Terug

Deel deze pagina:

FC Groningen degradeert na 1-1 gelijkspel in Deventer

Door Sven Heikens 29 reacties

FC Groningen is gedegradeerd na het 1-1 gelijkspel in Deventer. De ploeg van Dennis van der Ree is er niet in geslaagd om de drie noodzakelijke punten mee te nemen uit Deventer en kan daardoor Excelsior op plek 16 niet meer achterhalen. Na 23 jaren Eredivisie zal Groningen komend seizoen in de KKD uitkomen.

Vooraf leek het al een onmogelijke opgave, want Groningen zou alle vier de resterende wedstrijden moeten winnen, waarbij Excelsior en Emmen geen punten meer zouden mogen pakken. 

In Deventer was een basisplek weggelegd voor Jorg Schreuders, de 18-jarige middenvelder uit eigen opleiding mocht beginnen op de rechtsback positie.

FC Groningen begon nog voortvarend in Deventer en kwam middels Pepi op een 0-1 voorsprong. Na een goede steekpass van Hove, kon Antman de bal voorgeven en Pepi zo de 0-1 binnenlopen.

Al gauw kwam Go Ahead Eagles beter in de wedstrijd, een goede aanval over links werd via Kuipers en Willumsson binnengewerkt. 1-1, bij die stand was Groningen al virtueel gedegradeerd.

De tweede helft verliep gezapig. Groningen wilde wel, maar kon niet. Go Ahead Eagles had ook geen beste dag. De Deventenaren kwamen nog wel tot een 2-tal flinke kansen, maar telkens wist Peter Leeuwenburgh redding te brengen.

We eindigden met een achterhoede bestaande uit: Van Bergen, Chalus, Bech en Määtä, misschien wel typerend voor dit seizoen. Respectievelijk de spits van onder-21, twee halsoverkop noodaankopen die in de winter binnenkwamen en aankoop Määtä, die dit seizoen weinig indruk kon maken op de linksback positie als opvolger van Meijer (en Gudmundsson).

Wat nog rest dit seizoen zijn nog drie wedstrijden in de Eredivisie.. te beginnen met volgende week Ajax-thuis

Go Ahead Eagles: De Lange; Deijl, Idzes, Amofa, Kuipers; Rommens, Blomme; Adekanye, Willumsson, Edvardsen; Lidberg

FC Groningen: Leeuwenburgh; Schreuders, Balker, Bech, Musampa; Hove, Valente, Suslov; Antman, Pepi, Määtä

 

Reacties:
Marco07-05-2023 om 16:46

Zwarte dag. 

Fan op afstand07-05-2023 om 16:54

Nee, geen zwarte dag. Een vervelende dag. Zagen we al sinds de winterstop aankomen. Als er geen FC meer zou bestaan zou het een zwarte dag zijn. En nu we duidelijkheid hebben direct beginnen een elftal van jeugd en routine bijelkaar kopen, niet weer huren, welke potentie heeft om ook in de eredivisie potten te breken. 

TomOkker07-05-2023 om 18:22

Hou maar even op over jeugd daar ben ik voorlopig wel even klaar mee.

grunn196707-05-2023 om 16:54

3 jaar wanbeleid van Gudde en Fluderus.

Dit is het resultaat.

 

marcelfcg07-05-2023 om 18:46

Te kort door de bocht.

Ben je de financiële bende vergeten die Nijland achterliet.

Gudde staat nu wel met zijn kop voor de camera om de hand als eerste in eigen boezem te steken en zijn eigen falen te benoemen.

Dat heb ik Nijland tot op de dag van vandaag nooit horen doen. Die komt nooit verder dan verhalen uit de oude doos over zijn hoogtepunten.

Japie-R08-05-2023 om 12:15

marcelfcg08-05-2023 om 14:04

Zo is het Japie. Helaas is er nog steeds geen journalist te vinden die Nijland hierover doormidden gaat zagen.

Kom er maar in Stefan Bleeker met je grote bek en maak hem maar waar.

Marco07-05-2023 om 17:09

In handelshuis Groningen heb je iedere transferwindow goede nieuwe spelers nodig. Meerdere Windows zijn er vooral alleen maar zwakke spelers gehaald. Irandust, Matuta, afgelopen zomer 6, waarvan alleen Pepi voldoet. Afgelopen winter ook weer 6 erbij, waarbij Hove en Antman potentie hebben. Rest is onvoldoende. 

 Buijs, Wormuth na de 6-1 nederlaag tegen Werder Bremen B, hebben aangedrongen op betere spelers. Daar is te weinig mee gedaan.

Nu in iedere linie 3 ervaren eerste divisie spelers halen en zeker 50 doelpunten gaan kopen. Anders worden we een Ado, Nac of Roda. 

Met alleen talentjes red je het niet. Zie je aan jong Ajax, jong Az, Jong PSV en jong Utrecht.

 

Boerentrien07-05-2023 om 17:13

Ik aanvaard het gelaten. Het is niet anders. Geeft rust, dat de degradatie een feit is.

Jantje07-05-2023 om 17:25

Geld was meer belangrijk dan de selectie op het veld. en dat wordt nu duur betaald. elk jaar je beste spelers van de hand doen en mindere voor terug krijgen. was gewoon wachten op dat dit ging gebeuren. eigen schuld dat dit gebeurd. ik zie Groningen de komende jaren niet meer terug komen.

Heiky07-05-2023 om 17:32

Jantje, dat weet je nooit. Zwolle en Heracles ook binnen een seizoen weer terug met aanmerkelijk lagere begrotingen. Zwolle raakte zelfs meer dan een dozijn spelers kwijt en toch met ruime voorsprong weer gepromoveerd. Ik zeg niet dat dit persé met de FC ook gaat gebeuren maar het biedt wel enig perspectief, zeker als de selectie grondig gesaneerd wordt.

Nachtwacht07-05-2023 om 17:36

Heiky, Zwolle draaide aan het einde van het degradatieseizoen best goed. De basis was daar beter. Zelfde geldt voor Heracles naar mijn idee

Stadjer8107-05-2023 om 21:59

Heracles degradeerde eigenlijk volledig onverwachts, met dubbel zo veel punten als wij. En die zaten ook met de kwestie Vloet, wat hun sterspeler was. Zij werden overrompeld door een Excelsior, ik denk omdat zij nooit rekening hielden met playoffs.

PEC was ook beter dan wij (laatste met 27 punten, en wonnen oa. nog van AZ en bij RKC). Wij zijn echt van niveau RBC, Dordrecht etc. Kijk gewoon naar de behaalde punten, we staan in dat rijtje. Maar zelfs in 1998 stonden we er sportief en qua selectie beter voor en draaiden we een veel beter seizoen dan nu (zouden we nu 13e plek mee hebben behaald). Toen wist iedereen wel dat we direct om de titel zouden meedoen. We hadden een basis met oa. Hugo en Leonardo, Joost Broerse, Van Gessel oa.

Nu wordt het heel, heel moeilijk om snel terug te keren want die basis is er niet. Onze beste speler was een huurling ook nog. Kun je nagaan als we Pepi toevallig niet hadden kunnen huren, de club wilde volgens mij verder met de troep die ze er naast hadden. Ik heb het gevoel dat we niet snel terugkeren, en dan ben je helemaal terug bij af. Dan wordt het sowieso overleven als je eens promoveert, veel clubs dalen nog eens af. Wij hebben dat ook destijds tenauwernood ontlopen met Lodeweges/Jans en daarvoor met Van Dijk was het ook bikkelen voor punten. We staan er nu slechter voor.

 

 

Nachtwacht07-05-2023 om 17:35

Ik heb de grootste teleurstelling al gehad. Vandaag ging nergens meer om.

Nu kan de grote schoonmaak echt beginnen. Niet alleen in de selectie, maar door de hele club.

En met schoonmaak bedoel ik niet de mensen met hart voor de club, die nu door bezuinigingen voor hun baan moeten vrezen!!!!! ik bedoel vooral de mensen die opzichtig hebben gefaald. Als eerste de hoofdscout, perschef, trainer en assistenten, fysiektrainers en alle anderen die hebben geleid tot het worden van dit zakelijke en kille bedrijf.

Rob197007-05-2023 om 17:57

Helemaal juist en dat weten alleen de mensen die een binding met de Fc hebben, aan de overige passanten, heb ik niet kunnen zien dat ze de heftig ongezonde patiënt nog wilden redden. Alle verzaakte personeelsleden graag de deur uit. Beuvink en Co, van der Ree en Co, graag direct na de laatste wedstrijd op vakantie.

Dijk07-05-2023 om 18:26

Helemaal mee eens als je Gudde beluisterd ESPN 1ding moven. 

Heiky07-05-2023 om 18:06

Eigenlijk zou je de laastste wedstrijden zonder huurlingen moeten spelen. Die zijn na de laastste 3 wedstrijden toch weer vertrokken. En het dan maar doen met wat je wel hebt (en eventueel houdt). Gaat nu toch nergens meer om.

BROMBEER07-05-2023 om 18:42

In alle geledingen grote schoonmaak,  de jeugdafdeling een aantal jaar geleden her paradepaardje van de fcg. Nu bij  geen enkele leeftijdscategorie op het hoogste niveau en ook nog escin de onderste regionen, op schonen en her inrichten. Dit geldt ook bij het eerte team, de directie en de rvc,  alles grondig doorlichten en opruimen.  Te beginnen maandag met die slappe zak van een hoofdtrainer,  je bent in een teamsport zo sterk als je zwakste schakel, en hij is overduidelijk de allerzwakste, opzouten!! 

BOUWE07-05-2023 om 18:56

Ik vindt niet dat we Gudde hier over moeten aanvallen wat is zijn taak eigenlijk de club gezond houden dat staat bij hem nummer 1 meer sponsors halen dat is ook een van zijn taak en na de gemeente toe om ook daar goede contacten houden dus het is de taak van de technische directeur die heeft Groningen de das om gedaan met buiys weggestuurd die heeft wormuth gehaald en die heeft verkeerde spelers gehaald dat was fledirus die heeft fc Groningen na de kloten geholpen 

Dijk07-05-2023 om 19:42

Heb je haar ook weer raatjes niet zo veel zuipen Bouwe

campesino07-05-2023 om 19:50

Jammer jongens, tis klaar. Had er al lang vrede mee, maar moest toch nog even slikken. Denk dat alles al gezegd en geschreven is. Heb bewondering voor badkuip, die er tot het laatste in bleef geloven. Minder bewondering voor hoekie en brummie, die waren vertrokken toen MJF vertrok. Geeft me toch te denken. Heb Kees dit jaar gemist en hoop dat Brombeer en kornuiten volgend jaar minder te brommen hebben. Ben wel klaar met dit jaar, heb vanmiddag ook niet gekeken. Maar heb nu al zin in volgend jaar.

Gegroet en tot de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

BROMBEER07-05-2023 om 21:19

Ik zeg je brummie was mjf!!!  En gewoon. Allemaal  verlengen,  want niet gudde, langeler, beuvink of van der ree maar wij zijn Fc Groningen!! 

Sapmeer07-05-2023 om 20:18

Kan iemand mij vertellen wat Gudde goed heeft gedaan??? Ik kan niets bedenken. Kom me niet aan met dat we er financieel goed voorstaan. Met de transfers van Meijer , Gudmudson , Strand Larssen en Matusiwa is dat geen kunst. Als we in een jaar uit de KKD divisie willen komen zullen we in ieder geval een directeur moeten hebben,die minder fouten maakt, de negatieve sfeer kan doorbreken ,kan motiveren en binding moet hebben met de club en de regio. Dus de eerste actie moet nu zijn een nieuwe directeur.!!!

Dijk07-05-2023 om 20:20

Herman Badkuip07-05-2023 om 20:23

En daar was de dag, waarvan wij eigenlijk allemaal wel wisten, dat hij zou komen.....Jammer dat ons FC Groningen vanmiddag is gedegradeerd naar de KKD-competitie. Ga niemand ook maar iets verwijten, omdat dit seizoen eigenlijk alles tegen zat en er hélaas veel verkeerde keuzes zijn gemaakt! Niemand van de FCG-supporters zat hier op te wachten, maar ja, tis nait anders.....Dit seizoen op een sportieve manier afmaken én in de zomerstop gaan Wouter Gudde, Henk Veldmate en Dick Lukkien bouwen aan een nieuw FC Groningen! 

De Generaal07-05-2023 om 20:50

Gudde weet precies te vertellen wat er mis is gegaan. Dat is mooi, dan maakt hij die fouten niet weer. Technisch beleid komt nu bij meer mensen te liggen en niet bij één persoon. Met Lukkien en Veldmate heb je weer mensen aan boord met een clubhart. Een seizoen in de KKD hoeft niet slecht te zijn voor de club (als het maar niet langer duurt). Kritisch kijken naar de eigen organisatie, jeugd, staf, eerste elftal en alles wat daarom heen loopt. Wie is nodig en wie is overbodig. Ik ga ook liever naar een wedstrijd tegen Ajax, Twente of Heerenveen dan tegen Telstar of Jong AZ. Maar om eerlijk te zijn heb ik de afgelopen seizoenen weinig leuke wedstrijden gezien van de FC. Betonvoetbal van Buijs, al dan niet gedwongen, en de slappe hap van dit seizoen. Volgend seizoen fris en fruitig in de KKD en op naar de Grote Markt

Rob197007-05-2023 om 21:23

Gudde, weet waaraan het heeft gelegen, ik krijg dan ook de indruk dat hij de weg naar onderen niet zo erg vindt. Met de huidige organisatie, had hij volgend jaar in hetzelfde schuitje gezeten als nu.

Veldmate en Lukkien zijn gelukkig echte clubmensen, maar dat is natuurlijk niet genoeg voor een snelle terugkeer. De overige "prutsers", kunnen natuurlijk niet ongeschonden uit de strijd komen, het aanblijven van onze hoofdscout is daar een van, deze man is ongeloofwaardig met zijn gegevens over de spelers, dan mag daar Strand Larsen ook tussen hebben gezeten, maar al die andere mislukkelingen ook. De gehaalde talenten zoals Tounekti, Strunk Jacobsen, Sher, Kalley, Maatta, zijn genoeg missers om een dienstverband te kunnen beëindigen. Het niet functioneren geldt natuurlijk voor veel meer medewerkers, Van de Ree gaat gelukkig uit zichzelf, maar Arts zal toch echt ook weg moeten.
Lukkien moet blanco kunnen werken, en het lijkt mij een gezonde zaak, om de overige zogenaamde aanvullingen te bedanken voor de goede bedoelingen, maar dat ze allen niet geschikt zijn bevonden. Gudde, mag wel zeggen dat hij weet waar de fouten zitten en dat hij geleerd heeft, maar ook hij zal een sterme man, of een klankbord naast zich hebben en dan heb ik het niet over een Westerhof, of een Langerer. Tevens tijd om iets minder bezig te zijn met damesvoetbalelftal, extra velden, enz. Energie steken in een solide organisatie met een goede werksfeer, lijkt mij iets belangrijker.

Stadjer8107-05-2023 om 21:46

Eindelijk ziet iedereen nu wat voor klote beleid hier is gevoerd. 

 

Ik wist vanaf dag 1 dat we om degradatie zouden strijden. Ik denk dat je oude posts nog wel terug kunt vinden. ik noemde de top 8 doelstelling absurd met deze selectie, zelfs toen we JSL en Ngonge nog hadden. Ik zei dat we beter kunnen focussen op overleven, want zeker na vorig jaar hebben we helemaal niets te zeggen en we zijn juist verzwakt ten opzichte van vorig jaar. Je levert 25 goals en oa. Kasanwirjo in, dan is het niet moeilijk dat je onder die 36 punten gaat uitkomen en tegen degradatie gaat strijden.

Waar ik na de openingsfase van dit seizoen eigenlijk op hoopte, was dat er wel gerichte winter transfers gedaan zouden worden. Dat is eerder gebeurd. Maar toen ik zag wie ze haalden, nietszeggende buitenlandse spelers met weinig ervaring en whatever statistieken wist ik dat het ditmaal niet goed zou gaan komen.

Ik was na Volendam thuis al pessimistisch, omdat ik een degradatiekandidaat hier in de Euroborg zag spelen die eigenlijk 4 goals had moeten maken. Die wedstrijd hadden we al moeten verliezen. En daarvoor was de voorbereiding ook absurd slecht. Deze club was vanaf dag 1 degradatiekandidaat. Ik had natuurlijk geen 18 punten verwacht, maar wel dat we zouden moeten vechten dit seizoen... en daar hebben we het type spelers niet voor en die zijn ook niet gehaald. Ik betreur nog altijd dat Van der Ree niet gewoon op tijd opzij is geschoven. Nu weten we het nooit.

Maar goed, eindelijk gestraft voor het halen van grauwe middelmaat en spelers die nauwelijks weten wat ze met een bal moeten doen. Kappen met data scout. Het werkt niet. Je moet gewoon in het echie naar talent kijken. En durf eens te voetballen. Dit neem ik het publiek ook kwalijk, die jongens met wat durf zoals bijv. Hrustic hebben weggehoond. Ik vraag me ook af wat het publiek wil, dit boerenkool voetbal zonder risico? 

Ik hoop dat het oude FC Groningen weer terugkeert. Een vechtploeg die niet schroomt om het duel aan te gaan en thuis naar voren durft te voetballen. In de KKD is dit mogelijk. Ik denk dat de amusementwaarde juist gaat stijgen om eerlijk te zijn. De club moet er gewoon vol op tegen deze ploegen.

appie happie08-05-2023 om 08:21

Groningen is een grotere club met geld.Gudde heeft geleerrd heeft Lukkien en Veldmate bij zich

We zullen veel wedstrijden winnen volgend seizoen..directe promotie is weer mogelijk.

Ik zie dat wel zitten..alleen zonder mij.Ik moet meestal vrijdagavond werken..dat is niet zo mooi.ben denk ik ook nooit om 20 uur al thuis..

Dus wat mij betreft asap terug omhoog.

 

Oja hopelijk blijft Hove..laten we hem aanvoerder maken..

 

Las dat ze in januari rond waren met zowel  vd Belt en Schreuder..nou als dat waar is!!! Dan moeten de verantwoordelijken per direct weg..want dat zou wel de redding geweest zijn.denk ik.

Stadjer8108-05-2023 om 17:16

Hove gaat weg. Die blijft echt niet in de KKD. En van mij mogen ze ook allemaal wel weg. Gudde heeft geleerd, dit gaat wel om een subtopper en een belangrijke organisatie uit de regio. Gudde had moeten leren bij Excelsior, niet hier. Gudde moet simpel gezegd opdonderen. Als je zo besluiteloos een trainer laat bungelen en dit allemaal laat gebeuren ben je ongeschikt. Iedereen heeft het hele seizoen kunnen zien wat voor puinhoop het hier was.

Goed gesaneerd, chapeau. Nu verliezen lijden in de KKD en niet profiteren van de deal die de Eredivisie mogelijk gaat maken met de open kanalen. Achterstand wordt alleen maar groter zo. We keren niet meer gauw terug.

 

 

 

 

Roelofsky08-05-2023 om 10:15

Gudde weet wat er fout is gegaan.... Nou ik ook als ik Gudde was zou ik er een aantal direct uittrappen om te beginnen het hoofdscoutings apparaat. Tevens zou ik een voetbalman toevoegen aan de RVC bijv Arjan Robben...Gudde heeft het Groninger DNA verkwanseld. Er moeten weer club mensen bij want anders gaat het weer de verkeerde kant op. Maak eventueel Robben directeur...

Rob197008-05-2023 om 11:18

De hoofdscout mag van mij blijven, maar dan alleen voor een modaalsalaris en dat hij al zijn bevindingen iedere maandag bij Veldmate op zijn bureau neerlegt. Verder mag hij zich nergens mee bemoeien. Alle facetten die dit seizoen bij de spelers ontbreken, zijn de skills, die je namelijk niet via de playstation en statistiekprogramma's kan verzamelen. Iets waar Gudde zich aan heeft overgegeven en waarvan hij nu zegt dat hij er niet dicht genoeg op heeft gezeten. 

Marco08-05-2023 om 11:39

Als supporter is het heel lastig te beoordelen of onze scouts goed zijn. We zien alleen het eindresultaat van spelers die daadwerkelijk komen. Het stukje of gescoute spelers ook naar Groningen willen komen of kiezen voor een andere club ontbreekt. Dit is deels kwaliteit van je netwerk. Anderzijds blijft het lastig om als servet, tafellaken spelers te contracteren. Zelf toen Robben als speler kwam, was dit voor kwaliteit betere spelers geen reden om naar Groningen te komen. Het spelersbudget en salarishuis helpt hier ook niet bij ten opzichte van concurrenten.

Afgelopen 4 transferwindows is het wel zwaar onvoldoende. Spelbepaler Irandust die veel was gescout zwaar onvoldoende. In de zomer geen opvolger voor gezocht, terwijl Emmen El Messaoudi en Diemers haalde. In de winterstop Hove die wel een lichtpunt is. Verdedigende middenvelder Matuta en Pelupessi zwaar onvoldoende, in de winterstop nog Kasanwirjo verkocht die het nog redelijk nog invullen. Gevolg onbalans op het middenveld.

Links en rechtsback. Maatta gescout voor de doorverkoop en duur aangekocht. Ongeschikt als linksback. Goede rechts back ontbreekt al sinds vertrek Zeefuik. Te Wierik doet het als rechtsback aardig bij Emmen. 

Keepers sinds Padt weg is, allemaal minder. 

Eigenlijk is wat er is opgehaald de afgelopen 2 jaar aan nieuwe spelers heel matig. Afgelopen seizoen zal er voor rond de 5 miljoen zijn geinvesteerd. met zulke bedragen moet je altijd boven Excelsior en Volendam kunnen eindigen. Zorgwekend is dat sommige spelers veel zijn gescout volgens de scouting, zoals Irandust, Sher, kruger. 

Voor komend seizoen is het makkelijk scouten. Pak de topscoorderslijst en haal 5 spelers die de afgelopen 2 jaar meer dan 10 doelpunten hebben gemaakt in de KKD. Verder fysieke kracht en ervaring in de as. 

 

 

 

Stadjer8108-05-2023 om 17:08

Ze hebben ook niet heel lang geleden jaren achter die Noorse knakker aangezeten, die van Kaiserslautern kwam. Die bakte er vervolgens niks van en was duidelijk veel te klein ook. Ik snap de scouting van FC Groningen al jaren niet. Ze zitten jarenlang achter spelers aan waarvan een blinde kan zien dat de kans van floppen redelijk aanwezig is.

Had gewoon voor zekerheid gegaan. Probeer een Messaoudi terug te halen, een Diemers niet halen snap ik nog wel, die heeft op een wat smerige manier bedankt. Zivkovic wilde zelf ook wel, ok, die doet het niet geweldig bij Emmen maar toch, het is wel een aanvallende optie. Feit is wel dat Emmen sinds de winterstop een punt of 10 op ons is uitgelopen. Dat heeft alles te maken met een beter transferbeleid bij die club want wij hebben meer mogelijkheden dan zij.

 

Durovski08-05-2023 om 11:50

Suslov weer een drama, zou volgend jaar belangrijk moeten zijn, nou met z'n egotripper ga je nooit winnen ook niet in de KKD. Bij de 1e oefenwedstrijd in de Euroborg werd hij al massaal uitgefloten door het eigen publiek vanwege zijn maniertjes. Een heel seizoen lang heeft hij hier niets aan verbeterd. Dat zegt genoeg.

Marco08-05-2023 om 12:07

Suslov afscheid van nemen. Is voor Groningen en hemzelf beter. Achteraf had dit al in de winterstop moeten gebeuren na het drama tegen Fortuna thuis.

Jammer dat we nooit zullen weten wat er was gebeurd als Ngonge was gebleven. los van zijn probleemgedrag kon hij wel zeer goed voetballen. Scoorde in de Arena en rolde PSV thuis op. Zijn doelpunten, assists, diepte en gif is nooit goed opgevangen. 

Stadjer8108-05-2023 om 17:10

Het is van de pot gerukt dat je De Leeuw en Ngonge beide wegstuurt. Beide spelers beslissen wedstrijden voor je, daar gaat het uiteindelijk om. Nu hebben we niks meer en is de toekomst heel onzeker. Ik zie ons een NAC of Roda worden, eerder dat dan snelle promotie.

Japie-R08-05-2023 om 12:45

marcelfcg08-05-2023 om 14:16

Dit soort teksten hebben we tenminste iets aan.

Verlengen die kaarten en de club gaan dragen. Dat is wat er nu moet gebeuren.

En sponsoren kunnen nu laten zien dat ze naast sponsor ook supporter zijn.

Boerentrien08-05-2023 om 14:26

Helemaal mee eens. Wij zijn toch niet minder dan de supporters van Emnen en Twenthe toen die degradeerden. We gaan de Keukenkampioendivisieclub worden met de meeste toeschouwers

King Poffel08-05-2023 om 12:47

De RVC mag ook weleens goed in de spiegel kijken. We moeten eens af om voor alles en iedereen maar een springplank te willen zijn, door de hele organisatie heen te veel jonge en/of onervaren mensen in bepaalde functies.

- Gudde: Jong en oor ons alleen Excelsior gehad.

- Fledderus: Jong en voor ons een Heracles gehad, daar niks noemenswaardig gepresteerd.

- Beuving: Jong en onervaren en krijgt bij ons zijn eerste kans.

- Buijs: Jong en onervaren, krijgt bij ons zijn eerste kans als hooftrainer in het profvoetbal.

- Wormuth: Voor ons als hoofdtrainer in het profvoetbal alleen Heracles gehad, daar niks noemenswaardig gepresenteerd.

- Van de Ree: Jong en onervaren, krijgt bij ons zijn eerste kans als hooftrainer in het profvoetbal.

Dit is echt gewoon te veel op belangrijke posities voor een club als de FC, een enkeling uit het rijtje had gekund maar niet zo veel!

Bij de trainers was dit overduidelijk te zien bij blessures of schorsingen (maar ook zelfs zonder dat), dan werd het spelsysteem bijna elke week weer veranderd en werd er met spelers binnen het elftal geschoven i.p.v. je basis en spelsysteem intact te laten en puur op die ene plek een vervanger neer te zetten. Op deze manier ontwikkel je nooit vaste spelpatronen en automatismen en op dat gebied miste er gewoon visie door de trainers.

Ook te veel jonge en onervaren spelers die van buiten werden gehaald voor vaak te veel geld waar ervarenheid nodig is voor een goede balans in het elftal.

Gudde mag voor mij nu nog even aanblijven nu Lukkien (alleen Emmen gehad maar wel noemenswaardig gepresteerd) en Veldmate erbij.

Bij Beuving heb ik het idee dat hij als datascout meer kijkt of een speler op meerdere posities kan spelen. Een datascout is niks mis mee mits je scout op wat een speler zo goed maakt op zijn positie (bijvoorbeeld zijn verdedigende of aanvallen statistieken en hoe dit in combi gaat met de spelers om hem heen, het échte monneyball principe zoals het bedoelt is). Tevens mag een datascout nooit de hoofdscout worden maar zou hij verantwoording moeten afleggen aan bijvoorbeeld nu een Veldmate.

Verder moet je als FC zijnde zeggen van wij staan voor één spelsysteem en dit zetten wij ook vast in de regelementen van de club, hier horen dan trainers en spelers op gescout te worden. Zelfs menig amateurclub heeft dit in zijn reglementen. Er mag dan alleen bij hoge uitzondering van afgeweken worden. Dit vaste spelsysteem moet ook vanaf de jongste jeudgelftallen al ingepast worden zodat ze als ze "rijp" zijn zij zich makkelijker kunnen inpassen bij eventueel het eerste.

Voor volgend jaar zal mijn gevoel bij een overwining net zo zoet zijn en:

- 4 wedstrijden extra.

- Hopelijk vaker reden tot juichen.

- Minder vaak brak aan de werkweek beginnen.

Ik had mij na de wedstrijd tegen Emmen al neergelegd bij degradatie (gewoon realistisch) en heb dus al een tijdje berusting, voor volgend seizoen ben ik gewoon weer positief! Maarrrr....er moet nog wel heel wat gebeuren/veranderd worden.

 

slchan08-05-2023 om 13:58

Moi Ik heb gehoord als je volgend seizoen een kaart voor de tweede ring hebt op noord dat je dan niet meer beneden kan staan.Wordt gescheiden.Weet iemand hier meer van?

marcelfcg08-05-2023 om 14:19

Lijkt mij handig om voor iedere supporter die volgend jaar weer seizoenkaarthouder is de rode loper uit te rollen na zo'n kut jaar en niet te moeilijk gaan lopen doen.

DanMan197109-05-2023 om 08:49

Nee, maar ik snap dat je liever beneden staat ivm Sulslov die alle ballen de 2e ring in schiet.

Fan op afstand08-05-2023 om 16:05

Suslov wil weg en voor Hove geldt dat hij bij degradatie weg mag en voor hem is voldoende animo.

Bayern 08-05-2023 om 18:19

Suslov zou je eigenlijk aan zijn contract moeten houden en gewoon het hele seizoen op de bank laten zitten. Is 1 van de belangrijkste redenen dat we gedegradeerd zijn. Koning Balverlies, Majoor Schwalbe of Admiraal 2e ring. Zijn passende namen voor dit arrogant stuk vreten. Wat sommige mensen toch in dat rotventje zien is mij echt een raadsel. Meest overschatte speler (vooral ook zelfoverschatting) van Groningen van de laatste 20 jaar. 

marcelfcg08-05-2023 om 18:37

Vertrek van Suslov is voor beide partijen het best.

Maar Hove, poeh, dat is een zwaar verlies. Dat is in potentie onze beste speler.

Veldmate zal op de achtergrond al wel een rol gaan spelen en Gudde moet nu alle registers opentrekken om te laten zien dat hij die directeur is die de club weer vooruit helpt.

BOUWE08-05-2023 om 18:54

Laat Gudde maar lekker zitten bij fc Groningen straks krijg je een nieuwe directeur die niet met Henk veldmate of dick LUKKIEN over weg kan nou dan zijn de apen allemaal gaar dan wordt het niks dus laat Gudde maar lekker blijven bij fc Groningen nu komt het goed 

Dijk08-05-2023 om 19:08

Jouw aap is al lang gaar Raatjes. Niet alweer aan de fles ? Snel afscheid nemen van Gudde en RVC DE GIFBEKER 

Japie-R08-05-2023 om 19:26

Marco08-05-2023 om 19:24

Gudde mag zich nog een jaar bewijzen. Lukt het hem om te promoveren dan is hij een gevierd man, anders wordt zijn positie onhoudbaar, zo werkt de voetballerij. 

Veldmate had zich verheugd op internationale scout, of hij de eerste divisie goed kent is maar de vraag. Ook is hij de komende weken nog in dienst van Ajax. 

Lukkien wacht nog een loodzwaar programma, waarbij het voor Groningen valt te hopen dat het geen nacompetitie/ degradatie wordt. Wormuth had zijn ontslag en degradatie nog niet verwerkt toen hij bij Groningen alweer moest beginnen. 

Veel subtoppers in de eerste divisie hebben redelijke vaste ingespeelde elftallen. Dat Groningen met een geheel nieuw elftal met wat talentjes en nieuwe spelers zo even kampioen gaat worden is erg optimistisch. 

 Komend seizoen op de maandagavond naar de euroborg. Dat zal nooit gaan wennen..

 

Herman Badkuip09-05-2023 om 08:05

Trainers Dick Lukkien én Marcel Groninger zijn komend seizoen weer terug op het vertrouwde nest....Nu alleen Erwin van der Looi nog, dan is het succesvolle trio van 2015, toen FCG haar eerste échte prijs de KNVB-beker won, weer bij elkaar!

Marco09-05-2023 om 10:02

Onze grootste prijs vond in een rechtzaaltje plaats: De arbitragezaak Suarez, die Groningen in 2007 won.

"Er is sprake van sportieve verbetering bij een overgang van FC Groningen naar Ajax, maar de verschillen tussen de recente prestaties van beide clubs zijn echter niet zodanig dat gesproken kan worden van onmiskenbare aanmerkelijke sportieve verbetering". 

Stadjer8109-05-2023 om 12:10

Het treurige is dat alle ingredienten er toen waren om een stabiele subtopper te zijn. Nieuw stadion, leuk voetbal, goede scouting, en er brak wat eigen kweek door. Maar er is een afslag gemist, de club is gestagneerd. Er is niet doorgepakt. En vervolgens begon de club ook allerlei losse flodders op te halen waardoor alle winsten eigenlijk verdampt waren. Denk alleen al aan Femi + Pedersen wat een slordige 6 miljoen in totaal door de plee was. De keuze voor nieuwe trainers was vrijwel steeds ongelukkig na Jans. De bekerwinst verbloemde veel, zo'n loting krijg je nooit weer, maar toen ging het al niet meer van een lijen dakje en bleef het publiek ook steeds meer weg. Neem die Europese campagne, toen hebben ze de achterban gewoon genaaid. Ze hebben dat nooit serieus genomen, gewoon het startgeld gepakt. Dat waren stuk voor stuk draken van duels en we waren de slechtste ploeg in de hele EL.

En dan zitten we ook met die afgrijselijke Euroborg, die ons veel geld per jaar kost en al jaren niet meer vol te krijgen is. Waarom is die niet meer vol te krijgen? De eerste jaren moest er een ring op en was het te klein. De Euroborg is al lelijk, van buiten al helemaal, maar van binnen nog extra lelijk als we lege groene stoeltjes hebben. Veel plezier er mee in de KKD. 

 

 

 

Marco09-05-2023 om 12:27

Vd Looi won ook de play-offs in 2014 van AZ. Dat was eigenlijk veel knapper, omdat dit over een heel seizoen gaat.

 

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!