vak. Supporters zijn met vuurwerk via bestorming naar binnen gekomen. Publiek reageerde heel gelaten toen het gebeurde. Deze supporters hebben teveel macht. Niemand doet wat. Zucht! 

Oeleoptak30-11-2025 om 22:34

Dinsdag wordt het overgespeeld, zonder supporters

Boerentrien30-11-2025 om 22:39

Dan worden wij dus flink de klos. Spelen zonder onze eigen supporters en vrijdagavond al weer tegen Excelsior. 

Fan op afstand30-11-2025 om 22:57

Ze zijn hartstikke gek bij de FC dat ze dit accepteren.  Gewoon een reglementaire winst voor de FC met 3-0. Watjes.

Boerentrien30-11-2025 om 23:01

Ik denk, dat de KNVB dit er door gedrukt heeft. Maar ik begrijp niet  waarom onze supporters er niet bij mogen zijn. Alhoewel lang niet iedereen zal kunnen op dinsdagmiddag. Het is echt enorm balen dit.

Fan op afstand30-11-2025 om 23:17

Gewoon je oren laten hangen naar de KNVB. Wel die gasten die daar zitten bij de KNVB hebben het buskruit uitgevonden en de zwarte schoenveter.  Komende week nagelen ze Vaessen zonder pardon. 

Blijkt dat voor de wedstrijd tijdens de veiligheidsbespreking al bekend was dat er zeker 2 keer vuurwerk afgestoken zou worden. Daarnaast was het onder de supporters al langer bekend want er zijn heel veel toegangskaarten via het internet voor deze wedstrijd aangeboden voor weinig en er was heel weinig animo voor de aangeboden kaarten. En dan wordt het door de KNVB weer met de mantel der liefde afgedaan. Volgende keer is er weer een fan gestorven en heb je die ellende opnieuw. Gewoon regel van maken dat als de wedstrijd gestaakt wordt de club van de supporters die die ellende bewerkstelligen laten verliezen want boetes en een keer niet mogen komen liggen die supporters echt niet wakker van. Maar goed de mening van een geest van een niet doorgestudeerd persoon.

Boerentrien01-12-2025 om 11:59

Ja, ooit was ook bij ons al lang en breed bekend, dat er vuurwerk zou worden afgestoken. Ook in een tijd, dat het voetbal niet om aan te zien was en er slechte resultaten werden behaald. Volgens mij had ook dat er mee te maken Klaarblijkelijk lukt het dan toch niet om het gevaar te bezweren. Maar ik ben het met je eens, dat de thuisspelende ploeg voor de gevolgen op moet draaien. Worden de 1200 meegereisde supporters door Ajax financieel gecompenseerd, denk ik dan. Net als de FCG zelf. Die moeten nu 2x kosten maken.

HermanBadkuip01-12-2025 om 12:26

Vind eigenlijk dat alle supporters, behalve het vak van de F-side Hooligans, door Ajax gecompenseerd moeten worden! Zat zélf ook in het stadion [vak 112] samen met mijn zoon Jelmer en zijn vrienden én ook mijn dochter Marloes met haar man en twee jonge dochters gingen voor 't eerst naar de Johan Cruijff Arena. Zij zaten in vak 419 naast het Grunniger sfeervak en keken vol verwachting uit naar een topwedstrijd tussen Ajax en FC Groningen....Vandaag zou Wout Weghorst voor een ontmoeting met mijn oudste kleindochter Isabella naar het Emma-kinderziekenhuis komen, maar ook dat is afgezegd omdat de Ajax-selectie vandaag moet trainen! Zomaar een klein voorbeeld van teleurstellingen, die werden veroorzaakt door halve garen die zich Ajax-supporters noemen.....Tis toch allemaal te triest voor woorden!

Boerentrien01-12-2025 om 13:20

Ja, zeg dat wel. Voetbal hoort liefde voor je club te zijn en geen oorlog.

RooieRed01-12-2025 om 14:32

Ach, zoals zo vaak vervelend Randstad gedrag. Daar durft men toch niets tegen te doen. Het zij maar zo.

Veel kwalijker waren de arbiters van dienst in deze paar minuten. Ik heb alleen maar (onterechte) beslissingen gezien ten nadele van FCG. Een grens die er bovenop staat geeft een uitbal, terwijl de bal duidelijk nog in was. 

Morgen als statement maar niet naar 020. 

RooieRed01-12-2025 om 14:32

Ach, zoals zo vaak vervelend Randstad gedrag. Daar durft men toch niets tegen te doen. Het zij maar zo.

Veel kwalijker waren de arbiters van dienst in deze paar minuten. Ik heb alleen maar (onterechte) beslissingen gezien ten nadele van FCG. Een grens die er bovenop staat geeft een uitbal, terwijl de bal duidelijk nog in was. 

Morgen als statement maar niet naar 020. 

Fan op afstand01-12-2025 om 17:03

Volgens Bleeker moet de FC gewoon opdraven vrijdag in Rotterdam.  Geen verplaatsing.  Zoals verwacht. Stelletje prutsers bij de KNVB.  En laat ik het daar maar bij laten.

HermanBadkuip02-12-2025 om 14:11

Nóg een klein half uurtje en de wedstrijd Ajax tegen FC Groningen gaat van start.....wat zondagavond zo mooi had kunnen zijn, een uitverkochte Johan Cruijff Arena, vol en enthousiast sfeervak met FCG-supporters werd na zo'n 5 minuten al volledig verstoord door een stelletje halve garen in het F-Side-vak! Heb eigenlijk helemaal géén zin meer in deze wedstrijd, voor mij is de lol er af! Hoop uiteraard wél dat ons FCG vanmiddag een resultaat gaat halen! 

Heiky02-12-2025 om 14:38

Voor mij ook. 'Gelukkig' moet ik zo naar de tandarts :) En dan lees of hoor ik het wel na afloop. 

grunn196702-12-2025 om 14:56

Wat is die blokzijl gruwelijk traag, 3 wedstrijden op rij wordt hij er uit gelopen met een doelpunt tot gevolg.

Eredivisie onwaardig.

Doelpunt gaat de FC niet maken, wat weer hopeloos.

Verder wel aardig veldspel 

marcelfcg02-12-2025 om 18:26

Hij staat niet goed gepositioneerd en daardoor komt hij in deze situatie terecht.

hermank196902-12-2025 om 14:59

Als wij het niet doen, doen zij het wel. Weer een fout van Blokzijl! Als je weet dat hij sneller is dan moet je verder terug om hem op te vangen!

hermank196902-12-2025 om 15:09

Weer Blokzijl, misschien maar een keer banken!!

grunn196702-12-2025 om 15:13

Dat jongetje is aardig de kluts kwijt, sinds hij geroepen heeft " ik wil hogerop "

hermank196902-12-2025 om 15:14

Hij mag wel oppassen dat hij geen bankzitter wordt i.p.v. hogerop. 

hermank196902-12-2025 om 15:16

Dit Ajax is echt wel te pakken, wat ik nu zag zouden ze teleurgesteld moeten zijn als het zelfs maar remise wordt.

Oeleoptak02-12-2025 om 15:28

Blokzijl idd te langzaam. Eerder pleitte ik al voor meer organisatie achterin. Als je niet snel bent moet je extra om de positie denken. Zou pleiten voor Peersman centraal, daar luisteren ze wel naar. Prins op links heeft zich ook wel bewezen op de positie van LB. 
Aanvallend gaat het net steeds te traag, pass/ voorzet net te traag waardoor block of herpositionering tegenstander. 

hermank196902-12-2025 om 15:41

Willemson stelt ook teleur misschien Zawada maar proberen?

hermank196902-12-2025 om 15:47

Wie kan mij nu eens vertellen waar het aan ligt? Je dicteerd eigenlijk de wedstrijd maar door kansloze spelers toch 2-0 achter!

Hoekie02-12-2025 om 15:57

Ik dacht dat jij de oplossing had? Wekenlang roep je om Willumsson.

hermank196902-12-2025 om 16:06

Dat klopt Hoekie omdat hij een spits is maar als je had gelezen schreef ik ook al dat ij teleur stelt!

Hoekie02-12-2025 om 17:28

Het is mij dus te gemakkelijk om Lukkien overal de schuld van te geven want Willumsson waar ik overigens wel een fan van ben mist  nu (2 keer als invaller) voor  de derde wedstrijd op rij mooie kansen. 

grunn196702-12-2025 om 15:50

Grootste probleem is er is geen afmaker

Deze wedstrijd is gespeeld. Kopjes gaan al hangen

Begint een kansloze serie te worden.

 

Fan op afstand02-12-2025 om 16:04

Het wordt tijd dat de Veendammer wind uit een andere hoek gaat waaien. Aan alle complimenten heb je niets als je geen punten haalt. Als je 62% balbezit hebt en 19 doelpogingen en dan nog steeds niet gescoord hebt dan zit er iets fundamenteel niet goed. Ben zolangzamerhand zover dat ik liever heb dat ze bagger spelen maar wel met de punten gaan strijken. In deze competitie sta je zo in het midden van het rechterrijtje als je jezelf niet beloond, en daar is de FC al een tijdje druk mee bezig. Hopelijk gaan ze vrijdag wel met de 3 punten aan de haal want anders wordt echt heel vervelend.

hermank196902-12-2025 om 16:08

Nou Fan, ben er bang voor want scoren zijn ze verleerd

Heiky02-12-2025 om 16:15

Ik vraag me serieus af waar de 'vechtersmentaliteit' uit het begin van de competitie gebleven is. Zelden een elftal zo in elkaar zien storten gaandeweg de rit. Lijkt wel of er bijna niets meer van over is. Hoe kan dat toch?

PDI02-12-2025 om 16:32

Van Bergen wordt naar mijn mening overschat, mist de killermentaliteit, geen overzicht onder hoogspanning. Als hij die bal aflegt naar Willumson, heeft hij een simpele intikker, maar nee geen overzicht en gaat voor eigen glorie. Willumson staat veel scherper en nee maakt ze ook niet op dit moment, maar is veel meer een killer, rommelaar in het strafschopgebied. En dan wordt Eggens gebracht( die ik het echt wel gun), maar weer geen Zawada, waarom in de vredesnaam niet????

hermank196902-12-2025 om 17:01

Grotendeels mee eens PDI maar Bergen had hem zelf moeten maken, waarom van zo dichtbij hoog in het doel willen schieten, keeper ging eigenlijk al bijna liggen. Van Bergen is een loper maar loopt zichzelf voorbij, steek je energie in het afmaken! Romario was een luie voetballer, had een pest aan lopen maar scoorde makkelijk. 

Lukkien gaf net zelf aan dat het te voorspelbaar is. Dus Lukkien, jouw taak om veranderingen aan te brengen. Dit is toch jouw taak!

Fan op afstand02-12-2025 om 17:28

Laten we hopen dat er ook inderdaad wat veranderd want we jagen tegenstanders geen angst aan want we ballen lekker maar halen er geen enkel redement uit. Dus tijd dat we links en rechts wat gaan roleren lijkt mij. Alleen te hopen dat de trainer daar net zo over denkt.

Marco02-12-2025 om 17:29

Wonderdokter Groningen is weer langs geweest en heeft de crisis bij de tegenpartij verholpen.

Het eeuwige domme en naieve Groningen wat de kansen niet pakt als er wat te halen valt. 

 

Fan op afstand02-12-2025 om 17:52

Op het internet begint de FC ook al een beetje het lachertje van ED te worden, Heel veel onbegrip dat je zoveel kansen kunt missen en Ajax laat leven.  Maar dat vele kansen missen speelt al langer. Kan er nog een heel epistel over schrijven maar zolang Lukkien op de een of andere manier niet ingrijpt zal er vrees ik niet veel veranderen. 

hermank196902-12-2025 om 19:03

Als je de afgelopen wedstrijden bekijkt konden ze zeker minimaal 6 tot 9 punten bij tellen. Zo jammer dit! Deels door Lukkien die wekenlang niet met een echte spits speelde. Maar ook de CV zoals Blokzijl had ik al eerder laten banken en 1 van de 2 backs op zijn positie laten spelen, meer ervaren meer gogme.

JopieGall02-12-2025 om 21:20

Wie is spitsen trainer bij de Fc? Afmaken is een mentale kwestie en kun je leren. Naïef spel en slechte tactiek hoort bij Lukkien. Bouwen kan hij wel maar verder brengen niet. 12e plek zal t wel worden. 

JopieGall02-12-2025 om 21:20

Wie is spitsen trainer bij de Fc? Afmaken is een mentale kwestie en kun je leren. Naïef spel en slechte tactiek hoort bij Lukkien. Bouwen kan hij wel maar verder brengen niet. 12e plek zal t wel worden. 

Hoekie02-12-2025 om 23:14

De beste stuurlui staan weer aan de wal. Eerst Mo Allach, daar deugde helemaal niets van. Daarna de scouting, die scoort ook onvoldoende. Lukkien is al een tijdje de gebeten hond. Weigert spitsen op te stellen. Wisselt te laat en noem het verder maar op. Nu is de zelfs de spitsentrainer aan de beurt. Jij kunt afmaken gewoon leren, wordt hier gezegd. Vanaf de laptop worden met het grootste gemak de oplossingen aangedragen. Was het maar zo gemakkelijk. Zelfs Liverpool met 300 miljoen aan aankopen zit in een enorme dip. 

Feit is dat het voetbalgedeelte enorm is verbeterd met aanvallend voetbal. Ook het drukzetten is geweldig en de hoeveelheid kansen per wedstrijd zijn enorm gestegen. Keerzijde van dit risicovolle spel is dat de tegenpartij zich daar op instelt en met gevaarlijke counters de achilleshiel gevonden heeft. De verdedigers van de FC zijn namelijk niet de snelste. Het lijkt mij goed dat er wat meer verdedigende zekerheden moeten worden ingebouwd.

Wel of niet scoren is een kwestie van zelfvertrouwen maar ook van kwaliteit. Normaal gesproken hadden Willumsson en van Bergen voor de rust Ajax op achterstand moeten zetten maar dat gebeurde dus wederom niet. Uiteindelijk ga je met dit voetbal resultaten boeken. Maar nu is het erg zuur dat je niet beloond wordt. 

 

no guts no glory03-12-2025 om 00:20

Helemaal met je eens Hoekie. Ik ben wel trots op de ontwikkeling van de ploeg. Nog niet zo lang geleden ging je naar Amsterdam met de wetenschap dat je met 4 of 5 nul ging verliezen. Nu waren alle statistieken in ons voordeel behalve de belangrijkste die van de goals. En natuurlijk is dat het belangrijkste maar je moet de ontwikkeling ook zien. Dat scoren gaat echt wel weer komen. Wij hebben meer scorend vermogen in de ploeg dan de laatste jaren. Ook Mo Salah scoort wel eens een poosje niet. Als wij dit voetbal kunnen volhouden tot het eind van het seizoen gaan we gewoon in het linkerrijtje eindigen. En dat is boven verwachting. De komende 2 wedstrijden gaan we gewoon winnen hoor van Excelsior en Volendam en dan liggen we nog steeds mooi op koers. 
Trouwens met de kritiek op van Bergen ben ik het helemaal niet eens. Het is in zijn hele voetbalcarrière nooit een veel scorende spits geweest en zal dat ook nooit worden. Maar wat is deze jongen belangrijk voor het team. Met name zijn loopacties zijn erg goed. Als verdediger wil je liever niet tegen hem spelen. Hij is constant in beweging en laat anderen ook beter functioneren. Ik zou voorlopig het koppeltje Van Bergen/Wilhelmson laten staan. Geef ze vertrouwen en dan gaat het scoren echt wel komen. Ze vullen elkaar goed aan. 

Boerentrien03-12-2025 om 11:17

Helemaal mee eens. Een wat mindere serie lag in de lijn der verwachting. Even door die zure appel heen bijten en bovenal het team zowel in goede als slechtere tijden blijven steunen. En dat slechtere is zeer relatief, want het voetballende deel blijft de moeite waard.

Stadjer8103-12-2025 om 07:50

Natuurlijk valt Willumsson tegen. Die is door de blessure, en door Lukkien uit zijn flow gehaald. Die heeft weer de status van vorig seizoen. En dus weinig speelritme en vertrouwen. Laat die jongen gewoon een paar weken staan, geef hem het idee jij bent de 1e spits.

Ploegen hebben de FC allang door, begonnen met Steijn. Ze anticiperen erop. Als je dan zelf zonder afmakers speelt krijg je structureel dit beeld. 

 

Tja en dit Ajax had behoefte aan een duel zonder publiek, waarin het ongegeneerd de bus kon parkeren zonder fluitconcerten.

King Poffel03-12-2025 om 11:20

Ik snap sommige ergernissen van een aantal supporters prima maar ik vind het vooral zonde dat de spelers zichzelf niet belonen, denk dat zij daar zelf nog meer van balen dan wij.

Lukkien zijn wisselbeleid is ook niet "je van het" maar dat kan ik wel accepteren, als hij dat onder de knie zou hebben dan had hij niet meer bij de FC gezeten. Er moet niet vergeten worden wat hij wél neerzet met deze rete jonge selectie, dat is nog steeds razend knap. Hij is ook degene die voor een omslag binnen de club heeft gezorgd door rotte appels niet meer te gebruiken en het op eigen jeugd te gooien, welke allemaal ook nog steeds in waarde stijgen. Ook zijn spelopvatting vind ik zeer te waarderen. Dus genoeg credits opgebouwd.

Neem in ogenschouw waar we anderhalf jaar terug stonden en waar we nu staan en dan is het gewoon heel goed, ik zie nog steeds wedstrijden die leuker en aantrekkelijker zijn dan de afgelopen 15 jaar hiervoor. Er staat een solide basis van waaruit we gewoon verder kunnen bouwen. Als alles perfect was dan hadden we meegedaan om CL-plekken, leuk maar op dit moment ook gewoon onrealistisch.

Al met al geniet ik dus nog van de wedstrijden, ben ik nog steeds tevreden en hoop ik dat onze jongens zichzelf wat meer gaan belonen.

Hoekie03-12-2025 om 14:50

Ik kan een flink eind meegaan in je verhaal King Poffel en in het verhaal van Stadjer. Wat Willumsson betreft: ik vind dat voornamelijk een geval van pech. Vooropgesteld: Ik ben fan van Willumsson die in een geweldige flow zat maar door 2 blessures in de wachtkamer is beland.

Inmiddels heeft hij 2 invalbeurten gehad en 1 keer een basisplaats. Duidelijk is geworden dat de flow totaal weg is en dat terugkrijgen een kwestie is van lange adem. 
Pech voor Willumsson is ook dat het spelnivo enorm omhoog is gegaan na zijn blessure. Ik kan Lukkien dus heel goed begrijpen dat hij lange tijd heeft gewacht met het inbrengen van Willumsson. Posters die wekenlang geschreeuwd hebben dat Lukkien Willumsson moet opstellen en na een matig optreden met hetzelfde gemak al weer roepen om een wissel (Zawada) hebben er in mijn optiek niet veel van begrepen. Met Stadjer eens dat Willumsson ook wat tijd nodig heeft om weer in zijn ritme te komen.

RKR04-12-2025 om 12:19

Vorig jaar had ik getekend voor subtop rond de winterstop van dit seizoen. Maar dan staan ze er, ze scoren in het begin makkelijk, en ze zijn voetballend dominant. Dan is het zonde dat je de laatste maand zoveel punten verspeelt. En ook thuis tegen ploegen als PEC die onderin hangen.

Degradatie is geen zorg meer. Een punt of 10 is voldoende. Maar er zit momenteel meer in dan eindigen in de marge.

 

campesino04-12-2025 om 16:04

Groningen heeft last vd nederlande voetbalziekte. Veel balbezit, veel aanvallend voorspelbaar voetbal, maar verliezen door een paar counters. Grim deed het wat dat betreft Slim door met 5 verdedigers achterin te gaan hangen, hoewel ik het AJAX onwasrdig vind om tegen Groningen countervoetbal te spelen. Desalnietemin zou lukkien hier een voorbeeld aan kunnen nemen om in bepaslde wedstijden of bepaalde fases vd wedtrijd ook wat meer op de counter te spelen . Dat brengt wat meer verrassing

appie happie04-12-2025 om 19:07

Hopelijk komt er een voorbeschouwing op Excelsio- FCG...morgen,en pakt de FC eindelijk uit op 5 dec. Met een overwinning in Rotterdam...

HermanBadkuip04-12-2025 om 21:19

De uitwedstrijd tegen Ajax in de Johan Cruijff Arena was deze week flink balen, 

hoop dat wij morgenavond in Rotterdam weer een mooi resultaat gaan halen.

Zal niet makkelijk gaan, want Excelsior is de laatste weken in een winning mood,

maar als onze jongens uit alle aanvallen óók weer eens gaan scoren, komt 't vast wel goed.

Denk dat trainer Lukkien niet weer gaat sleutelen aan zijn basisteam,

Binnie Willumsson én Thom van Bergen kunnen scoren, dat hebben ze laten zien.

Verder alle andere spelers laten staan, dan komt 't vast wel weer goed,

ze kunnen voetballen als de besten én strijden als 't écht moet.

Laten wij met zijn allen als het even tegenzit niet gelijk paniekeren,

het komt vast wel weer goed met ons FCG, de tijd zal 't leren!

 

 

 

no guts no glory05-12-2025 om 19:21

Heb er wel vertrouwen in vanavond. Ik zeg 1-3. Heb het gevoel dat ze net zo beginnen als voor de beker tegen Sparta uit. Als ze dat nou ook de tweede helft weten vol te houden komt het helemaal goed. 

JopieGall05-12-2025 om 20:18

4 kansen in 15 minuten.....

Oeleoptak05-12-2025 om 20:23

Kans voor Schröders vrij voor de keep. Mist. 
Het spel gaat snel, gehaast. Willumson kans, handelt te traag. Mis. 
Misschien hebben ze de opdracht gekregen sneller naar voren te spelen. Dat is wel ok maar zorgt voor veel onnauwkeurigheid. Toch is dat de manier om tot resultaat te komen. Blokzijl geel. 
Hun keeper is heel goed. 

JopieGall05-12-2025 om 20:29

Idd te gehaast. Wie gaat er scoren. Ik zeg Binnie. 

Fan op afstand05-12-2025 om 20:35

Ik zeg 0-0. 

JopieGall05-12-2025 om 20:36

Kansen 1-10 !!!

Oeleoptak05-12-2025 om 20:37

Tjonge, wat worden er weer kansen gemist. Resink reuzenkans, Willumson. Treurig gewoon. 

hermank196905-12-2025 om 20:37

Gaan we weer, geen spits thuis. Laten ze die keeper van Gassel maar gauw vastleggen.

JopieGall05-12-2025 om 20:38

Wie heeft er een spitsen trainer in de aanbieding?

Fan op afstand05-12-2025 om 20:48

Je hebt een psycholoog nodig, zit bij die jonge gasten ondertussen tussen de oren dat het scoren niet lukt. 

HermanBadkuip05-12-2025 om 20:55

Spel golft heerlijk heen en weer, kansen voor beide teams, maar er staan twee goede keepers in het veld, die alle ballen pakken! Laatste minuut bijna een penalty voor FCG.....jammer, maar er komt nog een tweede helft om nog een resultaat te halen! Beide teams spelen lekker op de aanval met veel omschakelmomenten.

Oeleoptak05-12-2025 om 20:56

Ik denk dat ik Zawada erbij zou zetten. Dat is een ervaren spits bij wie je meer koelbloedigheid mag verwachten. Dat ontbreekt er bij al die jongelingen. 

JopieGall05-12-2025 om 20:59

Goed plan!

JopieGall05-12-2025 om 20:58

Wat is dit een kloten site geworden. Heb de neiging om boerenmacht2 op te richten en dan geen reclame, elke wedstrijd een voorbeschouwing en lekker snel chatten tijdens de wedstrijd. Wie is voor? 

hermank196905-12-2025 om 21:07

Eens

TirolBeuk06-12-2025 om 11:09

Zou ik doen , beter 

Oeleoptak05-12-2025 om 21:18

Dit gaat weer mis zo. 

Hij moet wisselen. Peersman is de scherpte af. Rente deed net ook een noodgreep. 
JOOOOHHH     Van Bergen schuift m er eindelijk in!!!!!!

hermank196905-12-2025 om 21:19

Bergen mist overtuiging, hij aait de bal i.p.v. drukken.

Heiky05-12-2025 om 21:23

Wat boeit het. Hij zit er wel in! En dit aub nou eens een keer vasthouden voor 3 broodnodige punten.

JopieGall05-12-2025 om 21:22

Hehe! En nou doordrukken!

Oeleoptak05-12-2025 om 21:23

Zou nu wat minder druistig gaan aanvallen

JopieGall05-12-2025 om 21:26

Waarom nemen ze nu gas terug? 

JopieGall05-12-2025 om 21:30

Wat een ernstige overtreding. Wonder dat Resink nog door kan! Pfff

Heiky05-12-2025 om 21:30

Nou, het PEC scenario (zonder sneeuw weliswaar): Excelsior met tien man verder. Hopen dat ze er nu wel profijt uittrekken.

Oeleoptak05-12-2025 om 21:33

Wat vrij onbegrijpelijk is is dat je een spits er afhaalt voor een middenvelder. Terwijl je net tegen tien man komt. 

Heiky05-12-2025 om 21:49

Lekker slim Marco. Bizarre rode kaart.

Oeleoptak05-12-2025 om 21:51

Wat maken ze er weer een bende van. Rente rood, totaal onnodig. Zo onvolwassen allemaal. 
Nu pennel wegens onderuit halen Eggens. 
0-2

Heiky05-12-2025 om 21:57

Is Eggens nu ineens Zawada in de hierarchie voorbij gestreeft? Nu al 2 invalbeurten terwijl Zawada op de bank blijft.Ik gun het Nils van harte maar wat is er met onze Poolse vriend?

HermanBadkuip05-12-2025 om 22:12

Oskar Zawada was geblesseerd voor deze wedstrijd....

Heiky05-12-2025 om 23:10

Alweer? Ok bedankt Herman, dat stukje was me even ontgaan. Dacht dat ie bij de selectie zat.

JopieGall05-12-2025 om 21:57

Kansen festival: 6 om 22.....3 punten mannen! Jippie! Prachtig voetbal en een paar knulligheden waaronder die rode kaart. Maar we staan weer lekker op de 6e plek, heerlijk!

Boerentrien05-12-2025 om 22:30

Het kon niet uitblijven. Het goede spel eindelijk beloond. Super, èn weer een uitoverwinning + de nul gehouden!

Marco06-12-2025 om 08:06

Knappe overwinning. Excelsior is thuis moeilijk te verslaan. Door het creeeren van veel kansen is het goed gekomen. 

 

Fan op afstand06-12-2025 om 08:23

Gelukkig is mijn voorspelling niet uitgekomen en hebben ze meer dan verdiend gewonnen. En nu maar hopen dat de ban gebroken is qua het scoren van doelpunten. 

HermanBadkuip06-12-2025 om 09:14

Wat heb ik gisteravond weer genoten van de intensiteit van onze youngsters, het houdt gewoon niet op, ze blijven de hele wedstrijd maar gaan! Je kon niet zien, dat zij maar twee dagen rust hebben gehad na het debacle in de Arena. Ben ontzettend trots op onze jongens van Lukkien, begrijp werkelijk helemaal niets van al die negativiteit van een aantal posters op deze site. Oke, dan zit 't even tegen met scoren, maar ze blijven wel maar doorgaan, ze zijn niet te stuiten hoor. Voor mij was Jorg Schreuders de uitblinker in het veld, wat een energie en vastberadenheid straalt deze knul uit! Jammer van die stomme rode kaart voor Marco Rente, maar zijn vervanger Tyrique Mercera oogt ontzettend gretig. Oók Nils Eggens verdient onze complimenten met zijn slim uitgelokte strafschop, hij klopt bij trainer Lukkien op de deur en zal nog veel vaker mee gaan spelen! Nog twee duels voor de winterstop, thuis tegen Volendam én uit tegen Go Ahead, nog eens zes punten erbij zou geweldig zijn! Wij staan nog steeds in het linkerrijtje, dat had toch niemand voor mogelijk gehouden.....

Boerentrien06-12-2025 om 15:10

Zo relaxt dit weeekend, alle overige wedstrijden volgen, wetende, dat wij de 3 punten in the pocket hebben.

HermanBadkuip07-12-2025 om 18:54

Het gaat heel lekker met de prestaties bij FC Groningen, ons vrouwenteam wint weer een belangrijk duel en doet volop mee in de race om het kampioenschap, FCG O21 werd afgelopen zaterdag kampioen en ons vlaggenschip FCG staat op een prima zesde plek in de Eredivisie! Reken maar dat veel van onze jonge talenten in de belangstelling staan van veel clubs! Na de zomer vertrok Luciano Valente naar Feijenoord, waar hij het uitstekend doet en waarschijnlijk meegaat naar het WK in Amerika! Na dit seizoen zullen er waarschijnlijk ook nog wel spelers vertrekken, als FCG ook na de winterstop met veel intensiteit blijft voetballen. Uit O21 zullen vrijwel zeker jonge talenten doorschuiven naar de selectie van ons eerste team. Maar eerst nog voor de winterstop tegen Volendam thuis en Go Ahead uit proberen te winnen. Dan staan we alleen nog maar nog sterker in het linkerrijtje van de Eredivisie!

Durovski07-12-2025 om 22:23

Het gaat heel mooi de laatste wedstrijden. Wanneer we tegen Volendam ook zo spelen wordt het een mooie zaterdagavond en weer 3 punten erbij. En goed voor het zelfvertrouwen van onze scorende spelers en voor onze plek in het linkerrijtje. 

TirolBeuk09-12-2025 om 09:22

Wat een gelul van Ajax , janken dat ze een bedrag gelijk aan salaris van weghorst betalen als compensatie van de buscombie ,€ 51000 . Steekt fc de rest in de zak ? Want compensatie van € 42,50 is SLECHTS €9,00.Wat een aanfluiting weer 

Boerentrien09-12-2025 om 09:50

Dat is inderdaad waardeloos. Heb je onze FCG om opheldering gevraagd?

RKR09-12-2025 om 09:58

Zeer degelijke zege bij Excelsior, dat nog bij Ajax won. En een uitduel weer. Inmiddels is er uit meer gewonnen dan thuis.

De FC heeft nu.. 12 punten verzameld op vreemde bodem. Dat is 3 meer dan in het gehele vorige seizoen. Dus dat is positief en daardoor staan ze in de subtop want de thuis resultaten zijn tot nu toe min of meer gelijk aan vorig jaar (weer winst tegen Heracles, gelijk tegen Zwolle en Twente).

 

Volendam.. een ploeg waar de FC niet altijd van wint. Echter speelt Groningen wel erg dominant en vooral tegen de mindere ploegen weet het de wedstrijden in het slot te gooien. Ik zou sowieso starten met Willumsson en Van Bergen. Volendam snel terug drukken en hopelijk eens weer een snelle goal.

Oeleoptak09-12-2025 om 17:30

Mee eens om wederom met twee spitsen te starten. Dat blijkt voor een verdediging toch lastiger te behappen dan eentje. Denk ook dat het figuur Willumson een elftal meer direct naar voren laat spelen. Gewoon laten staan, hij begint vast wel weer met scoren. 

HermanBadkuip09-12-2025 om 18:34

Dick Lukkien kennende zal hij de basisformatie van afgelopen vrijdagavond niet gaan veranderen, mits er géén geblesseerde spelers zijn. Alleen Marco Rente moet Volendam thuis aan zijn neus voorbij laten gaan, omdat hij voor één wedstrijd geschorst is. Verwacht Tyrique Mercera op rechts, voor de rest dit winning team niet veranderen. Brynjólfur Willumsson als diepe spits met Thom van Bergen erachter lijkt mij logisch, op links Younes Taha en op rechts Jorg Schreuders. Als het niet loopt kun je altijd David van der Werff nog inbrengen. Zou zélf kiezen voor Wouter Prins als linksback, denk dat Marvin Peersman aan rust toe is....

Als FCG nog flink wil cashen voor aanvoerder Stije Resink, moeten ze hem in de wintertransfer verkopen, want in de zomer kan hij slechts voor maximaal 6 miljoen euro vertrekken!

Tis eigenlijk wel logisch dat wij dit seizoen meer uitwedstrijden gaan winnen, want in die wedstrijden hoeft FCG het spel niet te maken én kunnen ze bij balverlies van de tegenstander volop met veel intensiteit in de aanval! In de Euroborg gaan de tegenstanders steeds meer met vijf verdedigers voetballen én op de counter spelen om het FCG zo lastig mogelijk te maken....

Volendam is komende zaterdag écht geen walkover voor FCG, want in deze knotsgekke Eredivisie kan iedereen van iedereen winnen! FCG zal écht weer tot de laatste minuut moeten knokken voor een resultaat!

Fan op afstand09-12-2025 om 19:30

&Herman  geeft het al aan maar hoe groot denken jullie dat Resink tijdens de winterstop vertrekt? Persoonlijk denk ik groot want de kans is zeer aannemelijk dat Taylor verkocht wordt in de winter zodat Ajax beschikt over voldoende cash en de nood is hoog bij Ajax. 

Boerentrien09-12-2025 om 19:49

Ik denk, dat hij blijft. Hij heeft het bij FCG uitstekend naar de zin. Hier is verder geen gedoe en in sportief opzicht is er ook niets te klagen. Er is een goede wisselwerking met onze enthousiaste supporters. En ik meen gelezen te hebben, dat hj hier een vriendin heeft. Verder vraag ik me af, of FCG bereid is hem nu al te laten gaan.

HermanBadkuip09-12-2025 om 21:30

Zou heel jammer zijn voor FCG, maar volgens mij kunnen ze in de wintertransfer het dubbele (minstens 12 miljoen) voor Resink vangen als Taylor bij Ajax gaat vertrekken.....Heb zelf al een prima vervanger voor hem op het oog, Tyrone Owusu van Telstar! 

Fan op afstand09-12-2025 om 23:10

Denk dat het transferbedrag belangrijk gaat worden. Heeft iemand een idee hoe goed onze reggae boy is?

HermanBadkuip10-12-2025 om 09:56

Voor degenen, die Tyrone Owusu nog nooit heeft zien spelen, zou ik zeggen kijk de wedstrijd PSV thuis tegen Telstar nog even terug....Owusu is een aantal weken geblesseerd geweest, maar speelt bij Telstar altijd op de positie 6/8 net als onze Stije Resink. We hebben 't al eerder aangegeven, maar ook Guus Offerhaus is écht een speler voor FCG, mocht één van onze centrale verdedigers vertrekken....

Stadjer8110-12-2025 om 09:54

Ik denk niet dat Resink een wintertransfer maakt. Maar dat ie goed is, dat is inmiddels wel duidelijk. Had niet verwacht dat ie ZO goed zou zijn. Hansie zag het. Hij riep het een jaar of 2, 3 geleden al. 

Owusu is een fijne speler die het ook in de Eredivisie laat zien. Zal liggen aan wat Telstar zou vragen, hij ligt nog 2 jaar vast. Als je hem voor bijv. een paar ton kan krijgen zou ik de gok wagen. Als Telstar degradeert is alles mogelijk.

 

 

Marco10-12-2025 om 12:54

Groningen moet Resink actief onder de aandacht brengen van Engelse clubs. Niet wachten dat Ajax zich meld met 8 miljoen, maar zelf een verkoopmarkt creeeren bij een rijke club!

Mats Wieffer vertrok voor 30 miljoen naar Engeland. Een speler met bijna een zelfde profiel. Ga opzoek naar een rijke Engelse club. Levert veel meer op. 

Wil Groningen een subtopper worden zul je met eigen geld het stadion moeten kopen en uitbreiden. De gegunde binnenlandse transfers, zoals bij Valente, is leuk voor de speler, maar als Groningen kun je zo nooit een stap omhoog zetten, en blijft het ranglijstvulling. Het is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden dat we Europees voetbal speelden, dit heeft alles met geld te maken. 

 

 

Hoekie10-12-2025 om 21:43

Een Nederlandse club gaat hooguit 8 miljoen betalen voor Resink in de winterstop. Het heeft dus geen zin om Resink in de winterstop te verkopen omdat je dan de kans op Europees voetbal verkleint. Met Marco eens dat een buitenlandse club dieper in de buidel kan tasten. Ik neem aan dat de buitenlandse scouts hun ogen niet in de zak hebben zitten en bij een niet te weigeren bod moeten we hem helaas laten gaan. De geopperde stadionuitbreiding is al eens onderzocht maar financieel bij lange na niet haalbaar gebleken. 

Twee punt.12-12-2025 om 10:20

Laten we het eens hebben over deze site. Wordt het niet eens tijd dat de redactie een update geeft van hun bedoelingen ten aanzien van Boerenmacht?. Ik zit hier op een topic te kijken met als beginthema "Matchday tegen PEC Zwolle",is het hun bekend dat deze wedstrijd allang gespeeld is en het nu 12 december is en morgen Volendam op bezoek komt? REDACTIE: HOU DE POSTERS NIET LANGER AAN HET LIJNTJE EN VERTEL JULLIE BEDOELING MET DEZE SITE OF ANDERS..................ZET ER EEN PUNT ACHTER.

gegroet

Boerentrien12-12-2025 om 12:07

Helemaal mee eens. Het wordt steeds minder leuk, zoals het nu gaat. En er haken steeds meer posters af. Maar ik zou het heel erg jammer vinden, als deze site verdwijnt.

Marco12-12-2025 om 12:09

De site voorziet nog steeds in een behoefte en zijn we blij mee. 

Enkel tijdig als nieuw toppic een plaatje voor de komende wedstrijd kan ook volstaan. Een uitgebreide voorbeschouwing is mooi  maar niet perse noodzakelijk, als dit teveel tijd kost. 

 

Boerentrien12-12-2025 om 12:40

Ja, als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan!!

HermanBadkuip12-12-2025 om 12:45

Klopt helemaal Marco, de topics zijn veel te lang, je moet minutenlang scrollen, zonde van de tijd! Plaatje voor de wedstrijd is genoeg, voorbeschouwing en reacties doen we zelf wel! Als 't zó doorgaat haak ik ook af!

Heiky12-12-2025 om 21:23

Over deze site: het lijkt een beetje volstrekte willekeur te worden. Van de ene wedstrijd weer wel een verslag, en van anderen, zoals het beladen 'tweeluik' met Ajax weer niets. Daarnaast zijn de zwaar overheersende advertenties ook erg irritant aan het worden. Soms zo erg dat de site niet of nauwelijks laadt.

Hoekie12-12-2025 om 23:29

Met de vorige posters ben ik het volkomen eens. Ook ik sta op het punt van afhaken. Ik krijg de indruk dat de redactie er weinig tot geen zin meer in heeft maar niet het lef heeft dit kenbaar te maken. 

hermank196913-12-2025 om 08:26

Volgens VP zou Taha Ayari uit Zweden hoog bij de Fc op het lijstje staan om hem in januari al te contracteren. Linksbuiten/midden

appie happie13-12-2025 om 12:19

Na FcGonline  is ook BM " dood" er is niks meer...helaas...

En als Herman afhaakt,tja !!! 

Heiky13-12-2025 om 17:19

Ik neig ook tot afhaken maar wat blijft er dan over om met elkaar van gedachten te wisselen, lekker klagen, euforisch zijn, negatief of positief. Zou het jammer vinden als dit 'instituut' op instorten staat. Het, veelal, ongefundeerde, geschreeuw en gebral op FB zie ik ook niet echt als alternatief..

Oeleoptak13-12-2025 om 19:21

Volendam met 10.

Nu met beetje meer koelbloedigheid aanvallen graag. Het gaat te gehaast allemaal. 

Oeleoptak13-12-2025 om 19:21

Volendam met 10.

Nu met beetje meer koelbloedigheid aanvallen graag. Het gaat te gehaast allemaal. 

Heiky13-12-2025 om 19:36

Pfff, vier tegen twee en dan nog niet uit weten spelen. Bijna knap te noemen.

Oeleoptak13-12-2025 om 19:37

Koelbloedigheid lukt niet erg. Met 4 tegen 2 bakken ze er nog niks van. Vind Schreuders minder maar over het geheel ook niet tevreden. Te weinig concentratie en verbetenheid lijkt het. 

Oeleoptak13-12-2025 om 20:05

Als ze zo door blijven gaan kan er zo een domper komen. 

Oeleoptak13-12-2025 om 20:05

Als ze zo door blijven gaan kan er zo een domper komen. 

Oeleoptak13-12-2025 om 20:05

Als ze zo door blijven gaan kan er zo een domper komen. 

Oeleoptak13-12-2025 om 20:05

Als ze zo door blijven gaan kan er zo een domper komen. 

Oeleoptak13-12-2025 om 20:05

Als ze zo door blijven gaan kan er zo een domper komen. 

Oeleoptak13-12-2025 om 20:06

Als ze zo door blijven gaan kan er zo een domper komen. 

Oeleoptak13-12-2025 om 20:06

Als ze zo door blijven gaan kan er zo een domper komen. 

Oeleoptak13-12-2025 om 20:40

Toch mooie drie punten. Maar best was het niet. 

HermanBadkuip13-12-2025 om 20:53

Matige wedstrijd, tóch met 3-0 gewonnen, vóóral dankzij de man van de wedstrijd, aanvoerder Stije Resink! Was duidelijk niet de beste wedstrijd van FCG, tempo van de wedstrijd was veel te traag, ook té weinig de situaties in overtal uitgespeeld! Fijn dat de onzichtbare Willumsson toch nog een goaltje kon meepikken. Drie punten erbij en misschien staan we morgen nog op plek 5! 

Boerentrien13-12-2025 om 21:37

We hebben zo vaak goed gespeeld en toch niet gewonnen. Dan is het wel eens fijn, dat je ondanks een matige wedstrijd toch wint. En verder: wat een fantastische, ontroerende sfeeractie!

Hoekie13-12-2025 om 23:25

Ik kap er mee. Veel reclame en wachttijden waar je niet goed van wordt. Over een maandje kijk ik wel of er serieus werk gemaakt om e.e.a.  te verbeteren. Om nog steeds te reageren op matchday Pec Zwolle 

Heiky14-12-2025 om 01:55

Ik vind het ook wel even mooi geweest Hoekie! Snap dat deze site wordt onderhouden op vrijwillige basis, en veel respect daarvoor gaandeweg de jaren, maar heel jammer dat er nou, zonder verdere mededelingen, de stekker uitgetrokken lijkt te worden. Kijk later ook wel eens weer hoe de vlag erbij hangt.

ChiChi14-12-2025 om 10:34

Ik vind het ook mooi geweest. Heel jammer!

Ik denk dat ik maar overstap naar FCGforum.

Bedankt voor alle mooie en soms felle discussies en meningen.

campesino14-12-2025 om 17:24

Potverdrie, dit kan toch niet waar zijn.  Ik ben het het met Marco eens, opvrijdag een nieuwe topic, zonder voorbeschouwing is ook genoeg. Ik zit in Spanje, maar als er niemand anders is, heb ik geen probleem om dat te doen.

Kan toch niet zo zijn dat deze prachtige site doodbloed

Boerentrien14-12-2025 om 19:31

Super, dat je dit wilt doen!  Het zou eeuwig zonde zijn , als deze site verdwijnt. Ik hoop, dat dit snel geregeld kan worden.

appie happie18-12-2025 om 16:50

Zondag vertrek ik ook weer voorlange tijd naar Spanje..ik zou het ook tip vinden wanneer iemand dit wil oppakken..

TirolBeuk15-12-2025 om 09:15

Ja erg jammer , hoop ook dat het weer opgepakt word 

HermanBadkuip17-12-2025 om 09:22

Blijft heel jammer, dat wij uitgeschakeld zijn voor de KNVB-beker.....zijn altijd heerlijk verrassende duels! Onze tegenstander van komende zondag speelt vanavond uit tegen Roda JC. Een verlenging zou misschien gunstig voor ons zijn, Go Ahead loopt al op z'n laatste benen, zij snakken naar de winterstop!

Marco17-12-2025 om 16:23

Nijland zou Resink verkopen aan Ajax deze winterstop. Gelukkig is hij geen directeur meer bij de club.

Veel supporters hadden het seizoen 2008 willen afmaken met Silva, Lindgren en Nevland. Helaas zullen we nooit weten of we toen een top 3 plek hadden kunnen vasthouden. Bij een gebrek aan forse transfer sommen en goede vervangers werd het jarenlang minder met de club. 

King Poffel17-12-2025 om 18:54

Had het ook gelezen en Nijland moet even nadenken voordat hij wat zegt en anders gewoon zijn smoelwerk houden. Beetje verkondigen dat de FC ook al bij 7 miljoen in de winter gaat nadenken over een transfer ipv bij 10 miljoen want een miljoen is ook al veel geld voor de FC en Resink is niet van dezelfde orde als Valente. Die man deed zelf alles voor een appel en een ei weg en denkt nu de wijsheid in pacht te hebben? Met deze uitspraken is hij (onbewust) juist bezig voor anderen de prijs te drukken, opflikkeren met die vent.

HermanBadkuip17-12-2025 om 21:54

FCG moet zijn talentvolle spelers niet voor een appel en een ei verkopen! Luciano Valente ging voor slechts 7 miljoen euro naar Feijenoord, zijn waarde wordt nu geschat op zo'n 18 miljoen! Laat onze aanvoerder Stije Resink niet gaan voor minder dan 20 miljoen! Ajax heeft na de verkoop van Taylor genoeg geld in de kas om dat bedrag voor Resink te betalen!

King Poffel17-12-2025 om 22:26

Lukkien heeft zijn aflopende contract verlengd t/m 2028, top!

HermanBadkuip18-12-2025 om 08:55

Logische stap, want Dick Lukkien heeft bewezen de juiste man op de juiste plek te zijn! Samen met zijn spelers, staf en supporters gaan wij voor Europees voetbal in het nieuwe seizoen!

Boerentrien18-12-2025 om 10:29

Heel blij mee!! De nuchterheid zelve. Hij heeft het plezier teruggebracht, zowel bij spelers als supporters. 

TirolBeuk18-12-2025 om 16:12

En liever Reesinks aan Engelse top verkopen dan aan die stumpers uit a'dam , By the way ,wat is er loos nog steeds laatste bericht van 23-11 ,kom op kan er niet elke wedstrijd een klein opzetje meer gepost worden ?

Fan op afstand19-12-2025 om 22:09

Besiktas zit op het vinkentouw voor Resink

marcelfcg18-12-2025 om 17:44

Beste redactie.

Laat a.u.b. weten wat jullie bedoeling is met de website. Het is nu al door meerdere mensen aangegeven en er zijn mensen die zich aanbieden om nieuwe topics aan te maken.

Gewoon helemaal niet reageren is wel heel triest en minachting naar al die lezers die hier al vele jaren aanwezig zijn.

HermanBadkuip19-12-2025 om 15:59

Blijft tóch wel jammer, dat zo'n geweldige website als de Boerenmacht.nl steeds verder aftakelt.....eerst het stoppen met de voorspelcompetitie en nú, waarschijnlijk door gebrek aan mankracht, géén nieuwe wedstrijdvoorbeschouwingen meer....Heel triest, vooral ook omdat de redactie niet reageert op de posters. Wil zélf best meewerken aan het schrijven van voorbereidingen op de wedstrijddagen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn........

JopieGall21-12-2025 om 08:56

Site overnemen met een paar mensen?

hermank196920-12-2025 om 07:28

Heb een samenvatting gezien van Cambuur tegen Mvv en moet zeggen dat ik die Ferrah maar ook Sjöstrand van Cambuur erg goed vindt voor de Fc. Met name Ferrah die dribbelt erop los alsof de tegenstanders er niet staan.

Ferrah (rechtsbuiten) wordt tot einde seizoen gehuurd van Lille B en marktwaarde €650.000. Sjöstrand (linksbuiten) contract t/m 2028 en €700.000 Zou toch maar eens informeren Mo!

marcelfcg21-12-2025 om 07:27

Ferah moet je eens wat vaker bekijken Herman. Die is fysiek nog veel te licht voor de Eredivisie. Bovendien een blinde dribbelaar die nog helemaal geen overzicht heeft en daardoor zijn trainer en teamgenoten soms tot wanhoop drijft.

Doorverkooppercentage op Valente is 12,5%

hermank196902-01-2026 om 11:12

Tja Marcel, denk dat ik er een beter oog voor heb dan jij. Heb vaker spelers gezien en aangegeven iets voor de Fc te zijn en die later bij topploegen spelen. Zijn waarde is inmiddels boven de 1 miljoen en lijkt niet te behouden voor Cambuur. 

HermanBadkuip20-12-2025 om 17:30

Hoop wel dat FCG een prima doorverkooppercentage heeft geregeld bij de verkoop van Luciano Valente.....schijnt dat de Europese topclubs al achter de stadjer aanzitten! Kunnen wij misschien weer een paar miljoen bijschrijven bij een lucratieve transfer......

no guts no glory21-12-2025 om 17:34

Ik had deze week naar het casino moeten gaan. Had zowel de wedstrijd tegen Volendam ( 3-0 ) als de wedstrijd tegen de Eagles ( 1-1 ) goed. 
Puntje tegen de Eagles uit is niet slecht. Wel jammer dat ze in de eerste helft niet wat meer gas hebben gegeven dan had er misschien nog een winst partij ingezeten. Zeer tevreden over de eerste seizoenshelft. Ik wens de weinig overgebleven posters hele goede feestdagen en een gezond 2026 toe. En dat de FC hopelijk de playoffs mag halen. 

Heiky21-12-2025 om 18:55

Helaas lijkt deze site de Kerst niet te halen, tenzij we zelf in gaan grijpen. Groningen eindigt, zij het met enig fortuin, op een keurige 5e plek, voorlopig. Ik wens een ieder fijne feestdagen en veul Heil en Zeegen in the neie joar!

appie happie21-12-2025 om 23:09

Hopelijk komt er een doorstart van BM.

Er zijn een aantal mensen die daar geschikt voor zijn..Herman B.Heiky,Jopie G,Campesino...

Kijken heren of julie sws contact kunnen krijgen via de mail..ik vrees..

Groetn vanaf de Costa del Sol..

Heb niks van de wedsttijd gezien vandaag    ook niks gemist hoorde ik..

campesino22-12-2025 om 09:44

Was inderdaad niet best. Maar ik denk ook dat we de lata steeds hoger leggen. Vorig jaar zou iedereen super blij zijn met een punt uit bij GAE.  Nu willen we 3 punten en goed spel. 

Heiky22-12-2025 om 15:49

Wil best wel weer eens een stukje schrijven (heb dat een half leven geleden ook al eens gedaan maar moest toen stoppen wegens tijdgebrek, hetzelfde euvel waar de huidige redactie tegenaan loopt denk ik) maar geen idee meer hoe dat werkte). Ben de komende maanden wel bezig met een terugkeer naar Grun (vanuit het westen des lands :) dus wel een beetje druk met huis te koop zetten en allerlei administratieve dingen regelen.

HermanBadkuip22-12-2025 om 14:51

Denk dat een gelijkspel tegen Go Ahead een terechte uitslag was, beide teams kregen een aantal doelrijpe kansen, maar konden ze niet benutten! Na 17 wedstrijden op plek 5 van de Eredivisie (met 10 punten meer dan vorig seizoen) heeft FCG het geweldig gedaan. Laten we hopen, dat ze na de winterstop nog steeds in het linkerrijtje staan. 

Wens alle posters, die de Boerenmacht én FCG een warm hart toedragen, gezellige dagen én een gezond én sportief 2026 toe!

Fan op afstand22-12-2025 om 21:59

Kan niet anders zeggen dat men de boel bij de FC goed op de rails hebben staan en eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de FC zo hoog zou staan. Gewoon klasse. Nu kun je allerlei redenen noemen waarom ze staan waar ze staan maar dat heeft geen enkele zin. Het is gewoon verdiend. De heren hebben ff tijd om wat bij te komen van wat ze tot dusver bereikt hebben en dan gaan we weer los met als eerste een thuiswedstrijd tegen NAC. Wat mij nog wel een beetje nieuwsgierig maakt is of de FC nog de markt opgaat om alvast nieuwe spelers aan te trekken voor het nieuwe seizoen. Ja ik weet we zijn nog maar halverwege de competitie maar nieuwe spelers moeten de speelwijze van de FC aanleren en daar zouden ze dan een half jaar voor hebben. Op een andere side wordt trouwens gemompeld dat de FC wel belangstelling heeft in Kemper van NAC, die fanatieke linksback. En op een andere side wordt beweerd dat Besiktas Resink op de korrel zou hebben. En Ajax zou wachten. M.a.w. het is weer tijd voor roddels, halve waarheden en waarheden, dus genieten. Wens een ieder fijne kerstdagen en een heel goed begin van 2026. En duimen dat Boerenmacht.nl nog een lang leven beschoren is.

Stadjer8123-12-2025 om 13:30

Je staat 5e na een hele seizoenshelft. Qua punten al praktisch veilig. Dit is het beste seizoen van de laatste.. 10 jaar? De ploeg voetbalt leuk, en er loopt veel eigen kweek rond. Ze scoren ook wel aardig, ze komen op 50 goals uit zo. Dit is ook de achilleshiel; ze vallen volgens mij buiten de top 10 qua goals. Verdedigend zijn ze dan weer subtop. Als ze iets meer kansen omzetten in goals hadden ze nu zeker 3e gestaan. Want ze hebben vooral tegen Twente en Zwolle thuis echt verzuimd om te winnen.

Verdedigend moet de FC op een gegeven moment wel doorselecteren vanwege de leeftijd van Rente en Peersman. Qua linksback is er ook Lars de Blok van VVV. Daar is Hansie lovend over. En Hansie moet je serieus nemen qua oog voor KKD talent.

Boy Kemper is die speler waar Valente het mee aan de stok had. Die kan in een sterkere ploeg zeker wel wat en is een type Buijs.

 

 

 

 

 

 

HermanBadkuip23-12-2025 om 15:55

Mag ik ook een naam droppen....Jeff Hardeveld, de linksback óf linkermiddenvelder van Telstar lijkt mij een prima alternatief voor Marvin Peersman.....Scoorde laatst twee keer in de thuiswedstrijd tegen NEC!

Marco23-12-2025 om 18:29

Prachtige eerste seizoenshelft met een hoge plek op de ranglijst.

Kracht van dit elftal is dat veel spelers een doelpunt kunnen maken en een degelijke achterhoede. Verder ontwikkelen de jongecspelers zich goed. Als Zawada op trainingskamp goed ingepast gaat worden gaat hij het verschil maken om de play-offs plek vast te houden. 

Wat nog nodig is, is een snelle buitenspeler met scorend vermogen. We zijn al goed in de omschakeling, een echte snelle  counterspeler ontbreekt nog. 

Stadjer8124-12-2025 om 10:45

Het spel van Groningen is vrij dymamisch en gebaseerd op snelle uitbraken. Nu zag je tegen Volendam dat ze ook thuis geregeld met een man meer opdoken. Dat afmaken moet beter, want dan hadden ze die wedstrijd na een half uur al gekilled.

Ik denk niet dat iemand had verwacht dat de FC al zo snel na promotie zo dominant zou gaan spelen. Hierdoor past Zawada eigenlijk niet helemaal in het systeem. Maar hem erbij is wel luxe, Groningen kan met hem ook pompen als het moet. En natuurlijk maken Thom en Binnie veel meters, Zawada is fantastisch om achter de hand te hebben. Ik vind hem vrijwel altijd goed invallen. In potentie de makkelijkst scorende spits die de ploeg heeft. Maar ik snap wel dat Lukkien niet met hem begint maar meer kiest voor de dynamiek van de andere 2. Waar ik het niet mee eens was, was het passeren van Willumsson in die fase nadat ze een paar uitduels wonnen. We zien nu dat de ploeg wel weer iets makkelijker scoort sinds hij gewoon in de basis begint.

 

marcelfcg24-12-2025 om 17:29

En op kerstavond komt VI met het fantastische nieuws dat Thom van Bergen zijn contract heeft verlengd waardoor we hem komende zomer niet hoeven te verkopen.

Laat het een signaal zijn voor de andere Groningse boys, lekker bijtekenen en doorgroeien samen met de club.

Boerentrien24-12-2025 om 17:53

Ja, echt fantastisch, dat Thom van Bergen heeft verlengd. Ik hoop op een mooie 2e seizoenshelft en ik hoop, dat deze site nieuw leven wordt ingeblazen. Deze site is zó leuk en bijzonder. Dat kan toch niet als een nachtkaars uitgaan.

Verder wens ik een ieder fijne feestdagen en alle goeds voor 2026!

HermanBadkuip25-12-2025 om 12:57

Héél fijn dat Thom van Bergen bij FC Groningen blijft, zou geweldig zijn als wij de huidige selectie bij elkaar kunnen houden tot het einde van dit seizoen! Daarna eindelijk weer eens Europese wedstrijden voor FCG in de Euroborg! Verwacht wel dat er flink getrokken zal worden aan onze sterkhouders, want de TD's van de andere clubs in Nederland én Europa zijn natuurlijk niet blind! En natuurlijk kunnen wij niet op tegen de bedragen, die geboden zullen worden.....Maar FCG O21 bestaat uit een team volop grote talenten, die komend seizoen op de deur van trainer Dick Lukkien gaan kloppen! Wellicht gaat FCG zélf ook de markt op tijdens de zomertransferperiode als dat nodig mocht zijn. Zie 't al met al heel rooskleurig in voor ons FC Groningen....Mijn voorspelling voor 2026 is een plek in het linkerrijtje, deelname aan de playoffs voor Europees voetbal moet mogelijk zijn, misschien zit er zélfs nog wel een vierde plek in voor FCG als écht alles meezit?  (weinig blessures én schorsingen)

Fan op afstand26-12-2025 om 09:43

Vind dat de FC veel meer ambitie moet tonen. Linkerrijtje zou mooi zijn is veel te vaag in mijn ogen. Spreek maar uit dat je voor plek 4 gaat. Een duidelijk doel waar je voor gaat. Geeft denk ik ook veel meer houvast dan misschien linkerrijtje en play offs. En als het wat meer meegezeten had stonden ze nu op plek 3, misschien zelfs plek 2. En zeker nu met de kwaliteiten van de FC en de kwaliteit van de concurrentie moet je voor plek 4 gaan. Gewoon brutaalweg gaan voor plek 4. En lukt het niet heb je nog altijd de play offs.

BOUWE26-12-2025 om 18:16

IK VIND DAT FC GRONINGEN PRIMA VOETBAL LATEN ZIEN..MAAR ER ONTBREEKT IETS EEN DOELPUNT MAKER DE KANSEN KRIJGEN WORDEN VAAK NIET AFGEMAAKT IK DENK DAT BESTUUR DAAR EENS MOET NA HAAN KIJKEN DAN KRIJG WE WEER EEN GOEDE SEIZOEN ALLEEN DE KANSEN AFMAKEN DAT IS NOG EEN GROOT PROBLEEM 

Marco26-12-2025 om 21:07

Verkoop Resink alleen voor 12 miljoen of meer in de winterstop. 

PSV kocht voor 65 miljoen aan spelers afgelopen zomer. PSV, Ajax en Feijenoord hebben geld zat. Groningen kan beter zelf een buitenlandse benaderen. 

Groningen doer er versstandig aan om Resink actief aan te bieden bij clubs in Duitsland en Italie. Daar hebben ze ook flinke budgetten. Een Como van Flederus is een prima bestemming met veel geld. 

PDI27-12-2025 om 09:54

Nu alvast voor Resink de Finse middenvelder Ruoppi halen, 19 jaar en talentvol.

HermanBadkuip28-12-2025 om 11:29

Oók onze stadjer Thijmen Blokzijl blijft langer bij FC Groningen! Geweldig goed nieuws, dat veel jonge Groningse talentvolle spelers bijtekenen bij de Trots van het Noorden! Zij geloven in de toekomstplannen van FCG, na de winterstop met z'n allen knallen voor de vierde plek!

King Poffel02-01-2026 om 17:22

Bij deze wil ik iedereen een voorspoedig en vooral een gezond 2026 wensen!

Als de FC net zo'n tweede seizoenshelft op de mat kan leggen als de eerste seizoenshelft dan hebben we, ongeacht de plek op ranglijst, een top jaar gehad en om eerlijk te zijn zie ik niet in waarom dat niet zou gaan gebeuren 

Heiky05-01-2026 om 01:36

Aangezien dat deze site nu dood en begraven is is dit eveneens mijn laatste bijdrage. Ik wens alle leden veul Hail en Zeeg'n veur t naaie joar! Ik ga proberen contact te krijgen met de redactie om te kijken of er een doorstart mogelijk is maar verwacht er weinig tot niets van. Aangezien, waarschijnlijk, niemand meer de moeite neemt om een kwartier te wachten om dit te lezen groet ik jullie! Op naar betere tijden voor deze site! 

TirolBeuk06-01-2026 om 09:19

Goed verwoord Heiky , succes en hoop dat het lukt .Zo jammer , servus 

Fan op afstand06-01-2026 om 16:10

Hoop ook dat je het lukt. Zal af en toe een blik werpen op deze site en hoop een voortzetting van deze site dan te lezen.  Succes Heiky. 

Marco07-01-2026 om 13:47

Jammer dat Groningen Namli of Van Crooij niet heeft gehaald. Zijn ervaren spelers die Groningen ook sterker hadden gemaakt. 

Een creatieve buitenspeler met assist en scorend vermogen zou heel welkom zijn in deze winterwindow. 

no guts no glory09-01-2026 om 13:03

Vrijdagmiddag bericht dat de knvb en de gemeente Groningen de wedstrijd van morgen door wil laten gaan. Waar zijn ze mee bezig? Betaald voetbal speel je toch voor het publiek? Gemeente wil P3en P4 sneeuwvrij maken. Laten ze de huur maar wat omlaag doen van de Euroborg. Morgenavond is het aan het eind van de avond -10 graden. Enorm veel sneeuw gevallen vandaag. Dit laat je toch niet doorgaan!!! Haal maar in op een woensdagavond in maart. Notabene NEC-Utrecht is al afgelast. In Nijmegen is toch geen extra sneeuw gevallen. Kan me hier zo kwaad om maken. Spelen we morgen in een half volle Euroborg. 

HermanBadkuip09-01-2026 om 14:28

Tis toch van de zotte, dat er in dit weekend nog wedstrijden in de Eredivisie gespeeld gaan worden! Vanaf laat in de middag code Oranje voor het hele land, tis voor de supporters toch niet te doen om naar de wedstrijd te gaan. Gevoelstemperaturen van -15/-20 graden is écht niet te doen in een onoverdekt voetbalstadion! De supporters van onze tegenstander, NAC Breda moeten voor én na de wedstrijd uren baggeren in de bus door de sneeuw en over de spekgladde wegen. Dat wil je toch géén toeschouwer aandoen....nee KNVB gewoon alle wedstrijden van het komende weekend uitstellen en verplaatsen, dat lijkt mij de allerbeste optie!

Boerentrien10-01-2026 om 13:24

Het grote geld is de baas. De belangen van de voetbalsupporters zijn daar ondergeschikt aan. Dat bljjkt maar weer eens. De KNVB moet zich diep schamen, dat ze deze wedstrijd door laat gaan. 

Marco12-01-2026 om 08:03

Zo is het altijd geweest. Fc Groningen en de supportersverening moeten gewoon zelf slimmer zijn. In overleg met de burgemeester de wedstrijd verbieden.

Na een oefenwedstrijd en competitiewedstrijd is wel duidelijk dat we geen top 5 elftal hebben.

Tegen een betere tegenstander maken we in balbezit kinderlijke fouten die worden afgestraft. Tegen een mindere tegenstander die zich aanpast creeeren we nauwelijks iets. Ook uit hoekschoppen creeeren we weinig.

Groningen had in deze window 2 basisspelers moeten halen. Ook omdat er komende zomer veel spelers vertrekken. 

Heerenveen blundert er ook op los in bal bezit. Koelbloedig afmaken en je wint daar de wedstrijd.

HermanBadkuip17-01-2026 om 13:06

Blijft eeuwig zonde dat de Boerenmachtsite zo goed als dood is.....mis het sparren met alle posters, zélfs de reacties van onze Brombeer. Jammer....ons FC Groningen doet 't zó goed, maar wij zijn ons klankbord kwijt.....

appie happie17-01-2026 om 14:36

Ik vind het ook jammer Herman..dooie boel zo.

Vorige week Nac vanuit Andalusië gezien,nu weer thuis.

Morgen een gelijk spel kan ik mee leven.Heerenveen heeft gevaarlijke aanvallers..Maken makkelijk een goal.

We hopen er het beste maar van..

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!