Terug

Deel deze pagina:

Beschamende nederlaag tegen PSV

Door Redactie 52 reacties

FC Groningen heeft de negatieve reeks van de laatste weken "in stijl" doorgetrokken. Nederlaag 4 op rij - is vanavond bijgeschreven. Met maar liefst 3-0 werd de trots van het noorden als een stel makke schapen van het eigen veld geveegd. De manier hoe er werd verloren, is symptomatisch hoe de trots van het noorden zich de tweede seizoenshelft manifesteert. Gebrek aan felheid en daadkracht bleek wederom troef, de eerste echte kans diende zich aan na ongeveer 90 (!) minuten.... De TS mag zich (zo langzamerhand) oprecht gaan afvragen of men nog in staat is het zwalkende team dat structureel nauwelijks tot kansen komt, aan het voetballen krijgt. In de eerste helft kwam FC al snel op achterstand. Een inworp namens de gasten ging hieraan vooraf. De bal kon breed worden doorverlengd en Willems mocht vogelvrij aanleggen. Via de inkomende Hans Hateboer werd de bal ongelukkig van richting veranderd waardoor Padt kansloos was. In de tweede helft werd het vrij snel 2-0. Pröpper bleek het eindstation uit een snelle tegenaanval. In de slotfase tilde Locadia met een hard schot de eindstand naar 3-0. FC kwam hiermee genadig weg want de eind uitslag had nog veel hoger kunnen uitvallen. Doelman Padt voorkwam dat en onderscheidde zich met een aantal prima reddingen. 

Opstelling FC Groningen (statistieken via FC Groningen)
Padt; Hateboer, Reijnen, Lindgren, Burnet (61’ Larsen); Bacuna, Tibbling, Maduro; Linssen (76’ Rusnak), Sørloth, Idrissi (61’ Mahi).
Rest bank: Van der Vlag, De Leeuw, Hoesen, Drost.

Opstelling PSV
Zoet, Arias, Bruma, Moreno, Willems, Pröpper, Guardado, Van Ginkel, Narsingh (79’ Lestienne), De Jong, Locadia.
Rest bank: Pasveer, Isimat-Mirin, Pereiro, Schaars, Brenet, Hendrix.

Toeschouwers: 21.983

Scores: 7’ Willems (Van Ginkel) 0-1; 51’ Pröpper (Locadia) 0-2, 88’ Locadia (Lestienne) 0-3.

Scheidsrechter: Van Boekel

Overige officials: Siebert, Jansen, Pérez

Gele kaarten: 12’ Lindgren, 73’ Linssen, 74’ Narsingh

Reacties:
05-03-2016 om 22:14

Gehoord op de tribune

we zijn financieel gezond en hebben een mooi stadion

wat een bagger instelling vandaag...

ronald197605-03-2016 om 22:15

schaam je diep fc. Nijland en jeltema toon je ballen en zeg tegen van de klooi dat hij zijn biezen kan pakken gvd. Het hele elftal vecht niet meer voetbalt niet meer. Aub geen Faber. Zie liever stam iemand die duidelijk zijn mening geeft

grunnfan05-03-2016 om 22:15

Hoogtepunt vond ik de goal van propper....wat een mooie goal/aanval...

Zegt genoeg als een die hard grunn fan...

Hendrik05-03-2016 om 22:27

Slechter als dit heb ik nog niet gezien, beschamend triest geen woorden voor.  En dat weer op zo n graf grasmat dat je niet in orde kunt krijgen.

campesino05-03-2016 om 22:29

hoe lang moeten we deze vernedering nog ondergaan????

laatste 4 wedstrijden o punten, 2 doelpunten voor en 11 tegen.

en het ergste is het elftal is lusteloos, los zand, onmachtig. 

is er behalve "onze 3 positivos" ook maar iemand die hoop heeft op een goed resultaat tegen excelsior??

VD LOOI ROT OP!!!!!

 

ronald197605-03-2016 om 22:30

als we zo doorvoetballen vrees ik dat we rond 15 plek uitkomen triest

Gert05-03-2016 om 22:31

Wil hier niet teveel woorden aan vuil maken, nijland neem je verantwoordelijkheid en schop van der Looi er uit gvd.

wat een verschrikkelijke beschamende wedstrijd en het woord strijd mag je niet eens gebruiken.

grunn197005-03-2016 om 22:38

van excelsior verliezen we ook met dit drama trainer

 

Hoekie05-03-2016 om 22:39

Oppermachtig PSV laat de FC kansloos. Knullige eerste goal. Super tweede goal. PSV is volwassen geworden en zit tegen de top van Europa aan. Fysiek technisch en tactisch zijn we afgetroefd. De FC heeft best hard gewerkt maar tegen dit PSV lijkt het of je dan Knudde speelt. Vind het dan ook geen beschamende nederlaag. 

Hertog06-03-2016 om 11:28

XTC gehad Hoekie?

harley05-03-2016 om 22:40

Ik vond het wel meevallen vandaag.

campesino05-03-2016 om 22:49

HOEKIE, krijg je betaalt of zo, om je hier positief uit te laten? hoe kan je in vredesneem deze beschamende vernedering verdedigen. en de nederlaag staat ook niet op zich, vorige week leek twente een superelftal , maar die werden gisteren van het veld geblazen door ado. het is het hele jaar al knudde en het wordt week in week uit beroerder. hoe krijgen jij en haley het uit jullie strot te zeggen dat het wel meevalt, man man man.....

Hoekie05-03-2016 om 23:19

ik begrijp dat je reageert vanuit emotie. Kijk de wedstrijd nog maar eens rustig terug. PSV is voor de clubs 3 t/m 18 een of 2 maten te groot. blijkbaar doet het pijn dat te erkennen. 

FCGmijnclub05-03-2016 om 23:00

Jan Veenhof, analist in de studio en trainer van Groen Geel, denkt dat de eersteklasser het vandaag beter heeft gedaan dan FC Groningen (bron RTV Noord)

Japie5905-03-2016 om 23:03

Beschamend? Das een tegoed woord. Diep triest. Als PSV 4 was gekomen hadden we nog verloren. En dan zie je van der Looi en Lukkien en Roorda op de bank zitten. Ze weten niet wat ze moeten doen. Kijk eens wat niet meedoet en op de bank zit..... treurig. Zouden de Leeuw, Drost, Rusnak, Hoesen niet goed genoeg zijn? Elke club zou ze graag willen hebben. Er zit ergens iets erg fout. Doe daar a.u.b. nu iets aan!

Hertog06-03-2016 om 11:32

 'Beschamend' is tenminste maar één woord wat je er aan vuil maakt. 'diep triest' 2. en dat is veel te veel.

Ik ga voor bechamend, klote of kut.

 

05-03-2016 om 23:11

Het was een trainingspartij voor Psv twee tandjes erbij was het zo 5,6 nul geworden wat een zwakke kut elftal dit.

ronald197605-03-2016 om 23:12

als je dit hard werken hoekie sorry maar dit is zoooooooo slecht.

Hendrik05-03-2016 om 23:23

Ben dan wel zeer benieuwd wie de resterende wedstrijden op zich wil en gaat nemen. Ik hoop dat ze daar al wel een vervanger(s) voor hebben. Lukkien lijkt mij ook niet de geschikte kandidaat om het over te nemen.

campesino05-03-2016 om 23:29

nee hoekie, ik weet dat psv 3 klassen beter is dan groningen. maar dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. maar dat wil niet zeggen dat je je zo machteloos naar de slachtbank moet laten leiden. tegen ajax verloren we ook en daar kon ik prima mee leven. maar de wedstrijden tegen az. twente en psv hebben we gewoon kado gedaan. volgens mij willen de spelers gewoon van deze trainer af. weet je hoe ze dat in spanje noemen. "hacer la cama" het laatste slachtoffer in spanje? benitez van real madrid. het lijkt bij groningen precies hetzelfde: EXPRES VERLIEZEN, OM DE TRAINER DE LAAN UIT TE STUREN!!!!

Hoekie05-03-2016 om 23:55

Eigenlijk is het heel simpel. PSV heeft op elke positie een veel betere speler dan de FC. Het gemak waarmee zij onder de druk uit kunnen voetballen maakt dat het allemaal lijkt of je er niets tegen gedaan hebt. kijk eens naar Willems hoe die fysiek in elkaar steekt. Europese top. als je dan ook een paar spelers er bij hebt die door kwaliteitsgebrek de ballen knullig inleveren loop je achter de feiten aan. Je wordt afgetroefd op kwaliteit. Het wordt tijd dat het topsportcentrum er komt en dat we daar ook een inhaalslag gaan maken. 

grunnfan05-03-2016 om 23:39

Zie het liefst langeler komen...maar er is geen trainer die bv reijnen beter maakt..dus zorg eerst maar voor bikkels achterin..

Opkomende hateboer is mooi maar gaat ten koste van kwetsbaarheid in de achterhoede bij balverlies of een onderschepte / slechte voorzet..hateboer moet eigenlijk de aangever ban een diepgaande linssen zijn ipv andersom....weet wel dat het ook wel eens goed gaat en dat hateboer een mooie voorzet geeft..maar dat is maar 2 van de 10 x...de andere keren moet hij als een haas terug....zo zijn er meerdere dingen te zien in dit elftal wat gewoon tactisch niet goed gaat en dat mag je een trainer gewoon aanrekenen..

En heren nijland en jeltema....dit elftal is totaal niet in balans!!!!!!

 

Ps hoekie en harley....snap niet dat jullie zo kunnen reageren...de inzet ( waar alles mee begint) was vooral in de 2e helft ver!!! te zoeken...

Hoop dat vdl morgen de spelers vraagt of er nog draagvlak is voor verdere samenwerking....want dan gaat dhr. Vdlooi het niet redden. ( waar ik op hoop)

Hoekie06-03-2016 om 00:10

Tweede helft na de 2-0 kan ik met je meegaan. Daar zag je de echte klasse van PSV. Een wedstrijd dood maken  daar kunnen wij een hoop van leren. balletje rondspelen op pure techniek, achteruit hangen en sneaky counteren.   een beetje vertragen en dan weer versnellen. dan weer hoog druk zetten. Kwamen ondanks het opjagen er niet aan te pas.

05-03-2016 om 23:40

Heb alleen de samenvatting even gezien en vond het eigenlijk nog best meevallen. Als zo van de landskampioen verleist en het blijft maar 0-3 dan valt het mij best nog mee. Op de keper beschouwd is dit verlies vooral voor de supporters niet te pruimen. v.d Klooi isdit seizoen niet in staat dit elftal ingespeeld te krijgen omdat het allemaal individuen zijn en geen hecht team, dat het nu toch, om deze tijd, zou moeten zijn.Er is ook geen speler die z'n normale niveau bereikt. Tibbling die op een gegeven ogenblik rechtsbuiten speelt. Hoe haal je het in je hoofd v.d Klooi? We kunnen schereeuwen zo hard als we willen maar we zitten tot het eind van de competitie met dit figuur opgescheept. Very pitty, "but it's a fact"  Shame on you, Nijland. 

campesino05-03-2016 om 23:57

daar vergis je je RR, padt haalde  vandaag een uitstekent niveau, zonder hem waren we dicht bij de dubbele cijfers gekomen. maar hij was dan ook de enige.

06-03-2016 om 03:11

R-R.  als je de hele wedstrijd had gezien, dan was niet de nederlaag van Gr. het probleem, maar de manier waarop Groningen speelde...het patroon van maar tot de middenlijn te willen combineren ( al is dat nog een te mooi woord hiervoor ) en totaal niet te weten en te willen zoeken naar openingen voor het vervolg... het is hierboven al genoemd, maar het was beschamend hoe er met de rem op werd gepassd... ja het veld zal het gedaan hebben...nou als je dan naar de passing van de PSVers keek, daar ging de bal altijd strak en precies naar een medespeler, die dan STEEDS weer in een betere positie stond om een opening te maken.  Zoveel spelers van PSV stonden niet achter de bal, maar m,et een/twee passes werden de spitsen bereikt.  Bij Groningen was er een serieuze kans...in de 90 ste minuut.

 

De conclusie dat Groningen in de tweede helft "slecht" had gespeeld (uitspraak  VdLooi) was dus meer op de manier waarop de spelers zich lieten zien, en dan heb ik het niet over de beperkingen of het kwaliteitsverschil t.o.v. PSV ers.maar over inzet, voor elkaar en de supporters te willen strijden .    

Het rommelt bij FC groningen, dat kan ik je wel zeggen, want de signalen die ik krijg is dat dit team niet in staat en gemotiveerd (!)  is om een eindspurt/winnende reeks,  in te zetten zoals vorige seizoen.  Dat deze trainer desondanks zegt de eind-doelen te gaan halen is dan ook pure bluf.  plaats 11 wordt het niet hoger. 

06-03-2016 om 12:11

Nee, Campesino, ik vergis me niet. Met Padt alleen win je de oorlog ook niet. Het is maar hoe je het bekijkt. Padt in bloedvorm en de rest van vierde klas niveau, dan kan je zomaar van PSV verliezen!!! Of niet soms?

Janpie05-03-2016 om 23:42

Ik heb genoten vanavond, maar zat ik wel lekker in de Molenberg Delfzijl bij Café op Driefklaai van Harry Niehof.

FCGmijnclub05-03-2016 om 23:57

Vragen aan Hoekie?  

Vraag 1) Als jij bv) op 2 van de 3 wedstrijden (dit seizoen) tegen PSV terugkijkt (begin seizoen Supercup) en van vanavond, zijn er in jouw belevenis dan ook verschillen qua teamspirit, met name aan de kant van onze FC?

Vraag 2) De overeenkomst is v.w.b. de supercup en vanavond 3 doelpunten - maar hoe deed FC het vanavond t.o.v. het begin van dit seizoen betreffende spelaandeel/kansen?

Vraag 3) Zou het kunnen zijn dat PSV van hetzelfde kaliber/kwaliteit gebleven is en dat FC Groningen naar een (mentaal) bedenkelijk niveau is afgezakt ???? M.a.w. zie jij een stijgende lijn in het spel van onze FC en spelers? Zo ja welke?

Verliezen doet altijd pijn. Maarrrrr - vraag 4) hoe verlies je? vraag 5) Hebben we echt alles gegeven???? vraag 6) Hoeveel groen-witte kansen waren er?

de hamvraag - Waarom heeft vd Looi de vrije dag van zijn spelers dan ingetrokken om vandaag (6/3) te gaan praten..... (bron Jan Mennega (DvhN) Omdat er zo hard gewerkt is en dat het team bv) de afspraken is nagekomen?

 

Marco06-03-2016 om 00:06

Was geen verrasing. Groningen stond voorafgaand aan het duel al een punt of 30 achter op PSV. 

Met zeer jonge spelers als Bacuna en El idrissi in de basis, boven de bestaande problemen (matige verdediging, geen spelpatronen en moeilijk kunnen scoren) krijg je een nederlaag tegen een volwassen elftal. 

Nu nog 8 finales tot het eind. We staan slechts 4 punten van de 8ste plek af voor de play-offs. Veel is nog mogelijk. De moeilijke wedstrijden van AZ, Twente uit en Ajax en PSV uit liggen achter ons. Nu beginnen met de serie van overwinningen, te beginnen op Excelsior. 

 

appie happie06-03-2016 om 00:26

Een uitverkochte wedstijd wederom...maarrrr waarom zie ik dan voor de zoveelste x honderden lege stoeltjes.rara  hoe kan dat???vertel me dat eens.

harley06-03-2016 om 00:35

De plaatsen zijn verkocht...maar de mensen komen niet...geen wonder ook..we spelen kutvoetbal.

TomOkker06-03-2016 om 08:38

Dat PSV een goed team heeft wisten we allemaal maar wat FCG er van bakt is van een zeer bedenkelijk nivo. Hier gelden geen enkele excuses meer het team straalt niets uit en ontbreekt aan alles vooral lef van de voorste linie mis ik vooral.

Maar wel een uitverkocht huis las ik ergens waarschijnlijk op de omloop bij de kachel of een kroketje halen want ik zag vele lege plekken. Dit zijn naar alle waarschijnlijkeid de plekken die Hansie Hansie kan gaan bellen voor weer een smeekbede.

06-03-2016 om 13:51

een goed verhaal !

06-03-2016 om 09:12

Ik heb een (dure) seizoenskaart, ik heb Eredivisie Live...Ik ben een supporter van het eerste uur. Het is (sinds ik Groningen bezoek de afgelopen -ik schat- 33 jaar) best eens slecht geweest, dan ergerde je groen en geel, maar de volgende wedstrijd zat je er weer vol goede moed. 

Ik las gisteren ergens dat gelatenheid in een stadion veel erger is dan boosheid. En in dát stadium zijn we nu beland. Groningen -PSV is normaliter een wedstrijd om je vingers bij af te likken (chauvinistisch bekeken) en zou ondenkbaar zijn om daar niet heen te gaan (los van het feit dat je al betaald hebt), maar net als de vorige wedstrijd: ik heb hier helemaal geen zin meer in, ik doe liever andere dingen. En als ik eerder zo een bui had, dan was Fox Sports er nog (thuis ergeren is minder erg), maar zelfs dat laat ik lopen. Studio Sport heeft niet eens mijn woonkamer bereikt. Niet uit frustratie, het is pure gelatenheid. Beter wordt het toch niet, waarom zou je nog kijken.

Er zijn vast tal van oorzaken, feit is: er is geen bezieling, er is geen vreugde, er is geen (flauw) idee. En ik neig steeds meer te roepen dat er ook geen beleid is. Want beleid (maken en voeren) is kijken naar de toekomst, maar ik zie niet in hoe op korte termijn dit losse zand weer op de rails te krijgen. Om over de lange termijn maar te zwijgen. De gelatenheid is in de club geslopen en dat krijg je er niet zomaar uit. 

 

Ronnie 06-03-2016 om 09:34

En daar ligt precies het probleem Bryli; het kan de mensen niets meer schelen. Mensen blijven weg en komen straks ook niet meer terug. Een paar die hards hier, maar de meeste mensen gaan " leuke dingen doen" ipv naar de euroborg komen. Daar moet Nijland zich zorgen over gaan maken. Deze mensen komen volgend jaar niet terug, we eindigen laag dit jaar en al met al scheelt dit zo meer dan een miljoen aan tv en andere inkomsten. Dat wordt dus weer geen nieuwe spelers en dragende spelers als lindgren die gratis weggaat.

nu ingrijpen betekent de laatste 10 wedstrijden nog een kans om publiek terug te krijgen en hoger te eindigen ivm tv gelden. Wie zou die laatste 10'wedstrijden dan trainer moeten zijn? Lukkien natuurlijk niet, die is als assistent medeverantwoordelijk. Henkie de Jong, jopie Gall? Zoveel alternatieven zijn er dus niet. Vd Loimzal dus wel blijven. En de nachtkaars? die heeft dit seizoen niet gebrand en kan dus ook niet meer uitgaan...

harley06-03-2016 om 14:07

Jouw verhaal is mijn verhaal

06-03-2016 om 09:28

Vrije dag is ingetrokken ,om even met elkaar te praten ook dat snap ik niet,Van der Klooi kan de spelers niet meer raken ik neem aan dat ze elke week praten na een wedstrijd hoe het is gegaan.dus praten helpt niet meer Van der Klooi.

TomOkker06-03-2016 om 09:31

Ik sluit mij hier bij aan want om nou alles bij een trainer of trainers neer te leggen gaat mij te ver dit zit dieper in de organisatie.

Hansie en Jelte moeten flink aan de bak want het is alleen maar van kwaad tot erger geworden en dan heb ik de wedstrijd tegen Twente nog niet eens gezien.

TomOkker06-03-2016 om 09:46

om misverstanden te voorkomen dit is een reactie op BriLy2014

06-03-2016 om 09:42

Ik maak me alleen maar meer zorgen voor in de toekomst.

Ze willen straks wel 50 procent eigen jeugd allemaal heel leuk maar is dat wel verstandig.

Voetbal is nu al niet om aan te zien laat staan met eigen jeugd .

campesino06-03-2016 om 09:58

die gelatenheid is inderdaad een slecht teken. ik vind de fans tegenwoordig zowiezo vrij rustig. dat was in de de tijd van henkie nienhuis wel anders. als je in die tijd z0'n serie met zulk voetbal op de mat legde, kwamen de trainer en voorzitter het stadion niet uit. momenteel is het een lamlendige klotenzooi. en misschien heeft tom okker wel gelijk, en is het te gemakkelijk om alleen de trainer de schuld te geven. maar ja, je moet toch ergens beginnen. VOT DER MIT!!

06-03-2016 om 10:13

Nijland zit op zijn centjes en haalt alleen maar koopjes (tweede keus).

Haal nu gewoon 3 goeie kerels op die ook kunnen voetballen.

harley06-03-2016 om 14:01

Onzin..we kopen Drost voor meer dan een miljoen!

06-03-2016 om 10:46

Och jeetje Vd Looi. Nu kon Larsen wel als linksback spelen maar vorige week was rechtspoot Payne het mannetje op links? En wat ga je met de jonge Bacuna doen? Net zo multifunctioneel maken als z'n broer.

 

Ik zei gisteren al tegen mn kameraad toen VD Looi werd geintervieuwd, hij gaat zo roepen dat ze hard moeten gaan werken aankomende week..

renevanderes06-03-2016 om 11:19

En weer gaat van de Looi praten maar wat valt er nog te praten. Het is toch duidelijk dat de spelers na de supporters het ook niet meer zien zitten in van de Looi. Kijk naar Antonia, de Leeuw, Rusnak, en ik denk nog wel meerdere spelers zij hebben het ook gehad met deze trainer.  Van de looi hoeft alleen maar te zeggen IK STAP OP.

jvantilt06-03-2016 om 11:42

Dat de FC verliest van PSV is geen schande; wel de wijze waarop. De mentale weerbarheid laat al jaren te wensen over; dus je kan ook geen vuist meer maken als je achterkomt. De bezieling/passie is volkomen afwezig. Als je het commentaar van Lindgren na de wedstrijd bekijkt overkruipt mij het gevoel van een volkomen desolaat niet meer weten wat te doen elftal.

Echt slechte spelers heeft de FC niet, althans voor een middenmoot, alhoewel de verdediging te vaak te wensen overlaat. Er is geen balans in het elftal omdat de linies zowel aanvallend als verdedigend niet op elkaar aansluiten. Tenhemelschreiend is de balaanname en afgifte. Het altijd net iets te laat zijn.

De trainer met zijn merkaardige keuzes voor wie er speelt en wie niet is voor het grootste deel verantwoordelijk. Uit de groep spelers kan veel meer gehaald worden dan op het ogenblik en feitelijk de afgelopen twee jaar. Zijn taak is het de prestaties van het elftal meer te laten zijn dan de som van de indiviuele kwaliteiten.  Het is eerder omgekeerd; het ligt er ver onder. Daarbij: hoe komt het dat talentvolle (gekochte) spelers ver onder de maat presteren?

Dan zijn eeuwige kletsverhaaltjes over 'duidelijke afspraken', 'vastzetten tegenstander vanaf het begin'. Het wordt zo langzamerhand lach- en medelijwekkend.

Komt daarbij het gebrek aan een overkoepelende visie vanuit het bestuur hoe het aankoopbeleid aan te laten sluiten op het aanwezige bestand van voetballers en hoe je een elftal wilt zien spelen. 

Als je als club je trouwe aanhang wilt verliezen, ben je in ieder geval in die opzet geslaagd.

Ik vrees dat we van dit kommer en kwelelftal met trainer nog langere tijd  zullen genieten. En meedoen aan Europees voetbal? Ik denk dat je beter je tijd en energie aan het inhurenvan mentale coaches kunt uitgeven en aan een trainer met overwicht, inzicht en spelvreugde.

Hertog06-03-2016 om 11:48

Antonia verwijderen uit je elftal. En dan Hateboer zowel verdediger als buitenspeler laten zijn. Onbegrijpelijk. 

Van De Looi moet inderdaad de vertrouwensvraag gaan stellen vandaag. En als hij weggaat weet ik wel wie ze er voor moeten zetten. Hoekie. Met Rob Roy als assisitent.

Even serieus: Antonia terug, Van de Looi weg.

TomOkker06-03-2016 om 12:00

Eens 

06-03-2016 om 12:24

Prima Hertog, Rob Roy en Hoekie..............dat wordt knokken!!!!!

06-03-2016 om 11:50

Ik snap gewoon niet dat van de klooi nog niet met welke vaste elftal moet spelen elke week wisselt hij wel weer en geen vaste team

06-03-2016 om 12:00

Kan een journalist hem eens vragen waarom Payne wekenlang de voorkeur als lb kreeg en sinds gisteren Larsen?

appie happie06-03-2016 om 13:32

Larsen viel mij 100% mee  viel perfect in hoor.rustig aan de bal..

Hertog06-03-2016 om 12:06

Mischien heeft Payne ergens een payntje.

06-03-2016 om 13:20

 Dat zal het zijn, Hertog. Want een gezonde Payne is natuurlijk een prima linksback, uhm.

 

Ik ben die Vd Looi echt spuugzat. En natuurlijk valt er het nodige aan te merken op sommige spelers. Een Antonia, Drost, Rusnak, Reijnen...maar dan is het aan de trainer om eea om te buigen. Ik heb het idee dat veel spelers wel klaar met hun trainer zijn en niet meer dat stapje extra doen (wat je daar ook van moge vinden).

06-03-2016 om 13:57

Ik herinner mij nog een keer toen Bizot  (Eerste keeper t/m seizoen 2012/2013) meteen na een thuiswedstrij heel kritisch op z'n medespelers was dat ze zich "verscholen"...en dat hij op de vraag van de verslaggever: "wat bedoel je", hij  antwoordde: Nou je hebt toch zeker zelf de wedstrijd gezien!"...Woedend was hij... Zelfs dat ontbreekt nu. 

harley06-03-2016 om 14:05

Payne is een pure rechtsback..met als extra wapen een inworp tot de penalstip. Beetje flauw om zo'n jonge jongen af te branden wanneer hij gedwongen op links speelt en dus steeds moet draaien naar zijn goede been...zo slecht was hij trouwens ook weer niet. Het hele altal was slecht.

06-03-2016 om 13:33

spelers worden gewoon minder onder deze trainer deze van der klooi is de weg kwijt.

We zijn op dit moment de slechts voetballend team.

06-03-2016 om 14:45

Een voetballende "python".Kan het nog gekker???

Hoekie06-03-2016 om 14:01

Fcgmijnclub: 

even mijn reactie op jouw vragen. je vraagt bijvoorbeeld  het verschil tussen teamspirit nu en de wedstrijd om de supercup PSV. FC speelde toen met Botteghin, Chery, Kieftenbeld en Mahi. Dat is nogal een verschil met de spelers die er nu lopen. we kunnen constateren dat de vertrokken spelers bij lange na niet adequaat zijn vervangen. Ik noem Drost, Maduro en Reynen. PSV daarentegen is een klasse beter gaan spelen dan een half jaar  geleden. Je kunt de spelers het eerste uur niet verwijten dat ze er met de pet naar gegooid hebben. er werd toen best hard gewerkt maar zeker niet efficiënt. ik denk zelfs dat PSV minder hard gewerkt heeft. Heeft alles te maken met slimheid en op het juiste moment druk zetten en de indruk geven dat er niets te halen valt. hebben we alles gegeven vraag je? PSV is net een python, het drukt je dood na een uur voetballen. Op de tribune al aangegeven dat het zou gebeuren. als het klasseverschil te groot is en het staat 2-0 dan is de wedstrijd gespeeld. Over v.d. Looi: Op het moment dat de trainer kenbaar maakt dat hij wil verkassen van club zijn de rapen gaar. spelers die ontevreden zijn gaan zich roeren. het lijkt mij dat deze trainer de greep op de groep aan het kwijt raken is. Het intrekken van de vrije dag zet denk ik geen zoden aan de dijk. Een beetje voetbalkenner had de situatie na een uur voetballen kunnen inschatten als ook de reactie van de trainer die het laatste half uur niet accepteert. Ik noem dat functioneel boos worden.  

06-03-2016 om 18:38

"het lijkt mij dat deze trainer de greep op de groep aan het kwijtraken is""....?? je meent het !  Over open deuren gesproken... maar het komt allemaal vóórelkaar, want de trainer zegt:: "het is wel twee voor twaalf"... Nou rijden de treinen niet erg op tijd tegenwoordig, maar ach arm Excelsdior moet er volgende week aan gaan... 

FCGmijnclub06-03-2016 om 19:24

Opstelling FC Groningen (JC schaal) statistieken via FC Groningen -  Padt; Hateboer, Botteghin, Lindgren, Tamata; Tibbling (74’ Bacuna), Rusnak (62’ Drost), Hiariej; Antonia, De Leeuw, Linssen (62’ Mahi). Rest bank: Van der Vlag, Kappelhof, Burnet, Hoesen.

We schreven op BM in augustus, "een nederlaag met perspectief". Voor wat betreft de opstelling: Wel met Botteghin die toen met de Feyenooit perikelen in zijn lijf speelde en het liefst al weg was geweest, geen Chery noch Kieftenbeld..... Wel Mahi die gisteravond inviel.

Ik ben het zeker met je eens dat de trainer de vat op de spelersgroep aan het kwijtraken is.... (volgens mij al wat langer) en het klasseverschil met PSV, is uiteraard al jaren zo. FC is sowieso (altijd) de underdog tegen de lampjes maar de hamvraag blijft, hoe verkopen we zo duur mogelijk onze groen-witte huid?

Je poste gisteravond "Oppermachtig PSV laat de FC kansloos. Knullige eerste goal. Super tweede goal. PSV is volwassen geworden en zit tegen de top van Europa aan. Fysiek technisch en tactisch zijn we afgetroefd. De FC heeft best hard gewerkt maar tegen dit PSV lijkt het of je dan Knudde speelt. Vind het dan ook geen beschamende nederlaag".... 

Als zelfs een vd Looi van mening is dat FC ver onder zijn kunnen heeft gepresteerd door vandaag de vrije dag in te trekken van de selectie om onderlinge frustraties intern uit te praten, hoe kun jij dan stellen dat de nederlaag niet beschamend is?  Van de Looi was er direct na de wedstrijd al "flink ziek" van....

En welke spelers zijn dit jaar nu echt gegroeid? Welke progressie heeft het team geboekt? Waarin zie jij de hand van de trainer als het gaat om bv) een fatsoenlijke aanvalsopbouw en eindpassing?

Dat er achterin fouten worden gemaakt is tot daar aan toe maar als FC niet eens in staat is om tot een fatsoenlijke aanvalsopbouw /kansen te komen, laat staan een doelpunt maken, kan een doorsnee FC supporter zich daarmee identificeren? 

Mijn stelling is dan ook dat FC Groningen altijd tot kansen moet komen. We spelen in de Eredivisie en niet in Spanje, Engeland of de Bundesliga. 

 

 

 

Hoekie07-03-2016 om 12:25

FCGmijnclub:

Dat onze FC het hele seizoen erg matig voetbal speelt daar is iedereen het wel over eens. Dat de tweede helft niet om aan te koekeloeren was ook en dat natuurlijk is voortijdige berusting in de nederlaag slecht. Het feit dat v.d. Looi er doodziek van is heeft niets te maken met hoe ik tegen de wedstrijd aankijk. Dat heeft hij trouwens over zichzelf afgeroepen door de lat op de 4e plek te leggen. Alleen ik verbaas mij er niet zo over omdat ik ook nooit in plek 4 geloofd heb. Ik ben ook nog maar 50 jaar supporter. Ik weet dat dit soort dingen gebeuren. Feijenoord 6 nederlagen op rij, Heerenveen dat vierkant draait, het kan iedere club overkomen. Mijn stelling is dat elke club deze perioden meemaakt dat het k*t loopt en dat trainers/spelers die nu pislink naar elkaar toe reageren dezelfde energie moeten leggen in de komende wedstrijd.

06-03-2016 om 14:04

Je kan toch Vd Looi z'n salaris (een paar maanden) utibetalen en hem ontslaan? Restant met Lukkien en Groninger afmaken.

06-03-2016 om 14:06

de trainer moet ook even naar hem zelf kijken speel toch met een vast elftal dan al dat gewissel.

Spelers weten op de duur niet waar ze aan toe zijn ,je speelt twee wedstrijden goed dan ga je er weer vanaf.

En wie speelt steeds slecht Reijnen en toch steeds staan laten ik weet niet tot hoe ver die Reijnen zijn hand bij van der klooi heeft zitten maar dit bevalt mij niet.

TomOkker06-03-2016 om 14:56

hahaha klopt ik was er een keer bij, die Bizot brandde je tot de enkels toe af als je even niet op stond te letten en dat zou best ook nog weleens kunnen dat spelers denken elkaar aardig te moeten vinden. Bij van Dijk lag je meteen in de 2e ring.

06-03-2016 om 15:25

Harley. Ik brand hem helemaal niet af. Ik ben er een voorstander van spelers op de juiste positie te laten spelen. Het enige wat ik me afvraag waarom Larsen niet als lb geschikt genoeg was vorige week (en Payne wel) en gisteren wel.

harley06-03-2016 om 21:21

OK..dan heb ik je post verkeerd gelezen..sorry

appie happie06-03-2016 om 16:25

  1. Geen last van de beste man van excelsior volgende week Fischer direct rood is er zaterdag niet bij,maar of het iets voor ons uitmaakt.

06-03-2016 om 16:33

Ze hebben mekaar nu even flink de mantel uitgeveegd. De komende acht wedstrijden leveren met elkaar de FC-Groningen nog 19 punten op. Komen we op 53 punten!!!! Waar staan we dan? Plek 6/7 ??????

Jantje06-03-2016 om 16:54

Laten we eerst maar eens beginnen om met een vaste team tespelen ,en de juiste spelers op de juiste plek.

            ........................Padt..................................,

Hateboer..............Lindgren..............Larsen...................Burnet

...................Maduro.............................Tibbeling..................

Idrissi............................Sorloth.....................................Mahi

....................................Hoesen.............................................

 

Deze opstelling zie ik zelf het liefst...

 

 

fc gras07-03-2016 om 12:16

Ik zou 4-4-2 proberen, middenveld Linsen, maduro, rusnak, mahi, aanval: de Leeuw, sorloth.  in uitwedstrijden de Leeuw en Sorloth wisselen voor Linsen en Mahi, middenveld dan, rusnak, maduro, drost, bacuna.  verdediging zelfde als jantje

appie happie06-03-2016 om 16:41

Iets raars gerookt misschien rob roy?

06-03-2016 om 18:01

Ben al 45 jaar vanhet roken af. Appie. Wat had jij dan gedacht met hoeveelpunten we gaan eindigen? Nog meer misschien?

06-03-2016 om 19:11

je slaat helemaal groen uit...toch van slag na die samenvatting ?

 

appie happie06-03-2016 om 19:17

Ehhh rob roy  ik schat in 1 punt excelsior 1 punt vitesse 1 punt ado 3 punten de graafschap 1 punt roda 1 punt herakles

 

Dus  kom ik uit op 8 punten ..

Want feyenoord heerenveen uit worden 0 punten.

06-03-2016 om 19:49

niet zo optimistisch  : thuis tegen  de Graafschap...altijd lastig... maakt niet uit hoeveel punten het precies worden, maar vanwege het dringen van clubs die nu vlak boven en onder FC G staan.... wordt plaats P.O. ... ERG !  lastig

appie happie06-03-2016 om 19:20

Jantje wil met 8 spelers spelen  kan ook natuurlijk

06-03-2016 om 20:18

je bedoelt... Burnet, Hoesen en Hateboer  zijn.... niet  in topvorm ? 

07-03-2016 om 13:09

Vanaf vandaag wordt alles beter. Nieuwe trainer en alle neuzen in één richting, dit wordt knallen de laatste acht games.

Dit meen ik echt Appie. Heb geen drank op, niet aan de coke en geen stickie gerookt, allemaal puur natuur.

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!