Terug

Deel deze pagina:

FC Groningen ziet af van het huren van Richairo Zivkovic + update zondagavond 21 juni

Door Lukas van der Wal 42 reacties

Ex FC-aanvaller Richairo Zivkovic zal niet tijdelijk gaan terugkeren naar de Trots van het Noorden. De bekerwinnaar laat weten geen interesse meer te hebben in een tijdelijke overgang van de jonge spits. De speler zelf had wel oren naar een tijdelijke terugkeer, maar dit zal dus niet gaan gebeuren. Willem II is wel in de race voor Zivkovic, weet VI te melden.

Update vrijdagavond 19.35 uur - RTV Noord bericht dat het kamp Zivkovic en FC in gesprek waren, echter heeft Groningen meerdere keren aangegeven te willen wachten. Er moet eerst wat weg. Hoofd Technische zaken Peter Jeltema legt uit dat de club niet een speler haalt terwijl het nog niet eens zeker is dat er aanvallers (deze zomer) weggaan. Jeltema zegt dat hij begrip heeft voor (de situatie van) Richairo Zivkovic die snel duidelijkheid wou hebben. Naar verluidt heeft ook het gepromoveerde Roda JC interesse in de spits. De deur naar FC Groningen schijnt nog niet volledig te zijn dichtgeslagen en staat op een kier....

Update zondagavond 21 juni - De deur is dicht. Richairo Zivkovic heeft ervoor gekozen om een jaar te worden verhuurd aan Willem II. Dit bericht vanavond RTV Noord. Zijn voorkeur lag bij FC Groningen, maar de trots van het noorden wou niet eerder een extra aanvaller aantrekken voordat één van de eigen aanvallers van de loonlijst is. 

Reacties:
herman196019-06-2015 om 18:41

Geen Zivkovic; Geen Mijat Garcinovic; Chey weg;Botteghin ????

Komt er wel iets nieuws???

FCGmijnclub19-06-2015 om 18:50

Baal hier flink van, had Zivko er sowieso graag bijgehad

TomOkker19-06-2015 om 19:12

Ik vind het niet erg probeer dat joch eerst maar weer eens in het gareel te krijgen.

Ik laat de transferperikelen mooi voor wat het is en zie wel wie de 1e competitie wedstrijd op het wedstrijdformulier staat 

19-06-2015 om 19:22

Is die Jeltema wel een Groninger? Laat die vent mooi terug gaan naar de Rabobank. Heeft ie zelf ooit gevoetbald?

De Leeuw heeft niets in de Europa League te zoeken. Met Zivkovic kun je in de Europa League vanuit een geparkeerde bus nog eens wat messcherpe counters plaatsen. En Zivkovic is een Groninger.

 

.

 

 

19-06-2015 om 20:32

Zo krijgt Zeefuik steeds meer kans om op de spitspositie van de club te spelen. Een klein probleempje misschien, Zefuik is geen Groninger, peanuts dat wel, maar toch.......

19-06-2015 om 23:31

Vind het helemaal geen probleem als een speler een niet Groninger is. Maar eigen talenten moet je koesteren. Dat de FC echt geworteld is met de provincie kan op zijn goed Nederlands een unique selling point zijn.

Verlang geen Akkrum-Zuid toestanden met provincieliedjes voor de aftrap, 

19-06-2015 om 23:36

maar dat je een boer/Groninger kunt voelen in de Euroborg is een reden waarom een voetbalsupporter uit deze streken fan van de FC wordt.

Loyaliteit aan club uit eigen stad/streek is niet meer zo vanzelfsprekend als zeg veertig jaar geleden. Mensen zijn veel meer gloryhuntende consumenten geworden. Je moet je dus echt onderscheiden van bijvoorbeeld Ajax om niet door die club wat betreft supporters leeggevreten te worden.

herman196022-06-2015 om 14:46

hij kan wel een Grunniger zijn,maar hij doet als een 020.

Als hij zoveel om "zijn cluppie "geeft zou hij gewoon moeten blijven wachten.

Hij heeft teveel verbeelding gekregen in 020. Ook in zijn oude amateur clubje was het maar een iegenwijze persoon.

Ik heb ook geroepen,zon vent kun je altijd gebruiken,maar zoals hij nu doet nooit meer binnen laten in de Euroborg.

Nee ik ben klaar met zivkovic,ga lekker naar Ajakes 02 mss kun je daar wat  bij leren je coach lijkt al op jou..

19-06-2015 om 19:28

Het zou best eens kunnen zijn dat 020 een flinke huursom voor Zivko wilde beuren.

Wat dat betreft kan ik Jeltema wel begrijpen. Je maakt een speler beter voor een andere club en krijgt er niets voor terug.

Bovendien moet je maar afwachten of hij het hier weer zo goed zou doen als voorheen.

Overigens vind ik het wel jammer dat Mijat Carcinovic niet naar hier komt. Lijkt mij echt een spelertje voor de FC, jammer, jammer.

19-06-2015 om 19:35

Ben het niet met je eens Rob.

Je krijgt er een hoop doelpunten, counterdreiging en een Groninger in een Groen-Wit shirt voor terug.

Laat die Technische bende van de FC  eens naar beelden van andere Europese competities kijken. Misschien dringt dan door de Nederlandse voetbal afgegleden is naar een beloftencompetitie, en dat er nu heel snel snelheid, kracht en lengte gehaald moet worden. En dat er in Europa 5-4-1 of zoiets gespeeld gaat worden.

 

19-06-2015 om 20:36

 

het is een beetje koffiedikkijken, maar achter de schermen wordt er geschaakt en gewogen met de geldbuidel...  "nu of straks toeslaan op de transfermarkt?" - "komt de investering er wel uit?" en het belangrijkste: "krijgen we het elftal volgend seizoen op sterkte?"

Met de begroting van boven de 20 miljoen is FC Groningen wel beland bij het groepje clubs dat ook in de salarissfeer mee moet met de concurrentie:  De spelers zijn mondig genoeg om "nee" te zeggen tegen een te laag aanbod van de club, en de doelstellingen voor volgend seizoen ( Nijland heeft dit gisteren op een bijeenkomst in Bedum gezegd) zijn: bij de eerste 7 spelen ( 1.PlayOffs halen , 2. zo ver mogelijk in de beker komen, en 3. overwinteren in Europa.-

Da's ferme taal...  Kunnen ze inderdaad AZ en Vitesse en Zwolle en SCHeerenveen bijhouden??? en Clubs als Liverpool goed bestrijden?? zeg ik er maar bij...want daar komt het nu wel op neer! 

 

19-06-2015 om 23:38

Zwolle moeten we echt achter ons kunnen houden. Twente daarentegen?

TomOkker19-06-2015 om 19:57

Hoe weet je dat Bokko?

19-06-2015 om 23:44

Tom Okker.

Ben door een aantal acties van Zivkovic van vorig jaar er van overtuigd dat ie minstens zo gevaarlijk is als Berg. Zo joeg Zivkovic In een van zijn eerste invalbeurten in de Euroborg joeg de bal, in de loop, vanaf 25 meter richting kruising van de tegenstander. Een geweldige redding voorkwam een geweldige goal.

En Berg scoorde zijn goals in een beduidend sterkere eredivisie.

TomOkker19-06-2015 om 19:58

reaal regelt het allemaal????

 

Hoekie19-06-2015 om 20:37

Lastig oordelen als je de feiten niet kent. We moeten dus gissen naar de redenen. Bekend is het standpunt van de fc dat het huren van spelers niet de voorkeur heeft. Logische gedachtengang is dat Fc Groningen geprobeerd heeft een constructie te bedenken dat alle partijen daar beter van zouden kunnen worden. Daarnaast moeten er eerst enkele miskopen kwijt waarvan zeefuik de duurste is. 

 

 

 

 

 

Marco19-06-2015 om 21:48

Ben blij dat Groningen voor De Leeuw kiest. Die schopt er ook wel 15 in, hoewel ik er ook wel zeker van ben dat Ziv er ook 10+ inschiet. 

Europees komen ze beide te kort, en als investering krijgen we 15% bij verkoop, maar dat ben je al kwijt aan huurkosten, waarbij je ook fors moet afschrijven aan een mogelijk opbrengst voor De Leeuw. Dan kun je beter Janssen halen dan vang je 100%, hoewel ik denk dat die naar H'veen gaat.

Ik vind dit verstandig. 

Haal het lieft een bewezen klasbak voor Europa of haal anders een talentje die zich achter De Leeuw kan ontwikkelen en die we over 3 jaar kunnen verkopen. Brengt de club verder.

20-06-2015 om 00:21

Ik zeg jansen halen zifko halen en de leeuw en hoesen weg desnoods verhuren we hoesen een jaartje aan willem2 ofzo en kijken wat ie daar doet en dan hebben we 2 verschillende spitsen met veel potentie en scorend vermpgen en zeefuik als buffel op de bank klaar 

Hoekie19-06-2015 om 22:25

Bij een goed bod op de Leeuw is hij gewoon weg. Zo simpel is het gewoon. Hij blijft altijd een nuttige speler ook al is hij niet altijd verzekerd van een basisplaats. 

 

 

 

19-06-2015 om 22:51

Alles goed en wel, Hoekie: als De Leeuw begin augustus vertrekt, dan is het maar de vraag of een andere speler voor zijn contractvoorwaarden wil komen...en net zo'n goede stand-in is.  Als FC Groningen meer is dan  een "provincieclub" zoals Nijland beweert, dan moet het ook een evenwichtige en brede selctie hebben...niet meer zoals in de laatste jaren: dat beroerde doelsaldo...de rest invullen kan een kind, maar dan moet je wel "ballen hebben" van een volwassene bij het onderhandelen.

Marco19-06-2015 om 23:22

Zou niet weten wat voor soort club geinteresseerd zou kunnen zijn in De Leeuw. Komt te kort voor de grote competities en de topploegen in kleine competities zullen hem voetballend te beperkt vinden.

Als de Leeuw serieus weg zou willen, wat niet het geval is, dan zal zijn zaakwaarnemer heel gericht ploegen moeten gaan benaderen: Glasgow Rangers, wellicht VS, Australie of Japan. Denk dat die gewoon blijft, dat zal voor alle partijen ook het beste zijn.

20-06-2015 om 00:14

Marco: mee eens zoals  1+ 1 =  2  !   De leeuw blijft en met Zeefuik en Hoesen kunnen we niet nog een Zivko erbij opmde  loonlijst hebben.  Maar sluit verrassingen niet uit,  stom gedoe altijd, die 2 maanden transfer !

roelofzky20-06-2015 om 13:45

Gaat de TS nu de Leeuw vergelijken met Zivkovic??? Zivkovic is toch technisch vele malen beter. Beste mensen we gaan europa in dan moeten er echt wel een paar spelers bij anders kunnen we de wedstrijden net zo goed schriftelijk afdoen. Want dan wordt het 2x niks. Begrijp hier helemaal niets van. Nijland wou toch overwinteren in Europa. Nou op deze manier wordt het niks. Op de zwakke plekken goede vervangers halen svp. Linksback, spits, linksbuiten. 

20-06-2015 om 14:26

Eens.

Nijland met zijn "Overwinteren in Europa" praatjes is wederom ongeloofwaardig. Wil je dat echt, dan neem de (kleine) gok met Zivkovic. Als je het meent dat je iets in Europa wil laten zien, dan neem je het risico dat je 23 A selectie-spelers in plaats van 22 hebt. Nijland gaat me niet wijsmaken dat hij die hele kleine kans op extra in te boeken huursom niet durft te nemen.

Denk eerder dat die ex-bankmedewerker die waarschijnlijk alle regeltjes en instructies van hoe een door Zeist goedgekeurd opleidingsschool te worden, van achter naar voren kent, Zivkovic niet ziet zitten.

Een snelle jongen die er op gericht is om de bal zo rap mogelijk tussen de palen te rausen? Dat is niet des 020. Zoals Jeltema's God, Cruijff Suarez niets voor Barcelona vond, vind Jeltema Zivkovic waarschijnlijk niet geschikt voor het voor Groningen absurde 4-3-3, dat het fundament van het technische beleidsplan vormt. 

Wie denkt dat je de centrale middenvelder of buitenspelers kunt opleiden, heeft zelf nooit gevoetbald en/of overschat zichzelf enorm. Die spelers worden met dat talent geboren. En in onze dunbevolkte streek is dat eentje per zoveel decennia.

De spitspositie in 4-3-3 is ook veel moeilijker dan in 4-4-2. In het laatste kun je met veel inzet, loopvermogen en gevoel voor ruimte nog wat goedmaken.  Maar volgens ex Europees topscoorder Kieft is een spits nog wel te scholen. Maar die andere posities? Met onder ander nauwelijks te trainen explosiviteit voor snelle eerste meters voor buitenspelers?

Tijd voor een nuchtere oud-voetballer op de plek van Jeltema. Denk dat een Nevland geen seconde over komst Zivkovic na had moeten denken.

Met de huidige/vergelijkbare selectie ga je in de EL misschien 1 punt halen, en een negatief doelsaldo van rond de -18 halen. Zie ons nog wel eretreffers in de eerste minuten scoren. In de tijd dat tegenstanders nog bij moeten komen van het lachen om het schoolteam dat naast hun in de spelerstunnel stond, en na het zien van een "sprint" van De Leeuw.

Woltjer20-06-2015 om 16:40

Jammer. Hebben ze iets beters op het oog misschien ? De huidige spitsen met uitzondering van de Leeuw zijn echt ondermaats. Zeefuik, Islamovic en Hoesen zijn gewoon niet goed genoeg, gegokt en verloren. Tijd voor iets nieuws Vincent Jansen of Cas Peeters bijvoorbeeld..

Marco20-06-2015 om 17:15

Ziv. is niet de enigste spits in het betaalde voetbal die we kunnen huren of kopen. 

Willen we Europees meer dan 1 punt pakken, dan zal er ten minste een goede spits moeten komen. 

Ziv. is voor de middenmoot Eredivisie een goede spits, komt nog te kort voor een ploeg dat meedoet om het kampioenschap. Dan volgt er al tussen de top Eredivisie en de twee geplaatste ploegen in de Europese poel een financiele kloof van 50/100 mijoen. Die ploegen hebben allemaal een spits van het kaliber Huntelaar voorin lopen. Dat niveau heeft Ziv nog duidelijk niet bereikt, dat is ook niet erg, zoals ook alle geplaatste ploegen geen 18 jarige jongen in de spits zullen hebben. 

Wil Groningen niet met de staart tussen de benen, en in de pers door het AD (gefustreerd dat Feyenoord niet meedoet)Telegraaf afgaan en kapot worden geschreven, dan zal NIjland met een bewezen ervaren spits moeten komen. Concreet: 1 miljoen van de 2,4 miljoen voor Europees voerbal moeten uitgeven voor 2 jaar salarissen voor een goede spits, bovenop de 2,5 ton aan salaris. Voor 750d per jaar heb je dan een goede spits in huis.

Dan zal Groningen actief spelers moeten gaan benaderen, waarbij er 1 of 2 op de 10 zullen toehappen. 1 goede spits is ook voldoende: informeer maar bij de categorie: Matavz, Toivonen, Teo Guiterez, Igor de Camargo dit soort kwaliteit heb je nodig.

20-06-2015 om 17:44

Marco.

 

Hoe weet jij krijgen.ovic niet met een kampioenskandidaat mee kan?

Reden dat hij niet bij Ajax mee kon, was moeite met klokkijken en malle eisen die ze daar aan spits stellen. Ibrahimovic vertelde dat het na Ajax een jaar duurde om die malle Ajax onzin uit zijn spel te krijgen.

20-06-2015 om 17:45

*.ovic moet natuurlijk Zivkovic zijn.

Hoekie20-06-2015 om 19:39

Zivkovic moet nog heel veel leren en klokkijken vind ik dan even van minder belang. Hij is in de kleine ruimte nog lang niet goed genoeg. Dat was bij Groningen al het geval en bij Ajax speelt dat nog veel meer omdat het Ajax spel daar op is gebaseerd. De  vraag is of hij sowieso die stap zal gaan maken, want die is nodig voor zijn volgende stap naar de top. Zijn fysiek, snelheid en doelgerichtheid zijn nu al erg goed. Zie hem graag terugkomen met een optie tot koop of een goed percentage doorverkoop. 

 

 

 

 

 

 

Hoekie20-06-2015 om 20:05

Het is trouwens akelig stil rond de spelers die Groningen kwijt wil. Ik wil deze spelers adviseren de zaakwaarnemer van Chery te nemen. Die blaast het ene verhaal na de andere de wereld in. Het trainingsverhaal met cijntje zet geen zoden aan de dijk. Bijna  elke sporter traint wel door en van een paar zweetdruppeltjes extra raakt een belangstellende club echt niet van onder de indruk. 

 

 

21-06-2015 om 13:31

Hoekie.

 

Door dat die naïvilingen die in de eredivisie voor trainer doorgaan, nogal geilen op de complimenten voor  'verzorgd aanvallend voetbal' valt er voor een ploeg die messcherpe counters kan plaatsen/razendsnel kan omschakelen heel veel te wnnen.

Ik weet dat ik er geen enkel bewijs voor kan leveren,  maar ik ben er van overtuigd dat als we nu bij de FC Zivkovic en een copy van Roy Mackaay in de spits hadden lopen, Sankoh met zijn lange bal achterin hebben en van "de bus parkeren" een kunst maken, we om het kampioenschap mee doen. 

Maar op een of ander manier schijnt er een clubje Hollanders (met name Amsterdammers) bepaald te hebben dat mooi aanvallend voetbal het ware voetbal is. Denk hierbij aan figuren als Youri Mulder (geen Hollander, maar heeft wel dat zelfingenomene) . Wat is dit voor een onzin. Waarom is catenaccio niet het ware voetbal? Waarom zou een goed uitgevoerde schwalbe geen technisch hoogstandje zijn? Waren de combinaties tussen Xavi en Iniesta nu zu knap, of stelt het vergeleken met een betere act van het Chinese Staatscircus eigenlijk niet zoveel voor?

Persoonlijk vind ik het gewoon dom om voetbal te reduceren op de manier van Cruijff en zijn adepten. Tot verzorgd aanvalsspel. Geef mij maar Valdao's definitie opsomming van wat voetbal is. Inclusief theater. Heb genoten van hoe AC Milan een jaar of vijf geleden, Ajax in de groepsfase van de CL uitschakelde.  Door ongekend tijdrekken met een hoofdrol voor Ballotelli en een ballenjongen die op geweldige wijze de onnozelaar speelde.

Laat de Boszjes, Lodeweegjes en Streppeltjes maar achter het idee dat "aanvallend voetbal het ware voetbal aan zou zijn", dan kunnen we, mits we voor Catenaccio gaan, hun ploegjes en die van Ajax, PSV, Feijenoord en Twente er mooi uit counteren.  Met Zivkovic,  nog een goede snelle counterspits en Sankoh achterin, doe je mee vor het kampioenschap. In de EL is er maar een manier om niet zes wedstrijden van lege bekerkast na muur gestuurd te wirden, en dat is door ordinair, maar ook wel (als het succesvol is) heerlijk afbraakvoetbal. Of genoot jij niet als die kleine besnorde boef Jos Roossien zich op een belangrijk moment in het strafschopgebied liet vallen?

Kortom: wat maakt Zivkovic tekortkomingen in de kleine ruimte dan nog uit. Vind ik net zo "boeiend" als dat hij af en toen een paar minuten later dan afgesproken binnenwandelt.

( We hebben een begroting van eenmalig twintig miljoen. Geen Europese tegenstander gaat je met zo'n fooi er op aankijken dat je met acht en een keeper een fort rond/in strafschopgebied bouwt,  en de "Hollandse School" (kots) niet vertegenwoordigt). 

21-06-2015 om 23:38

wat boeit het wat een (europese) tegenstander van FC Groningen-begroting denkt?  In het veld wordt er beslist! En daar is de selectie m.i. net iets te licht en te smal om 29 wedstrijden in een seizoenshelft goed door te komen.

 

Ik stel voor, Bokko, dat je de komende maand een voetbal-vakantieroman gaat schrijven: hier is het toch niks gedaan! want er gebeurt de komende maand geen f*ck bij FC groningen.  En als Kieft over z'n verslaving 200.000 exemplaren verkocht krijgt, wat zou Bokko dan wel niet voor marktaandeel kunnen halen met die "snot voor de ogen" strijdlust op  het veld /tot in de castacomben?!! 

21-06-2015 om 22:00

Misschien de vraag 'hoe vaak dit Groninger talent komend seizoen in de eredivisie gaat scoren' aan de voorspelcompetitie toevoegen? Ik zeg 21 keer.

Succes Richairo! (Als je maar niet tegen ons scoort)

Marco21-06-2015 om 23:12

Romario van PSV kon ook geen klok lijken, was wel beslissend op het veld. Ziv heeft dat nivo niet, anders was die heus wel opgesteld. Frank de Boer wordt ook liever kampioen of een ronde verder in Europa.

22-06-2015 om 07:57

Kees.

 

Probleem is dat wij in Nederland teveel bezig zijn met dat we (dankzij die idioot van een Cruijff) meer bezig zijn met de complimenten voor mooi voetbal bezig zijn, ook van de tegenstander, dan met honderd procent bezig te zijn met het resultaat. Gokje: denk dat het met onze handelsgeest te maken heeft dat wij een goed aanzien bij anderen willen hebben. 

22-06-2015 om 11:37

goed aanzien...weet het niet...betrouwbaar is altijd prettig, maar met verstand en toekomstgericht op zeker spelend...dat wel.

Ajax werd 4x achtereen kampioen, de spelers hebben daar op nationaal niveau een prachtig bestaan.  maar ook zij hebben niet meer die automatische entree naar de PL of Spaanse topclub. Hoe dat komt weet ik niet.

 

Over FC Groningen, want daar ben ik meer in geïnteresseerd: FCGroningen mikt in z'n beleid op continuering van het bedrijfsresultaat en uitbreiding van eigen activiteiten die aan de BV zijn geliëerd Dat staat natuurlijk niet zwart op wit, maar de groei komt nu eenmaal niet uit een "blik sponsors of geldschieters in Groningenopentrekken".  Het ieder te vriend houden is bijna wel een kunst op zich, en anders dan bij Ajax gaat ze dat goed af.  Nijland wijst fijntjes op de veranderde realiteit in het clubvoetbal sinds 2009, en het moet gezegd: FC Groningen was als eerste terug in de begroting en heeft dankzij mooie transfers zich ogenschijnlijk kunnen handhaven met eigen mensen-van de club. Met enige zorg zie ik SCHeerenveen en AZ die ook fors op de begroting hebben ingeleverd jaren terug, nu wel weer zaken doen met grotere clubs...iets wat ik bij de FC nog niet zie.  Kostic was een klapper, maar Chery gaat al weer moeizamer.  

Ik ben misschien iets te somber hier, en is er stiekem wél een "masterplan" voor onze club om beetje bij beetje sportief sterker te worden. Dan moet er wel een ondergrens/selectiecriterium komen  waar vooral in de breedte voldoende geinvesteerd wordt... was Kappelhof en Burnet en Van de Laan toen ze kwamen nog standaard, nu moet er bij nieuwe spelers een tikkie hoger worden gescout, en dat zal -links of rechtsom - met de portemonnee van de FC  van doen hebben. Wat mij betreft is het afbouwen van het investeringsfonds het enige lichtpuntje zover. Tijd voor een serieus gesprek met RWE Essent voor een extra impuls aan de selectie!

E.e.a. heeft tot gevolg dat we in de transferperiode tot nu toe zo krachteloos zijn?. Maar ook die euforie van de beker heeft bij mij nog niet een ander gevoel opgeleverd dat we er nu klaar voor zijn ( t.o.v. vorige seizoen tegen Aberdeen ). 

22-06-2015 om 14:29

Kees.

 

Wat ik probeer te zeggen, is dat sinds Cruijff attractief voetbal belangrijker wordt gevonden dan winnend voetbal. Volgens mij kwam Cruijff eens met het waanidee dat het team dat mooi voetbal op een WK liet zien, langer herinnert zou worden dan een winnaar met afbraakvoetbal.

Dit soort kolder domineert het denken in Nederland over voetbal. Ben niet tegen mooi voetbal, maar ik vind het debiel dat die Barcelonese warhoofd met wat slaafse volgelingen voetbal zo beperkt.

Voor mij is voetbal dus veel meer. Als het alleen om de schoonheid gaat, kun je veel beter naar de perfectie van de vroegere Federer dan naar Barcelona kijken. Hoewel ik ook erg van de onaardse,  en ten onrechte aan jeugdopleiding toegeschreven, Messi kan genieten.

Valdao werd eens door Voetbal of Sport International geïnterviewd. Deze man kwam met een meerdere regels beslaande opsomming van wat voetbal is. Ook strijd natuurlijk. Lijkt in Nederland wel iets vies te zijn. Was in de jaren zeventig (?) nog een lied over Willem die het van zijn loopvermogen moet hebben. Taboe op mentale kracht bijna.

Alsof negentig minuten tegen het rood (verzuring) aanzitten niet van intelligentie (keuzes wel of niet weer het gat in te duiken) en andere mentale vaardigheden als pijn overwinnen getuigt. Kan ik enorm van genieten. Verheug me nu ook alweer op de Tour.

Voetbal is het wat mij betreft mooist als het een combinatie van een Tennis (technische perfectie), Wielrennen (strijd en afzien), theater (kon stiekem wel genieten van Lothar Mattheus) en goede fanatiek sfeer op de tribune is.

Maar denk dat ons FC beleid slechts een on-Gronings, maar vooral dom volgen van het beperkte idee van voetbal wat Cruijff en zijn kruiperige vriendjes in Amsterdam/Hilversum en Midwolda er op na houden, is.

(Over het waarom van niet door prijzen, maar door mooi voetbal gewaardeerd willen worden, is dat wij als klein handelsland tot elke vezel er van doordrongen zijn, dat we in de toekomst nog wat moeten verkopen. En dus vrienden moeten blijven en dus niet tot nietsontziend catennacio voetbal komen. Maar dat is een quasi-filosofisch ideetje).

 

22-06-2015 om 07:59

Marco.

De reden dat de Boer onder ander voor die Sigthorson en Schone koos, heeft er vooral mee te maken, dat ze bij die club, vreemd genoeg, meer verwachten dan er 20+ in te leggen.

Hoekie22-06-2015 om 11:49

Willem II toont zich erg slagvaardig! Telegraaf meldt dat Zivkovic Groningen heeft bedankt en gekozen voor Willem II. Ben benieuwd wannner Groningen toeslaat en wie er bij komen. Moet niet al te lang meer duren want binnenkort start de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

roelofzky22-06-2015 om 12:56

Erg jammer een gemiste kans. Misschien dat die Jeltema nog denk dat die bij de bank werkt en dat iedereen naar zijn pijpen danst.

Maar dit is de voetbal wereld Jeltema en dat vraagt soms om snelle aktie. Het zou wat zijn zeg dat ZIVKO volgend seizoen de een

na de ander er in schop. Hoop toch wel dat we niet verder slapen en versterkingen met toegevoegde waarde halen. Komop nou....

22-06-2015 om 13:24

heb ook niet het idee gekregen dat er iets goeds in de maak is...teveel wordt nu gekeken naar vertrekkende spelers...die raken ze heus wel - desnoods gratis aan het rechterrijitje-clubs of JL kwijt aan het einde van de transferperiode.

Voor het eerst ook heb ik het idee dat er geen rookgordijn/"spel" is van de FC , en dan krijgen we weer dezelfde situatie als bij Kostic, vorige zomer?  concreet: Chery wel weg, maar geen vervanger?  

 

Waar heb ik dat ook alweer gehoord: "de aanval is de beste verdediging"

22-06-2015 om 14:32

Kees.

Over RWE. Begrijp dat zij zich als sponsor uit de Bundesliga terug trekken. En jij denkt dat misschien er meer sponsorgeld naar de FC kan? 

Weet niet of dit de reden van je link is, maar dat zou mooi zijn.

22-06-2015 om 14:47

was een oud bericht uit plm 2010:  De reden dat ik dit nu noemde ( het vragen om een grotere financiële bijdrage voor FC Groningen ( huidige bijdrage nog maar 1 1/2  milj./jaar 6e club qua sirtsponsoring in grootte ), is dat op het budget marketing-promotie , incl tv spots met FC Groningen, de moederbedrijf RWE of dochter Essent best wat kan doen, nu de club gezond en wel is en sportief vooruit moet....een impuls goed kan gebruiken.

22-06-2015 om 15:06

Bokko: Elia kwam hier laatst ter sprake: verdiende bij Werder Bremen 2 miljoen euro/jr.  Ik bedoel maar: in de salarissfeer moet FC Groningen zichzelf niet uit de markt prijzen!  Ik heb nl het idee dat iedere potentiele aanwinst/goede speler dan FC groningen overslaat, en bijv. naar AZ, Heerenveen of Twente of Feyenoord gaat...tenzij ze de nek uitsteken en gewoon concurrerend blijven voor de transfermarkt.

Hoekie22-06-2015 om 15:51

Kees: We hebben hier geen zakkenvullers nodig. Bijvoorbeeld Elia, die loopt al 2 jaar te krukken en speelt af en toe best een aardige wedstrijd maar een goede serie neerzetten, dat is andere koek. Bedragen van 1 miljoen euro of zelfs boven de 4 á 5 ton en meer gaat Groningen echt niet betalen. Ook andere clubs komen terug van dat soort bedragen. Werder Bremen heeft hem voor een schijntje even gestald bij Southampton als etagemateriaal.

22-06-2015 om 21:00

als je nog eens leest...dan zie je dat ik Elia helemaal niet voor de FC G zie...wel zou het een versterking zijn maar niet binnen het salarisbudget.  Nee ik vind dat miljardenbedrijf RWE (in Nl Essent) best wat MEER aan het sportieve succes mag bijdragen op die shirtsponsoring, de spelersbusversiering en een bijdrage aan de bouw van het Topsportcentrum.  Met een 1,5 miljoen - 2 miljoen komen doen ze het zuinig aan. En adel verplicht: de groepsfase van de EL staat voor de deur...dus die mededeling van energiesponsoring UIT 2010 ! kan best herzien in het geval van FC Groningen. "samen  allemaal groen...Essent en FC Groningen"....laat dat nu ook zien (met een verhoging van de bijdrage ! 

Hoekie22-06-2015 om 20:15

Werk aan de winkel voor de scouts en graag wel een beetje tempo. Afgeragde spelers binnenhalen voor veel geld is een kansloze afslag. Ik herinner mij dat de vlag in top ging bij spelers als Curovic en de man die 1,5 ton per per doelpunt kostte. Ik ben even zijn naam kwijt.  

 

Hoekie22-06-2015 om 20:34

Dat was huurling  Marian Chlad. Maar ook voor Mike Zonneveld, Clyde Wijnhard gingen de vlaggen uit. 

22-06-2015 om 21:33

Zonneveld ging der vlag niet voor uit...het was een noodgreep op 't allerlaatst vanwege blessures...hij heeft dat seizoen ook weinig gespeeld. Net zoaskls Islamovic en Troost Ekong en Van Moorsel, .En ..Van der Laan en Van Nieff en Zeefuik moeten het dit jaar alsnog laten zien... maar op het allerlaatst  iets goeds/ervarens erbij halen, lukt domweg niet. Sankoh lijkt verstandig, maar...Oh Oh als Botteghin en Padt maar blijft. Lindgren zie ik niet blijven bij de FC , en of Kappelhof constant/sterk geoeg is voor het zware werk?

Ik ben wel bezorgd hoe het nu gaat, want op de een of andere manier wordt er bij clubs als AZ en Heerenveen al wel succesvol zaken gedaan.  En wachten op de Van Dijk transfermiljoen?...kan nog best tot augustus duren.

Als er één kanjer komt voor Chery zijn we nog niet uit de brand.  De Leeuw alleen maakt het verschil niet en Burnet is vaak geblesseerd.  

Hoekie22-06-2015 om 20:43

Toch klopt er iets niet mbt zivkovic. Door de tijdelijke verhoging van het budget met 2,4 miljoen leent  een deel van het geld zich juist voor het aantrekken van een goede tot zeer goede huurling. Zivkovic zou in dat opzicht dus goed passen omdat er ook extra wedstrijden bijkomen en dus extra spelers nodig zijn. Blijkbaar vinden ze Zivkovic toch niet de allerbeste keus. Er moet dus haast wel een kanjer in het vizier zijn. Wordt erg spannend dus welke topper(s) er bij komt(en). 

 

 

 

 

22-06-2015 om 20:47

Frank Demouge?

 

Misschien is er wel al iets gebeurt (vastleggen speler), maar wacht men tot gemeenteraad fiat voor Topsportzorgcentrum geeft. 

22-06-2015 om 21:03

een kinderhand van de seizoenkaarthouder is gauw gevuld

23-06-2015 om 02:35

Het blijft gissen waarom Zivko niet een jaar aan FC Groningen wordt verhuurd...ik begrijp dat het met Willem II ook nog niet helemaal rond is trouwens. Allicht dat Zivko en Ajax zelf moesten meebetalen aan zijn tijdelijke overgang?

Hoe het ook zij: Groningen staat nog op 0 nieuwe spelers. Het beste is dat er zo min mogelijk basisspelers vertrekken en voor de breedte 2 a 3 spelers bijkomen.  Ben net zo benieuwd naar die "kanjer", waar jij het over hebt. 20 jarige Pereiro lijkt op het eerste gezicht (te?) duur en PSV kan makkelijk hoger bieden.  Ze zitten toch wel nadrukkelijk naar een linker aanvallende middenvelder/spits te hengelen, eerst Gacinovic.... Wie weet komt 't er toch nog eens van.

 

    

23-06-2015 om 02:44

Ik denk dat de overgang van Zivko naar Willem II alleen moegelijk was vanwege de komst van die twee andere Ajax spelers...een combi dus. En Zivko zal wel zelf een deel van zijn huur moeten opbrengen...

22-06-2015 om 21:36

Moet een enorme kinderhand zijn wil De Witte Tornado (Demouge) er in passen.

23-06-2015 om 08:18

ja dat was knap van hem...5 minuten voor tijd invallen, één bal afgeven in de 16 en NAC het zetje naar de JL geven...maar zo kan je geen hele zware competitie spelen.

Hoekie22-06-2015 om 21:45

Linkerspits NAC loopt ook nog rond. Wil naar een top 5 club in Nederland of naar het buitenland. Met hem er bij en een goede spits gaan we de strijd om een van die plekken aan. Botteghin contractverlenging aanbieden en de centjes zijn op maar goed besteed. Eventueel geld vertrek chery wel besteden natuurlijk voor een adequate vervanger.?

22-06-2015 om 22:02

lees net ( maandagmiddag  22 juni ) op voetbalprimeur dat Gaston Pereiro , 20 jarige aanvaller(linkerspits)uit Uruguay ( spelend bij Nacional, club van Louis Suarez )op het lijstje van PSV én FC Groningen staat.   Wordt gesproken van belangstelling uit Nederland, PSV ontkent...maar zou tot   7 ? miljoen (80% v d eigendomsrechten) gegaan zijn...Juventus heeft er maar 50% van de eigendomsrechten voor over, en dus 3,5 milj. over voor Pereiro ...voor FC Groningen dus niks te halen???, zo lijkt het

23-06-2015 om 02:56

was NAC niet gedegradeerd...Tighadouini....ex Vitesse dan wel goed genoeg voor die positie bij FC groningen?, 14 goals....moet meer als 1 miljoen kosten; heeft nog een tweejarig contract bij NAC...ik denk niet dat ie in aanmerking komt.

22-06-2015 om 22:05

Koppers (li-back FC Twente) niet naar FC G maar naar Willem II...die club gaat straks boven FC Groningen eindigen!

Hoekie23-06-2015 om 08:41

Ja Kees; Tighadouini is goed genoeg. Sterker nog: een uitstekende speler met heel veel groeipotentie. Mark my words. Je moet niet kijken waar hij vandaan komt maar kijken waar hij naartoe groeit is mijn opvatting.

Hoekie23-06-2015 om 08:45

Gaston Pereiro is inderdaad een kansloze missie als de bedragen tenminste in de buurt komen wat geschreven wordt. Groningen gaat nooit meer bedragen neerleggen die voor Femi betaald zijn. Maximaal tussen de 1 en 2 miljoen.

23-06-2015 om 08:56

je kan idd op die geruchten het volgende zeggen: In Uruguay leeft men in de veronderstellinjg dat er op de springplank naar een Europese topclub, maar drie mogelijkheden zijn; alle genoemde bedragen komen natuurlijk uit de grote duim, zo weten we van eerdere berichtgeving uit Zuid-Amerika. Voor dat deze clubs "bijten" moeten het  Suarez nog eens voor laten doen!

1. FC Groningen

2. FCPorto

3. PSV

23-06-2015 om 18:47

laatste nieuws over Gaston Pereiro: ( dindsdagmiddag ) Ook de lokale Nederlandse sportkranten schrijven over de transfer die mogelijk vandaag al rond komt van Pereiro naar PSV...lees zelf:

http://www.soccernews.nl/news/319647/Update_Nederlandse_bevestiging:_peperdure_Uruguyaan_op_weg_naar_PSV

 

Wat weer een tevergeefse moeite...FC Groningen doet gewoon niet (meer) mee internationaal   ...waarom?

23-06-2015 om 20:32

Je vraagt je al waarom FC-Groningen internationaal niet (meer) mee doet. Mijns inziens doet het Nederlandse voetbal allang niet meer mee. Zolang er bij de buitenlandse clubs bedragen van 20 tot 100 mijoen over de toonbank vliegen kunnen de clubs in Nederland het wel schudden. PSV heeft nu het geluk dat van Gaal zo gek is geweest om Memphis voor 30 miljoen te kopen anders was de deal met die Uruguyaan ook niet mogelijk geweest. Bij FC-Groningen zijn ze zo wijs om niet met deze gekte mee te doen. Misschien is het oprichten van het topsportcentrum wel uit nood geboren om jonge voetballertjes een goede opleiding te geven zodat de club daar op latere leeftijd z'n voordeel mee kan doen want het aantrekken van voetballers van buitenaf is met deze prijzengekte voor de FC-Groningen verleden tijd. Misschien is dit ook wel de reden waarom er tot nu toe nog geen speler is bijgekomen en er eerst een speler verkocht moet worden voordat er nieuw bloed bij de club komt.    

23-06-2015 om 21:09

Klare taal, Rob Roy! 

 

Maar ik wil wel even kwijt dat de steeds opgevoerde herinneringen aan de spelers Suarez, Tadic, Kostic enz  als "gewaardeerd product" van FC Groningen, ondanks dat de beker werd gewonnen en ondanks dat we al jaren in het linkerrijtje spelen, kennelijk alleen voor de sentimenten is en weinig meer van doen heeft met de plaats van de club ( nationaal) temidden van de concurrentie. 

Als ik het niet heel verkeerd heb, dan kunnen clubs met een evengrote of kleinere begroting zoals SCHeerenveen, Willem II, PEC Zwolle, maar ook clubs met financiële steun als ADO, Vitesse zich duidelijk meer profileren op de transfermarkt.  En waar een wil is is een weg, zei mijn vader altijd! Bij FC groningen is er kennelijk een flinke noodzaak/behoefte om op de rem te trappen...en mijn stelling is dat je dat over een heel seizoen gaat merken in de prestaties.  Je hebt gewoon iets meer kwaliteit/ervaring in de breedte nodig voor een hoge eindklassering en een goede spits erbij die iets voor het doelsaldo betekenen kan. Natuurlijk zijn spelers boven de 2 miljoen voor FC G niet aantrekkelijk- ook al vanwege het hoge salaris, maar om nou te shoppen alleen bij Nl doorsneeclubs en spelers die daar wegmogen...en dan nog liefst van een schooljongenleeftijd?  

Rob Roy: ik laat mij graag verrassen en hopelijk krijg ik ongelijk en zijn "ze" met andere internationale spelers bezig. Mijn vermoeden is er echter wel dat we ondanks de recente bekerwinst en hogere begroting die versterkingen in de transferperiode gaan mislopen...

24-06-2015 om 11:33

"Patience is a virtue" en daar moeten we ons maar aan houden. De competitie is nog niet begonnen en er is nog voldoende tijd om met een "verrassing" te komen. Ik heb er wel vertrouwen in. Nijland zou zijn naam geweld aan doen als hij eerdaags niet met een "tropische verrassing" (desnoods in melkchocolade) op de proppen komt. Ik neem aan dat "onze man in Zuid-Amerika" druk bezig is de velden af te struinen om dan met een "kanjer" uit het niets komt aanzetten. En we hebben Milko ook nog in Servië rondlopen, die ook nog een beetje verstand van het spelletje heeft, dus de komende weken wachten we maar in spanning af wat er nog bij onze club gaat gebeuren. Dus, mannen, patience!!!!!!!!!

Hoekie23-06-2015 om 22:32

@ Kees

De versterkingen zullen er heus wel komen. Er is nog geen euro uitgegeven en het geld zit nog in de kas. Belangrijk is dat de goede aankopen worden gedaan en kringen rond de fc geven aan dat de transfermarkt pas over  een maand pas echt op gang komt. Vorig jaar speelde Kostic ook nog gewoon mee en werd pas later verkocht. Dat is jammer voor de supporter die zijn geduld kwijtraakt maar dat is effe niet anders. Heerenveen heeft trouwens ook alleen nog maar verkocht en geen grote aankopen gedaan. Dat geldt ook voor Vitesse en ADO. 

23-06-2015 om 22:55

OK...het heeft ook niet veel zin om met extra overdreven gejammer hier nog meer over te zeggen. We kunnen er als fans weinig mee.  We wachten af wát er komt, En als de spelers met waarde niet (meer) bij FC groningen willen blijven/bijtekenen en volgend jaar transfervrij weglopen,  dan is het financieel pas echt zorgelijk, dan ontbreekt met nieuwelingen vaak de samenhang in het spel.  Welterusten, vanacht 04:00 de wekker  voor vrouwenWK Oranje-Japan, gelukkig wordt het al heel vroeg licht.

Hoekie24-06-2015 om 08:29

Waar ik mij het meest zorgen om maak is dat een speler als Botteghin uit zijn contract loopt en zonder transferopbrengst de FC gaat verlaten. Ik hoor signalen dat hij niet wil bijtekenen ook niet tegen een aanzienlijke financiele opwaardering. Super jammer. Ik zou graag horen van Nijland en co dat zij de intentie uitspreken de paar sterkhouders die wij hebben te willen behouden en daarvoor de speler willen belonen door hem een financieel aantrekkelijk voorstel te doen. Dat klinkt heel anders dan "we gunnen de speler zijn transfer".

24-06-2015 om 14:16

die uitspraken ( o.a. van Dir Nijland ) moet je niet te letterlijk nemen...meer een intentie of duiding van de beperktheden in de mogelijkheden of van de frealiteit-zoals-hij-die ziet.  En soms is er dat rookgordijn zoals bij het vertrek van Kostic...volkomen onnodig dacht ik -naar de fans toe, om toen ( aug 2014 ) op vrijdagmorgen 2 weken voor het eind van de competitie te verklaren (Veldmate) dat er geen transfer ophanden was met VFB Stuttgart , terwijl Kostic op zondag op de opendag werd gepresenteerd...en die onderhandelingen dus uitgebreid werden gevoerd.  Dat soort des-informatie maakt de fans aan het morren.

Maar de feiten kan je niet verdraaien.Binnen de hierboven beschreven kaders, weten we natuurlijk van de buitenkant helemaal niet wat er concreet om een speler gspeelt:  Botteghin's vertrek  wordt al heel lang genoemd, en logisch dat hij niet graag blijft als hij in een grote competitie/grote club kan gaan spelen, maar ook de Nederl. top 4 sluit ik voor hem niet uit.  Wat betreft Chery en De Leeuw: daar worden we helmaal gestoord van:  mag weg/wil weg/voor hoeveel...allemaal gebakken lucht . 

Het zou een opsteker zijn als Van Dijk naar Sunderland ging...dan kunnen ze die 1 milj. gelijk inzetten om een gewenste transfer rond te maken, tenminste als er geen lange betalingstermijnen worden afgesproken.  Zo is er altijd wat, Hoekie.

 

 

24-06-2015 om 14:25

vergeet niet dat alles wat je (openbaar of in de beslotenheid met de speler en/of makelaar ) zegt, dat de onderhandelingsruimte over dat onderdeel weg is "op slot zit" zogezegd. 

 

Ik ga ook twuijfelen aan mijn stellige uitgangspunten bijv. bij de aankoop van een auto als er financieel een heel aantrekkelijke extra korting/inruil gegeven wordt...Trouwens, Botteghin een jaar houden en die 2,5 miljoen miljoen zomer 2016 mislopen, daar moet Nijland hem toch weten te overtuigen, denoods met een gelimiteerde trasfersom, of een fors (zeg 15%) doorverkooppercentage.  

Hoekie24-06-2015 om 17:41

Heel toevallig wordt net melding gemaakt dat Heerenveen met van Aken als derde speler een contractverlenging is overeengekomen. Dat bedoel ik nou. Denk nou niet alleen aan zo snel mogelijk te verkopen maar ook aan het binden van je talenten en sterkhouders.  

24-06-2015 om 18:09

Ja, en over Willem II en Ajax zijn ook al heel wat huur deals bekend gemaakt:  Dijks terug naar Ajax en drie spelers ( w.o. Zivko) op huurbasis naar Willem II.   Dat schiet tenminste op.  Ook Heerenveen verkocht Nordtveld naar de PL,  chapeau.

Stiekem denk ik dat Nijland een "naam" heeft dat er niet met hem te spotten valt, en op de transfers zoveel wil verdienen dat hij dit subtiele gebied van  huur, of verbeterd contract niet boven zijn aloude principes stelt:  eéérst geld vangen,dan pas kopen - en dat salarisplafond is bijkans heilig...uitzonderingen maken die paar topspelers bij FC G alleen maar veeleisender ( lees: verpesten de markt"  .  Maar ik zeg het nogmaals:  de kans op een memorabel seizoen 2015/16 mert deze spelers is er wel degelijk, en de prestigewinst moet je ook niet onderschatten.     We moeten nog even geduld hebben, Hoekie...straks komt er misschien toch opeens een klasbak naar Groningen?....hoop ik. 

Hoekie24-06-2015 om 19:43

Komt helemaal goed Kees. We hebben het geld nog in de knip.....

24-06-2015 om 20:50

redactie Boerenmacht is kennelijk op vakantie want alle geruchten van de laatste week blijven onbesproken. Het wordt tijd voor echt nieuws dus

Over de knip gesproken... ik verwacht:

Vertrek Botteghin (2,6 milj.), Lindgren( 400.000 ), De leeuw (1,7 milj.) en Chery (3,5 milj.) , samen goed voor een slordige 8 milj. !

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!