Terug

Deel deze pagina:

Voorbeschouwing FC Groningen - FC Utrecht

Door Redactie 22 reacties

Donderdag is het weer zover: Bekervoetbal! FC Utrecht is de tegenstander ditmaal. Heel verrassend is dit overigens niet. De trots van het noorden en de Domstedelingen troffen elkaar de afgelopen 11 seizoen, vijf maal in de beker.

 FC Utrecht

Geen onbekende tegenstander voor de formatie van Buijs. Nog geen twee week geleden was FC Utrecht ook de tegenstander, de wedstrijd eindigde in een 0-1 overwinning voor FC Utrecht. De formatie van John van den Brom maakte desondanks weinig indruk tegen een nog veel slechter FC Groningen die wedstrijd. Een doelpunt van Ramselaar zorgde ervoor dat er niet afgefloten werd met een brilstand. Diezelfde Ramselaar is de laatste tijd zeer op dreef. Ook afgelopen speelronde wist de van PSV overgekomen middenvelder het verschil te maken door zijn naam twee keer op het scoreformulier te tekenen.

FC Utrecht heeft deze bekerronde bereikt door in de vorige ronde Excelsior ’31 aan de kant te zetten.

FC Groningen

FC Groningen bereikte deze bekerronde door te winnen van Harkemase Boys. Allebei gewonnen van een amateurclub en nu een echte krachtmeting in het bekertoernooi. FC Groningen heeft afgelopen week punten laten liggen in Den Haag, hiervoor natuurlijk ook nogmaals een klein bedankje richting Joey Kooij. Of FC Groningen de drie punten mee zou hebben genomen is natuurlijk de vraag, maar de kans was zeker groter geweest. De blik nu vooruit op FC Utrecht thuis.

Vermoedelijke opstelling: Padt, Zeefuik, te Wierik, Memisevic, Warmerdam, Hrustic, Matusiwa, Lundqvist, El Hankouri, Asoro, Sierhuis

Hierin zien we El Hankouri weer terug in de basis, dit ten koste van Gudmundsson. Laatst genoemde trainde apart, en lijkt niet fit. Het is afwachten of de Zweed alsnog van start kan.

Aanvang van de wedstrijd is donderdagavond om 18:30u!

Reacties:
17-12-2019 om 20:39

PROBEREN, MAAR WEER.   deze wedstrijd staat op zichzelf en een zeker thuisvoordeel kan de doorslag geven

ik zeg 2-1 en Groningen bekert door

17-12-2019 om 20:42

Het kwartje zal nu eindelijk wel een keer onze kant op vallen toch?? 

Gudmonson alweer geblesseerd, hmm. 

Als het op het middenveld niet loopt van Kaam en/of Schreck erin.

Komende  2 wedstrijden moet je winnen, anders ga je niet goed de winterstop in. 

FCG-Forever17-12-2019 om 21:31

Zou Postema en van Kaam graag aan het werk willen zien

17-12-2019 om 22:05

Schreck in de basis i plv Hrustic

FCG-Forever18-12-2019 om 12:38

Zo slecht speelt Hrustić niet vind ik dit seizoen, denk echt dat die jongen zelfs een stap hoger kan maar is nu nog te wisselvallig. Goede trap techniek en creëert wel de kansen voor de FC. 

appie happie17-12-2019 om 23:22

Ik zeg niks.

Groen hart18-12-2019 om 06:11

Ik ook niet 

18-12-2019 om 06:30

 maar straks krijgen we de boeren weer in actie   of "de sloopkogel uit Hoogkerk" (kickboxer Michael Kaam, vanavond in Gelredome )...dan moet die het maar zeggen ...

18-12-2019 om 08:10

Wat een opstelling weer.  lekker zo door blijven gaan Danny dan zien we jouw gelukkig niet meer terug na de zomer. (Liefst zie ik hem al niet meer terug na de winterstop maar goed).

Roelofsky18-12-2019 om 09:09

Hij blijft verschrikkelijk eigenwijs en moet nog veel leren....wat een kut opstelling. Geen opbouw vanuit de achterhoede en een vreselijk statisch middenveld en spitsen op een eiland wat wil een mens nog meer..??

18-12-2019 om 09:13

Zoals eigenlijk alle wedstrijden tot nu toe dit seizoen. Hij is in 1 ding iig wel consequent en dat is: Een kutopstelling maken. 

brummie18-12-2019 om 09:44

Het lijkt me niet dat Postema en van Kaam al zover zijn dat ze direct in de bssis mogen beginnen en het verschil gaan maken tegen Utrecht. Schreck ipv Hrustic? Waar is dat op gebaseerd? Hrustic is, een van de spelers die het meest gevaar sticht of daar bij betrokken isl. Maar goed laten we die discussie hier maar niet meer voeren. 

Gudmunson is geblesseerd en dan is Hankouri op zich een logische vervanger toch?

Maar hoezo een kutopstelling? Het enige jammer vind ik dat Itakura eruit is. Ga nou gewoon eens achter de spelers staan die spelen morgen ipv telkens dezelfde spelers afbranden, of nog erger uitfluiten.

Utrecht is een aardige ploeg,  maar niet meer dan dat. Bekerwedstrijden zijn wedstrijden op zich. Hoop in ieder geval op een leuke pot. 

 

 

 

18-12-2019 om 09:55

Helemaal mee eens. Hrustic mag er van mij zolangzamerhand ook weleens naast maar ik kan er wel mee leven als hij wel speelt. Van Kaam zou misschien op zijn plek kunnen spelen maar dat is ook niet echt zijn positie. Ik zou in de winter een goede rechtermiddenvelder halen. Iemand die het vermogen heeft een goede voorzet te geven om Sierhuis te bedienen en power om de hele flank te bestrijken. Ik hoop dat Gudmonsson donderdag mee doet 

18-12-2019 om 10:59

@ Brummie het is misschien tegen dovemansoren gericht, maar ga er maar vanuit dat El Hankouri en Sierhuis en Hrustic en Asoro geen teamspelers en geen uitgesproken doelpuntenmakers zijn.  Dan hebben we verder week-op-week gezien dat er vaak aanvallende intenties ontbreken,  sterker nog het hele elftal staat op eigen helft/rond het doelgebied als de tegenstander de bal heeft, krijgt, of verovert.  FC Groningen speelt volop countervoetbal waarbij in veel wedstrijden, ook voor eigen publiek, er in  de eerste helft weinig initiatieven zijn... ik hoop dat het donderdag anders is.

Denk dat er toch een andere opbouwende middenvelder inkomt, in de basis op het laatste moment.. vanwege de verrassing, maar de FC jongens op het veld moeten het doen, en dan bedoel ik samen doen...

TomOkker18-12-2019 om 18:54

Werkelijk waar Brummie ik weet bij god niet waar je deze onzin vandaan hebt. Het enige gevaar wat Hrustic sticht is dat hij zijn medespelers in problemen brengt, bij welke aanvallen is hij betrokken, welke verdedigende acties?. Ik heb ze in een vorige posts keurig op een rij gezet. prima als je het niet wilt lezen maar kraam a.u.b. geen onzin uit. Die gast werkt iedereen op de zenuwen zelfs zijn medespelers. Lees mijn posts maar eens terug. Makkelijk te vinden de enige potst waar iets zinning in staat.

brummie18-12-2019 om 11:44

Ik zou niet weten waarom Hrustic, Sierhuis, Hankouri en Asoro geen teamspelers zijn (?) Ze werken zich een slag in de rondte. Ook verdedigend. 

Tegen Utrecht in de competitie maakte Utrecht het speelveld heel klein en speelde FC in de 2e helft zeker geen afwachtend voetbal. 

 Als je daarnaast ook naar de statistieken kijkt qua % balbezit komt naar voren dat FC zowel uit als thuis rond de 50% zit. Met name in uitwedstrijden is dit relatief hoog tov andere clubs in de eredivsie. 

Thuis 52.3%  en uit 49.6% 

18-12-2019 om 12:06

zijn geen verdedigers, geen doelpuntenmakers en op het middenveld komen ze fysiek tekort... dat het op zich goede voetballers zijn ( bij tijden ) dat mag... en verder denk ik dat ze tactisch aan de wielklem worden gelegd om steeds terug te hollen bij Utrechts balbezit.

het is misschien toch aan dovemansoren gericht...zucht 

maar: ik voorspelde een kleine overwinning hoor...positief blijven over de wedstrijd, Poldervaart op de bank... farmer till I die

18-12-2019 om 12:42

Ja maar dan ben ik ook benieuwd hoevaak er voorwaarts wordt gespeeld op de helft van de tegenstander haha

18-12-2019 om 12:16

Ik zou graag El Messaoudi weer in de basis zien. Kan hij niet in plaats van El Hankouri spelen?

FCG-Forever18-12-2019 om 12:40

ITAKURA IPV MEMISEVIC 

18-12-2019 om 12:52

EENS ! 

Hoekie18-12-2019 om 15:25

ONEENS !

18-12-2019 om 13:21

De opbouw is juist waar het mis gaat.El messoudi dribbelt op 1 tempo naar voren,maar fysiek wel sterk.Matusiwa opbouwend zwak,verdedigend (bal afpakker) wel sterk.Memesevic is opbouwend ook niet sterk.Dus het argument om van Kaam vlak voor de verdediging te zetten ,zie ik wel zitten.Is oorspronkelijk een aanvallende middenvelder, maar kan a la frenkie de jong worden gebruikt.

Mits hij matusiwa in de rug heeft kan hij met versnelling en actie het middenveld inkomen of de aanval bedienen. In ieder geval direct naar voren te spelen.Zoals hij laat zien bij de reserves.Dit elftal komt mede hierdoor veel in scoringskans.

Vanuit de verdediging komen namelijk voornamelijk lange of breedte ballen.Gaat om diepte te creeeren vlak voor deze linie.

18-12-2019 om 17:07

Dat is het proberen waard, qua aanvallende intenties. 

18-12-2019 om 17:07

Dat is het proberen waard, qua aanvallende intenties. 
excuus dubbele post

Nogutsnoglory119-12-2019 om 15:42

Kijk dat zijn zinnige teksten ook ik heb hoge verwachtingen van Van Kaam. Creativiteit ontbreekt het aan op het middenveld . ( Hrustic mag van mij banken al vind ik Lundquist ook erg tegenvallen ) Matusiwa als balafpakker is prima. 

Hoekie18-12-2019 om 13:38

Het zou mij niet verbazen als Memisevic naar AZ gaat. Zijn inbreng wordt hier onderschat. 

18-12-2019 om 14:31

Heb contact met een AZ fan via Social Media en die weet mij te vertellen dat AZ deze winter Memisevic of Dresevic naar Alkmaar wil halen en dat Memisevic goedkoper zal zijn dan Dresevic ivm de clausule die Samir heeft laten opnemen in zijn contract.

 

Gaan geruchten dat FC Groningen mocht Samir gaan vertrekken interesse gaat tonen in Balker van Almere City. Balker zou dan vermoedelijk door de City football group worden gekocht en net zoals Itakura direct worden verhuurd aan ons. Balker is qua lichaamsbouw te vergelijken met Virgil van Dijk.

18-12-2019 om 15:29

Onzin.. Dit gerucht is geweest, maar dit speelt op dit moment zeker niet. 

Hoekie18-12-2019 om 15:33

Balker ken ik niet maar wat ik wel weet dat AZ een neusje heeft voor het aantrekken van goede spelers voor relatief weinig geld. Idrissi gaat onder de 10 miljoen niet weg en als Samir wordt aangekocht hebben ze weer een kwaliteitspeler van de FC binnen die voor veel geld verkocht wordt.

18-12-2019 om 18:02

Het kan alle kanten op.

Het balletje is rond.

De FC voetbalt met vierkante ballen.

Dat is niet te zien.

Is de scheidsrechter de FC goed gezind?

Geen naaierij?

Buijs op de bank.

Volgende stap ...Buijs thuis op de bank.

Deze opstelling moet het doen.

Beter is niet voorhanden.

Of toch?

Thuis voordeel.

Ja dat dacht Heracles ook.

In ieder geval wachten wij weer met goede moed af, af en af.

Hoe gaat het met Sierhuis en Asoro gaan zij weer op de tandem balletje trappen?

Het moet er een keer uitkomen.

Doelpunt, doelpunt, doelpunt, punt, punt en punt.

Kijk als de FC blijft kwakkelen kunnen zij de wedstrijden beter op het trainingsveld afwerken.

De trainingen worden naar het voetbalstadion verplaatst.

Het schijnt dat op de trainingen groots wordt gevoetbald en gescoord.

En dat willen wij zien, zien en zien.

Dick Lukkien heeft geen trek in de FC.

Dat is te begrijpen.

Als de FC aan hem trekt ...ja dan wordt het een ander verhaal.

Lucky Lukkien. 

appie happie18-12-2019 om 18:46

Omg

18-12-2019 om 19:07

Giiles de la T...  nieuwe speler voor de FC  

brummie18-12-2019 om 19:18

Prima Tom, gelukkig mag ieder hier zijn mening ventileren. Weet wel dat Hrustic de enige middenvelder bij FC is met 3 doelpunten, evenveel als Benschop en Sierhuis. Hij heeft ook verschillende keren paal of lat geraakt. 

Ja hij is soms onvoorspelbaar. Maar is een van de weinige spelers op het middenveld die wel creativiteit heeft, een actie durft te maken een doelpuntje meepikt. 

Iedereen papagaait elkaar maar negatief na mbt Hrustic terwijl hij dit seizoen zeker niet een van de mindere is. Het is een jonge speler, heeft vertrouwen nodig, ook van het publiek. 

Heb vorig seizoen tijd met Faber gepraat, sommige jonge jongens hebben echt last van uitfluiten en  negativiteit. 

Niemand kijkt blijkbaar naar hoe de houding van Hrustic is verbeterd en zich zeker wel een slag in de rondte werkt voor het team. Mag jij onzin vinden, ik zie zeker bij hem een stijgende t.o.v. vorig seizoen.

Hij wordt wekelijks beoordeeld door verschillende analisten en oud voetballers. Die zullen er toch ook wel kijk op hebben lijkt me. Hrustic moet en kan zeker nog beter worden. En ja hij moet ook nog veel leren. Maar dat hij wekelijks een dissonant in de opstelling is, lijkt mij complete onzin. 

Hoekie18-12-2019 om 19:55

Brummie: Ik vind het knap dat je nog steeds nuances kunt aanbrengen in een betoog. Je komt in elk geval ook met feiten en dat is wat anders dan vanuit de onderbuikgevoelens elkaar napraten. Idrissi werd hier ook weggehoond en weggezet als een nono. Het zou mij niet verbazen als vele napapagaaiers dezelfde zijn. De reden dat dit type speler kop van jut is, is vrij simpel. Spelers die veel risico in hun spel leggen geven ballen die soms zo vreselijk slecht zijn, dat ze boven in de tweede ring belanden. Voorzetten die richting cornervlag vlag gaan, een steekpass geven in een ruimte waar niemand staat. Zelfs een speler als Ziyech werd in zijn eerste Ajax jaar uitgefloten. Er zijn “supporters” die denken dat ze van uitfluiten aangespoord worden het beter te doen. Dat is zoals Faber blijkbaar ook al aangaf een grote misvatting. Ook ik erger me vaak aan Hrustic maar waar het om gaat is dat een veel betere speler zichzelf echt wel laat opstellen. In het voetballen geldt net als in de echte wereld het recht van de sterkste. Als die speler er klaar voor is, zal hij echt wel worden opgesteld me dunkt. Gelukkig wordt bij de FC alle data bijgehoudentegenwoordig en geanalyseerd. Dat is wat anders dan met een rood potlood een dikke streep trekken bij een gigantische ziekenhuisbal en ballen tegen paal en lat afdoen met geluk of erger onkunde dat iemand verkeerd heeft gemikt. 

18-12-2019 om 20:30

Ik sluit me bij jullie aan. Hrustic sprong er in de jeugd al vaak boven uit. Meestal is het wat goed is komt snel, maar om de echte stap te maken heeft hij nog wat tijd en vertrouwen nodig. Hij is zeker nog wat wiselvallig, en vaak wat zelfzuchtig. Ik vond hem er vorig jaar gefrusteerd bij lopen. Deze trekjes lijken nu wel een stuk minder, maar lijkt hij nooit echt te genieten. Als het team wat beter gaat spelen (juiste team opstellen coach) dan zal spelvreugde en vertrouwen toenemen.

Maaaaaar als hij niet in de wedstrijd zit moet de trainer ook niet schromen en hem gewoon wisselen, er zit ook talent op de bank die zo'n kans moet krijgen.

 

18-12-2019 om 20:58

Ach, als Hrustic er tegen Utrecht er twee inschopt zijn we ook weer van dit gezeur af.  Niemand die het er over heeft dat Sierhuis geen knikker fatsoenlijk kan raken althans de bal niet tussen de palen kan krijgen. Hij werkt zich uit de naad maar heeft toch ook geen rendement. Misschien de nieuwe pispaal????? 

Hoekie18-12-2019 om 23:06

Als ik zie met welk materiaal PSV loopt te stuntelen tegen GVVV dan stellen de probleempjes bij de FC niets voor.

19-12-2019 om 06:04

@ A Matter...belangrijke wedstrijd vanavond voor de beker... Mind you: we hebben iedereen hard nodig in dit elftal...alle elf moeten naar behoren presteren want een enkele verdedigingsfout met vroege achterstand kunnen ze nu eenmaal niet makkelijk compenseren met doelpunten.

Over de trainer is al veel gezegd hier...Programma begin 2020 is loodzwaar; de laagstaande clubs gaan tactisch verdedigender spelen voor lijfsbehoud;

Over Hrustic en Sierhuis   ....Hrustic is voor mij niet het belangrijkste mikpunt van kritiek, al begrijp ik niet van zijn verschrikkelijke voorzetten en regelmatig balverlies...

Ik vind dat aan het eind van de wedstrijd Hrustic een echte slopershamer hanteren kan met flinke slidings.  zo iemand zitten er niet veel in het FC elftal... te Wierik, Zeefuik, Memi, Warmerdam, El Messaoudi  en die Zweed ...  die kunnen dat ook en hierdoor het spel ontregelen, maar  daarmee ben je er wel...

Maar ook dat is een soort laatste redmiddel als de wedstrijd verloren dreigt te gaan.  ,  al hoop ik dat vanavond tegen Utrecht er gewoon 2 x door Hrustic wordt gescoord.  Asoro/Sierhuis mag trouwens ook...

ik blijf bij 2-1  met verwacht ik een direct rood  voor Hrustic  ( dat dan weer wel )

brummie19-12-2019 om 08:48

als flinke slidings al de graadmeter zijn....  Volgens mij wordt een sliding het meest gebruikt als allerlaatste redmiddel om de bal te veroveren. Maar brengt ook risico's en kaarten met zich mee. De kunst lijkt me om positioneel goed te staan en het voetbaltechnisch op te lossen. Vraag is dan ook als een speler veel slidings maakt, is dat dan een hele goede voetballer of juist een meer gemankeerde?

Als ik 10 spelers in het veld heb staan die erg goed in slidings zijn, dan loop je volgens mij altijd achter de feiten aan. 

Je noemt 6 spelers die het spel kunnen ontregelen, dan lijkt het me wel aardig dat er ook een paar spelers in het elftal staan, die ook iets extra's met de bal kunnen en creatief zijn om ook iets te creeeren lijkt me. 

Tja en Hrustic direct rood.... Zou zijn 1e directe rode kaart in de eredivisie zijn in dienst van de FC. 

19-12-2019 om 17:30

Als ik dan, zoals gisteren naar de "classico" tussen Barca en Real, kijk. Dat ze mekaar daar naar het leven staan en slidings maken waar een hond geen brood van lust, dan zijn wij hier in Nederland maar een stelletje watjes en mag Hrustic rustig  er  een sliding uitgooien,hoor. Hetzelfde geldt voor de Engelse competitie, daar wordt niet eens gefloten voor een "beenbreek-sliding". Heb er gisteren nog een paar voorbij zien komen bij die wedstrijd van Chelsea, inclusief kopstoten waar niet eens geelvoor wordt gegeven. Maar goed............wij hebben Ridouan Taghi...........dat dan wel weer.

brummie20-12-2019 om 16:50

Hrustic zijn kracht ligt niet in slidings maken, is een technische voetballer. Kijk nu eens waar hij wel goed in is....

Daarbij komt dat een sliding meestal een noodmaatregel is, en ook nog eens veel energie kost. En als je op de grond ligt en je timed mis, dan ben je je tegenstander gewoon kwijt. Slimme voetballers positioneren zich goed, en hoeven maar miniumaal een sliding te maken. 

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!