Terug

Deel deze pagina:

Zivkovic geeft voorkeur aan FC Groningen - komst hangt af van vertrek de Leeuw

Door Redactie 19 reacties

Peter Jeltema zegt tegen VI dat FC Groningen momenteel voldoende aanvallers heeft en dat de club in principe alleen iets doet als er iemand vertrekt. Jeltema voert aan dat Richairo Zivkovic graag een jaar verhuurd wil worden aan FC. Michael de Leeuw zou in de belangstelling staan van diverse clubs. Zivkovic is een goede kandidaat, mocht Michael de Leeuw inderdaad vertrekken. Volgens Jeltema is het momenteel vrij rustig rondom de club. Ook de zes Europese wedstrijden die in het verschiet liggen, leeft erg bij de spelers en dit geldt tevens bij degenen die wellicht aan een vertrek denken. 

Reacties:
17-06-2015 om 12:49

Vermoed dat bankklerk Jeltema zelf nooit hoger heeft gevoetbald dan reserve vijfde klas, en het niet zo goed begrijpt.

Daarom leg ik het nog een keertje uit. Zivkovic kan het fysieke aspect van de Europa League wel aan, ook omdat we toch tot counteren gedwongen worden. De spelers die afgelopen seizoen in de spits voor ons stonden, hebben vrijwel allemaal niets in de Europa League te zoeken.

Vind bij De Leeuw zeker eredivisiewaardig, en heeft een goede instelling. Maar hem in een Europese wedstrijd een counter zien lopen, met die kleine trage stapjes, is een aandoendelijk of lachwekkend beeld.

17-06-2015 om 14:06

we kenden je mening, maar wat Zivko betreft ben ik niet zo zeker: hij heeft hetzelfde als Zeefuik: combineren, afgeven en scoren kan hij alleen als hij alleen in de 16 staat.  Daar staan in de EL maar ook in het rechterrijtje ED veel spelers van de tegenstanders, en de vertraging die maken iedere Groningenaanval zonder kans.  Ik heb een hoop dat de Leeuw blijft, als pinchhitter en dan kan in het laatste derde deel nog een overwinning eruit gesleepd worden.  Ik schreef op een ander item uitvoerig dat voor die komende eerste seizoenshelft  (incl. die EL wedstrijden) de selectie het sterkst is als Bottghin en Lindgren toch minimaal een half seizoen blijven Dan kan Tibbling naar voren spelen, Rusnak op 10 en er naast Mahi(rechterspits) die Givanovic als linkerspits erbij komt. Wat betreft Hoesen zijn we nog onzeker...ik denk dat hij zich kan revancheren t.o.v. het vorige seizoen. Van Nieff zou wat mij betreft nadrukkelijker in beeld mogen komen als Kieftenbeld te afwachtend blijft:

 

Gacinovic.Mahi-Zivko/Hoesen/De Leeuw - Antonia/Mahi

Tibbling-Rusnak/Zeefuik- Kieftenbeld/Van Nieff

Burnet/Bakker-Lindgren/Kappelhof-Botteghin- Hateboer

Padt

Woltjer18-06-2015 om 16:54

Zeefuik, Hoesen en Islamovic zijn van geen enkele meerwaarde zeker niet als je als club stappen wil maken. Dat Zivko eventueel komt kan ik nog begrijpen, maar van die anderen moet je zo snel mogelijk af, allemaal oud zeer. Schoon ship maken en leren van de fouten wat betreft het scouten van spitsen, punt !

17-06-2015 om 15:12

Kees.

Geloof in de kracht van de herhaling. Als je iets een keer zegt, heeft het helaas vaak geen enkel effect. 

Ben het grotendeels met je analyse. Niet over Zivkovic.  Heeft een goed (afstand-)schot. Ook op snelheid. Volgens mij kan Zivkovic een iets minder goede uitgave van Mackaay worden.  En er is helemaal niets mis met een counterspits. Al denkt dat verwarde kansloze volk in Amsterdam onder aanvoering van het orakel in Barcelona er anders over.

EL verdedigende tegenstanders? Denk het niet. Wij zijn de zwakke broeder waartegen ze 6 punten willen en moeten halen. En misschien wel met het plan komen om bij ons in de Euroborg flink aan het doelsaldo te werken.

Want met dank aan Zeist, Hilversum en Amsterdam (en een nare oude gek in Barcelona genaamd Cruijff ) en verschillen in begroting tussen rijke en arme voetballende, is de eredivisie een beloftencompetitie met malle fetisj voor verzorgd combinatievoetbal geworden.

Elke technisch overleg in het Nederlandse betaald voetbal zou voorafgegaan moeten worden door een kwartier kijken naar delen uit Red Bull Salzurg - Ajax. Zijn we over een jaar verlost van onze hang naar veredeld zaalvoetbal. Het fenomeen "Dampf machen", dat zou de basis/fundament van alle technische plannen moeten zijn. Komt de sfeer weer terug in de stadions.

Hoekie17-06-2015 om 19:01

Iedereen met een beetje verstand van voetbal en zaken doen had in soortgelijke bewoordingen op die plek dit antwoord gegeven. Ik kan mij voorstellen dat supporters ongeduldig worden maar in paniek raken is niet nodig. In feite kan je dus lezen dat de fc alle opties wil openhouden en wacht tot de transfercaroussel gaat draaien. Dat doen namelijk bijna alle clubs. Zivkovic is natuurlijk een veel betere doelpuntenmaker dan zeefuik of islamovic dat ziet zelfs een blinde. Duidelijk is nu toch wel dat de fc teveel dezelfde soort spelers heeft? Feit is dat als je hem nu binnenhaalt de andere spitsen met geld toe weg gaan, al zijn er nog steeds mensen die denken dat er nog tonnen geld voor terugkomt. 

 

 

17-06-2015 om 19:46

Hoekie 

Voor een dergelijke eigen talent, met voor wedstrijden tegen Europese teams specifieke kwaliteiten in een overvol jaar, moet er dan misschien maar even van het 22 A-spelers principe afgeweken worden.  Er is echt wel de noodzaak en financiële ruimte om de huur van Zivkovic te begroten.

Het is weer veel meer die idiote 4-3-3 utopie waardoor onze bankklerk het grote talent van Zivkovic niet op waarde schat.

Mister Nonchalance (Islamovic) gaat ons niets opleveren, maar een gemotiveerde en dus fitte Zeefuik die een eerlijke kans krijgt in de voorbereiding, kan door goed spel in de voorbereiding zo maar de aandacht op zich vestigen.

17-06-2015 om 22:23

Ik denk dat zeefuik echt serieuz gaat verrassen! Ik hoop niet dat erwin en hans hem al afgeschreven hebben ik vind hem echt beter als hoesen als zeefuik fit is. Hij heeft meer kracht meer snelheid en hij kan een bal beter bij zich houden ik zou hem nietwegdoen. Verhuur hoesen maar aan de graafschap ofzo kijken hoe hij het er daar vanaf brengt.

Marco17-06-2015 om 23:36

Gezeur om die jongen. Had die maar in Groningen moeten blijven of in Amsterdam moeten leven als een prof. Met zijn talent had die houtenhark in de spits bij Ajax allang uit de basis moeten spelen. 

 

Beter kan Groningen Teo Gutierrez transfervrij uit Zuid-America halen. Bewezen spits die goed is voor doelpunten en spektakel. Investeer de helft van 2,4 miljoen die we hebben ontvangen maar in een 2 jarig contract voor deze speler en dan praat niemand de komende 10 jaar meer over Zivkovic. Waarschijnlijk kun je hem in de winterstop voor een miljoen of 5 aan een spaanse subtopper verkopen. 

Laat Nijland het vliegtuig pakken naar Zuid-Amerika en met Grads Fühler wat transfervrije spelers halen.  (Ja, die spelers zullen een beetje meer verdienen dan de salarisnorm, als dit spelers zijn  die 2 tot 3 jaar volwaardig hebben gespeeld in een competitie is het risico op mislukken erg beperkt, en anders ben je enkel de salariskosten kwijt, en geen transfer geld. 

18-06-2015 om 09:18

 

is me iets te nonchalant, jouw post.... hoewel ik met Zivko niet zeker ben: het hele team moet om die ene speler worden geformeerd in een 5-3-1 spelwijze....waarbij alles wat voetbal kan oipleveren "op slot gaat""  Ze hebben dat het jaar onder Maaskant en het eerste jaar onder Van de Looi ook zo gedaan: spelers kwamen nauwelijks uit de verf en wát er aan zelfvertrouwen zat, dat werd eer gaandeweg het seizoen , eruitgeramd.  Verder bestraat de kans dat Zivko in Groningen naast z'n schoenen gaat lopen...Volgens mij wil Ajax hem over een jaar helemaal niet meer terug...die hebben door dat je met deze speler niet kan combineren . En Zivko zélf...die heeft Groningen nódig om niet in de anonimiteit te komen ( zeg maar de WW) . Dus zal dat gehen gel van Zivko naar FC Groningen hem wel wat kosten: de helft van zijn huursom, schat ik, mag hij zelf dokken.

 

En over Jeltema, Bokko050...de man is op zijn uitspraken absoluut niet te vertrouwen.  Het is bijna altijd het tegenopvergestelde wat hij zegt. Zoals je zegt zijn bankmensen goed in gladde praat of de andere kant opkijken....ze weten het (nog) niegt terwijl die offerte met provisie allang op hun bureau ligt...zoiets.  Maar we kunnen er niks aan doen:  Het hangt van Nijland af of er deze zomer nog wat gebeurt.  Uiteindelijk riep hij eens in de catacomben naar Pedersen:  "Gek""..."ik betaal je poen!".

 

Dus of de Leeuw weggaat...denk het niet; en of Zeefuik blijft: ook niet!...en of Groningen voorin versterken gaat: let op Gacinovic; en of er achterin nog wat gebeurt?  Vast wel...

zeker als de volgende spelers weggaan  

 

De Leeuw (wil de club gaag op cashen)

Hoesen  ( risico om hem alleen voor de bank te hebben; club wil misschien nog proberen: is in feite nu een desinvesteruing/verliespost )

Chery ( bijna zeker weg met winst)

Zeefuik (wil Zeefuik zelf en de club ook)

Vande Laan en Van Nieff  (worden uitgeleend?)

Botteghin (verdiende stap hogerop voor hem naar buitenland)

Lindgren ( wil zelf weg , ook  om privé redenen)

Padt ( ? mogelijk weggekocht met winst )

Burnet ( ? als er een sterke linkerverdediger voor in de plaats komt )

Hoekie17-06-2015 om 23:59

Beelden bekeken van teo gutierezz. Zag er niet echt best uit. Zeker een andere speler bekeken. Hij gaat echt geen 10 jaar mee, want hij is al 30. 

 

 

 

 

 

 

Hoekie18-06-2015 om 00:03

Beelden bekeken van teo gutierezz. Zag er niet echt best uit. Zeker een andere speler bekeken. Hij gaat echt geen 10 jaar mee, want hij is al 30. Ook geen killer. Verschil van mening met Marco die voor spelers gaat die Over   the Hill zijn. 

 

 

 

 

 

 

Robba18-06-2015 om 09:06

Ik zeg halen die Zivkovic. Met hem haal je een spits met lef, durf en vooral snelheid in huis. Zeefuik is een sterke, fysieke spits en de Leeuw is een spits die met de kop sterk is. Dan heb je naar mijn idee 3 verschillende type spitsen in huis.

Wat betreft Hoesen, ik respecteer die gast dat hij niet zo popijopie uitslaat in de media dat hij moet spelen etc. Ik gun hem een goed 2e jaar want die man heeft het hart wel op de goede plek, al draait het om doelpunten.

Islamovic, mag weg volgens Nijland, maar naar mijn idee kan dat wel moeten worden. Beetje type Arias..

Hopen op goalgetter(s) en een overwintering in Europa ! Ik zag dat we 188e op de ranglijst staan van de UEFA coëfficientenlijst. Hoop dat we wat stappen gaan maken op deze lijst, hetgeen Feyenoord ook gelukt is afgelopen jaar. 

 

18-06-2015 om 09:16

Marco.

Zivkovic is een paar keer te laat gekomen. Is dat nou zoiets verschrikkelijks? Wat fascinatie voor op tijd kunnen komen zijn wij Groningers net Duitsers. Vind dat altijd een beetje sneu.

En in Jong Oranje kwam dat door een misverstand. Zivkovic wist niet dat hij na de spitsenoverleg terug moest komen voor het algemene teamoverleg. Kan dat niet schandalig vinden.

Zivkovics wieg stond in Assen, maar hij is opgegroeid in Foxhol. Daarom zie ik hem als een Groninger. Alleen hierom zie ik hem graag in het in Groen-Wit scoren. 

Robba18-06-2015 om 11:32

Wat zou het toch geweldig zijn als onze zelfopgeleide Zivkoic tegen Ajax weet te scoren en vervolgens goed gaat juichen. Amsterdam heeft het toch niet op de rit en gaat het dit jaar ook niet op de rit krijgen. Wel jammer dat vriend Overmars wat meer geld tot zn beschikking heeft, maar datzelfde Amsterdam krijgt niet datgene uit Zivkovic wat FC Groningen wel gelukt is. 

18-06-2015 om 11:52

Zou dat genieten zijn, Zivkovic die de winnende tegen Ajax maakt. Zie mezelf dan op bedevaart richting Foxhol gaan. Eindigend met een Slivkovic in de Swientje Bar.

Kan me ook een rampscenario bedenken. Zivkovic die in het ongesteldheidsvlekken shirt van Hoerenveen tegen ons scoort.

18-06-2015 om 13:12

Bokko: over jouw post van 11:52:  Ga je mond spoelen!@

18-06-2015 om 13:42

Kees.

Voor wat?

18-06-2015 om 14:04

Ja ...houd je lekker dom! Je brgijpt best waar ik het over heb... In de weken van het vrouwen WK wens ik iemand die zulke uitlatingen doet  toe dat je een volle beuk op je kanis krijgt van een van de Ned Elftalspelers om jouw onbeschaafde uitlatingen  en anti-vrouwenpraat. Natuurlijk ben jij kennelijk superieur als voetbalmachio....achter de geraniums...Laat die bargoense opmerkingen, net als Johan Derksen bezigt,  er maar buiten. Voorlopig heeft SCHeerenveen een sterkere selectie van de FC en ze liggen een stukje voor op Grunn. Zij slagen er dus wel in om Uth getransferred te krijgen naar Duitsland,  al vind je dat dus weer zoals je schreef een speler die bij Heracles niet scoorde. Goed argument van jou, vooral als je de liefde voor Zeefuik steeds bezingt! 

18-06-2015 om 15:51

Wat een boze uitval Kees!?

Mocht ik je ergens beledigd hebben dan was dat niet de bedoeling.

Ongesteldheidsvlekken opmerking van een macho? Toen ik dat ergens anders las, vond ik het slechts een aardige vondst. Mij onduidelijk wat het machismo te maken heeft. Met anti-vrouwen heeft het nog minder te maken. Zie mijzelf als een uitgesproken feminist.

Over Uth. Het voorbeeld van een meer dan 1000 minuten niet scorende Uth gebruikte ik juist in een pleidooi om spelers in de moeilijke spitspositie veel tijd en vertrouwen te gunnen. Samen met Matavz een voorbeeld van waarom je een spits, mits hij zich professioneel opstelt, minimaal 17 wedstrijden achter elkaar moet durven opstellen. Vind het knap gescout van Hoerenveen en knap hoe Uth zich heeft ontwikkeld.

Als ik trouwens zeg dat Groningers net als Duitsers een op-tijd-kom-fetisjh hebben, en ik dat wat sneu vind, betekent niet dat ik negatief over Groningers (ben Ikzelf) of Duitsers denk. Sta al enkele decennia redelijk positief tegenover Duitsers. Qua buurvolk kunnen we het veel minder treffen.

Als het je dwars zit, dat ik niet op elke @Bokko050 reageer, moet je weten dat als ik het ergens mee eens ben, meestal niet reageer. Heeft niets met negeren te maken. Haal gewoon meer plezier uit het gedachtenwisselen met mensen die andere ideeën hebben. Houdt me fit.

18-06-2015 om 18:41

@Bokko: schoot me in het verkeerde keelgat dat je een bepaald oneervolle berschrijving van dat bevlekte Friese shirt ten beste gaf: Zo kan je doorgaan: scanderen van Hoerenzoon naar de scheids als die merkwaardige geuzenaam J**** uit de kelen van de Amterdammers zélf-van na de oorlog...Het was dit niet alleen: ik meen te mogen opmerken dat zelfs psychologen met het "conflictmodel" in de hand, bijkans gek worden om die opmerkingen "met de verkeerde afslag",  om deze nog met voetbal in verband te kunnen brengen...Maar goed: bij mij spoort het ook niet altijd als ik met de stroom mee zwem bij FC Groningen: "Van de Looi meest succesvolle trainer ooit"...was voor mij net zo'n  ergernis. 

Ik houd het hierbij...meestal neem ik het niet zo zwaar, die opmerkingen met een vuiltje erbij...gegroet. Tip: als je scherp wil blijven van stevige confrontaties in woord en beeld, adviseer ik je om vrijdagavond(aanval Fransen) en zaterdagavond(uitbraak/tegenaanval geallieerden) te gaan kijken vanuit België tussen 20 en 22 uur via een live stream voor €7,50 /avond: wordt slag bij Waterloo nagespeeld met 4 camera's en uitleg ...met 6000 strijdende soldaten in vol ornaat incl paarden,  kannonnen etc. Op leven en dood-géén overgave.  

 

www.waterloo2015.org/nl/nieuws/live-streaming

  

Robba18-06-2015 om 12:30

Ik zie het als een compliment naar Groningen toe, dat zij wel in staat zijn het maximale rendement uit deze jongen te krijgen in tegenstelling tot dat 020. Toch moeten we realistisch blijven dat hij wel eigendom zal blijven van 020.

Weet dat Blind ook ooit centrale verdediger heeft gespeeld bij Groningen. Bij Ajax op dat moment niet goed genoeg bevonden, maar via een opleving bij Groningen zich in de basis gespeeld bij Ajax en nu onder het bewindt van Louis !

Kijken of Nijland nog een leuk dealtje kan sluiten !

Marco18-06-2015 om 21:47

Vind dat Ajax weinig fouten heeft gemaakt in het verleden met spelers die ze te licht hebben bevonden. Bij Feyenoord zijn veel voorbeelden van spelers die het enorm het ongelijk hebben bewezen, bij ajax zien ze het meestal wel goed. Denk dat zolang de Boer er zit ziv weinig in beeld is. 

Hoop dat vd Looi tegen PSV 1 helftje 4-4-2 wil gaan oefenen met het oog op Europa, met Zuifuik als 1 van de 2 spitsen. Kunnen we gelijk zien wat zijn niveau nu is na zijn kampioenschop in Schotland. Als die in de gehele voorbereiding tegenvalt, kun je overwegen om zijn contract te ontbinden. Als die doet wat die zou kunnen op basis van eerste divisie/nec dan kun je hem er zeker Europees goed bij hebben. Had Zeefuik al wel graag tegen Zwolle en Nac een helftje willen zien. Zou Groningen nu ook wel geholpen hebben om te bepalen wat je er mee aan moet: verhuur (bv Emmen/verkoop hears of nog een kans hier geven.

 

 

18-06-2015 om 22:23

De lat ligt bij Ajax hoger dan dan bij andere ED clubs...maar er is daar ook veel, héél veel gemuteerd de laatste 4 seizoenen.  Het beleid is de laatste jaren om geen spelers van buitenaf te halen, maar dat is bijna niet vol te houden... Sigthorson gaat daar weg voor niet teveel geld...zou ik ideaal vinden voor Groningen-Europees, maar hij zal wel teveel willen/moeten verdienen in een jaar.

 

Wat betreft de aanvallers vind ik het opvallend dat er zo weinig over Hoesen wordt gerept.  Denk dat Groningen hem nog erbij houdt...is toch ook wel een gok wat ie gaat doen.  Hoesen en Rusnák....en wellicht binnenkort Gasinovic ...kan Zeefuik daar iets uitrichten?

Opvallend ook dat Tibbling nog steeds in een tournooi Zweden U 20 voetbalt en pas bij de selectie komt als de voorbereiding/training begonnen is. Wordt een zwaar seizoen voor die middenvelder bij Groningen.

Robba18-06-2015 om 22:56

Las net dat Hans Nijland aangaf af te zien van de koop van Gacinovic. Hij zal naar Rode ster Belgrado vertrekken i.v.m. onzekerheden geldstromen.. dit dien je uiteraard met een korreltje zout te nemen 

Marco18-06-2015 om 23:57

Zou wel een domper zijn voor de scouting en management hebben er veel tijd in gestoken. Mogelijk ook een onderhandelingstruc.

 

Kunnen ze een focus richten op de posities die echt vragen om nieuwe spelers: makkeliijk scorende spits, linksback.

Hoop wel dat Nijland vanaf half juli media vermijd, en dat de club bezig is met het winnen van de JC schaal. Vorige zomer was het dagelijks Nijland die van alles te melden had maar de twee duurste aankopen (spits en linksback) die we nu opnieuw moeten kopen bleken geen succes.

19-06-2015 om 01:31

je mag gerust denken dat op Gasinovic een (te) hoge vraagprijs rust...dat kan natuurlijk nog veranderen; maar die aankopen van vorige seizoen moet je ook als noodgreep zien.  Kostic werd pas ruim een week voor de deadline verkocht, en daar was Gasinovic niet te krijgen....Doen ze het weer op die manier, dan is er dus niks geleerd...Het zal mij benieuwen of ze nogwel tijd genoeg hebben om vervangers te halen.  Ik tel Chery en Botteghin en Lindgren eigenlijk niet meer mee voor volgend seizoen...Dus wordt het aanpoten met die nieuwe spelers!   

JJ05019-06-2015 om 09:02

Gacinovic gaat niet door! Nu gelijk maar overschakelen naar die Dejan Drazić....Want ze moeten alsnog een vleugelspeler aantrekken vind ik!En haal die bas kuipers maar als linksback prima verdediger vind hem beter als Dico Koppers...En haal die Vincent Janssen maar als spits erbij of Vincent Vermeij.... Ben benieuwd wat er gaat gebeuren

19-06-2015 om 13:47

Jammer van al die moeite !

 

Maar nu onverwijld slagvaardig zijn...Het gaat tenslotte niet om left-vers die we nodig hebben.  Vincent Janssen is volgens mij best te paaien, en wat mij betreft steken ze bij FC Groningen hun nek uit en halen ze Sigthorson van Ajax voor 3 jaar ( in feite is 1 jaar al genoeg ) Verder is een Twente speler die transfervrij of goedkoop m,ag vertrekken ook niet mis...want Tibbling moet veel te veel in z'n uppie doen, raakt ie geblesseerd dan  heb je een serieus probleem wat Van Nieff niet kan oplossen.

 

Maar eens een seizoen dat credo van < eerst verkopen en dan pas halen> loslaten: we spelen tenslotte een zwaar seizoen met Europees erbij van 29 wedstrijden in de eerste helft!  

Vwerder adviseer ik ze om Botteghin te behouden, want een vervanger voor hem van hetzelfde kaliber is er niet voor weinig geld.

Robba19-06-2015 om 12:21

Lees iets over Gacinovic dat er een vrees is voor een celstraf. Heb alleen geen idee of Gacinovic een duister verleden heeft of dat het om een zaakwaarnemer gaat. Nijland is, na dat opmerkelijk incident met Kostic, erg voorzichtig. Wel jammer dat het hierop vast loopt, Gacinovic stond als nummer één op het verlanglijstje. Ik herinner me ook Ramos weer, die via Hertha BSC nu bij Dortmund actief is. Groningen durfde het toen niet aan vanwege een duister drugs verleden. Nu speelt hij bij Dortmund.

Toch heb ik nog de hoop dat Nijland de deal toch kan beklinken en zichzelf weet in te dekken wat betreft de celstraf. En anders hoop ik op een ander leuk buitenspelertje

20-06-2015 om 10:47

Denk dat het niet doorgaan van een transfer wegens onbetrouwbare handelspartner altijd een rol speelt.  De bedragen en risico's zijn domweg te groot om zo maar wat af te spreken.  En kijk naar de actualiteit: Griekenland voldoet nooit aan zijn fananciële afspraken, zouden die Balkan zaakwaarnemers dan zoveel betrouwbaarder zijn?! En over de Fifa die toch de spelregels opstelt hoeven we ons helemaal geen illusies te maken. Maar we moeten niet Roomser dan de Paus zijn:  dat verhaal over die gevangenisstraf van Nijland is (weer eens) overdreven, maar ik begrijp Nijland wel dat hij niet gechanteerd wil worden. Als de club zaken doet met Fifa aangesloten voetbalclubs en makelaars, dan kan je moeilijk als betalende club verantwoordelijk worden gesteld over louche praktijken dáár bij allerlei belanghebbenden die juridisch niet gedekt zijn. Ga je net over de grens, in België, kijken dan gaan ze al creatiever met voetbalgeld om. Trouwens succesvol onderhandelen kan de Nederlander in het algemeen best wel:  Niet vergeten dat Wouter Bos destijdsb over één weekend Fortis van de Belgen wegkocht om het belang in ABNAMRO veilig te stellen.     

Hoekie21-06-2015 om 21:21

Ik denk dat nijland niet overdrijft. De zaakwaarnemer van Kostic zat niet voor niets 5 maanden gevangenisstraf uit. Rode Ster is al eerder bestraft voor misdadige praktijken. En met Sulejmani is ook een hoop gedonder geweest. Het is denk ik algemeen bekend dat in de Balkanlanden louche handelspraktijken schering en inslag zijn. Nijland is bij eerdere deals tegen de grenzen van wat nog kan aangelopen. 

 

 

 

 

 

 

 

23-06-2015 om 21:31

ja...als iemand zich als zaakwaarnemer van een speler voor onrechtmatig (met licentie) uitgeeft, en doet kennelijk geen afdracht aan de club daar, en de belastingdienst in dat land zet hem daarna in de lik...wat moet Nijland zich dat aantrekken?  Ik ga ervan uit dat die 550.000 bij de komst van Kostic gewoon wit is betaald. En als FC groningen nu bij gescoute spelers aanloopt waarbij er onduidelijke geldstromen en verschillende belanghebbenden/spelersrechten zijn, dan zeg ik erop: als je eerst onwetend bent: het is niet anders in Uruguay en in Servië...en als je het wel weet, begin er dan maar niet aan.   

Het is volgens mij ook mogelijk dat FC Groningen niet "Roomser dan de Paus" is, en gewoon bij de onderhandelingen niet z'n zin krijgt...dan moet je tijdig de handdoek gooien over die speler en geen energie meer in stoppen.  

U moet eerst inloggen of registreren om een reactie te plaatsen!