Terug

Deel deze pagina:

Matchday! FC Groningen - FC Emmen

Door Sven Heikens 46 reacties

Matchday! Daags na de nederlaag tegen De Graafschap staat de volgende wedstrijd alweer op de planning. Veel tijd om bij de pakken neer te zitten hebben de mannen van Lukkien niet, want vanavond wacht immers mede-degradant van vorig seizoen FC Emmen.

FC Groningen

Groningen is na de derde nederlaag op rij en de liefst vijfde nederlaag al van dit seizoen in de grijze middenmoot van de KKD beland. De ploeg vindt zichzelf terug op een beschamende 14e plek, terwijl het veruit met de grootste begroting werkt van de KKD.

Van vastigheden lijkt nog geen enkele sprake. In balbezit weet de één niet wat ie moet doen als zijn ploeggenoot de bal heeft en het ziet eruit als los zand. Daarbij worden achterin de goals weggegeven. Intussen blijft Lukkien het ook maar proberen. Afgelopen vrijdag bracht hij Prins en De Jonge en niets ten nadele van deze jongens, maar ze kunnen de kar niet hoeven dragen op het moment. De aangekochte linksbacks stonden inmiddels linkercentrale verdediger en linksbuiten op het moment dat Prins zijn debuut maakte, het zegt misschien wel genoeg over de huidige stand van zaken bij de FC. 

Over wisselingen in de basiself, eventuele blessures/pijntjes is op moment van schrijven nog niets bekend.

FC Emmen

Over tegenstander van vanavond FC Emmen kan eigenlijk precies het tegenovergestelde gezegd worden. FC Emmen kende een hele moeizame voorbereiding. Lubbers viel weg, technische man Willems vertrok, er was nog geen trainer tot vlak voor de start van de voorbereiding en bij deze voorbereiding stonden nauwelijks genoeg spelers op het veld. Kortom, de verwachtingen waren laag voorafgaand aan het seizoen.

Inmiddels is alles anders. Emmen heeft een aardige selectie staan en staan er ook op de ranglijst aardig voor met een 4e plek. Afgelopen vrijdag werd er weliswaar met 2-3 verloren in eigen huis van ADO Den Haag, voorafgaand aan die pot was Emmen vijf wedstrijden ongeslagen met daarin vier overwinningen. 

Maandagavond zullen veel oude bekenden in Euroborg aantreden. Zo speelden o.a. Hoekstra, Burnet, Te Wierik én speler die de KNVB-Beker omhoog mocht houden Maikel Kieftenbeld terugkeren in de Euroborg. Lang vervlogen tijden, hoe anders is de situatie ruim acht jaar later, 14e in de KKD.

Uitverkocht huis

In tegenstelling tot de elf op het veld, zijn de supporters nog volop in vorm. Het uitvak in Doetinchem was uitverkocht, het uitvak a.s. zondag bij Cambuur is al uitverkocht en ook vanavond is Stadion Euroborg uitverkocht. Grote Klasse! Aftrap vanavond 20.00 uur.

Reacties:
m o i23-10-2023 om 08:24

Het weerzien van Lukkien met zijn oude ploeg. De mannen van Lukkien stropen voor hem de mouwen op en laten zien dat ze echt wel kunnen voetballen! Vol passie en strijd en met steun van de overvolle tribunes moet dat zeker lukken. Ik hoop maar dat er nog een vrijkaartje voor mij beschikbaar is. Na afloop samen heerlijk in de bubbel badkuip in de kleedkamer. Uitslag: 1-3.

appie happie23-10-2023 om 08:46

Is dit een parodie?

Keer de uitslag maar om.

3-1  er gaat een andere wind waaien..

De lukkien wind. De wind die alle andere winden overbodig maak !!

Alweer..

Alweer ja!!!

Herman Badkuip23-10-2023 om 09:13

Moi heeft weer eens té diep in 't glaasje gekeken denk ik, mag altijd mijn vrijkaartje overnemen hoor en na de wedstrijd lekker samen bubbelen in zijn badkuip! Misschien dat Dijk er ook nog gezellig bij komt.....? Nee mensen, alle gekheid op een stokkie, deze Hondsrugderby wordt dé ommekeer van ons FC Grunn! Sneu voor Jan Hoekstra, maar hij moet vanavond 3x vissen, want Kristian Lien gaat voor een hattrick in de Euroborg! Stadion wéér uitverkocht, eindelijk een FCG dat laat zien dat zij écht wel passie en strijd in hun donder hebben!  Aanvallend spel, thuispubliek er volledig achter, 't wordt een wedstrijd op leven en dood en uiteindelijk een dikverdiende 3-2 overwinning voor de mannen van Dick Lukkien! Voor de thuisblijvers ook weer live te zien op ESPN 2!  Forza FC Grunn! 

m o i23-10-2023 om 09:39

Voor wat het waard is: ik drink geen alcohol én ik heb geen enkele connectie met Dijk. En met jou in bad, bah. Maar ik ben dat eeuwige optimische geblaat van jou meer dan zat. Je beweert scout te zijn geweest, maar je geeft geen enkele blijk van kennis van voetbal. Ik heb slechts 27 jaar actieve ervaring op top amateur niveau, pretendeer echt niet alles te weten van het spel op het absolute topniveau, maar ik ga zeker ook niet tegen beter weten in lopen roepen dat we gaan winnen. Daarvoor is de kwaliteit van de selectie te ver onder de maat en is het spel té bedroevend. 

m o i23-10-2023 om 09:39

.

Rob197023-10-2023 om 10:11

Ik hoop dat al je wensen uitkomen. Emmen heeft ook zwakke plekken, maar komen er zo af en toe met goed aanvalspel wel uit. Maar wie weet is het de ommekeer, wat ik mij niet kan voorstellen. Zoals ik zo vaak heb aangegeven hier, is het allemaal te mager en zoals Lukkien steeds zegt, broos. Het broze moeten ze maar eens van zich afzetten, de bullshit van druk, taktiek die ze nog niet beheersen, Online haatberichten, enz..... verzin de redenen maar. Je moet gewoon vlammen en je werk doen. Daar lopen er een paar van rond, maar ook dat is te mager.

Wij zullen zien wat het gaat worden, Hoekstra flink op de proef stellen, blijft een matige keeper, evenals onze eigen sluitpost, die de uitstraling en skills van een overwinnaar heeft, totdat hij onder de lat gaat staan. Ook deze keeper heeft overal last van om te presteren, pakt alle ballen op de training. Een loze kreet volgens mij, omdat ik ook lees en hoor, dat de spelers op de training, alle ballen, in alle hoeken en gaten schieten, dan moet er een partij zijn die liegt.

 

Dijk23-10-2023 om 10:47

Dat je lekker vind met mannen in bad te zitten Badkuip hou lekker inderdaad bij jezelf. Want je blijft war taal spreken. Maar nu zal de redactie mijn reactie weer weghalen hahahah. Ze doen maar. Komende 2 wedstrijden zeker gaat de fc verliezen.  

Dijk23-10-2023 om 10:52

Ga zelf met mannen bubbelen badkuip en niet dat Dijk er ook nog gezellig bij komt. Jou karma post hier je zogenaamde hardnekkige optimisme je praat met dubbele tong en poep. Je vrijkaartje weer verdiend bij Gudde. 

 

Ja inderdaad vaak wel. @Rob1970

Rob197023-10-2023 om 11:03

Dijk, maak je niet druk. Herman is en blijft optimistisch. Optimistisch en realistisch liggen soms mijlenver uitelkaar. 

 

Boerentrien23-10-2023 om 09:20

Ik verwacht qua resultaat niks, dan kan het ook niet tegenvallen. Maar ik kan wel genieten van een uitverkocht stadion. Heerlijke sfeer, sowieso voor de wedstrijd begint. Dat hebben we alvast, zeggen we dan tegen elkaar. Met grote dank aan de Noordtribune. 

.23-10-2023 om 09:39

In de laatste 5 uitwedstrijden heeft Emmen elke wedstrijd gescoord. De FC moet er dus minimaal 2 maken...

Kijk naar de namen van Fc Emmen...veelal spelers uit het onbekende. Geen spelers om bang voor te zijn. Zo'n speler als Burnet zou de FC wel kunnen gebruiken trouwens, veel energie.

Wat heeft de FC in de selectie:

- Van Veen, superspits uit Schotland hoogste divisie

- Rente toptalent van Borussia Dortmund

- Peersman loopwonder uit Belgie

- Bacuna de Groningse hoop in bange dagen

- Balker marktwaarde van 1 mln...ooit

- Hove de Noorse gletsjer...glij en wees blij

- Verrips...kan niks positiefs bedenken

Lukkien Gronings dna...meer is niet nodig. De ambitie van de FC. Heeft u Gronings dna dan voldoet u aan onze ambitie.

Met deze spelers en hun verleden moet het goedkomen. Ooit. 

 

m o i23-10-2023 om 09:45

Verhips heeft z'n naam mee, als er weer eens eentje in ligt.

Fan op afstand23-10-2023 om 10:01

Mogen blij zijn met 1 punt. Tent helemaal afbreken en vanaf de grond goed, stevig en breed weer opbouwen. Zoals het nu gaat blijft het pleisterplakken en stutten.

Harris23-10-2023 om 10:56

Euroborg uitverkocht

Mooi droog weertje

Goede sfeer vooraf

wat kan er nog mis gaan .....

Oeleoptak23-10-2023 om 11:30

Als ik DvhN mag geloven speelt hij weer met dezelfde achterhoede. Die kregen de laatste 3 partijen 8 goals om de oren. Hoop niet dat die opstelling waar is. Hij moet nu toch wel wijzer wezen. Maäata LB is sowieso slecht. Kan niet verdedigen en omdat die vaak hoog staat is hij bij de counter te laat ook nog. Als Grim die spits op rechts opstelt, die wij graag wilden hebben, wordt het helemaal drama. Zet die Peersman daar neer, dat is ook zijn positie. Opbouwen kan die niet dus zsm bal inleveren bij dichtstbijzijnde man. 
systeem van Dick is te moeilijk voor deze spelers. Blijf erbij dat twee spitsen voorin het beste is en daar naartoe peren zodra dat kan. Lien kan doorkoppen op inkomende spelers. Kick and rush. Omdat de FC wel weer op achterstand zal komen komt het daar in de loop van de wedstrijd toch wel van. Begin er daarom liever direct mee, zoveel mogelijk kansen creëren want we hebben heel veel kansen nodig. 
En zet die Jurjus op goal svp. 

.23-10-2023 om 11:50

"bal inleveren bij dichtstbijzijnde man" welke speler heb je het over? Welke speler kan goed opbouwen? Hove? Bacuna?

Niemand wil de bal bij de FC. Allemaal bang om fouten te maken. Zelfs de ervaren spelers. En als ze de bal al krijgen komt er een voorzichtige trage pass. Niemand die de lijnen wil uitzetten of het voortouw neemt.

Lien eerst zien...oogt te dik. Kan die wel 90 minuten volmaken?

Jandeb23-10-2023 om 12:23

Vrees dat deze wedstrijd niet uitgespeeld gaat worden: bekertjes op het veld bij achterstand. Denk ik zelf, n.a.v. Wedstrijd Utrecht-Ajax. Hopelijk gebeurt dat niet en blijven onaangename incidenten achterwege, want die helpen de club echt niet vooruit.

King Poffel23-10-2023 om 14:21

Gaan die geruchten ergens of denk je dat gewoon zelf?

TomOkker23-10-2023 om 21:42

Het is een opmerking van Jandeb onder een ander draadje. Jandeb soliciteerd naar een ban.

BOUWE23-10-2023 om 12:42

Gewoon nu afspreken elke onnodige wedstrijd verliezen krijgen elke speler minder geld dan maar kijken of ze luisteren willen 

marcelfcg23-10-2023 om 13:08

Uitstekend plan Raatjes. Regel jij het contractueel even met de zaakwaarnemers van de heren?

Thomas Portugal23-10-2023 om 15:27

Ik verwacht dat Groningen de eerste 10 minuten de bal achterin rondspeelt, daarna door een fout van een van onze verdedigers, op een één nul achterstand komt, en vervolgens 80 minuten achter de feiten aan gaat lopen zonder ook maar een keer gevaarlijk te worden voor het doel van Emmen.

Ik moet de eerste helft missen ivm werk ,en voor het eerst in mijn leven, ben ik daar eigenlijk wel blij mee. Ik hoop dat Lukkien Lien in de basis zet. Daar zit nog enige doelgerichtheid in. Verder, blij dat Valente terug is. 

appie happie23-10-2023 om 18:10

Lekker tuus kiekn...kan t geluid uit.

Harris23-10-2023 om 16:01

Oeleoptak, mee eens. Zet Lien naast van Veen en pomp die ballen de 16 in continu. Publiek erachter en dan  maar kijken wat dat oplevert. Middenveld aansluiten, Hove die hoger speelt. Moet eens een keer goed vallen zou je zeggen. 

Voetbalgek23-10-2023 om 16:57

Volgens Stefan Bleeker op Twitter. Speelt jurjus vanavond een een basisdebuut voor Wouter prins . Daarbij zal Lien ook starten, Kevin van veen op de bank. Ben benieuwd 

.23-10-2023 om 17:10

Kevin van Veen op de bank is niet verstandig. Kan er altijd eentje inprikken ook wanneer hij voor de rest voor de keutel is. 

Lukkien moet zich concentreren op de achterhoede en middenveld. Daar zijn de grootste problemen. Tegenstander mag linea recta doorlopen...niemand legt ze iets in de weg.

Reactie verwijderd door redactie

frankism23-10-2023 om 17:19

 

Nieuwe keeper, nieuwe linksback en nieuwe spits.

 

Ik ben blij dat Lukkien inziet dat er iets moet veranderen, maar hoop dat dit niet teveel wijzigingen zijn. Er zijn al zo weinig automatismes.

 

Wel spelers met een hoop energie die erbij komen. Hopelijk kunnen ze veel sturm und drang brengen, en dan maar kijken waar t schip strand. 

ik gok 2-1

 

 

 

marcelfcg23-10-2023 om 17:22

Waarom Van Veen op de bank?

Zou Lukkien het vervelend vinden dat Van Veen's analyses heel anders zijn en in tegenstelling tot die van Lukkien, wel realistisch zijn. 

Iemand een idee hoe het met Nick Bakker gaat? Ik zie met tranen in de ogen dat Peersman weer in het centrum staat. Hoe haalt Lukkien het telkens weer in zijn kop.

Sammy23-10-2023 om 18:05

Je kon het wel eens gelijk hebben Marcel wat betreft van Veen. Maar gelukkig hebben we een goede vervanger die op het tweede nivo van Noorwegen een paar goals heeft gemaakt. En natuurlijk zetten we Bacuna weer als diepste middenvelder en Peersman weer in het centrum. En als Lukkien het weer in zijn kop haalt om nog steeds te denken dat deze selectie zijn 4-2-2-2 geneuzel kan uitvoeren vrees ik dat we wel eens dik aan de kont kunnen krijgen vanavond. Maar de intensiteit zal wel weer goed zijn krijgen we nadien te horen. Nou ja, straks weer naar het stadion en toch maar weer hopen op een goed resultaat. Aan een overwinning durf ik niet eens meer te denken.

Rob197023-10-2023 om 17:49

Als het zo is dat Lukkien, van Veen laat banken, om iets teweeg te brengen, dan is hij het spoor helemaal bijster. Als je wekenlang, je keeper wilt beschermen, ga je niet je spits opofferen voor een jonge voetballer, die bij lange na nog geen basisplaats verdient.

Of Lukkien gaat de Griekse taktiek toepassen, de tweede helft met het sterkste team voetballen. 

Dijk24-10-2023 om 07:39

Van Veen heeft zijn onvrede uit gedaan bij ESPN na de wedstrijd als dit zo blijft de negativiteit dan bijft hij niet lang.

King Poffel23-10-2023 om 18:08

Snap hier ook weer helemaal niks van. Of de vriendin van Van Veen moet op knappen staan, hij heeft een kleine blessure of iets anders waar wij geen weet van hebben, maar zie graag de reden van Lukkien tegemoet. Ik bedoel, Van Veen vind ik niet echt wat zoals jullie weten, maar hij is nog altijd twee klasses beter dan Postema.

Wel goed dat Jurjus nu zijn kans krijgt. Hoop dat hij direct bewijst een betere keeper te zijn dan Verrips.

Dijk23-10-2023 om 18:33

Dijk23-10-2023 om 18:33

Dijk23-10-2023 om 18:34

Dijk23-10-2023 om 18:34

Dijk23-10-2023 om 18:33

Paniek is toegeslagen bij Lukkien zal na vanavond en zondag wel handdoek gooien. Hoe kun je Postema laten staan en v Veen banken.  

 

STEIJN is er ook niet méér bij 020

Bayco23-10-2023 om 20:52

Voor morgen is er een crisis overleg gepland 

Cantona23-10-2023 om 19:00

Lukkien heeft natuurlijk niet de spelers uitgekozen maar ik begin steeds meer te twijfelen aan z'n capaciteiten.

Hij was de enige die nog vooruitgang zag en zet nu Van Veen in de wissel en Postema in de basis.

Nait best....misschien tijd voor een Hyballa aanpak ipv dat lieve gedoe.

appie happie23-10-2023 om 19:20

Verbeek

.23-10-2023 om 19:18

Lukkien nicht tun! Nicht tun! Zo praten ze in Winschoten dus hij begrijpt het wel.

Je enige speler met doelpunten niet opstellen. Lukkien nicht tun! Nicht tun!

Moet wel geblesseerd zijn.

King Poffel23-10-2023 om 19:58

Dus geen blessures o.i.d. blijkt en dan dus Postema boven Van Veen kiezen.... Ik zeg maar even niks....

Supporters hebben trouwens het statement afgegeven dat ze zich stil houden totdat ze weer strijd en passie bij het team zien.

no guts no glory23-10-2023 om 20:52

In de tweede helft gaan we weer los op Noord. 

King Poffel23-10-2023 om 21:15

Hoor het inderdaad, top!

Oeleoptak23-10-2023 om 20:02

Snap daar ook niks van. Vind het ook een veel te defensieve opstelling. Hou es op met twee controleurs. 

Bayco23-10-2023 om 20:15

Goedenavond

 

Voor diegenen die deze opstelling niet begrijpen.

Laatste strohalm van lukkien. Morgen is er namelijk en crisisoverleg gepland.!  Uit betrouwbare bron.

Dus snap lukkien.

Hopelijk valt het goed

DanMan197123-10-2023 om 20:25

Tot nu toe geen onaardige pot om te kijken.

m o i23-10-2023 om 20:44

Hoe kan dit Emmen 4e staan? Steeds alles zonder pardon ruimen achterin en super  effectief bij de paar kansen die je altijd krijgt in een wedstrijd?  Veel voetbal zit er niet in. 

Bayco23-10-2023 om 20:51

Ik denk dat dit ook wel te verdienste is van fc..

Met jurjus coachende zekere keeper. Met Lien een spits die meer wil voetballen als lukkien wil. Denk dat van Veen best een negatieve inslag geeft aan sommige spelers. Je ziet nu dar sommige veel meer durfen.

Denk dus dat verrips en van veen slechte sfeer uitstralen en dat we daardoor een betere fc zien met meer durf..

Goed is het nog niet. Maar tis wel ander fc 

Oeleoptak23-10-2023 om 20:53

Effectief idd. Wat wij niet zijn. Veel gedoe voor andere doel maar geen doelpunten.

Ben bang dat de tweede helft voor Emmen is. 

no guts no glory23-10-2023 om 20:55

Ze hebben wel een voorsprong verdiend bij de rust. Emmen valt zwaar tegen. Zal je zien dat ze uit een counter scoren. Net als ADO 

Nachtwacht23-10-2023 om 21:03

Het is niet oogstrelend, maar ben wel tevreden. Ballen tenminste voor uit

Kun je zien wat drie spelers op een elftal doen... Jurjus, Prins en Lien

Laat die drie maar lekker staan

Oeleoptak23-10-2023 om 21:28

Wedstrijd kantelt. Lukkien is te laat met wissels. 

Dijk23-10-2023 om 21:39

Onkunde van Lukkien wil je winnen? Laat ook nog eens Postema staan. 

Oeleoptak23-10-2023 om 21:31

Goeie genade. Tom van Bergen. 
Heeft zeker goed getraind. 
Waarom Veen niet?????

m o i23-10-2023 om 21:39

Komt nu. Ketchup op de bank al flink geschud, dat spuit er straks uit 

Update: heeft geen bal gehad. Tja, dan ken je ook niet scoren. 

Groen hart23-10-2023 om 21:43

In deze trainer ben ik het vertrouwen kwijt !

snapt hij het zelf nog wel ?

m o i23-10-2023 om 21:44

En nu maar hopen dat bij de 0-1 de consumpties gewoon worden opgedronken en iedereen achter de omheining blijft. Vrees het ergste als die valt 

Update: gelukkig viel ie niet, maar wat lieten ze het weer lopen het laatste kwart. Postief: de keeperswissel.

Dijk23-10-2023 om 22:02

Van Bergen en Postema totaal geen basis misschien keer inbrengen als wissel. Van Veen ongemotiveerd. 

Lukkien komt echt niks vanuit. 

Oeleoptak23-10-2023 om 22:12

Eens wb Postma en Bergen. 
Veen weet ik niet. 
Trainer kon mij al nooit bekoren vanwege uitstraling. Qua tactisch vernuft, wissels en mentale coaching is hij gewoon zwak. 

Dijk24-10-2023 om 07:43

Veen zei bij ESPN niet tevreden te zijn dat hij moest banken. En noemde woord negativiteit. Is dat reden reserve te zijn ? en 10 minuten weing tactisch vernuft bij de technische staf.

Herman Badkuip23-10-2023 om 22:06

Eerste helft voor FC Groningen, tweede helft voor Emmen, dús terecht gelijkspel in de Hondsrugderby! Jammer van de kansen voor invaller Thom van Bergen, zeker de tweede kans had moeten zitten! Hidde Jurjes heeft prima gekeept, de komende wedstrijden maar laten staan! Ook Wouter Prins speelde een sterke partij, hield Rui Mendes uit het spel. Het hoge tempo van de eerste helft heeft de spelers van FCG veel krachten gekost, waardoor Emmen bijna profiteerde in de eindfase! 

Herman Badkuip23-10-2023 om 22:06

Eerste helft voor FC Groningen, tweede helft voor Emmen, dús terecht gelijkspel in de Hondsrugderby! Jammer van de kansen voor invaller Thom van Bergen, zeker de tweede kans had moeten zitten! Hidde Jurjes heeft prima gekeept, de komende wedstrijden maar laten staan! Ook Wouter Prins speelde een sterke partij, hield Rui Mendes uit het spel. Het hoge tempo van de eerste helft heeft de spelers van FCG veel krachten gekost, waardoor Emmen bijna profiteerde in de eindfase! 

Oeleoptak23-10-2023 om 22:08

Inderdaad. Keeper positief. Jonge LB redelijk. 
Hele elftal ging er iig dynamisch in. 
Maar scorend vermogen is drama. 
Overigens vond ik dat men nu idd veel directer speelde. Helaas is Lien geen technisch wonder. Wisselde zwakke momenten af met nu en dan goede. 
Hopen dat Rente niette ernstig geblesseerd is. 
Benieuwd naar de uitkomst van het crisisoverleg morgen. 

Dijk23-10-2023 om 22:11

Ja zal wel iets moeten gebeuren. Volle bak en weer niet kunnen winnen.  Dag Lukkien. 

Maar in de kelder KKD Blijven is dat het dan ..? Nee

Gooien ze er maar 3ton voor Lukkien. 

Hoe kun je v Veen laten banken voor een Postema onbegrijpelijk en dan 10 min spelen.  

 

Twee punt.23-10-2023 om 22:21

Lukkien heeft een 3 jarig contract, kost dus een vermogen om hem nu te ontslaan, dus dat gaat niet gebeuren. Beetje realiteitszin zou niet verkeerd zijn.

Jandeb23-10-2023 om 22:14

Het spel in deze wedstrijd geeft de burger moed. Vooral de eerste helft, veel energie en een prima Bacuna. Zou het kwartje dan toch nog vallen?

.23-10-2023 om 22:24

Lien en Van Veen nieuwe spitsenduo. Wel 90 minuten dan aub Lukkien.

Emmen was erg zwak inderdaad. Zette Emmen een beetje meer druk dan was het direct gevaarlijk. 

Herman Badkuip23-10-2023 om 22:39

Misschien volgende week uit tegen Cambuur twee spitsen [Kristian Lien en Kevin van Veen] en vier middenvelders opstellen.....

Bierboer23-10-2023 om 22:37

Jurjus verbetering. Vond bacuna met name 1e helft prima. Stuk beter dan voorheen. Hele team zat meer pit in. Ook werd er meer vooruit gespeeld, al had peersman daar wat moeite mee. 2e helft ging energie er wat uit. Komen paar keer.goed weg, maar ook kunnen scoren. Wel meer kansen gecreëerd dan vorige wedstrijden. Scorend vermogen mist nog steeds, maar dat is bekend. Iig keer de 0 gehouden

Bombarda779123-10-2023 om 22:52

Precies Bierboer. In ieder geval was het al leuker om naar te kijken. En Jurjus laten staan. Prins ook niet onverdienstelijk. En niet verloren. 

Nachtwacht23-10-2023 om 22:54

Eens... graag vanaf nu elke wedstrijd hoger spelen. Deze wedstrijd werd voor het eerst niet met de verdediging tegen de eigen goal gehangen en er ontstonden gelijk meer kansen.

 

Durovski23-10-2023 om 23:10

Wel strijd geen kwaliteit.

Rob197023-10-2023 om 23:44

Wat moet je er van zeggen? Geluksvoetbal met passie, niet mijn voetbal. Misschien is dit het voetbal dat Groningen met deze spelers moet spelen, maar dit geluksvoetbal levert met de kwaliteitsarme voetballers niet veel op. Veel kansen, maar dan allemaal halve, dan lijkt het nog wat, maar ik vind het kansloos voetbal. Met de vorige spelopvatting kwamen ze niet voor de goal, maar met deze wijze worden ze ook niet gevaarlijk genoeg. Het gaat nog een zwaar seizoen worden. 

 

Oeleoptak24-10-2023 om 01:23

Rob 1970

Daar heb je gelijk in, het is geen verfijnd spel. Maar de FC heeft geen elftal voor verfijnd spel. En de KKD is niet de competitie ervoor misschien. Het oogde nu en dan redelijk chaotisch, maar er waren meer kansen dan in vorige wedstrijden. 
Ik denk dat je hiermee door moet gaan maar dan Lien met Veen in de spits. En in de winterstop proberen een half dozijn spelers te lozen en vervangen door betere.  Dan kan het daarna mss wat verfijnder. 

Rob197024-10-2023 om 08:04

Dat denk ik ook, in de winter worden waarschijnlijk alle "topaankopen" geloosd en wordt er aangetrokken naar behoefte. Staat Groningen er nog redelijk voor, dan komen er spelers met bagage bij. Mocht het beroerder zijn dan krijgt Lukkien de tijd om een elftal met wat eigen jeugd, Lien end, te smeden voor een elftal die een jaar later probeert te promoveren en beginnen wij weer van voren af aan. 
Dat past Lukkien ook het beste, iets bereiken, maar dan wel over enkele jaren met een redelijk vast elftal.

Als ik luister naar de interviews van gisteren, dan ben ik geschrokken van de denkwijze van onze trainers en spelers. Ze omarmen deze speelwijze en denken hiermee de juiste weg in te hebben geslagen. 
De speelwijze op dit moment is net als het vorige systeem gedoemd te mislukken, zolang er in de achterhoede op deze manier wordt gespeeld, gaan ze keer op keer op hun bek. Achterin is het een chaos als de tegenstander vaardiger en sneller is als de verdedigers, die staan namelijk bijna altijd uit positie en worden afgetroefd bij de omschakeling. Achter een speler aanlopen, is een slechte verdedigings taktiek.

Er wordt vaak naar achteren verdedigd in plaats van naar voren, omdat de backs te hoog staan, of onderweg zijn en de centrale verdedigers zijn doorgeschoven. In de opbouw gaat het regelmatig verkeerd omdat er "zaadballen" van Blaker en Peersman tussen zitten. 

Een hoop werk aan de winkel.

Dijk24-10-2023 om 07:26

Uitsparaken van Veen eerst roepen we schoppen er even 30 in, vervolgens bij ESPN roepen dat hij niet gekomen is voor de bank. En al die negeatieviteit er aan denkt einde van seizioen weer weg te willen. Maar dan nog wel even zeggen dat Groningen fantatastische club is. 

Ik begrijp ook teleurstelling keer op keer geen ballen krijgen, de media dat doet iets met je en vervolgens zet onbegrijpelijk Lukkien je op de bank mag 10 min meespelen krijgt geen bal en dan einde van seizoen alweer te willen vertrekken .

 

Nou snel in de winter laten vertrekken weer iets wat Gudde wat aan te rekenen is naar Gudde. Wat een onrust nu al weer. Groepsdynamisch zijn dit hele moeilijke processen. Maar zolang dit er niet niet uit is die onvrede blijft de gifbeker vol. Wordt eens dat ze elkaar de waarheid gaan vertellen bij de fc want het blijft in alle lagen een zooitje.

Citaat van Veen Missschien zijn er later in het seizoen wel mogelijkheden om ergens anders gewardeerd te worden!!!!!!!!!!

BROMBEER24-10-2023 om 08:03

Lukkien heeft een zekere overwinning gewoon weggegeven door heel laat en slecht te wisselen .

Wilskracht 7,5 Creativiteit 1,0 

Fan op afstand24-10-2023 om 08:21

Blijkbaar rommelt het nog steeds binnen de Fc. Las eerder in een quot van #Bayco dat vandaag crisesoverleg plaats gaat vinden. Weet eigenlijk niet wat daar voor waarde aan gegeven moet worden of wat er van te verwachten. Trainer de deur uit? En dan? Meneer Knudde de deur uit? En dan? Opruiming binnen de selectie? En dan? Het niveau va de selectie is gewoon van een bedenkelijk niveau en omdat te verhogen gaat een hels karwei worden, in de eerste plaats moet je opruiming houden wat geld gaat kosten en echt goed niveau kost ook geld, als men al wil komen. M.a.w. heb geen hoge verwachtingen van dit overleg. Wat betreft de wedstrijd gisteren was nog hom nog kuit. Duidelijk een elftal met veel tekortkomingen en KKD niveau. Helaas.

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!