Overname Hans Nijland van FC Groningen Media?
Volgens RTV Noord staat oud algemeen FC directeur Hans Nijland op het punt FC Groningen Media over te nemen, die in de groen-witte uitgeverstak (sinds eind november) actief is als interim manager. Nijland die in de BV een minderheidsaandeel heeft, bevestigt dat er sprake is van een voorgenomen besluit maar zegt dat hij het niet in zijn eentje gaat overnemen. Huidig algemeen directeur Wouter Gudde vertelt dat er nog geen witte rook is en dat de partijen onderling in overleg zijn.
Bij FCG media werken tien mensen met een vast dienstverband. Daarnaast heeft de uitgeverij een aantal part-timers in dienst. In de nieuwe opzet blijven de boekhouder, redacteur en twee account managers in dienst van FC Groningen. De rest kan door onder de nieuwe bedrijfsnaam Hattrick Media, zoals het bedrijf straks genoemd gaat worden. Alle medewerkers zijn geïnformeerd.
De huidige magazines van FC Groningen blijven in eigen beheer van de club. De rest van de activiteiten, (verkoop led-reclame, narrowcasting en websitebanners) valt in de nieuwe opzet onder de papaplu van Hattrick Media.
Wouter Gudde stelt dat de verkoop van de mediatak in het nieuwe beleid van de club past. Hans Nijland die aan de basis heeft gestaan van FC Groningen Media, en tevens oud mede directeur was van Uitgeverij Adrem, vertelt dat hij de business en de branche kent en geloof heeft in de continuiteit van Hattrick Media.
Een aantal oude bekenden van Adrem werkt bij FCG Media. Nijland vertelt dat hij met alle medewerkers een emotionele binding heeft.
De verwachting is dat de partijen op zeer korte termijn om de tafel gaan zitten om de deal te beklinken. Nijland benadrukt dat hij mede aandeelhouder is en niet in de directie zit van de club. Om hoeveel geld er met de overname gepaard zal gaan, willen beide partijen geen mededelingen over doen.