Terug

Deel deze pagina:

Het seizoen is klaar en dus vakantie.

Door Vincent Duitsch 63 reacties

Dat was hem dan, het seizoen 24/25. Afgesloten met een 2-0 nederlaag bij PEC Zwolle en daarmee een 13e plek op de ranglijst.

Laten we eerlijk zijn, vandaag zat het er simpelweg niet in. We hadden nog kans op de play offs voor de wedstrijd maar het werd al vrij snel duidelijk dat dat hem niet ging worden. Het was allemaal net wat te slordig en net te veel kleine foutjes waardoor we nooit echt gevaarlijk werden. Zwolle was hier veel scherper in en maakte dan ook vlak voor rust de verdiende 1-0. Balen dat het dan net zo voor rust is.

In de tweede helft waren we wel wat scherper maar mistten we net de finesse om dan de 1-1 te maken. Een rollertje, een verdediger die nog net voor Postema zijn schot komt, van Bergen met een fantastisch schot weliswaar maar die toch op de kruising eindigde in plaat van er in. En vlak daarna uit notabene een corner van FC Groningen scoorde PEC Zwolle de 2-0. Hidde Jurjus gaat hier niet helemaal vrijuit waar hij naar mijn mening beter uit had kunnen komen ipv teruglopen. Het uitvak berustte zich er ook wel in deze stand, nou dan geen play offs. Tis nait aans.

Eigenlijk was nog het leukste van dit uitvak dat onze keeper Etiënne Vaessen en onze nummer 10 Luciano Valente ook in het uitvak waren. Die jongens deden ook lekker mee en Vaessen mocht nog even capo spelen. Voor hoever we het konden zien hebben zijn het ook prima naar hun zin gehad.

We hebben met z'n allen een fantastisch seizoen gehad. Wat te denken van de thuiswedstrijden tegen NAC, Feyenoord, Heerenveen, Heracles, RKC en uiteraard afgelopen woensdag nog tegen Ajax. Ook in uitwedstrijden lieten wij ons meer dan eens gelden met fantastisch sfeeracties en dito support. Of het nou dichtbij was of helemaal in Limburg? Wij waren er altijd. Met een bezettingsgraad van 84% staan wij zelfs op de 7e plek qua uitsupporters. Uiteraard was ook vandaag het uitvak helemaal gevuld en ook iedereen met een groen wit shirt aan.

De oudste die ik heb gespot was een wedstrijdgedragen shirt van Ronald Koeman uit 1982. Zijn vader had die van hem gekregen destijds werd mij verteld. Ook lekker veel oldschool shirts uit de jaren 90 of begin jaren 2000. Denk aan de Pioneers, ANOZ, Idee voor vakwerk en de Beaufort prefab skeletbouw shirts. Ook de shirtliefhebbers konden hun lol niet op ;). En oja, als degene die het Pioneer shirt uit 89/91 aan had die kwijt wil, neem vooral contact met me op!

Dat was 'em dan voor dit seizoen. Wij van Boerenmacht gaan ook met vakantie en er zal dus weinig tot niks worden gepost op deze website tot het begin van het seizoen 25/26. Maar, mocht jij nou wel het gevoel hebben ik wil heel graag structureel bijdragen aan Boerenmacht? Neem vooral contact met ons op, we kunnen altijd even praten.

Beste FCG supporters, namens de volledige redactie van Boerenmacht wensen wij jullie een fijne zomerstop en vakantie toe, tot volgend seizoen!

Reacties:
HermanBadkuip18-05-2025 om 22:34

Denk dat wij met z'n allen dit seizoen genoten hebben van de vechtmachine van Lukkien en co. Vooral de meeste thuiswedstrijden waren een happening door de vele sfeeracties en de massale steun van het thuispubliek in de Euroborg! Ook in de meeste uitduels hebben onze jongens van FCG en de meegereisde fans veel indruk gemaakt!  Jammer dat een aantal sterkhouders uit ons team gaan vertrekken in de zomerstop. Een aantal goede huurlingen en natuurlijk het grootste talent van dit seizoen, Luciano Valente!  Lastige taak voor onze nieuwe technische directeur Mo Allach om sterke, eredivisiewaardige spelers aan te trekken.                                         Wil de redactie van de Boerenmacht bedanken voor hun inzet in dit seizoen! Wens iedereen een hele, fijne zomervakantie en tot ziens in het nieuwe seizoen!                                  

Marco19-05-2025 om 00:18

Groningen heeft aangetoond een eredivisie ploeg te hebben.

De wedstrijden aan het begin van de competitie tegen RKC en Almere waren bepalend voor het vervolg.

Verder is er heel goed versterkt in de winterstop. Eindelijk een window waarin spelers zijn gehaald die het elftal sterker hebben gemaakt.

Jeugdspelers: Valente, Schreuders, Van Bergen, Blokzijl en Prins zijn eredivisie spelers gebleken. Reesink en Veassen goede eigen aanwinsten. Seuntjes belangrijk op sommige momenten.

Veel bankzitters moeten weg. Er zullen 5 eredivisie basisspelers bij moeten. Een nieuw elftal, met individuele actie en scorend vermogen. 

Thuiswedstrijden tegen Ajax en Feyenoord waren de hoogtepunten. 

hermank196919-05-2025 om 09:21

Niet helemaal mee eens, Schreuders en van Bergen  hadden het lastig en hebben hun steentje bijgedragen. In het nieuwe seizoen verwacht ik meer. Voor Postema heeft het er nooit ingezeten en zal dit ook niet komen, verkoop naar een KKD plpeg zou voor hem goed zijn.

Stadjer8119-05-2025 om 07:05

Uiteindelijk een meer dan prima seizoen. Het valt of staat inderdaad vaak met een goed begin. Ik denk dat FCG geluk heeft gehad met het programma; NAC thuis, RKC uit en Almere uit. Dan kreeg je meteen 3 gedoodverfde degradatieploegen. En die zijn aan de kant gezet, op Almere na maar niet verloren. 

Daarna is de klad er wel stevig ingekomen, maar dat is bij veel clubs gebeurd. Zelfs bij PSV. Groningen heeft juist gepiekt in de maanden na de winterstop, toen W2 en NAC heel ver wegvielen. Echt degradatie stress is er even geweest toen de ploeg ook in thuisduels tegen oa. Almere niet eens wist te scoren. Maar ik geloof dat ze het hele seizoen nooit onder de 15e plaats hebben gebivakkeerd. In principe waren ze in Februari al veilig. Ik ging er van uit dat een punt of 29 al wel genoeg zou zijn. Uiteindelijk zouden 27 al voldoende zijn om dit jaar veilig te spelen. En dan finish je op 39 met nog uitzicht op de 8e plaats tijdens de laatste speelronde. Dan heb je een ruime voldoende. De ploeg heeft ook nog 40 goals kunnen maken, het is aan de lage kant maar meer dan onder andere Fortuna en Sparta die hoger zijn gefinisht.

De aankopen zijn ook voldoende geweest. Ze pasten goed in het elftal en zijn bijna allemaal versterkingen geweest.

Wat is onvoldoende? De 16e plaats qua uitduels. Dat is niet goed en het contrast is ook gewoon te groot. Dat zag je gisteren weer terwijl je nog kans maakt op playoffs en terwijl je uit zo'n adrenaline pot als Ajax komt. Dan heeft de ploeg het voornamelijk gered dankzij het thuispubliek.

Wel kan de ploeg nu een balans opmaken. Je weet wie er te licht zijn en wat voor types je nodig hebt. Wil de organisatie weer structureel aanhaken bij de subtop, dan moet er wel iets veranderen in de structuur. De Euroborg is inmiddels ook alweer 20 jaar oud en is niet van de club. Je zakt qua mogelijkheden naar de grijze middenmoot en daar wordt niemand blij van omdat een stad en provincie als Groningen met de kop van Drenthe erbij veel meer mogelijkheden zou moeten hebben en heeft gehad dan die ploegen.

 

 

 

 

 

 

Fan op afstand19-05-2025 om 10:39

Postema voelt zelf al een beetje aan dat een plekje in het 1e elftal lastig gaat worden voor hem. En hij overdenkt of het niet beter is zijn heil ergens anders te zoeken. De winterse aankopen en huurlingen hebben de FC zeker sterker gemaakt, alleen zijn 2 van de huurlingen terug naar huis en gaat het een hele toer worden om deze huurlingen te kopen of opnieuw te huren. Bacuna weet nog niet wat hij wil en ik denk dat de reservebank eens heel goed onder de loep genomen moet worden. Daar zitten spelers die het benodigde niveau niet aantikken, volgens mij. En er zullen spelers terug komen die nu verhuurd zijn en dan rijst de vraag wat je daar mee moet doen. Duidelijk is wel dat het niveau omhoog moet, wil je het 2e jaar op het hoogste niveau overleven. En hoe goed is de trainer? Thuis krijgt de ploeg adrealinestoten van het aanwezige publiek maar uit is toch een heel ander verhaal. Iets waar de FC al langer last van heeft. Daar zal een kentering in moeten komen voordat het een obsessie gaat worden. M.a.w. werk aan de winkel voor de TD en zijn team.

RKR19-05-2025 om 13:29

De ploeg moet zeker stabieler worden. Je kunt niet van dergelijke thuisduels naar een AZ uit gaan, of een Zwolle uit. Dat slaat nergens op. Het is structureel gebeurd. En het maakte ook niet uit tegen wie, ze hebben uit tegen 16 ploegen grote moeite gehad. Alleen W2 uit ging van een lijen dakje.

Vond het vooral tactisch slecht staan in die wedstrijden, met een niet al te handig wisselbeleid. En natuurlijk was de selectie niet heel breed. Toch vraag ik me af, moet je door willen met Lukkien? De ploeg moet omhoog. Dat begint natuurlijk bij het technische beleid, laten we hopen dat Allach zijn goede werk hier doorzet maar ook niet tegen gehouden wordt door de club. Het is niet erg om wat spelers te hebben die wel eens een actie durven te maken.

 

Boerentrien19-05-2025 om 16:31

Voor het 2e jaar op rij genoten van weer een superseizoen met de wedstrijd tegen Ajax als een geweldige toegift. Ik kijk reikhalzend uit naar het  volgende seizoen. En redactie, bedankt voor jullie inzet voor deze site!

grunn196720-05-2025 om 12:57

Prima seizoen, na 1 jaar kkd. met als hoogtepunt vorige week woensdag. Normaal gesproken is het 2e jaar lastiger. Valente zal verkocht worden rond de 6/7 miljoen. Ik zou een deel van geld gebruiken voor het afkopen van spelers. De laatste shit van fluderus en gudde. (komen nog wat spelers terug uit huur) Hiermee heb je in de salarishuishouding weer meer ruimte incl afscheid van bacuna(volgens mij een aflopend contract)

Voor Valente zou ik Mark Diemers halen van Cambuur. Goede vrije trap en corner, leider, ervaring. betrouwbaar. Zal niet veel kosten kwa transfer. Tygo Land/Babadi huren van PSV, daar hebben we nog wel een rekening openstaan dacht ik. Verder een spits halen, zal lastig zijn. Bij jong Psv loopt Uneken, aardige spits, maar voor de spits positie wel erg jong.

van aantal bankzitters proberen afscheid te nemen, lijkt me dat hun rol is uitgespeeld. Denk hier aan: mendes, postema, oosting.

Ben benieuwd wat Allach gaat doen. Heb wel vertrouwen in het nieuwe seizoen.

 

King Poffel20-05-2025 om 13:08

Hier zit een zeer tevreden supporter! Na de degradatie moest er wat veranderen binnen de club en dit is gebeurd met het vertrek Van Fledderus, Gudde en ook veranderingen binnen de RvC/Bestuur.

Veel eigen jeugd die vorig seizoen in de KKD zijn doorgebroken hebben het ook op ED niveau kunnen laten zien. Aangevuld met goede spelers via de scouting stond er een echt team op het veld. Dus ook een dikke pluim voor de scouting, niet elke speler hoef je het mee eens te zijn of is raak maar als je de balans opmaakt dan is het meer dan een ruime voldoende.

Ook na de winterstop overgaan op 4-2-3-1 was een juiste beslissing (snap alleen niet waarom niet eerder) en dan natuurlijk met Valente op 10 waar je hem vanaf het begin had moeten neerzetten. Voor mij de belangrijkste reden dat we na de winterstop vaak een sterk en goed voetballend FC Groningen hebben gezien! Hoewel het halen van Kwakman en Ekdal ook een grote impuls was. Uiteraard zaten er af en toe ook nog zaad wedstrijden tussen, maar welke club heeft dat niet, zie PSV en 020 die beiden een voorsprong van negen punten weggaven in een mum van tijd.

Zelf had ik na de systeemwisseling al vrij snel het gevoel dat we niet meer zouden degraderen waarddor ik met een gerust hart de wedstrijden kon zien. Uiteraard is er voor volgend seizoen nog veel werk aan de winkel maar als ze de opgaande lijn van de afgelopen twee seizoenen doorzetten dan zie ik het positief in.

Tot slot: Onze supporters, veruit de beste van heel Nederland! Chapeau en dank!

 

Harris20-05-2025 om 16:45

Zojuist weer de seizoenkaarten verlengd ( 4000 personen in de wachtrij!) en dat was geen moeilijke beslissing, uiteraard gebasseerd op afgelopen seizoen maar zeker ook met de verwachting naar komend seizoen. Wat mogen we verwachten? Valente minimaal 10 miljoen plus bonussen, lagere transfersom is nicht im frage wat mij betreft. Postema zal ook wel vertrekken. Blokzijl misschien.Waar het om gaat is dat ze nu gericht gaan versterken, geen breedte aankopen, geen huur en zeker scorend vermogen toevoegen. Op termijn (1-3 jaar)  richting Twente AZ dus structureel meedoen top 4-6, stadion opkopen en doorpakken.      

Fan op afstand21-05-2025 om 11:25

Vaessen 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.  Tja

HermanBadkuip21-05-2025 om 11:52

Als ik Mo Allach was, zou ik bij een evt. overgang van Luciano Valente naar Feijenoord, gelijk een aantal Rotterdamse talenten (Jaden Slory, Leo Sauer, Siloh 't Zand, Zep Redmond en Jeyland Mitchell) naar FC Groningen halen! Ook David Min, de spits van FC Utrecht, lijkt mij een prima speler voor FCG! Verder van SC Cambuur rechtsback Tyrique Mercera en aanvaller Benjamin Pauwels. Van Telstar spits Youssef El Kachati en verdediger Devon Koswal! 

grunn196721-05-2025 om 12:16

Vaessen 3 wedstrijden, komt hij goed mee weg.

Zou het maar accepteren.

HermanBadkuip21-05-2025 om 12:56

Straf voor Vaessen is terecht, maar de Ajacieden Kaplan, Klaassen en Brobbey worden niet geschorst.....

Boerentrien21-05-2025 om 13:19

Geen enkele Ajaxied bestraft. Echt weer klassejustitie. Bah!

Fido21-05-2025 om 14:06

Als je het goed bekijkt is 3 wedstrijden 1 voorwaardelijk te weinig, maar voor de Ajacieden is het helemaal belachelijk vooral kaplan komt goed weg. Ze hebben allemaal een voorbeeld functie voor de jeugd en nu laat de knjb het na om hoge straffen te geven. Ook de FC vindt ik nalatig  op vaessen door zelf geen schorsing op te leggen of boete.

King Poffel21-05-2025 om 14:29

Doordat Kaplan zijn zaak geseponeerd is zou ik als FC zijnde zeker in hoger beroep gaan en zou het ook nog een makkie voor Entzinger worden om wedstrijden van de schorsing af te krijgen of de straf zelfs helemaal te laten verdwijnen.

Bij zowel Vaessen als Kaplan is te zien dat ze uithalen, maar geen van de beelden laat zien of "het slachtoffer" ook geraakt is, bij Vaessen zie je namelijk dat hij over het hoofd heen maait en bij Kaplan zie je niet wie "het slachtoffer" is. Dat zie je bij Vaessen wel, je kunt zien dat het de assistent is  maar dat is irrelevant in dit geval. Bij beiden is dus te zien dat ze uithalen maar ook is niet te zien dat ze beiden iemand raken, de beelden tonen dit zelfs (niet) aan. Dit zijn twee gelijke gevallen en kun je niet  de één wel voor straffen en de ander niet.

Blijft over dat de getuigenis van de assistent die zegt geraakt te zijn. Waar zijn de bewijzen hiervoor? Wederom niet op de beelden (feiten) te zien en laat hem dan ook maar met foto's aan komen zetten waarop te zien is dat hij verwondingen heeft opgelopen. Tevens heeft deze assistent al meer op zijn kerfstok en zou het me niet verbazen dat hij in alle commotie en door het te verwachten verlies van het kampioenschap na de 1-1 FC Groningen nog een loer wilde draaien. Overigens is zijn woord ook geen feit.

Dus als ze Kaplan niet schorsen, dan is gebaseerd op de beelden en feiten het onmogelijk om Vaessen wel te schorsen aangezien het twee identieke zaken zijn.

Marco22-05-2025 om 10:46

Geen ruzie zoekende Ajaxied wordt bestraft. Slechte verliezers. Ruzie zoeken wordt zo beloond door de KNVB. 

Aanklager had ook spelers van ajax aan moeten klagen. Zij veroorzaakten het tumult. Tegen Vaessen is duidelijk iets ergs gezegd, waardoor hij het middelpunt werd.

grunn196722-05-2025 om 11:39

alle partijen komen er goed mee weg ook de FC. Kaplan had zeker bestraft moeten worden. Had bij Vaessen minimaal 5 wedstrijden verwacht. Vaessen had ze recht in de bek moeten uitlachen, is nog veel pijnlijker. Nu weten ze Vaessen toch nog te naaien. Leert hij hopelijk van. De Fc heeft de straf geaccepteerd

Thomas Portugal22-05-2025 om 12:08

Volgens RTV Noord heeft Valente de clubs voor het uitkiezen en zit Feyenoord op het vinkentouw. Als ik Mo Allach was, zou ik Valente pas na het EK van Jong Oranje, in juni, verkopen. Als Valente goed speelt, kan je de prijs flink opschroeven. Er worden momenteel bedragen genoemt van 4 miljoen. Ik ben ervan overtuigd dat als clubs tegen elkaar gaan opbieden, er meer te verdienen valt. 

Marco23-05-2025 om 11:53

Groningen had vanwege beperken imagoschade voor de club en speler wel in beroep moeten gaan tegen de schorsing van Veassen. 

De straf mag dan misschien redelijk zijn, maar in de media is een ander beeld neergezet van de feiten en omstandigheden.

Zo valt er op veel plekken te lezen dat Veassen iemand geslagen zou hebben, terwijl dit uit de beelden niet blijkt. 

Ook de heftig ruzie zoekende Amsterdammers blijft onbesproken, waaronder ook de aanleiding tot de slaande beweging. Tijdens een beroep was er de mogelijkheid deze zaken te benoemen en te laten wegen. 

Ook heeft Ajax zelf hun misdragende spelers en staf niet bestraft. De Ajax spelers hadden beter Weghorst kunnen volgen of zich professioneel te gedragen, na het laatste fluitsignaal. 

Boerentrien23-05-2025 om 18:25

Ihattaren mogelijk naar Groningen? Ik weet niet goed, wat ik daarvan moet denken. Het is een uitstekende voetballer, dat staat buiten kijf, maar past hij in de groep en blijft hij stabiel? Moeten we niet eerst Kevin van Veen kwijt voor we weer aan een mogelijk probleemgeval beginnen. Maar bij RKC deed hij het goed, dat is waar.

King Poffel23-05-2025 om 19:14

Ik weet het wel. Niet doen! Zo als je al aangeeft een probleemgeval, teert op zijn kwaliteiten maar is verder geen prof in mijn ogen. Verder net zo'n luie lamzak als Seuntjens.

Johan23-05-2025 om 21:20

Fantastische voetballer. Altijd doen. Denk zelf dat hij hier prima past. Heeft alles nog te bewijzen. Dit soort spelers zijn zonder krasje nooit te halen

Heiky23-05-2025 om 22:41

Ik sta er een beetje dubbel in. Heeft het bij RKC natuurlijk prima gedaan of liever gezegd: naar behoren gezien zijn verleden. In goeden doen zeker een aanwinst maar komt dat nog weer terug? Daarnaast kreeg ie toch ook weer wat 'maniertjes' bij RKC waar ze in Grun niet zoveel van moeten hebben vrees ik. Enfin, we zullen zien.

HermanBadkuip23-05-2025 om 22:51

Er bestaat inderdaad een kans dat Mo Ihattaren met Mo Allach meegaat naar Grunn.....óf wij daar blij mee moeten zijn? Dat hij kan voetballen staat buiten elke discussie, maar gaat hij een klik krijgen met de huidige spelers van FCG? Ben benieuwd naar de komende ontwikkelingen rond Mo Ihattaren......

Marco23-05-2025 om 23:49

Ihattaren is een speler waarvoor je naar het stadion komt. Zeer attractieve speler. Met hem erbij doe je weer mee voor een linkerrijtje plaats. Zou een zeer goede aanwinst zijn. 

Heiky24-05-2025 om 01:03

In goede doen zeker maar hij is (nog) lang niet op het niveau wat hij ooit aan tikte. Als hij dat voor, pak m beet, voor 80 % haalt, heb je er inderdaad een (hele) goede aan. Aan de andere kant is er het risico dat je een probleem geval in huis haalt.

Harris24-05-2025 om 09:15

Natuurlijk moet je dat doen. Hij neemt zijn moeder mee dus dat moet goedkomen 

Hoekie24-05-2025 om 10:20

Ihattaren geweldige voetballer maar niet voor de FC. Past totaal niet in de wijze waarop Lukkien zijn elftal wil laten voetballen. Druk zetten en afjagen met hem er bij kun je vergeten. Veel fitter gaat hij niet worden. Ik denk niet dat Lukkien zijn gameplan overboord gooit. We hebben met Seuntjens al een speler die weinig speelt en vergeleken met Ihattaren fysiek er beter voorstaat. We hebben veel meer de behoefte aan een behendige spits die er 10 a 15 inlegt. 

ChiChi24-05-2025 om 10:41

Ik heb ook mijn twijfels, als voetballer zeg ik JA, maar ik weet niet als hij wel bij deze spelersgroep past.

Je hebt dan wel een speler  die fantastische vrije trappen en corners kan nemen.

 

Marco24-05-2025 om 11:20

Het afjagen ziet er leuk uit en klinkt stoer. Als we na 1seizoen eredivisie kijken naar het rendement van het afjagen dan heeft dit alleen tegen Willem II wat opgeleverd. Zelfs RKC speelde in onze thuiswedstrijd nog makkelijk onder de druk uit. In de uitwedstrijden zijn er nauwelijks punten gepakt. Iets meer eredivisie realisme inbouwen hoeft niet verkeerd te zijn. 

Roelofsky24-05-2025 om 12:22

Hoop niet dat ze Ihatteren halen voor de FC. Totaal ongeschikt voor ons voetbal... Wil de directeur samen met Mo Allach er een soort RKC 2.0 van maken... Alsjeblieft niet zeg haal een goede spit die er 15 in legt... en laat Marcel Groninger blijven svp... Weinig vertrouwen in onze nieuwe technisch directeur op deze manier.

marcelfcg25-05-2025 om 10:30

Kom op zeg. Allach is nog niet eens binnen of er is al weinig vertrouwen.

Laat hem zijn werk doen, er zal vast overleg tussen trainer en TD zijn over spelwijze en daarbij passende spelers. Laat die man rustig zijn werk doen.

RooieRed24-05-2025 om 16:12

Ihatarren is een prima 1e nieuwe speler voor FCG, met veel goals als hij niet geblesseerd raakt. Het leidt ook tot het samenstellen van een team dat kan voetballen. Da's beter dan het gedraaf van dit seizoen. Er is dan zeker ook een betere technische staf nodig.

King Poffel24-05-2025 om 17:54

Jij bent niet goed in je hoofd!

Grunnfanatic25-05-2025 om 00:15

Kijk eindelijk iemand met inhoudelijke argumenten. Lekker Poffel...

King Poffel26-05-2025 om 18:10

Ik laat het staan omdat achteraf het bericht aanpassen ook zwak is, maar je hebt volkomen gelijk @Grunnfanatic. Had mijn dag niet (is verder geen excuus) en heb fout gereageerd, ook mijn excuses aan @Rooiered bij deze.

Maar inhoudelijk: Ihattaren maakt helemaal niet veel goals, vier in 24 wedstrijden dit seizoen waarvan twee/drie penals. Ook "het gedraaf" vind ik een term waar ik het niet mee eens ben en ben ik ook nooit geweest. Ze hebben dit seizoen, en vooral de tweede seizoenshelft, hoog druk gezet wat vaak ook goed werd uitgevoerd. Ik kan dus ook slecht over deze opmerking. En natuurlijk maken Lukkien en staf ook nog wel eens verkeerde keuzes, maar het is rete knap wat ze zowel vorig jaar als dit jaar hebben bewerkstelligd. Soms lijkt me alles ook alleen maar klagen om te klagen....

King Poffel26-05-2025 om 18:10

.

Hoekie24-05-2025 om 19:08

We kunnen beter kijken hoe een club zoals Go Ahead spelers selecteert. Stuk voor stuk mentaal en fysiek sterke spelers, met handelingssnelheid en ook nog eens technisch goed onderlegd. Ihattaren is technisch van de buitencategorie maar komt op die andere aspecten veel tekort. Niet voor niets is  hij bij een zestal clubs afgeserveerd. 

Groningen moet doorselecteren op al deze aspecten. Dat betekent dat spelers als Rui Mendes, Kevin van Veen, Lien en in mindere mate Romano Postema, zij missen een of meer van deze kernwaarden hun heil elders moeten zoeken wil Groningen naar het linkerrijtje toewerken.

Oeleoptak25-05-2025 om 09:11

Mee eens. Waarbij je Oosting aan het rijtje toe kunt voegen, Emeran mss ook. 

Heiky25-05-2025 om 14:06

Emeran heeft 1 briljant optreden gegeven tegen RKC. Weliswaar een ontzettend zwakke broeder maar daarin heeft hij wel laten zien dat hij een enorme drive had en is me bijzonder positief opgevallen. Nou weet ik wel dat 1 zaluw etc. maar ik zou hem er zeker bij houden. Wat wel weer opvallend is is dat hij in de laatste wedstrijden na RKC wederom 0 speeltijd kreeg en daar zal ook wel weer een reden voor zijn.

FC NL05026-05-2025 om 11:16

Ik zag op Flightradar dat er gisterenavond rond 19.20 een jet is geland op Airport Eelde die afkomstig is uit Franse Nice.

 

Ik denk zelf dat het om een business jet gaat, maar je weet het natuurlijk nooit 

Heiky26-05-2025 om 12:54

Op Eelde stijgt en landt van alles en overal vandaan dus weet niet wat je wilt suggereren?

Johan26-05-2025 om 15:15

Philip Camambert komt bij ons spelen 

King Poffel26-05-2025 om 15:36

Valente is niet geselecteerd voor het EK -21 (Van Bergen wel). Beetje jammer dit, maar Reiziger heeft wel meer rare keuzes gemaakt m.b.t. zijn selectie.

Boerentrien26-05-2025 om 16:10

Weer met beide benen op de grond dus. De vorige keer is hij ook alleen maar geselecteerd, omdat er iemand was uitgevallen. Wie weet is hij weer 1e reserve.

grunn196726-05-2025 om 16:11

Rare vogel die reiziger. 2 grootste talenten niet geselecteerd. Meerding en Valente.

Ohio wel. Speelt geen minuut 

no guts no glory27-05-2025 om 13:04

Ja onbegrijpelijk en Regeer die nauwelijks speelt is wel geselecteerd als middenvelder. Maar ja misschien ook wel logisch want dat is een Ajacied. Bizarre keuzes. 

HermanBadkuip26-05-2025 om 19:12

Onbegrijpelijk dat Michael Reiziger ons grote talent Luciano Valente niet meeneemt naar het EK! Die gaat dus straks kiezen voor Jong Italië......Spits Thom van Bergen is dé grote verrassing in de selectie van Jong Oranje, verwacht dat hij de grote revelatie van dit EK wordt én dat wij hem straks kwijt zijn aan een buitenlandse topclub! Björn Meijer, de ex-linksback van FC Groningen en tegenwoordig speelt bij Club Brugge gaat wel mee naar 't EK!

hermank196926-05-2025 om 23:19

Guus Offerhaus?

King Poffel27-05-2025 om 12:20

Goede voetballer, beetje type Jerdy Schouten. Mag van mij wel komen.

hermank196927-05-2025 om 13:11

Ok, ken hem verder niet dus vandaar mijn vraag. We zullen zien.

HermanBadkuip27-05-2025 om 14:18

Guus Offerhaus is één van de revelaties van Telstar dit seizoen, prima rechtsback voor FCG!

King Poffel27-05-2025 om 14:27

Offerhaus is geen back maar een centrale verdediger die ook op het middenveld kan spelen, afgelopen jaar zelfs zijn meeste wedstrijden als middenvelder gespeeld.

marcelfcg27-05-2025 om 13:33

Valente persoonlijk rond met Feyenoord. Wordt gesproken over 6 miljoen.

Valt mij flink tegen. Mag toch hopen dat het nog omhoog gaat of een ruim verkooppercentage erbij.

HermanBadkuip27-05-2025 om 14:19

Mooi bedrag toch voor een talentvolle speler uit de eigen jeugd, zal gerust een prima verkooppercentage aan vast zitten! Voor Luciano Valente is het een verstandige stap in zijn ontwikkelingen....eerst naar de Nederlandse top bij Feijenoord én daarna naar een Italiaanse topclub!

Heiky27-05-2025 om 14:32

Marktconforme prijs. Ze betalen net iets meer dan 11 M voor Steijn die zich bewezen heeft in de Eredivisie. Daarbij vergeleken is Valente vrij nieuw op het hoogste niveau. Dus lijkt me prima bedrag.

ChiChi27-05-2025 om 14:00

Volgens Stefan Bleeker heeft van Mosselveld  gezegd dat er geen sprake is dat Ihataren naar de FC komt.

Op X

Boerentrien27-05-2025 om 14:11

Las ik ook net. Gelukkig, pak van mijn hart. Zelf hanteer ik altijd de regel: bij twijfel niet doen. Nou die twijfels waren volop aanwezig zag ik wel.

ChiChi27-05-2025 om 14:20

Ik vind het aan een kant wel jammer!

Dan hadden we eindelijk een speler die geweldige vrije trappen en corners kon nemen!

Maar ik weet niet of hij wel goed in deze spelersgroep zou passen.

 

HermanBadkuip27-05-2025 om 14:24

Dat laatste is nou juist de grote twijfel....Tomas Suslov kon bij ons uiteindelijk ook niet écht aarden.....géén échte klik met zijn medespelers én thuispubliek! Dacht hélaas alleen aan zijn eigen belang.....nét als een Cyril Ngonge, prima voetballer, maar géén echte teamspeler!

Marco27-05-2025 om 23:33

Misschien kunnen ze een smaakmaker haken uit Zuid-Amerika. Volgend jaar willen we wel wat meer spelers met een individuele actie. 

Boerentrien28-05-2025 om 10:56

Ook veel belangstelling voor Stije Resink, zie ik. Ik hoop vurig, dat hij blijft. Er zit nog zoveel potentie in. Daar gaan we het volgende seizoen veel plezier aan beleven. 

Fan op afstand28-05-2025 om 11:29

Heb begrepen dat alles rond is met Offerhaus en dat na de wedstrijden van Telstar het openbaar wordt gemaakt.

Heiky28-05-2025 om 12:23

Weet iemand of die Offerhaus iets is? Heb Telstar niet zo gevolgd maar eigenlijk komt hij rechtstreeks uit de amateurs van Quick Boys met 1 jaar ervaring in de KKD. Zal ongetwijfeld goedkoop zijn maar heb je er ook iets aan?

King Poffel28-05-2025 om 12:33

Type Jerdy Schouten, kan goed onder de druk uit voetballen en is een intelligente speler. Kan zowel in het centrum van de verdediging als op het middenveld. Persoonlijk denk ik dat het een goede aankoop zou zijn.

Boerentrien28-05-2025 om 12:41

Donderdagavond om 20 uur Telstar - Willem 2 op tv. Dan ga ik op hem letten. Tot dusverre was hij mij niet echt opgevallen.

HermanBadkuip28-05-2025 om 19:11

Als wij morgenavond toch naar Telstar- Willem II kijken, moeten we naast Guus Offerhaus óók Youssef El Kachati, Devon Koswal én Ringo Meerveld in de gaten houden....allemaal prima opties voor FCG!

King Poffel28-05-2025 om 12:26

Hoop alleen dat Offerhaus niet als vervanger van Resink wordt aangetrokken. Resink moet nog minimaal een jaar blijven en daarbij Offerhaus ook gewoon oppikken.

 

hermank196928-05-2025 om 17:10

Nee zal geen vervanger zijn voor Resink, verwacht niet dat Resink verkocht wordt na 1 seizoen. Krijg wel de indruk dat een Twente denkt dat wij Jumbo zijn of zo dat wij spelers zomaar van de hand doen. Mag aannemen dat onze nieuwe directeur weet wat hij doet, hij kan dit niet maken naar de achterban.

Heiky28-05-2025 om 17:23

Geloof me Herman, zodra er genoeg geld op tafel komt, en of dat nou Twente is of iets anders, is ie vertrokken. Iets met 'offers you can't refuse'. Maar uiteraard zien we hem liever blijven uiteraard 

RKR28-05-2025 om 20:11

Resink kwam in het lopende seizoen en heeft zich uiteindelijk onberispelijk in het elftal gespeeld. Ik denk niet dat ie na 1 seizoen al vertrekt. 

W2 lijkt het te gaan redden trouwens. Telstar is wel wat je in de finale wilt krijgen.

HermanBadkuip28-05-2025 om 20:46

Je moet een team als Telstar nooit onderschatten hoor, zeker niet op sportpark Schoonenberg in Velsen-Zuid. We zijn de laatste uitwedstrijd in de KKD tegen Telstar van vorig seizoen toch nog niet vergeten? Weet dat Willem II dé favoriet is in de finale van deze play-offs, maar dat wil niet zeggen dat het team van Correia kansloos is.....Denk dat Telstar thuis met een kleine overwinning afsluit en in Tilburg na penalties het onderspit delft.....

Janneman28-05-2025 om 21:44

Velocitas 1897 wint de KNVB districtsbeker Noord!!!

(0-3 bij HZVv Hoogeveen)

 

Janneman28-05-2025 om 21:44

Velocitas 1897 wint de KNVB districtsbeker Noord!!!

(0-3 bij HZVv Hoogeveen)

 

King Poffel29-05-2025 om 08:08

Blokzijl is genomineerd voor de Golden Boy Award op plek 74. Niet dat hij hem gaat winnen maar toch mooi voor hem.

Ook zijn de nieuwe transferwaardes op transfermarkt.nl gepubliceerd. Weet niet hoeveel waarde je eraan moet hechten, maar het geeft wel een indicatie. Blokzijl nu 2 miljoen waard, Valente 7 miljoen en Resink 4 miljoen.

HermanBadkuip29-05-2025 om 08:56

En de transferwaarde van Thom van Bergen en Jorg Schreuders?

King Poffel29-05-2025 om 09:17

Respectievelijk 1.3 miljoen en 1.2 miljoen, De Jonge 9 ton. Totale waarde selectie net iets boven de 24 miljoen op dit moment.

HermanBadkuip29-05-2025 om 12:02

Denk dat de waarde van Thom van Bergen wel gaat stijgen ná een succesvol EK voor Jong Oranje.....

grunn196729-05-2025 om 14:49

Fofana wie kent hem nog ? 

Zijn contract loopt af bij psv en wordt niet verlengd. Als kind naar (van gvav) Barcelona gegaan. Is overal mislukt en ook een beetje pech. Was een groot jeugd talent. Ouders hebberig en kereltje helemaal de verkeerde weg opgestuurd. 

Een kansje geven bij de FC ?

King Poffel29-05-2025 om 16:52

Is nog steeds niet hersteld van zijn laatste blessure, dus heb je niks aan. Daarna misschien een prestatiecontractje maar zelfs dan is het risico te groot, denk ik.

Stadjer8101-06-2025 om 04:44

Ja die ken ik nog. Ik sprak een keer met iemand, wiens zoontje bij ik geloof GVAV speelde en Fofafa als 9 jarige al veel te goed was. Beetje raar om zo'n ventje dan al naar Barcelona te laten gaan, maar ja hoe veel kinderen uit Groningen krijgen die kans. Intussen al 22, en vrijwel nog steeds niets op profniveau gespeeld. Lijkt me sterk dat hij mee kan bij FC Groningen, of uberhaubt nog op ED niveau gaat komen.

Boerentrien29-05-2025 om 19:52

Volgens mij hebben we genoeg leergeld betaald met het aantrekken van geblesseerde spelers, gepresenteerd als buitenkansje, zoals Abraham destijds. Niet aan beginnen. Hoe sneu ook voor de betrokken speler met Groninger roots.

Heiky29-05-2025 om 21:36

Zit nu even naar Telstar Willem II te kijken en, misschien een open deur, maar die El Kachati is wel een fijne speler hoor.

Oeleoptak29-05-2025 om 21:36

Zie die El Kachati voetballen. Betaalbare spits, waarde 4 ton. Lijkt me betere investering dan Oosting bv. 
Meningen?

Heiky29-05-2025 om 21:42

Zie mijn reactie boven die van jou Oeleoptak :) Nou hoeft niet half Telstar gehaald te worden uiteraard maar ik vind het het overwegen waard. Maargoed, schijnt ook in de belangstelling van Hannover en Schalke te staan.

Boerentrien30-05-2025 om 11:51

Maakte inderdaad een zeer goede indruk. Maar las, dat hij naar het buitenland wil  dus onze FC zal helaas geen optie voor hem zijn. Offerhaus was in de 2e helft beter, net als het hele team van Telstar trouwens. Lijkt zo op het oog wel potentie in te zitten.

HermanBadkuip29-05-2025 om 21:55

Heb zelf Youssef El Kachati ook al eens aangegeven, prima spits voor FC Groningen hoor....trouwens ook Guus Offerhaus zou ik gelijk ophalen, prima tweebenige en balvaste middenvelder!

ChiChi29-05-2025 om 22:59

Begin deze week waren er  berichten op X dat na zondag bekend gemaakt wordt dat Offerhaus bij de FC gaat tekenen!

Boerentrien30-05-2025 om 09:08

Luciano Valente alsnog bij Jong Oranje. Terecht!! Was klaarblijkelijk dus inderdaad 1e reserve.

King Poffel30-05-2025 om 09:14

Terecht inderdaad! En je zat ook inderdaad goed met je 1e reserve 

HermanBadkuip30-05-2025 om 19:04

Dan wist jij waarschijnlijk ook dat Wouter Goes de tweede reserve was.....

Boerentrien30-05-2025 om 19:29

Nee, dat dan weer niet.  Ik zou een goed en duidelijk gesprek met Meerdink  hebben gehad en hem hebben opgeroepen. Die lange tenen ook altijd.

HermanBadkuip30-05-2025 om 22:01

Onbegrijpelijk dat Mex Meerdink niet meegaat naar het EK, alleen maar omdat hij zich had afgemeld voor Jong Oranje én wel voor AZ speelde.....Mex in de huidige vorm kan erg belangrijk zijn voor Jong Oranje!

Harris31-05-2025 om 07:09

Valente nu marktwaarde 7,5 m Gaat goed zo. Nu na EK minimaal 10 m plus bonus..Na 1 seizoen Feyenoord of Italië gaat hij voor het dubbele dus fc  noet poot stijf houden 

JopieGall03-06-2025 om 21:02

5 miljoen geboden door FNOORD. Ik zou zeggen: lekker laten wachten. 

Boerentrien31-05-2025 om 10:31

Even iets heel anders. Tot mijn verbazing ontdekte ik, dat de KNVB  in vak OO ( weliswaar met beperkt zicht) nog kaarten beschikbaar heeft voor de interland Nederland - Malta in de Euroborg, dus snel 2 kaarten besteld en verkregen. Ik dacht, dat het helemaal uitverkocht was.

HermanBadkuip01-06-2025 om 20:16

Tis toch niet te geloven, vorig seizoen werd Willem II tegen Telstar kampioen van de KKD én vandaag promoveert Telstar naar de Eredivisie én degradeert Willem II naar de KKD! Youssef El Kachati blijft in de Eredivisie, waarschijnlijk bij NEC Nijmegen, maar er zijn meer eredivisieteams op het vinkentouw....misschien FCG? 

Heiky01-06-2025 om 21:11

Die gaat echt niet naar de FC komen als je ook kan kiezen voor NEC, Hannover en wellicht Utrecht.

Stadjer8101-06-2025 om 21:25

Telstar in de Eredivisie.. het is leuk maar ik denk toch dat je terug moet naar het oude systeem van 2 poules. Dan promoveert de beste ploeg. Dit zijn barrage wedstrijden waarin KKD clubs eerst tegen elkaar moeten, en dan krijgen ze in de finale een ED afgezant die dan op een goede middag wordt verslagen. Op die manier kan een nummer 8 van de KKD promoveren en dat is nu al erg vaak gebeurt met ook NAC en Emmen eerder. Nou is NAC in de aanleg wel een ED club, maar die anderen? Telstar, Emmen, Almere etc hebben niks te zoeken in de ED. Ze hebben een stadion van niks, weinig aanhang en weinig perspectief.

Hetzelfde geldt voor die play offs voor Europees voetbal eigenlijk. Zelfs FC Groningen die net was gepromoveerd maakte op de laatste speeldag nog kans op deelname. Voor hetzelfde geld zat FCG of Heerenveen in de conference league en kun je eigenlijk dag zeggen tegen coeffiencten punten. Zo'n bekerwinnaar die direct naar de EL doorstroomt ook. Dat pakte voor FCG dramatisch uit (vreselijke wedstrijden), en GAE zie ik ook weinig doen in die competitie. AZ hoort daar natuurlijk als nummer 5 gewoon wel (maar moest er alsnog een playoff voor spelen) en eigenlijk had FC Utrecht als nummer 4 moeten doorstromen naar de groepsfase en GAE voorronde.

 

 

HermanBadkuip02-06-2025 om 08:29

Telstar in de eredivisie na maar liefst 47 jaar.....misschien heb jij gelijk Stadjer81, maar ik vind dit nou juist dé charme van ons betaalde voetbal! En je kan toch niet blijven volhouden, dat Telstar dit niet dik en dik verdiend heeft? Ben van de generatie, die Telstar met Paultje van der Meeren, Fred André, Fred Bisschot, Jos Jonker, Frans van Essen, Louis van Gaal e.a. nog in de Eredivisie hebben zien stunten op sportpark Schoonenberg tegen het grote Ajax....Persoonlijk vind ik 't fijn, dat ik komend seizoen óns FC Groningen tijdens vier uitwedstrijden van het seizoen (Ajax-AZ-Volendam en Telstar) kan bewonderen! En laten wij alsjeblieft de "kleinere" clubs niet onderschatten in hun eigen stadion!

FC NL05002-06-2025 om 11:35

FC Groningen heeft via de socials bekendgemaakt dat het Mo Allach aanstaande woensdag zal presenteren.

 

Waar ik persoonlijk wel benieuwd naar ben is op welke posities hij gaat zoeken naar nieuwe spelers en in welke gebieden ze als scouten of van plan zijn te gaan scouten 

Fan op afstand02-06-2025 om 20:13

Staf is weer compleet. Mischa Visser wordt de vervanger van Marcel Groninger. Daarnaast heeft Casper Goedkoop bijgetekend.

BOUWE03-06-2025 om 20:44

Kan mij iemand vertellen hoe het met valente gaat ..hij nu wel na Feyenoord of is deze bod ook afgeslagen we horen hier niks over ik hoop dat ze bod niet geaccepteerd hebben 

Boerentrien04-06-2025 om 10:28

Gewoon geduld hebben Bouwe. De clubs zitten nog in de onderhandelingsfase. Zodra er witte rook is, zullen we dat ongetwijfeld direct horen.

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!