Terug

Deel deze pagina:

COLUMN: Waar twee vechten hebben twee schuld

Door Thijs Faber 36 reacties

Zondag speelde een droevig FC Groningen met 0-0 gelijk tegen een even zo droevig ADO, maar het gaat de afgelopen 24 uur nergens anders over dan over Lars Veldwijk. De spits mocht na de rust gaan warmlopen van trainer Ernest Faber, maar mocht niet invallen, in zijn plaats viel Ajdin Hrustic in. Dit leidde tot een hoop frustraties op de tribune “Faber rot op!” klonk het vanaf de Z-Side. Na de wedstrijd gaf Ernest Faber een verklaring voor deze wissel: Lars Veldwijk had geweigerd in te vallen. Social media ontploft, na het Vrienden van Amstel LIVE-incident van afgelopen week was de maat vol: dit ging niet meer goed komen. Toen kwam Veldwijk met een eigen statement: hij ontkent alles, wil elke minuut knokken, u kent het riedeltje wel. GTST Groningen was compleet.

 

Het maakt me eigenlijk geen bal uit wie er gelijk heeft, in beide gevallen is het een probleem. Mocht Veldwijk inderdaad gelijk hebben dat hij niet geweigerd heeft is het een zeer kwalijke zaak dat Ernest Faber zijn eigen malaise in de schoenen van zijn spits schuift. Heeft Faber inderdaad gelijk, dan is Veldwijk natuurlijk laf bezig met in de eerste plaats het weigeren van zijn werk, en in de tweede plaats het ook vervolgens niet durven toe te geven. Lars Veldwijk heeft tot nu toe louter ellende gebracht; het Amstel Live-incident, de Mahi-ellende, en nu dit weer. Je gaat mij niet vertellen dat bij een speler, die bij PEC Zwolle (nota bene door Ron Jans) ook al werd geschorst om disciplinaire redenen, dit altijd aan een ander ligt. Maar zoals gezegd, het maakt me in de kern geen bal uit wie gelijk heeft, aangezien voor beide figuranten de dagen bij FC Groningen toch al geteld zijn; Ernest Faber verlaat FC Groningen na dit seizoen sowieso en ik vermoed ook niet dat Lars Veldwijk nog veel minuten gaat maken. Sterker nog, het zou mij niets verbazen als hij eerdaags nog vertrekt naar een plek waar de transfermarkt nog geopend is.

 

Waar echter in deze hele soap cq. media-oorlog tussen Veldwijk en Faber aan voorbij gestreefd wordt is de club FC Groningen, en vooral haar meedoen aan de Eredivisie volgend seizoen. Want je gaat mij niet vertellen dat je je normaal kunt voorbereiden op je uitwedstrijd tegen VVV aankomend weekend als je hoofdtrainer en spits modder naar elkaar gooien in de pers. Dat zorgt voor spanningen, en daarom is Lars Veldwijk nu uit de selectie gezet. Toch vind ik dit niet voldoende, want of hij nu gelijk heeft of niet, Ernest Faber heeft dit niet meer in de hand. In een tijd waarin je supporters de gevreesde Jupiler League met de speelronde dichterbij zien komen moet je niet een compleet media-spektakel op touwen zetten na een wedstrijd. Want in de kern is dit natuurlijk voor Ernest zijn eigen belang geweest, het was namelijk een antwoord op de “Faber rot op!” van de tribune. Gedraag je dan ook als een vent en besef wat je hier allemaal mee veroorzaakt, het laatste wat je wil in een degradatiestrijd is instabiliteit binnen de selectie, en chapeau, het is gelukt. Dit had intern opgelost moeten worden, Ernest had geen woorden moeten vuil maken aan de “Faber rot op!”, daar moet je boven staan. Daarom pleit ik ervoor om ook Ernest Faber op non-actief te stellen, ik vind het onverantwoordelijk om dit nog langer te laten duren. Want waar twee vechten hebben er twee schuld.

 

Dit is wat radicaal allemaal misschien, maar het is cruciaal dat er weer rust en regelmaat komt, en ik denk dat Ernest Faber dit niet meer kan geven. Ondanks dat hij aangegeven heeft hiervoor te passen stel ik voor om Ron Jans dit seizoen als hoofdtrainer te laten afmaken, hij kent de selectie al en weet hoe om te gaan met een degradatiestrijd. Altijd heb ik achter deze trainer gestaan, omdat, en dat vind ik nog steeds, hij in mijn ogen niets kan doen aan het feit dat deze selectie kwaliteit tekort komt. Maar het is nu tijd om aan de club, en niet aan Ernest Faber te denken, want niets of niemand is groter dan de club. Niet Ernest Faber en ook niet Lars Veldwijk.

Reacties:
12-02-2018 om 17:31

Nee hoor. Alleen Veldwijkje treft blaam

GerdaS13-02-2018 om 19:48

ER zaten toch ook mensen van de staf op de bank en spelers die kunnen toch precies  zeggen  wat er gaande was . 

 

Groen hart12-02-2018 om 17:52

Te gemakkelijk Thijs,

Faber slaat van zich af en ook terecht . Ik zou ook uitleg geven aan de supp om mijn naam te zuiveren, er is maar 1 schuldig en dat is Hollywood speler Veldwijk .  Een te makkelijk stukje . Deze jongen moet zich doodschamen tegenover zijn supporter. En dit is niet de eerste x .

13-02-2018 om 09:11

Mooi gesproken: Hollywood speler

Over een paar weken speelt hij gewoon weer in het eerste....

12-02-2018 om 18:00

En dan wordt er nog gesuggereerd dat hij met een kater getraind heeft dan sla je de bal toch helemaal mis. Zo iemand hoef je toch niet de hand boven het hoofd te houden.

12-02-2018 om 18:15

Ik denk dat Faber dit heeft uitgelokt... Aangezien Faber moeite heeft met veldwijk zijn privé leven!! !

Goed praten dat ie geweigerd heeft in te vallen is uiteraard niet juist!!  Laat ie zn collega's in de steek... Al was het tijdstip van invallen veeeeeeeel te laat en persoonlijk kan ik het me voorstellen. ..

Groen hart12-02-2018 om 18:39

Heb jij daar geen moeite mee?

12-02-2018 om 19:24

Wat kan mij het schelen wat iemand in zn privé leven doet! !! Jou wel blijkbaar groen hart 

Groen hart13-02-2018 om 17:29

Wel als het ten koste van het spel gaat 

13-02-2018 om 22:45

conflikt dateert van veel eerder datum, en dat hoort een trainer betaald voetbal gewoon goed gte doorzien... geen psycholoog spelen, maar gewoon zelf die gewenste Topsportmentaliteit tonen.  Maar die vreemde wissels ( vooral in het laatste kwart van de wedstrijd  )...het is vaak niet eruit gekomen met Faber en de geselecteerde spelers.

Over die ontmoeting van Faber met Vldwijk ( kopje koffie drinken bij de MacD )... de "Vrede van Groningen" kan mogelijk weer  getekend worden . en - dat viel mij op na het Veldwijk-Mahi gedoe...de man komt daarna meestal goed voor de dag. Laten we als supporters gewoon blij zijn als ze dit achter zich kunnen laten.  Kan Veldwijk nog een paar doelpunten voor de club sprokkelen !

 

skjipke12-02-2018 om 18:32

Als Veldwijk idd geweigert heeft in te vallen, dan is hij het shirt van de FC niet waard. Dan is er maar één oplossing: Wegwezen! Maar het komt Faber wel heel goed uit. Hij faalt als coach en dat lijkt ineens niet meer belangrijk.  Hij kan het beste in zijn oudere spelers niet naar boven halen. Het hele seizoen al niet, maar ook vorig seizoen niet. Linssen heeft al eens een boekje opengedaan, Tibbling was niet blij, Sorloth ook niet....

brummie12-02-2018 om 18:49

@Thijs, maar wie moet dan de taken van Jans overnemen als deze tijdelijk coach wordt? Denk dat het erg belangrijk is voor technisch manager met invulling komend seizoen bezig te gaan. Ik denk dat FC nog niet in een directe degradatiestrijd is verwikkeld. VVV uit wordt lastig, maar NAC thuis en ook Twente uit zie ik FC wel resultaat halen. 

Uiteraard kan er een onhoudbare situatie onstaan als achterban zich meer gaat roeren en zich afzet tegen de trainer, mocht FC verliezen van VVV en NAC. 

Veldwijk leeft in mijn ogen te weinig voor zijn sport. Is met regelmaat op stap, rijdt heen en weer naar Amsetrdam en zijn arbeidsethos is nu ook niet echt je van het. Ik geef het voordeel aan Faber t.o.v. Veldwijk. Hoop dat Veldwijk zsm vertrekt.

Ter Wierik gaf vandaag aan, dat een jonge ploeg uitfluiten niet helpt, en daarmee ben ik het volledig eens.

13-02-2018 om 00:34

Mee eens, Jans kan natuurlijk niet de taken van Faber overnemen als juist voor hemzelf nu al een cruciale periode aanbreekt bij de club met het oog op volgend seizoen. Nieuwe trainer en nieuwe spelers halen met een beperkt budget. 

Cantona12-02-2018 om 18:55

Weigeren om in te vallen is natuurlijk niet goeg te praten maar welke idioot gaat in de 84e minuut nog een spits inzetten?

Als hij had willen winnen dan zet je deze eerder in.

Dat je Veldwijk vervolgens uit de selectie zet is natuurlijk logisch maar dat je de trainer na zo'n wanvertoning nog aanhoudt, dat slaat nergens op.

Zelfs als hij Veldwijk in de 84e minuut inbrengt gingen ze nog"Faber rot op!"roepen want behalve de wissel was natuurlijk ook de tijstip van de wissel van belang bij deze reactie van het publiek.

Kortom ook Faber mogen ze er van mij uitknikkeren en dit hadden ze wat mij betreft ook wel een jaar eerder mogen doen.

Johan12-02-2018 om 18:57

Helemaal eens

12-02-2018 om 19:03

Faber rot op... Slechste trainer in jaren en een naar mannetje. Veldwijk is natuurlijk een domme knakworst.

Jantje12-02-2018 om 19:06

Faber heeft in de winterstop tegen veldwijk gezegd dat hij beter naar andere club kon gaan. en dat is niet gelukt, denk dat dit een manier was om Faber terug tepakken.

12-02-2018 om 19:31

Faber gebruikte dit voorval om zichzelf schoon te praten. Net als Veldwijk een zielepoot. Het maakt niet veel uit wie ervoor de groep komt te staan als Faber eruitgeknikkerd wordt. Of het nou de kantine juffrouw is of de trainer van onder 23, alles beter dan de onbenul Faber. Het is allemaal zo voorspelbaar: Veldwijk teruggezet of ontslag want werk weigeren dat mag niet, hoor. Ook al wordt je er in de 90 e minuut nog ingezet na 45 minuten warmlopen moet je blijven lachen en blij zijn dat je erin mag??? Het is puur machtsvertoon en dommigheid van Faber. Ik heb niks met Veldwijk maar nu toonde hij toch enig karakter door er niet meer in te willen. Faber die verantwoordelijk is voor de idiote beslissing om een spits erin de 86e minuut in te zetten mag blijven?  Het is naar mijn idee trouwens prima om te fluiten als er idiote dingen gebeuren. De trainerstaf zelf ziet het niet, dus moeten ze gecorrigeerd worden. Ik weet nog goed hoe in de tijd van Kappelhof er eindeloos breed getikt werd en pas na flink fluiten de bal naar voren ging. Natuurlijk worden de jongens met lef (en dat zijn de jonge jongens nota bene) niet uitgefloten. Maar zo’n trainer die er niks van snapt mag best uitgefloten worden. 

Flevoman12-02-2018 om 19:34

Even kijken of ik het snap:

Volgens Faber was het de bedoeling dat Veldwijk zou invallen voor Mahi, als deze niet meer kon. Toch?

Beslist Mahi dan hiermee wanneer Veldwijk mag invallen?

Een trainer/coach bepaalt toch de tactiek en heeft oog voor de prestaties in het veld? En over Mahi kunnen we kort zijn: die speelde niet zijn beste wedstrijd van dit seizoen.

Dus: Mahi en Veldwijk waren al niet zo leuk met elkaar. Faber en Veldwijk ook niet. Je zou deze deal met Mahi (als ik die zo mag uitleggen) op zijn minst dubieus kunnen noemen.

Zo jammer dit. Als iedereen binnen de club een volwassen, danwel professionele houding gaat aannemen kan het nog wat worden. Ego's aan de kant en kop d'r veur.

12-02-2018 om 19:56

Nee, Flevoman, zo is het niet zoals jij beweert. De afspraak was, en dat heeft Faber voor de wedstrijd heel duidelijk gezegd dat als Mahi, terugkomend van een kuitblessure, niet verder kon, dat dan Veldwijkje in zou vallen. Mahi zou zelf aangeven wanneer dit zou zijn. Dat was de afspraak en anders niet. Jij wilt de affaire Mahi/Veldwijk erbij halen maar dat staat hier helemaal buiten. Dus niet suggereren dat er nog "oud zeer" tussen beide was. Had dus hier niets mee  te maken. Mahi speelde inderdaad niet z'n beste wedstrijd, kwam zoals gezegd terug van een blessure, mag je dan van een speler verwachten dat hij direct de sterren van de hemel speelt. Faber zag natuurlijk vanuit z'n dug-out dat Mahi eigenlijk niet verder kon en wilde dat Veldwijk in zou vallen, nou en dat was tegen het zere been van die Zuid-Afrikaan, met alle gevolgen van dien. 

12-02-2018 om 19:41

Jongens er is hier maar 1 schuldig aan .

Als Faber beter spelers had gekregen hadden ze vast beter gevoetbald en had hij geen aanvaring met Veldwijk .

12-02-2018 om 19:58

Begin maar weer over Dagobert Nijland, Donny.....................blijft wel leuk!!!!!

harley13-02-2018 om 14:59

1/..Hmm..ff denken hoor..Nijland kan het niet zijn want die beslist dat niet. Ehh je bedoeld met 1 de gehele TS? Of 1 scout?

Speler wordt gescout..TS doet voorstel aan bestuur/management..die beslissen.

 

Nou ik geef het op...wie bedoel je?

12-02-2018 om 19:48

Kwalijke zaak dat Faber de oorzaak van de spreekkoren neerlegt bij het uitblijven van Veldwijk.

Volgens mij staat dit helemaal los van de spreekkoren. Iedeteen is het vertrouwen in een goede afloop met deze trainer kwijt. 

12-02-2018 om 20:03

Gek, de kritiek op faber.

12-02-2018 om 20:08

Ja Rob roy onze Dagobert Duck Nijland wil niet investeren in het elftal dus Faber moet met jonge spelers zorgen voor leuk en aantrekkelijk voetbal .

Nou het gaat alleen maar bergafwaarts .

En dan doet hij ook in de winterstop 5 spelers weg en komt maar 1 wat ik een aanwinst vind.

Maar idrissi wegdoen onze beste speler samen met Mahi waar dreiging uit komt 

We moeten straks niet allemaal zeuren als ze straks voor de playoffs voor degradatie spelen .

En ik zie het echt somber in dat ze het dan niet redden met dit elftal

 

Thijs_Faber12-02-2018 om 20:18

Ik heb in 4 jaar Moderatorschap zelden iemand voorbij zien komen met zo veel gebrek aan voetbalkennis als jij Donny, chapeau. Ik vind het knap hoe je zelfs deze kwestie weer op Nijland kunt keren, bizar...

12-02-2018 om 20:26

Helemaal gelijk Donny. Nijland is de baas en hij heeft geen versterking gehaald terwijl iedereen ziet dat met name het middenveld de zwakke plek is. Dure fout is dat!

GerdaS13-02-2018 om 19:54

Bezuinigingen  en nog eens bezuinigingen  . Nu weer een goedkope  trainer binnen halen  

Waar blijft  het geld . 

12-02-2018 om 20:31

Is Donny nu ineens anoniem? Z'n naam is naar de gallemiezen.

Thijs_Faber12-02-2018 om 20:34

Naar aanleiding van verschillende reacties heb ik z'n account opgezocht en het bleek iemand te zijn die al veel vaker van de site was geband en steeds weer een nieuw account aanmaakt. Vandaar weer geband dus naam niet zichtbaar.

12-02-2018 om 21:05

Iedereen mag toch zeggen wat ie denkt? ? Moet nog gekker worden ...eens of niet eens .zijn allemaal mensen met allemaal (  op een paar na hier)   een. Eigen mening 

12-02-2018 om 20:49

Haha dat dacht ik al, die was ook zo vasthoudend.

skjipke12-02-2018 om 20:53

@Donny, je valt in herhaling. Volgens mij zag jij het vooraf ook wel zitten met de spelers die gehaald zijn door Nijland. Achteraf kun je een koe in de kont kijken en precies zien wat ie heeft gegeten. Lekker makkelijk. 

Ik vind wel dat er vmv had moeten komen en velen zullen het daar mee eens zijn. Daar had geld voor gevonden moeten(!) worden. En dat is niet achteraf gezeur, maar was vooraf duidelijk.

12-02-2018 om 21:03

Maar de Don verkondigt toch slechts een mening, Thijs. Zo radicaal is die toch niet?

12-02-2018 om 21:12

Ja, maar het is wel steeds hetzelfde riedeltje, echt vervelend. 

12-02-2018 om 21:10

Een democratie is altijd een schuilkelder voor een dictatuur.

12-02-2018 om 21:22

Weet je wie ik pas vervelend vind, Rob?

Ene L. Veldwijk.

12-02-2018 om 21:38

Van die knakker hebben we niet veel last meer van, of het moet zo zijn dat hij bij de beloften ook stennis schopt . Echt een vervelend manneke!!!!!!

 

Thijs_Faber12-02-2018 om 22:01

Ho ho heren, dat heeft niets te maken met dat donny niet mocht zeggen wat ie wilde, maar als je al eerder geband bent zal dat toen terecht zijn geweest (wij bannen denk ik max 10 man per jaar), en dan moet je geen nieuwe accounts gaan aanmaken.

13-02-2018 om 00:19

Excuses. ..

appie happie12-02-2018 om 22:24

Ik voorspel Veldwijk een harde toekomst want de bankjes bij het 2de zitten nogal hard.ijj moet daar nl nog harder werken dan bij het eerste  dus zal hij wellicht daar ook iet te veel speeltijd krijgen

 

Misschien gaat het nu beter met de sfeer  in het a elftal zodat ze beter presteren in het veld..vrijdag weten we meer.een 3 punter zou erg welkom zijn.

 

Zonder Veld wijk(t)  zijn naam zegt het al..

 

12-02-2018 om 22:40

Feiten blijven dat Faber aan kapitaals vernietiging doet. Als het aan hem gelegen had was mahi allang vertrokken. En voor 3 miljoen vind je in de huidige transfermarkt geen betere spelers. Zonder mahi zouden we hoogst waarschijnlijk degraderen.

Ik hoop maar dat mahi zich stil houd want die wil naar het wk en daarvoor heeft hij de play offs eigenlijk hard nodig.....

Reactie verwijderd door redactie

grunnfan12-02-2018 om 23:01

Denk toch dat faber nog op de schopstoel zit ivm het uitstellen van de presentatie van de nieuwe trainers....en  omdat veldwijk nog gewoon bij de club zit en niet op staande voet ontslagen is

 spijkerman is natuurlijk vrij en kan het seizoen mooi afmaken...

Persoonlijk hoop ik dat het zo gaat gebeuren want mijn vertrouwen dat faber nog punten gaat pakken is wel heeeeeel weinig

12-02-2018 om 23:07

Ik vind het allemaal maar mild gestraft. Verdachte V. mag blijven doen wat hij leuk vindt (naar ik aanneem, anders was hij well glazenwasser oid geworden), en ach, als hij niet te hard traint, dan wordt hij toch niet opgesteld? In het tweede valt toch weinig eer, laat staan een transfer te behalen. Laat hem maar eens wat doen voor zijn geld en maak het voor hem onmogelijk om nog op en neer te karren naar Amsterdam. Iedere ochtend om 8 uur melden op de club (als er dan nog niemand is dan neem ik de honneurs wel waar) en tijdens thuiswedstrijden maar als steward ofzo aan de slag.

O ja, ik denk wel dat de oorsprong van de problemen ligt in de chemie tussen trainer en verdachte V. Dus twee vechten, twee schuld. Maar dat verschaft V.niet het recht om zijn werk maar niet te doen. De trainer staat in de pikorde boven de groep, en mag tot in redelijkheid bepalen wat de spelers moeten doen.

13-02-2018 om 00:38

Toch bijzonder dat er geen details naar buiten gebracht zijn en iedereen zijn mening klaar heeft. Nu het slecht gaat, daat het ineens over Veldwijkje, over zijn vriendin die alles deelt. Alles wordt er bij gehaald. Wat een onzin! Zoals de auteur al aangeeft zijn er twee scenario's mogelijk. 

Ik ben wel van mening dat Faber de ene speler wel veel meer krediet geeft dan de ander. Veldwijk heeft helemaal geen krediet en Drost/van Nieff/Bacuna/van Weert hebben dat blijkbaar wel. Ook het steeds terugkerend gezeur over Nijland moet ook maar eens stoppen. Er ligt geen schip met geld in het damsterdiep waarmee alles en iedereen gehaald kan worden. Ze gaan verantwoord om met het geld. Dat moet ook wel, want de inkomsten gaan er ook niet op vooruit als iedereen maar thuis blijft. Ja ik had graag ook andere en betere spelers gezien. Het is niet anders.

Om nog even terug te komen op de kwestie Veldwijk: ik ben het ook wel met M0i eens, daar waar twee vechten hebben vaak ook beide schuld.

Als laatste wil ik nog kwijt dat alle negatieve energie beter omgezet kan worden in positive energie om onze spelers aan te moedigen. Van uitfluiten is nog nooit een speler beter gaan voetballen... 

13-02-2018 om 08:48

@ Ronaldinho1970

De wedstrijd tegen ADO is ondanks de oproep om massaal te komen en als een 12 e man te supporten...een dikke onvoldoende geworden. En het gedoe tussen Veldwijk en Faber is maar een stukje van alle problemen binnen de club>  Groninger weggestuurd (einde seizoen) en heel kleine selectie ( kleinste van de ED ) Verder is de houding van de supporters , er een die je niet mag opleggen van b ovenaf:  behalve dat er voor de entree betaald moet worden, zijn er zaken gaande die niet erg zichtbaar zijn: een (nieuw) gebouw, het Topsportzorgcentrum, waar de club in moet investeren. een paar spelers ( Doan, Antuna, wat duidelijk een commercieel winstoogmerk heeft, en ook een sportieve impuls zoals met die 2 Roemen, nodig om de jeugdselectie beter te laten voetballen.  Verdergaande commercialisering van ieder eindje wat los-vast zit ( zoals de naamsverandering stadion, vervallen namen spelers achterop shirt, t/m straks m issch.  een nieuwe eigenaar - zoals Nijland de wereld inslingerde? - en natuurlijk ook bange vermoedens over een sportieve neergang, die steeds meer wordt gevreesd:  verwachtingden uigtgesproken aan het begin seizoen, werden teruggeschroefd door Jans. 

Wij, de supporters dus, hebben sinds Van der Looi , niet verwend geweest mety oogstrelend voetbal.  Met Faber hadden we een hoop op professionalisering, zeg maar als bij een topclub.  Maar FC Groningen blijkt nog niet de body te hebben van een Topclub.

Het fluiten van supporters of het wegbliojven van seizoenkaarthouders bij thuiswedstrijden blijkt moeilijk te keren.  Brummie zegt: eerst maar reultaat, dan komt vanzelf vertrouwen. Ik denk dat dit niet zo 1 op 1 bij FC Groningen geldt:  er zijn teveel toeschouwers die roepen:  "niet meer..."  Dat is wat mij opvalt   

13-02-2018 om 01:01

Zolang Veldwijk bij FC Groningen voetbalt, is er een houding van hem in reactie-vorm, dwz hij wil graag wereldkundig maken dat hij genoeg traint ( ook op de vrije maandag )en dat hem ( bij die ruzie met Mahi )geen blaam treft, maar dat hij een soort slachtoffer is.  Verder heeft hij vaak beweerd dat hij iedere week wil spelen. Hij zou dan wel (zo werd gemeld ) te doen hebben met de concurrent Tom van Weert, dat die ook niet altijd speelt.  Maar na de clash met Mahi ( die kwam met het aangeslagen gedrag na het casinobezoek en bedreiging in Amsterdam...leeft Veldwijk sportief gezien tussen hoop en vrees.  Het LIJKT er verduveld veel op dat de man in de schijnwerpers wil staan, maar dan via bijzaken. 

Gek trouwens, dat dat invalbeurt-incident tegen ADO genoeg was om iedereen tegen elkaar op te zetten.  Je mag ( zie de column ) verwachten dat een trainer wel weet hoe hij zoiets moet aanvoelen...maar aan de andere kant hebben we vaker deze trainer OOK reactief gehoord in zijn commentaren op vragen uit de media/supportershoek.

Ik had het goed gevonden als ze dit gelijk hadden opgelost na de wedstrijd.  Maar daar heb je twee voor nodig.

En aanvoerder Padt zal ook z'n best hebben gedaan voor een verzoening  denk ik  Eenvoudig is het allemaal niet . Veldwijk r twee wedstrijden naast ( dwz geschorst net als Mahi destijds ) en dus heeft de club niks aan hem.

13-02-2018 om 07:18

Nogmaals Faber out , spelers als maduro , tibbling , sorloth , linssen .en nu veldwijk allemaal vernaggeld. Oja en dat in anderhalf seizoen. Oja en vergeet de incidenten met mahi en idrissi.

13-02-2018 om 09:23

Helemaal met je eens Achmed. En achja... het gedrag van Veldwijk is niet goed te praten en dat gedoe met het nachtleven is natuurlijk ook niet professioneel en dom, maar als ik mijn opa mocht geloven kwam Pietje Fransen op zondagochtend de kroeg uitrollen en speelde die 's middags om 14:30 een wereldpartij tegen Ajax haha. Maarja Veldwijk presteert wel iets minder, maar of dat aan zijn levensstijl ligt is een tweede.

13-02-2018 om 13:23

Wat te zeggen van Martin Drenth !!?? 

13-02-2018 om 11:03

Als joun spits waarmee je begonnen ben in de basis er geen moer van bakt dan grijp je gelijk in de rust al in

en niet in de 84e minuut nog dat hoor je te weten je bent een trainer van een eredivisie club geen 5e klasser die bal die

van weert kon scoren in de 88e minuut had veldwijkje wel gescoord sinds dat faber trainer is geworden is het alleen maar slechter en slechter geworden bij fc groningen Nijland toon wat ballen en trap die vent weg!

appie happie13-02-2018 om 11:29

Ik denk dat ze vrijdag nog afwachten is er weer verloren,nou dan moet er wel iets richting Faber gebeuren..anders is niets meer geloofwaardig..kom op nou.

Dit gaat nog verkeerd aflopen en spelen we straks regen Emmen voor overleven..en ik weet bijna al wie er dan gaat winnen..

13-02-2018 om 12:24

Ik zou het leuk vinden als we volgend seizoen tegen Emmen mogen stellen. Maar dan wel in de Eredivisie graag. 

Verder sluit ik mij bij Achmed aan. Faber heeft in de afgelopen twee jaar voldoende middelen gehad maar is sinds zijn aanstellen al zoekende naar de de juiste opstelling. Weg met deze flapdrol en arts het seizoen af laten maken. Helemaal als ik vanochtend Kees dat jong Groningen vaker op het trainingsveld staat dan het eerste. En dan durft Faber ook nog te zeggen dat Veldwijk niet genoeg trainingsarbeid laat zien. Als een jeugdelftal die ook naar school moeten meer trainen dan het eerste zegt dat ook wat over de aanpak van de hoofdtrainer

13-02-2018 om 12:39

Stellen is spelen. Kees is lees.

Sorry voor de typos 

13-02-2018 om 22:34

@Martijn: "Kees is lees" schrijf je...ben zéér vereerd

13-02-2018 om 12:57

Ik hoop dat faber nog een paar jaar blijft. Puntje tegen Ado is toch altijd mooi meegenomen. We hebben het altijd lastig tegen de ooievaars uit den Haag en dan is een puntje zeker niet verkeerd. Ik zie het nog wel goed komen met de Fc. Ik heb tevens uit vertrouwbare bronnen vernomen dat Lars Veldwijk vanochtend bij de Mac zat SAMEN MET FABER! Ik verwacht dus dat de 2 het weer hebben bijgelegd. 

13-02-2018 om 14:11

Ado uit en ADO thuis........4 punten, toch niet slecht. Nu VVV nog.......thuis 1 punt en uit .....???????  3???

skjipke13-02-2018 om 21:24

Ik teken ervoor. Nu op naar vrijdag

13-02-2018 om 22:47

Ik snap het niet meer. Eerst was er een conflict tussen mahi en veldwijk. Vervolgens werden mahi en idrissi geschorst. Dus dan zou je denken mahi en idrissi liggen niet goed bij deze trainer en hij neemt veldwijk in bescherming. Een paar maandjes verder en dezelfde veldwijk heeft nu een conflict met dezelfde coach, ernest is zijn naam. Ik vraag me af of er nog zo'n ' uistekende peoples-manager' als ernest bestaat die erin geslaagd is om vanuit in principe twee soort verschillende kampen voor interne problemen te zorgen. Volgens mij is hij niet alleen maar tactisch gezien te licht ,maar ook qua persoonlijkheid, wat ELKE goede tot degelijke trainer dient te hebben, een kasplantje. Eerst was mahi de vervelende jongen? Nu ineens veldwijk? Idrissi weet ik niet, zou vast niet aan ernest liggen. Bryan linssen die in een interview aangeeft dat de sfeer bij de spelersgroep beter is? Oftewel daar is er meer chemie en minder verdeeldheid en afstand tussen spelers binnen de selectie, kan ernest natuurlijk niets aan doen....

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!