Hans Nijland keert tijdelijk terug bij FC in de rol van interim-manager mediatak
Oud algemeen directeur Hans Nijland gaat tijdelijk aan de slag als interim-manager bij Hattrick Media BV, een onderdeel van de FC waar FC Groningen media eveneens onder valt. Het uitgevers onderdeel dat in het verleden door Nijland is opgericht, brengt onder meer het FC Groningen journaal uit.In gesprek met RTV Noord benadrukt Nijland (die nog steeds als adviseur bij de club is betrokken) dat hij niks voor de commerciële afdeling gaat doen en dat hij puur op de achtergrond blijft. De samenwerking zal van maand tot maand worden bekeken, totdat algemeen directeur Wouter Gudde (die eveneens eindverantwoordelijk blijft over de mediatak) het gevoel heeft dat er weer een stabiele commerciële organisatie staat.
Nieuwe organisatie structuur
Afgelopen donderdag maakte de club bekend dat Marc-Jan Oldenbandringh is aangesteld als operationeel directeur. Oldenbandringh begon in 2006 bij FC als controller en werd vanaf 2012 financieel manager als opvolger van Erik Mulder. Diens takenpakket bevat financiën/ICT, accommodaties en veiligheid.
De dagelijkse clubleiding bestaat uit een drietal directie leden.
Algemeen directeur Wouter Gudde heeft de commerciële- en marketingactiviteiten in zijn pakket. Technisch directeur Mark-Jan Fledderus legt zich toe op de gehele voetbaltechnische afdeling.