Essent is de nieuwe hoofdsponsor van FC Groningen
Waar RTV Noord kort geleden een primeurop haar website plaatste, heeft FC Groningen nu de verhalen rondom de nieuwe hoofdsponsor bevestigd. Essent prijkt de aankomende drie jaren op de wedstrijdshirts van FC Groningen. Over de hoogte van het geldbedrag dat de energiereus in de FC gaat steken is niets gezegd, naar verluidt zou het om enkele tonnen meer gaan dan de jaarlijkse bijdrage van ruim één miljoen euro die Noordlease jaarlijks aan de Trots van het Noorden uitgaf. Dit bedrag kan hoger uit gaan vallen als Groningen nog beter gaat presteren. Op zondagmiddag 24 juli zal het logo van Essent voor het eerst in de Euroborg op ons shirt te bewonderen zijn. Het speelt dan (eindelijk) een oefenwedstrijd tegen het Duitse Hamburger SV.
Essent neemt vanaf komend seizoen dus de plek van Noordlease in, op de voorkant van de shirts. Bij de presentatie van de nieuwe hoofdsponsor, werden ook direct de nieuwe shirts getoond. Opvallend was onder andere het clublogo, die in verband met het 40-jarig bestaan van FC Groningen, een kleine metamorfose heeft ondergaan. Deze is nu goud gekleurd. Bij het thuisshirt is uiteraard vastgehouden aan het traditionele witte shirt met groene banen. Wat betreft het uitshirt is er gekozen voor paars als basiskleur. De tweekenmerkende banen zijn wit, wat ze erg opvallend maakt. De één zal er uiteraard meer van houden dan de ander. Tot slot zijn de nieuwe tenue's voorzien van een ouderwets kraagje.